بیانیه n ام آقای چیز
بسم الرحمن الرحیم
السلام علیک یا ابا عبدالله. انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم و وال لمن والاکم و عاد لمن عاداکم. فیالیتنی کنت معکم فافوزا فوزا عظیما
1- بسم الرحمن الرحیم
2-انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم و وال لمن والاکم و عاد لمن عاداکم.
عجب تحریفایی صورت گرفته
لجن سبز همه جا پر شده ، بوی گندش همه جا پیچیده ، باید سعی کنیم پاکش کنیم تا بشه تو جامعه راه رفت وتنفس کرد.
جالبه همون کساییکه ادعای پشتیبانی از اصل ولایت فقیه رو داشتن این دفعه کلا دهنشون رو بستن که هر خری هر چی میخواد بگه و اون حرکت شرم آور رو محکوم نکردن.
حس کردم شاید از حاضر و ناظر بودن حضرت غافل شدیم و دل در گرو این جماعت شوم و پلید دادیم.
شعری از حضرت حافظ مینویسم.
دیگر ز شاخ سرو سهی بلبل صبور
گلبانگ زد که چشم بد از روی گل به دور
ای گل به شکر آنکه تویی پادشاه حسن
با بلبلان بیدل شیدا مکن غرور
از دست غیبت تو شکایت نمیکنم
تا نیست غیبتی نبود لذت حضور
گر دیگران به عیش و طرب خرماند و شاد (تو این بیت دقت کنید)
ما را غم نگار بود مایه سرور
حافظ شکایت از «غم هجران» چه میکنی
در هجر وصل باشد و در ظلمت است نور
والسلام علی من اتبع الهدی
سلام آقا یا خانم ای ام اس دی ای
کامنت هات رو دنبال می کنم .
متاسفانه ، لحن و روش بیان مطالبت برای محیط اینجا مناسب نیست.
اگه انتقادی داری ، میتونی واضح و مستدل بیانش کنی .
اگر فکر می کنی که چون برچسب طرفداری ولابت رو داری ، حق داری با هر قالبی دریافتت رو بیان کنی ، حواست باشه که داری خودت رو به عنوان الگوی طرفدار ولایت ، با این لحن و بیان معرفی می کنی .
قیاس سود و زیانش با خودت .
در پایان ، این لینک رو مطالعه کن.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cognitive_bias
کمکت می کنه تا به جای مسخره کردن . عمیق تر نگاه کنی
و “انتقاد” کنی .
منم با روشنگر تا یه جایی موافقم
لحنت اصلا جالب نیست
بهتره تصویر بهتری از طرفدارن ولایت نشون بدی
شعر هم خیلی قشنگ بود ممنون
سلام
واقعا لحن درستی نیست.
انتقاد باید سازنده باشه ./بهتره که اگه می خوای مزاح کنی اینقدر این کارت رو برجسته نکنی.
جنبه های جدی یه پست جدی باید پررنگ تر باشه.
با تشکر
اگر دشنام فرمایی وگر نفرین دعا گویم/جواب تلخ میزیبد لب لعل شکرخارا
WARNING:من طرفدار هیچ کس نیستم!!پس لطفا منو مورد لطفتون قرار ندید…
نمی دونم تحمل مشابه این جملاتتون رو دارین یا نه … یعنی اگه کسی مثه خودتون یا بدتر برای خودتون بنویسه .. آخه مومنین و اول خود و بعدا دیگران و سوزن و جوالدوز و …
الان که دوباره چک می کردم پستتون رو که حرف چرت زیادی نزنم، فهمیدم منظورتون نبود 1 و 2 ه !!!
بعد اصلا درک نمی کنم؛ “یک من” متن نوشته طرف، بعد اون یکی طرف، ول کرده می گه این چیزش کوو !! بنی اسراییل فقط اهل اسراییل نیستن هــا !!
و نمی دونم خود آقای چیز تایپ کرده یا کسی براش …
اصلا نمی دونم چرا بیانیه می ده… برای کی ؟؟!
http://www.youtube.com/watch?v=KLHBjOrCKc4
نظر شخصیمو بگم!؟به نظرم مریضی.نیاز به درمان داری.اخه ادم سالم که انقدر وحشی نیست! لجن سبز!؟چند تا از معلمات هم کلاسیات کسایی که باشون دوست بودی لجن سبزن.اصلا از کجا معلوم تو درست می گی!؟به چه حقی به خودت همچین اجازه ای میدی!؟اگه به خدام وصل بودی حق نداشتی با این یقین بگی!
بعد حالا که چی ایه و بیت می ذاری!؟ایه و بیت و هر جوری میشه تعبیر کرد.هم تو حافظ می خونی هم اون لجنهای سبز.حالا برو اون لینکیو که گذاشتم ببین!اونو چه جور می خوای توجیه کنی؟!اشوبگر بودن!؟خب باشن! کشور اسلامی اگر اسلامی باشه قانون داره همون طور که زمان حضرت علی داشت.قانون هم به دست مجری قانون اجرا میشه نه همین طور وسط خیابون!
توهين نشونه ي ضعفه. متاْسفم واقعاً.
آره درسته اين لجن سبز يا هرچيز ديگه اي كه مي خواين اسمشو بذارين(خس و خاشاك، بزغاله ي گوساله،…..)همه جا پر شده. و مطمئن باش از حركتم نمي ايسته و تا پيروز شدن وايساده.
موافقم با i feel green ، آيه و شعرو همه جور ميشه تعبير كرد، شما هميشه خودتونو ميذارين جاي آدم خوبا و هركي عقيدش باهاتون مخالفه ميشه منافق و فتنه گر! خيلي آدماي جالبي هستين…!!
هرچه ندیدی نگو…..هرچه شنیدی نگو.
اینا همش می تونه برعکس بشه/اونایی که کشتن اگر از سبزا نباشن بسیجی هم نیستن. یه مشت دشمن و خائن.یا بهتره بگیم یه جور مثل منافقین برخورد می کنن.
اون موقعی که 17 شهریور مردم رو به خاک و خون کشیدن آمریکا هیچی نگفت.
حالا ببین چه حقوق بشری راه انداخته .
یکی می گفت:حقوق بشر یعنی کشک.
خودشون می کشن(بلک واتر)دادگاه تشکیل می دن و خودشون قاتلان رو تبرئه می کنن.اینا مدافع حقوق بشرن ما هم به به و چه چه می کنیم.گرچه من موافق لحن این نویسنده نیستم اما واقعا این برازنده ی آقای موسوی بود که بعد از این همه بیانیه بده بدون الله
تایید می کنی ؟؟؟؟
توهين نشونه ي ضعفه. متاٌسفم واقعاً.
اين لجن سبز يا هرچيز ديگه اي كه مي خواي اسمشو بذاري(خس و خاشاك، بزغاله، گوساله…) همونطور كه خودت گفتي همه جارو گرفته. هرچي هم كه شما بيشتر توهين كنيد، ارادش بيشتر مي شه. كاملاً با I Feel Green موافقم. همه آيه هارو به نفع خودتون تعبير ميكنين و خودتونو ميذارين جاي آدم خوبا و هركي عقيدش باهاتون مخالف باشه مي شه منافق و فتنه گر. ولي ديگه كاراتون اهميت نداره، اين لجن داره كل ايرانو ميگيره. شماام همچنان با انديشه هاتون درگير باشين.
به ایزد که گر ما خرد داشتیم/کجا این سرانجام بد داشتیم
مخلص همگی
فقط بعضی از طرفداری موسوی مصداق لجن سبزن نه همشون
اگه کسی حس کرد که این حرفای من عصبانیش کرد و برای من لینک یوتیوب گذاشت که بخواد منو ضایع کنه حتما بدونه که مصداق لجن سبزه.
کسی نگفت تو مملکت اسلامی تو خیابون حکم صادر نشده رو اجرا کنن و من هم اون فیلم چندشو دیدم و متنفرم.
برادران و خواهران گرام
بحث من ریشه ای تر از این حرفاست که به احمدی نژاد و موسوی و چغندرو هویج برگرده.
امشب یه صحن از امام نشون میداد که فرستاده ی گورباچوف اومده بود انقدر امام از موضع عزت ملت ایران برخورد کرد یارو داشت حرف خودشو میزد امام دید که یارو نمیخواد بفهمه و خودشو زد به نفهمی بلند شد رفت محل سگ هم به یارو نذاشت و به ایرانیا غرورشونو برگردوند.
حالا با این مثال که عرض کردم بحث من اینجاست که چرا یه عده احمق باید یه سری کارایی انجام بدن که آشغالایی مثل اوباما ، شیمون پرز و همه ی مستکبرین جهان و بی بی سی بهایی و العربیه وهابی بیان حمایت کنن و ما بازهم خودمونو بزنیم به خریت و بگیم بابا حالا ما با حمایت اونا کاری نداریم.
ببخشید میشه بگید چرا اونا حتی یه بار از امام ، شهدا و رهبری حمایت نکردن.
همیشه یه سخنی آیینه است برای من
اونم اینه که دوست و دشمنتو بشناس و از اونها تشخیص بده که آیا داری راه درست رو میری یا نه.
ماها افتخارمون اینه که دشمنمون مستکبرایی مثل آمریکا ، اسراییل و انگلیسه.
خوش باشید
من عاشقت شدم آقا/خانم ای ام اس ….
کسی از حرف تو عصبانی نمیشه ، داری عقیدت رو میگی ( که محترمه تا موقعی که ضد انسان نباشه ). ولی بازتاب بعضی حقایق مستند شده ،که ادعا می کنی که دیدی و انکار نمی کنی ، توی عقاید و نظراتت نیست ، یعنی مدل ذهنیت ناقصه .
شاید این ضعف مدل ذهنی ناراحتت کرده و باعث شده که با برچسب هایی مثل لجن ، احمق ، آشغال و … بقیه رو خطاب کنی .
این برچسب ها که ظاهرا بخشی از ساختار ذهنی تو هستن ، معنی روشن و واضحی ندارند . آیا خودت بالشخصه مدرکی برای این برچسب ها داری ؟ شاهد علمی برای این برچسب ها داری ؟ یا صرفا داری نقل قول می کنی ؟ من فکر می کنم داری نقل قول می کنی و از متنت پیداست که این نقل قول ها رو قاطعانه قبول داری .
فکر نمیکنی این قطعیتت ، به سبزها اجازه این رو میده که بر اساس اون فیلمی که دیدی – شاهد مستند و واضح – بارها بزرگتر از این برچسب ها رو برای خودت به کار ببرن ؟
فکر نمی کنی که اون فیلم شاهد اینه که کسایی که مسئول هستن از مسئولیتشون کوتاهی کردن و این کوتاهی مسئولین هستش که اجازه زبون درازی رو به اجنبی میده ؟
راستی ، سند حمایت اجنبی از جنبش سبز رو هم دوست دارم ببینم، می تونی کمکم کنی ؟ . ( انتظار دارم اینجا همه فرق سند و مدرک و استنتاج رو بدونن )
در آخر در باره افتخاراتت ،
فکر می کنم افتخار تو رقابت و مبارزه برای برتر بودن بر اونهاست ، چون خود دشمنی چیز افتخار آمیزی نیست ، هست ؟
من هیچوقت به دشمنی هیچ کس افتخار نمی کنم ، عداوت و دشمنی ، دون شان و منزلت انسان است .
فقط میتونم بگم جناب روشنگر
شما مصداق انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم نیستی و این یه بدبختی بزرگه و آدما میتونن خودشونو اصلاح کنن.
بله من افتخارم اینه که در ایرانم
افتخارم اینه که یه روزی اسراییلو نابود کنم
افتخارم اینه که تفکراتی مثل بهاییت و وهابیت زیر پاهام له کنم.
افتخارم اینه که با دوستان خدا دوستی و با دشمنانش دشمنی کنم.
و شما
دقیقا عکس منی
یا حق
راستی اینم بگم
لجن سبز برای همه سبزا مصداق نداره یه بارم گفتم
نمی دونم چرا بعضی ها نمی خوان راهشونو از آشوب گر جدا کنن.
آدما اگر در طول تاریخ تونستن کاری بکنن با تفکر بوده نه آشوب و اگر امام تونست انقلاب بکنه چون تفکر پشتش بود و یه دنیا اهداف.
راستی ای احمقهایی که دنبال انقلاب جدیدین
پشت حرکت های شما اصلا تفکری وجود داره؟
سلام دوباره
”
فقط میتونم بگم جناب روشنگر
شما مصداق انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم نیستی و این یه بدبختی بزرگه و آدما میتونن خودشونو اصلاح کنن.
”
دقیقا نفهمیدم این بدبختی بزرگ چیه ، سر فرصت برام بنویس ، ممکنه ؟ من مشتاق انتقادم و اصلاح خودم ( اگر این “آدما میتونن…. ” اشاره کنایی به من هستش البته )
”
بله من افتخارم اینه که در ایرانم
”
این افتخار من هم هست وافتخار تمام اون 80-70 درصد فارغ التحصیل های سمپادی که از ایران مهاجرت کردن هم هست.
”
افتخارم اینه که یه روزی اسراییلو نابود کنم
افتخارم اینه که تفکراتی مثل بهاییت و وهابیت زیر پاهام له کنم.
افتخارم اینه که با دوستان خدا دوستی و با دشمنانش دشمنی کنم.
”
در اینجا میتونی با استناد به انواع مدارک خشونتی که پشت این حرفات هست توجیه کنی . اصلا منعت نمیکنم و میدونم که انواع این قوانین در قران هست . ولی حواست باشه که این خشونت مذهبی ، که از دید دیگران خشونتی هستش که ” یک متد تفکر الهی ” مجاز میدونه اون رو ، و این به دیگرانی که آزاد تر فکر می کنن اجازه میده که از تو و دینت انتقاد کنند. چون کشتار و خشونت به خاطر تفاوت تفکر در قاموس انسان آزاد نیست .
اگر به اخبار دقت کرده باشی ، یه مرد سومالیایی تبار به اون کاریکاتوریست آلمانی که کاریکاتور حضرت محمد ص) رو رسم کرده سو قصد کرده و خواسته که اون و خانواده اش رو بکشه .
بر اساس حرفات می تونم نتیجه گیری کنم که پیش ذهنیت اون مرد هم یه پیش ذهنیتی مثل این پیش ذهنیت های جنابعالی بوده .
” بکشم ، له کنم ، نابود کنم ، دشمنی کنم ” این لغت ها ، لغت نامه یه انسان آزاده نیست .
سربسته : اما حسین نرفت که بکشه ! رفت که شهید بشه .
خشونتی که با مذهب مجازبشه ، نتایج بسیار ناراحت کننده ای در همه جای جهان و طول تاریخ به جا گذاشته ، مساله امام حسین ، جنگهای صلیبی ، قتل و آدم سوزی در قرون وسطی ، دانشمند سوزی قرون وسطی و نمونه های نچندان دور دیگه …….
”
و شما
دقیقا عکس منی
یا حق
”
از یک وجه قبول دارم که عکس شما هستم ، من به خشونت ، باتوم ، تجاوز ، با ماشین از روی مخالف رد شدن و …. هیچ اعتقادی ندارم ؛ به کشتنِ مخالفم ، مخصوصا مخالفِ فکریم هیچ اعتقادی ندارم ، و با توجه به جملاتت ، فکر می کنم اینها بزرگترین تفاوت من و تو هستن .
برات تینتی بدور از خشونت آرزو می کنم.
پی نوشت :
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D9%85_%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D8%A8%E2%80%8C%D8%B2%D8%AF%D9%87
over generalization یا تعمیم شتابزده ، یه آسیب بسیار جدی مکانیزم تفکر و شناخته. اینکه به صورت یک سویه هدفی دلخواه استنتاج کنی و بدون مطالعه ، تشخیص بدی که یک عده ای دنبال انقلاب جدید هستند ، و در ادامه تشخیص بدی که احمق هم هستن و در نهایت تشخیص بدی که تفکری پشت حرکت هاشون وجود نداره به نظرم کمی عجولانست .
http://www.ted.com/talks/bruce_bueno_de_mesquita_predicts_iran_s_future.html
اولای این فیلم ، بر باره تفکر rational یه اشاره کوچیکی کرده ، برات جالب خواهد بود . ادامه اش هم .
اصولا پیشنهاد میکنم که برنامه های ted رو ببینین . مغز رو قلقلک میده 🙂 از همه رنگی هم هست ، هنر ، ادبیات ، فیزیک ، کامپیوتر و …
یک تحلیل علمی بر اساس تئوری سیستم ها در باره انقلاب .
http://navid3000.blogspot.com/2009/12/blog-post_30.html
واقعا نیاز داری به یه روانپزشک مراجعه کنی…مطمئنم که تو از اون طرفدارای چشم و گوش بسته و بی عقل ولایتی که هیچی رو نمیبینن و فقط زل زدن به 6تا صفحه تو تلویزیون که هر چی میشه یه داستان سرهم میکنن،تحویل ملت میدن.
در ضمن ببین این موج سبزی که راه افتاده ولایت و دیکتاتورتون رو به چه فلاکتی میکشه…این شماهایین که ایران رو به لجن کشیدین…در ضمن این حق رو به خودت نده که به آقای موسوی توهین کنی و هر چی به ذهن پوکت رسید بگی.
من خودم تو تمام تظاهراتا بودم…بابا هیچ منافقی وجود نداره همین عاشقان ولایت شماهان که مردم رو دارن میکشن،یه روزی خودتون اینا رو میفهمین البته اگه یه کمی فکر کنین!!!
از قديم گفتن توهين نشونه ي ضعفه. متاًٌسفم برات واقعاً.
هرچي از دهنت در مياد ميگي بدشم كه مي بيني همه(حتي طرفداراي خودتون) صداشون در مياد ميگي نه نه لجن همشون كه نيستن!
شما به جز صحنه هايي كه صداوسيما نشون مي ده (كه وقتي 180درجه بچرخونينش تازه درست ميشه) چه سند ديگه اي براي آشوبگري جنبش سبز داريد؟ شماها چون هميشه راه پيمايي هاتون در اوج امنيت و آسودگي بوده، هيچ وقت معني شجاعت اين موجو نمي فهمين كه در چه شرايطي ميان از خونه هاشون بيرون. اگه يكي از اين شرايط واسه شماها حاكم بود، همتون از دم تو خونه هاتون ميشستين و مثه بيد ميلرزيدين. امثال شما فقط با سانديسو ساندويچو مقامه كه از خونه هاشون ميان بيرون.(قبل از اين كه بگين ما واقعياتو نميبينيم بگم: نه همتون، 99 درصدتون!!)
فکر کنم حرف های شما هم توهین باشه
در حال حاضر كه هموطن تو روي هموطن پنجه مي كشه، هر كس با اين مخالفان، مخالفت كنه، ميشه علمدار بسيج و اينا
پس لااقل جنبه ي مصلحت پيش بگيريد و با طرز كلام بهتري ، رفتارهاي تند رو چماق نكيند رو سرمون!
به قضاوت من تقریبا هر دو طرف دارین بد صحبت میکنین…اگه مثه من خیلیییییییییییییییییییییییییی عصبانیین پیشنهاد منکنم دیدگاه نذارین و صبر کنین تا عصبانیتتون فروکش کنه…
موفق باشین
ماشاالله…..حزب الله.
دوستان هممون داریم بد صحبت می کنیم. گاهی شاید خیلی با شخصیت حرف بزنید اما کنایه دار طوری که از هزارجور لحن بد بدتر باشه.
من فکر می کنم ریشه ی مشکلات ما اساسی تر از این حرفا باشه . تو مملکت ما هر دو طرف تا اندازه ای دارن شعار می دن.
مشکل ما مشکل داشتن با جنبه هایی از دینه . اونایی رو که به نفعمونه خوب قبوله ولی اونایی که یه کم به ضررمونه اصلا قبول نمی کنیم.
یکیش ولایته.
فک کنم به جای این بحثای بی نتیجه و تذکرات اخلاقی بهتره یه بحث مفید بکنیم . بدون انحراف در باره ی ولایت.
حالا کی مردشه؟؟؟؟؟
برادرا و خواهرای عزیزم
من اصلا آدم تندی نیستم و اصلا تند حرف نزدم
اگه دقت کنی اونجا هم من موج سبز رو از لجن سبز تمیز دادم
پس اگه موج سبزی هستی فک نکن که در مجموعه لجن سبز قرار میگیری
در حقیقت موج سبز و لجن سبز از نظر ریاضی دو مجموعه ای هستند که اشتراکاتی با هم دارن.
خوب راجع به تفکر من
من با آدم ها مشکل ندارم من با تفکرات مشکل دارم
من با تفکرات بهاییت مشکل دارم
من با تفکر آمریکایی مشکل دارم و …
ببخشید من قاتل نیستم
منم یکی ام مثل شما فقط ن اعتقاد دارم دین خدا باید عملا پیاده بشه شما اگه اعتقاد داری نباید پیاده بشه اون دنیا یقتو میگیرن که این همه پیامبر زحمت کشید جنگید زخمی شد اماما شهید شدن که چی شد ؟
حجاب داشتن شد امل بودن
تو عزای امام حسین کف زدن و خوشحالی کردن شد افتخار
دختر پسر هرزه در کنار هم نماز جمعه رو به لجن کشیدن شد افتخار
امر به معروف و نهی از منکر نکردن بشه کار درست
عزیزانم
اونایی که با دین مشکل دارن
به من هیچ ربطی نداره
چون اونا از پایه مشکل دارن
برن ببینن پدر مادرشون سالم بودن
یا لقمه سالم بهشون دادن یا نه.
من دنبال کشتن نیستم
اما یادتون باشه اگر روزی دینم به خطر بیفته میخوام دنیا نباشه و این کاریه که امام حسین کرد.
اون دوستمون که گفت امام حسین رفت کشته بشه
نه
اشتباه بزرگی میکنی
این یعنی تو از عاشورا و عاشورایی چیزی نمی دونی
صرف کشته شدن نیست
هدف
هدف داشتن مهمه
مهم اینه که هدف والا داشته باشی و برای رسیدن به اون از هیچ تلاشی فروگزار نکنی
اون موقع هست که چه بکشی چه کشته بشی پیروزی و امام حسین اگر هم سپاه یزید رو شکست میداد به نظرم پیروز بود و ماندگار میشد. همونطور که پیامبر در جنگها پیروز شدو نامش ماندگار شد.
به اون دوستمون که گفتم شما مصداق “انی سلم لمن سالمکم و …”
این همون تولی و تبری است یعنی دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا که از نظر من شما اصرار بر دوستی با دشمنان خدا داری.
والسلام
بله عصبانی هستیم ولی اگه دیدگاه نذاریم بازم هرچی از دهنشون در بیاد میگن،غیر از اینه؟!
باید دیدگاه بذاریم تا بفهمن که دارن اشتباه میکنن
در ضمن قبل از اون که دوستمون بخواد ted رو بشناسه
من تمام فیلمهاشو دیدم
برای من تئوری و نظریه نیار عزیزم
من دارم از اون چیزیه که باید باشیم و نیستیم صحبت میکنم.
احساس نميكنين ما اينجا دينو با سياست داريم قاطي ميكنيم؟ مثلاً الان جناب emsde بحثش كاملاً دررابطه با دينه، بعد ما داريم از سياست ايراد ميگيرم بعد اينجوري دعوا ميشه! ميدونين چرا؟ چون سياست ما عين ديانت ما نيست اصلاً هم نيست! كاملاً تناقض دارن. حالا ميتونيم به جاي اينكه ما از سياست بگيم شما از ديانت كه بعدشم به تناقض برسيم، راجع به تناقض سياست و ديانت بحث كنيم!
ما که دیانتمون عین سیاستمونه
شاید سران شما و خود شما ها اینطور نباشید.
آفريييين! شما دقيقاً ديانتتون مثه سياستتونه! دينو به هر شكلي كه به نفع سياستتون باشه تغيير ميدين. ولي مردم واسه چي انقلاب كردن؟ واسه اين كه سياستشون مثه ديانتشون باشه!اميدوارم بفهمي فرق ديانت عين سياست و سياست عين ديانت چيه.
عزیزانم
اونایی که با دین مشکل دارن
به من هیچ ربطی نداره
چون اونا از پایه مشکل دارن
برن ببینن پدر مادرشون سالم بودن
یا لقمه سالم بهشون دادن یا نه….
اخه این چه طرز حرف زدنه؟!؟؟!شما مگه اونا رو دیدی که اینجور قضاوت میکنی!؟؟مومن خدا!!کجای کدوم دین گفته هر چی بلد بودی به هر کی باهات مخالفت کرد بگی؟!؟هر جور تهمتی رو به هر کس بزنی!!!من با همه بی طرفیم از این طرز صحبت شما عصبانی میشم….
اره اگه دیدگاه نذارین طرف مقابلتون هر چی میخواد میگه اما لاقل اگه واسه بقیه احترام قایل نیستین واسه خودتون باشین,جوانب ادب رو رعایت کنین!خطاب به هر دو طرف بحث!
روز خوبی داشته باشین
nlfr عصبانی نشو اما من فقط خطاب به نویسنده ی متن “واقعیت ها” رو گفتم!
منم با نیلوفر موافقم .
نمیدونم موافقا و مخالفا برای رسیدن به چه هدف ارزشمندی اینجا صحبت میکنن.من خودم به شخصه پیشرفت هر انسان و جامع ای رو زیر سایه دین اسلام میدونم.
من و امثال من که این عقیده رو دارن برای غیر اسلامی شدن ایران اونم بعد از این همه وقایع تاریخی و زحماتی که بسیاری از آدم ها در گذشته کشیدن،هیچ کس هیچ غلطی نمیتونه بکنه. اینجا جمهوری اسلامی ایرانه.فقط همین
هرکس چه از روی عمد چه ناخواسته کاری کنه که امثال همونایی که به اصل ولایت فقیه فحش دادن و دین رو زیر سوال بردن مجالی پیدا کنن برای پیشبرد اهدافشون ما کوتاه نمیایم و جلوشون رو خواهیم گرفت.
ما تعصبی روی شخص نداریم ما تعصب روی دینمون و شیعه بودنمون داریم.
والسلام!
اصلاحیه!
من و امثال من که این عقیده رو دارن( فقط این رو میگن که)برای غیر اسلامی شدن ایران اونم ….
ببخشید چه مشکلی با جمهوری ایرانی داری؟بده هر کی هرجوری که میخواد باشه؟شیعه،شیعه بمونه اونیم که نمیخواد هر طور دوست داره باشه؟کسی نمیخواد اسلام شمارو ازتون بگیره.
این جا جمهوری اسلامی ایران نیست ولی فقیهتون فقط اسلامش رو داره اونم نه به طور واقعی…اسلام رو با این کاراشون زیره سوال بردن،قبل از اینکه ندونی زیره پرده ی اسلام دارن چی کار میکنن جونت رو نگیر کف دستت.
to Ms.Saba:
من از این حرفها:
“برن ببینن پدر مادرشون سالم بودن
یا لقمه سالم بهشون دادن یا نه….”
عصبانیم!ببین چه فحشهایی رو تو لفافه گفته!
این حرفها تو اسلام شلاق داره مسلمون!(جمله اخر خطاب به نویسنده این سطور بود)
هرچند تقریبا هیچ کس خوب حرف نمیرنه اما این نوع حرفها ورای توهینهای دیگست…
به گمانم سن من از متوسط كساني كه در اينجا ديدگاه خود را بيان كرده اند حدود 15 سال بيشتر است. براي همين بيان ديدگاهم برايم دشوار است چون احتمال دارد سخنانم حمل بر نصيحت كردن شود. اما قصد نصيحت كردن ندارم. كوچك تر از آنم كه بخواهم شما را نصيحت كنم. ديدگاه هاي شما را دانه به دانه به دقت خواندم. نمي دانم در شكل گيري اين ديدگاه خانواده هايتان تا چه حد نقش داشته اند و تا چه ميزان مدرسه. به گمانم نقش مدرسه بسيار برجسته بوده است.
دوستان عزيزم! شما در دوران طلايي عمر خود هستيد. قدر اين دوران را بدانيد. اين دو يادداشت مرا بخوانيد تا منظورم را متوجه شويد:
http://monjoogh.blogspot.com/2009/01/blog-post_12.html
http://monjoogh.blogspot.com/2009/01/blog-post_17.html
خوب ای ام اس …
تقریبا تو هیچ کدوم از پاسخ هات ، نه مدرکی و نه مستنداتی آوردی . به نظر میاد قاطعانه فکر می کنی که همه در پیش ذهنیت ها با تو مشترک هستن و اگر نیستن تو حق داری هر صفت روا و نا روایی رو بهشون نسبت بدی .
این رفتار ها ، بسیار کودکانه و رشد نیافتست ، اگر ناراحت ، عصبی ، یا آسیب دیده ای ، اعلام کن که کسی باهات صحبت نکنه ، اگر هم گنجایش و صبر و منطق لازم رو برای بحث روشن داری ، بهتره که از این به بعد جای توهین کردن چه مستقیم و چه ضمنی ، روشن ، مستدل و پله پله صحبت کنی .
ادعا کردی که دین خدا باید پیاده بشه . خیلی هم خوبه ، ولی روش پیاد کردنش رو هم توضیح بده ، چون اون چیزی که ما به اسم پیاده کردن دین از همپالکی های شما می بینیم ، گشت ارشاد ، کمیته ، بازجویی ، خبرچینی ، کشتار ، تجاوز و … هستش
اگه فکر می کنی که روشهای بالا ، روش صحیح گسترش دین خداست که مساله برای من کاملا روشن میشه و فکر می کنم برای خیلی های دیگه .
هنوز مدارک وابستگی جنبش سبز رو ارایه نکردی ، منتظر مدارک اون کف زدن و خوشهالی و هرزه بودن پسر ها و دختر ها هم هستم .
اگر هم مدرکی نداری ، همین الان طبق قانون مجازات اسلامی مستحق جزا هستی !
اگر دقت کرده باشی ، کسی با دین مشکلی نداره ، با بروزاتش ، خشونت دینی ، کشتار و تجاوز مشکل داره .
اگر میخوای کاری از پیش ببری باید خشونت از دین جدا نشون بدی
نه اینکه خودت با توهین مجدد و زشت . نسبت به انسان های دیگه حرف اونها رو تایید کنی .
تو به عنوان مدافع دین رفتارت باید سازگار باشه با اون چیزی که بهش اعتقاد داری . ( اگه واقعا داری ! )
گفته ای که “اما یادتون باشه اگر روزی دینم به خطر بیفته میخوام دنیا نباشه و این کاریه که امام حسین کرد.”
ادعا کردی که هدف مهمه ، بسیار موافقم باهات ، اون با شهید شدنش اسلام رو زنده کرد. فکر می کنی که احساس خطرت و بعد خواستت برای نبودن دنیا روش سازندهء دفاع از دین و مذهبته ؟
آیا بهترین روش اینه ؟
– “” به اون دوستمون که گفتم شما مصداق “انی سلم لمن سالمکم و …”
این همون تولی و تبری است یعنی دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا که از نظر من شما اصرار بر دوستی با دشمنان خدا داری. “”
مثال :
من با کل ممد دشمن نیستم ، با حاج سعید هم دوست نیستم .
از این دو گذاره نمیتونی نتیجه گیری کنی که من دوست کل ممد هستم یا دشمن حاج سعید .
دوست من ، دنیا سیاه و سفید نیست ، 0 و 1 نیست ، هزاران سطح میانی هست و بهتره که ظرافت هاش رو یاد بگیریم ، خاکستری های بین سیاهی و سفیدی رو ؛ میانه روی رو .
در باره مفهوم دشمنی با خدا هم بحث زیاده ، به نکته کوچکی بسنده می کنم :
من هرچی فکر میکنم در باره مقیاس و ابعاد انسان و کهکشان ها و کل هستی و خالقش و اینکه یک سری آدم ریزه میزه بخوان با همچین چیزی دشمنی کنند ، فقط خنده ام میگیره ، هم از کسی که ادعای دشمنی می کنه ، هم از کسی که اتهام دشمنی میزنه !
حیفه که باور خدای بزرگ رو تقلیل بدیم به همچین مفهوم هایی .
آرزو میکنم که انسان باشیم انسان دوست باشیم از خشونت دوری کنیم
روشنگر ممنون واقعاً، خيلي قشنگ استدلال ميكني.
كاملاً باهات موافقم! منم هروقت به اين فكر ميكنم كه ما چقدررررررر تو اين دنيا كوچيكيم و فكر ميكنيم چه مشكلاي بزرگي داريم خندم ميگيره.
انسان اگه انسان بودنو بياموزه، ديگه نه نيازي به ولي فقيه داره نه حتي به دين. دين ، روش زندگي كردنه، اگه انسان باشيم، خوب مي دونيم چه شكلي زندگي كنيم كه خدا و مخلوق خدارا خوش آيد! ولي چون كمتر انسانيه كه واقعاً انسان باشه، خدا دينو فرستاد، كه كمكمون كنه. ريشه ي تمام دين ها يه چيزه. چه اسلام، چه مسيحيت و…
اگه ما جمهوري ايراني داشته باشيم و هركس اون دينيو داشته باشه كه بهش اعتقاد داره و دولت بر پايه ي ريشه ي همه ي دين ها(كه يكي هستن) حكومت كنه، مطمئناً اوضاع حداقل از ايني كه هست خيلي بهتر ميشه. اين دولت اگه بمونه، خيلي هارو از اسلام بيزار ميكنه همون طور كه تاحالا كرده. اگه كسايي بيان كه مفهوم واقعي اسلام و ديناي ديگه رو درك كرده باشن و بهش عمل كنن، همه چي درست ميشه و اون چيزيه كه ما و تمام كسايي كه ميگن جمهوري ايراني مي خوايم.
ببخشید…پس اشتباه متوجه شدم nlfr
بابا همه تون بی کارینا!!!!!!!!!!!!!!!!
ایران ارزش این همه ور ور کردن شما رو نداره زور نزنید که همدیگرو متقاعد کنید و از دست هم عصبانی نباشید و حرص نخورید چون همه تون احمق جلوه می کنید.یکی به من بگه چه اهمیتی داره سر این چیزا بحث کنید؟چی به شما می دن؟ لطفا جواب منو هر دو دسته بدن.(و فکر نکنید من ابلهم که این چیزا رو می گم….ای جنابان که همچین فکری می کنید من از یه خونواده ی کاملا سیاسی ام و اگه می خواستم می تونستم از سردسته های سبزا باشم اما نیستم چون حرفهام از روی عقله حالا جواب منو بدید.ممنون!)
برید ببینم جمهوری ایرانی میتونید تاسیس کنید یا نه.
به او ابله ای که گفت به دین نیاز نداریم
اگه قرار بر این بود خدا اصلا دین نمیفرستاد.
حرف دیگه ای برای جماعت بی دین ندارم
فقط برید با همون 2 ، 3 میلیون بی دینتون تو کل کشور ببینم چیکا میکنید.
من که معتقدم 90 درصد سبزا هم مسلمون واقعین و احمقانه دنباله زدن ریشه دین و دیندار نیستن.
از خنده و گریه لبریزم
می خندم چون ما بیشماریم و شما کوچولو و الحمد لله همگی چشم و گوش بسته.
می گریم چون دلم بره هموطنم میسوزه دلم میسوزه که خون عموی شهیدم پایمال می کنن و دلم میسوزه که تو منجلابی که توش گیر کردن دست و پا میزنن و بیشتر توش فرو میرن.
تاریخ ایران ثابت کرد که خیلی ها که خواستن راه الان شما رو برن به ترکستان که هیچ به چسگولاخ تپه هم نرسیدن
شما هم برید که تو تاریخ مهو شید و در یه جمله ازتون به عنوان آدم هایی که در دنیای ارتباطات فریب رسانه رو خوردند یاد بشه.
به نظرم تربیت ماهواره ای بهتر از این نمیشه.
راستی هرکسی میخواد حکم اسلامی در مورد من بده
بده
منتظر باش اجرا بشه میشه
ههههههههههههههههههههههه
والسلام
دیگه تمام
به نظرتون ایران فعلی ارزش این همه بحثو نداره…؟! مگه فرق ایران فعلی با بقیه جاها چیه؟غیر از اینکه نسلهای قبل از ما هم همین حرف شمارو زدند؟!؟به جای تلاش برای بهبود وضع از ایران رفتن…نتیجشم این شد که ما الان جهان سومی هم نیستیم…اگه مردم زمان قرون وسطی هم میخواستن این حرفو بزنن هنوز وضع همون بود…هر تغییری یک شروعی داره…اگه الان به نظرت ایران بی ارزشه تو ارزشمندش کن!
درضمن منو جز هیچ کدوم از طرفین به حساب نیارین!چون بی طرفم!
موفق باشین
to Ms.Saba:
معذرت واسه چی؟!؟ ^_^
اول ديدگاهو كامل بخون بعد شروع كن طبق معمول بد و بيراه گفتن. من گفتم انسان هايي كه انسانن نياز به دين ندارن. ولي تو اين دورزمونه كسي انسان نيست، اگرم باشه تعدادشون بسيااار بسيار كمه، واسه همين خدا دينو فرستاد. دينو فرستاد براي امثال من و شما كه انسان واقعي نيستيم، خيلي مونده تا مفهومشو درك كنيم چه برسه به اين كه بهش برسيم. پس زود جوش نيار. تو چي راجع به من ميدوني كه اينجوري قضاوت ميكني؟ بي دين و ايمون و بي نماز و… . در مورد همه همينجوري سطحي قضاوت ميكني كه عقايدت اينه ديگه.
هيتلر جان موافقم كه ما داريم وقتمونو طلف مي كنيم و بيخودي بحث مي كنيم، ولي نه به خاطر اين كه ايران ارزششو نداره، به خاطر اين كه اين حكومت ارزششو نداره. ايران اگه به خاك و خون كشيده نشه، خيلي ارزشمند تر از اين حرفاست.
EMSDE فکر میکردم حاضری جون بدی که احکام اسلام اجرا بشه….نگو فقط اون قسمتش که به نفعته….
“راستی هرکسی میخواد حکم اسلامی در مورد من بده
بده
منتظر باش اجرا بشه میشه
ههههههههههههههههههههههه”
حافظا می خور و رندی کن و خوش باش ولی/
دام تزویر مکن چون دگران قران را
طبق قران واسه تهمتی که زدی باید 4 تا شاهد بیاری و اگه نتونی ثابت کنی حکمت شلاقه….حاضری بازم واسه اسلام بمیری!؟؟واسه اجراش تلاش کنی!؟یا اینجاهاش دیگه خوشایند نسیت؟!؟
خیلی الگو خوبی از مومن به نمایش گذاشتی…
” بهترين مردم نزد خداوند کسی است که درستکاری را بر نا درستی ترجيح دهد، هر چند درستکاری، به زيان او باشد و موجب اندوه او شود و بدکاری برای او سود آور باشد و به مال و اعتبار او بيفزايد” نهج البلاغه – خطبه ۱۲۵
آقای ای ام اس …
اگر فکر می کنی ، مسخره کردن ، توهین ، تقلید های جلف و بی محتوی و … از تو ، دین یا مملکتت گره باز می کنه ، سخت در اشتباهی .
احتمالاالان فکر کنی که با روشت برندهء این بحث شدی ، ( که این رو بقیه تصمیم می گیرند در باره اش ) . ولی در مواجهه با حقایق زندگی ، زرنگی کاری نمیتونه برات بکنه .
آقای احمدی نژاد هم با روش شما بحث می کنه و وجهه بین المللی برای ما باقی نگذاشته.
توهم بزرگ بودن بزرگترین مانع رشده . امیدوارم یه روزی که سرد و گرم روزگار رو بیشتر بچشی ، به جای مسخره کردن ، و توهین ( که شکلی از خشونت کلامی است ) مستدل صحبت کنی .
توی صحبت هات با توهین مداوم و پرخاشجویی ، اثبات کردی که چیزی به اسم حسن نیت رو نمیشناسی و بحث بدون حسن نیت سازنده نیست .
ترجیح میدم زمانم رو روی بحث های سازنده صرف کنم .
برات تجربه بیشتر آرزو می کنم .
پی نوشت :
بزرگی می گفت : بهترین راه آسیب زدن به چیزی ، بد دفاع کردن از آن است .
روشنگر خیلی خوووووووووووووووووب بحث میکنین!قابل تحسینه ^^
سلام
منیه پیشنهاد دادم اما مثل اینکه شما به له کردن آدما خیلی علاقه دارین.
به شخص خاصی تهمت زده نشد که دنبال شاهد بگردیم،کسی که دین نداره و مقابل دین عناد داره ریشه اش رو باید در رزقی که بدست میاره یا شخصیتی که داره جستجو کنیم.کسی نگفت شما دین ندارید
آیا از بی دین ها حمایت میکنید؟؟؟؟
آیا بی دینی مساوی بی قیدی نیست؟؟
مطلب کلی بود و درست .ما همه ی جنبه های دین رو قبول داریم .
یه توصیه:
بحث رو بیشتر از این منحرف نکنید.به جایی نمیرسه!
و یه چیزی
وجهه رو اون کسی بدست نمی آره که در لباس روحانیت می ره با خانم ها دست می ده و به روی هرکسی میخنده تا بگه ما با همه دوستیم به هر قیمتی./و اونقدر ساده باشه که با شعار استکبار ستیزی مردم مقابله کنه.
اگه اینا وجهه می آره ما این آبرو رو نمی خوایم.
خموش : ”
و یه چیزی
وجهه رو اون کسی بدست نمی آره که در لباس روحانیت می ره با خانم ها دست می ده .و به روی هرکسی میخنده تا بگه ما با همه دوستیم به هر قیمتی./و اونقدر ساده باشه که با شعار استکبار ستیزی مردم مقابله کنه.
اگه اینا وجهه می آره ما این آبرو رو نمی خوایم. ”
دوست عزیز ، دیدن تنها یک سوی ماجرا ، به شما اجازه میدهد که به دلخواه نتیجه گیری کنید .
گیریم که درست می گویید ولی تصویر با شاخص های تجاری ، وضعیت تحریم ها و اعتبار بین المللی دولت کامل می شود .
می توانید به دلخواه چشم به آسیب جبران ناپذیر دولت حاضر ببندید و شاید بپسندید که در دوره ای که ارتباطات بین المللی کشور دوست و مسلمان مالزی رو به اوج پیشرفت و رفاه رسونده ، ما در کنج انزوا و بدبختی با این دریای منابع فرو برویم ؟
ولی این پسند شما ، خواسته همه اجتماع نیست . رشد حق ایران و ایرانیه و ضربه های اقتصادی و بین المللی بزرگی که ایران رو تحت تاثیر قرار داده ، میتونست با تداوم گفتگوی بین المللی ، تبدیل به فرصت رشد برای شما و شاید من بشه. و همه باید به آتش برچسب های تخریب سیاسی به پاش بسوزیم .
schon gut!
😕
من چرا باید بخوام EMSDE رو خراب کنم!؟؟!من که طرف دار هیچ گروهی نیستم…اتفاقا خیلی هم به جنبش سبزیها انتقاد دارم….اما این هم سنگرتون حق نداره از این الفاظ استفاده کنه…البته کاملا واضحه که شما به اسم دین هیچ حقی رو از خودتون دریغ نمیکنین….
پس:
حافظ تو ختم کن که هنر خود عیان شود/
با مدعی نزاع و محاکا چه حاجتست
ببخشید که وقتتونم گرفتم,لطفا موفق باشین!
زهرا فارسی حرف بزن!وگرنه پدر مادر تو هم میرند پهلو پدر مادر بقیه…اخه بوی اجانب میدی… o.O
خطاب به EMSDE :
من همه شب به این جمله که “دیانت ما عین سیاست ماست و….” فکر کردم…یک سوالی واسم ایجاد شد:
دین کی اومده؟ 1400 سال پیش,درسته؟
سیاست 1400 سال پیش که مثل الان نبوده…کجا مجلس قانون گذاری بوده؟پیغمبر (ص) که وحی بهشون نازل میشده حضرت علی (ع) هم که قرآن ناطق بودند…اگه این جمله درباره ی جمهوری اسلامی ایران صدق میکنه “دیانت” که فرق نکرده؛کرده؟پس چرا ما سیاستمون فرق کرده؟چرا دیگه سیستم “خلیفه” و…نداریم؟کجا قبلا مردم 3/2 مسوولین رو انتخاب میکردند؟(منظورم رییس جمهور و رییس مجلسه…) مگه نه اینکه قبلا تمام مسوولین رو امام یا پیغمبر تعیین میکردند؟
مثلا الان چرا مردم یک عده رو به عنوان نماینده انتخاب میکنن؟یک عده که توشون از دکتر هست تا مهندس و وکیل و…در عمل برای تحقق اون جمله باید همشون روحانی باشند…
“توجه”: این سوال به معنای مخالفت,تکذیب یا زیر سوال بردن عقایدتون نیست.فقط میخوام نظرتونو بدونم.پس لاقل فقط خودمو مورد خطاب قرار بدین!خیلی ممنون
سلام
می دونستی که تحریم برای ما یه فرصت بوده.
ببین ساختار های یه کشور اروپایی با ما فرق می کنه./(من فقط از دولت های اونا بیزارم.)
فکر می کنی چرا تو این جریانات اینقدر به اتفافات جاری تو ایران پر و بال دادن؟چرا اینقدر ایران براشون مهمه.
این کشورارو دقیقا می شه مثل توزیع کننده ی مواد دونست که وقتی تو ترک کنی اون خشمگین می شه. همه ی حرف سر استقلال ملت ایرانه.
مثلا پاکستان رو ببین/هسته ای داره/صنعت فضایی داره در حد پیشرفته.آره آخه با آمریکا رابطه داره.ولی امریکا به همه ی این صنایع و تکنولوژی ها اشراف داره و اگه روزی پاکستان بخواد پا کج بذاره اون روز آمریکا پدرش رو در می آره./این کشور رو نگاه کن هرروز اخباری از یه انفجار و کشته شدن 10 ها نفر به میون می آد. و این یعنی ناامنی که اونا بهش پرو بال دادن.شاید به ظاهر کشورای وابسته به آمریکا مستقل باشن اما در مفهوم اونا وابسته ترین آدما هستن.مثلا کشور هایی مثل دبی اقتصاد وابسته به انگلیس و اروپا/در ماه های اخیر داشت پدرشون در می اومد سر این بحران اقتصادی تو اروپا./
متاسفانه ما از یه چیزایی غافلیم./منطق حیات و موجودیت اونا استعمار و زیر سلطه گرفتن همه ی جهانه./
پروفسور مولانا می گفت :اگه مردم ما بدونن که چه انقلابی کردن و جلوی کیا واستادن هرگز اجازه نمی دن این آشوب ها تو کشور برپا بشه.
در مورد خودمون /من اصلا فکر نمی کنم که ما الان پیشرفته ترین کشوریم.من نه توهم دارم نه دلم می خواد الکی دفاع کنم./
در همه ی دولت ها ضعف بوده تو دولت دکتر هم بوده.//
اگه یادت باشه حرف ماها این بود که بابا این کشور عقب افتاده چیه ما که می ریم خارج و دیگه هم برنمی گردیم./حالا شدیم میهن پرست../و اسلام مایه ی عقب افتادگیه.(در پرتو شعار جمهوری ایرانی.)این کشور اگه بخواد پیشرفت کنه مرد کار کردن می خواد . کسی که عشقش ایران باشه.و اگه یه روزی رفت حتما برگرده و همه ی تلاشش رو برای این آب و خاک بذاره. اون موقع که می شه بهش گفت یه ایرانی میهن دوست.ارتباطات بین الملل خوبه اما اگه
حافظ منافع ما باشه.
خموش :
“سلام
می دونستی که تحریم برای ما یه فرصت بوده.”
سلام بر تو خموش .
این حرف نقل قول از به قول شما دکتر است .
لطفا باز کن که این فرصتی که میگی فرصت چی چی بوده ؟
من با بعضی صنایع زیربنایی کشور از جمله انرژی ، رسانه و … در ارتباطم . چند مثال میزنم برات :
میدونی که تمام صنعت سد سازی ایران در اختیار سپاه هستش .
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B3%D8%AF_%DA%AF%D8%AA%D9%88%D9%86%D8%AF
سد گتوند که مطالعاتش هم به گذشته دور بر میگرده
http://fa.iwpco.ir/Gotvand/default.aspx
الان نزدیک به 6 ساله که در حال ساخته ( آمار رسمی از سال 82 شروع شده) پیشنهاد تولیدی که در تاریخچه این سد در سایت وزارت نیرو حذف شده ، یک پیشنهاد ژاپنی بوده مبنی بر ساخت سد در دو سال ، 2 سال بهره برداری توسط ژاپنی ها و بازسازی و تحویل نیروگاه با تکنولوژی جدید به ایرانی ها .
حالا به خاطر احتمالا فرصت هایی که شما می فرمایید . این سد با دها مشکل تولیدی دست به گریبانه و بعیده که سالهای آینده هم به بهره برداری برسه .
یا مثال دیگه ، آسیب دیدگی و نیاز به تعویز سالانه ژنراتور های چینی موجود در چند سد دیگه است ، که در زمان خاتمی دستور اکید وجود داشت که از ژنراتور های مقاوم اروپایی استفاده بشه ، ولی لابد به خاطر فرصت های که مد نظر شماست ، مجبوریم از ژنراتور چینی با عمر پایین و هزینه سنگین تعویض استفاده کنیم .
اگر با دست اندر کاران حرفه های مختلف صحبت کنی ، این مثال ها بی انتهاست .
– نیروگاه بوشهر سالیان ساله که قرار افتتاح بشه ، به نظرت ، در بستر ارتباطات باز جهانی ، اگر روسیه یه کشور دیگر رو مثل کره ، یا فرانسه به عنوان رقیب میدید باز هم جرات می کرد با کار شکنی مردم ما رو بدوشه ؟
اگر دوست داری باز هم نمونه برات میارم ، فقط به من بگو فرصت در انزوای جهانی چجوری پدید میاد ؟
در باره بقیه متنت هم بعد از پاسخ به این سوال مهم می نویسم برات .
1- اولا ما 3/3 مسئولین رو انتخاب میکنیم چونکه انتخاب رهبر هم با مردم هستش به صورت غیر مستقیم.
2- در اون زمان هم همین چیزا که الان داره اتفاق میافته بود شاید به اشکال دیگر مشورت ( مجلس ) – حکومت ( دولت ) و …
و حتی طلحه و زبیرها و عمارها و … بودن و هستن حتی معصوم بوده و هست ( امام زمان ).
3 – شما 5 تا کار مثبتی که در زمان 8 سال خاتمی (لعن ا.. علیه) انجام شد بفرمایید تا من بحثو ادامه بدم.
4 – ما در کنج انزوا خودمون پیشرفت کنیم و خودمون بسازیم بهتر از اینه که جیره خور و اجیر باشیم و این دقیقا همون کاریه که کشورهایی مثل آلمان و ژاپن بعد جنگ جهانی کردن و همچنین چین در سالهای اخیر.
مگه کشورهای وابسته ای مثل سوئد ، سوییس و … حتی آسیای ها چه پیشرفتی کردن شما لطف کن با سند و مدرک حرف بزن تا باورمون بشه.
5 – من با این حرفا خراب نمیشم برای اینکه من به عقایدم از ابتدای پیدایشم تو این دنیا پایبند بودم تا حالا.
6 – از نظر دین ما کسی که با خدا و دین خدا دشمن و این دین براش جاذبه ای نداره باید بره ریشه اش رو پیدا کنه (گریزی به حادثه کربلا در اونجایی که امام برای دشمن سخنرانی میکرد و اونارو دعوت به پیروی از دین خدا ، آیین و شریعت نبوی و سیره امیر المونین و ائمه و پیروی از خود میکرد وقتی دید که حرفش در اون آدمها تاثیری نمیذاره فرمود شکم های اینها از مال حرام پرشده و دیگه حرف حق در اینها تاثیری نمگذاره) و از نظر دین ریشه این عصبیت های جاهلانه و کور کورانه در مخالفت کردن با دین برمیگرده به لقمه ، پدر و مادر و … .
مگه دین اسلام غیر صلح و دوستی چیز دیگه ای هم میخواد.
روشنگر بحث رو مربوط میکنی به چیزای نامربوط که اصلا ربطی به بحث ما نداره و یه بار دیگه هم گفته بودم نیگاه نکن چن نفر دورتن و دارن تشویقت میکنن تو باید حق و حقیقتو بگی منم همینکارو میکنم و اصلا مهم نیست که آیا اینجا کسی از من دفاع بکنه یا نه.
من اندیشه هامو قاطع بیان میکنم بره همین شاید خشن به نظر برسه آره تو مسایل دینی من 0 و 1 هستم یعنی آدما یا موافق دینن یا مخالف وسط نداریم. بنابر این اونایی که وسط هم هستن در موقع بحث خودشونو نشون میدن که 0 هستن یا 1.
البته شاید رشته تحصیلیم ( کامپیوتر ) هم تاثیری بر این ماجرا داشته.
یا حق
لااقل خاصيت صفر و يكي برخورد كردن اينه كه ملت از اين چند پارگي در ميان.
يا حكومت بر مبناي دين مي خوان يا سكولار
حالا كه وحدتي نيست و تفرقه ايجاد شده لااقل اوضاع روشن و مشخص باشه!
hey zahra!komm sprechen deutsch.ich liebe deutsch sprechen.liebst du auch?
هیتلر مثل اینکه جدی جدی هیتلریا… 0_0
😉
این سد سازی ها هم که بیشتر تو این چهار سال شروع شده
شما قرار بود 5 تا کار خواجه ی خنده رو رو که 8 سال ملت رو علاف نمودند بفرمایید.
سپاه میتونه میسازه.
چرا بحث بیهوده میکنید
اصلا میدونید موضوع بحث چیه؟!!!
من که هر چی خوندم گیج تر شدم!
یکی میگه “دولت” یکی میگه”نظام” یکی دیگه”جمهوری ایرانی”یکی”اسلام”…”دیانت و سیاست”…”جنبش سبز”…”سکولار”….
دقیقا چی میخواهید بگید؟
مث بچه ادم 2 گروه بشید بگید هم دقبقا طرفدار چی هستید؟
بعد هر 2 گروه با دلیل حرف بزنه که البته اون هم به جایی نمیرسه چون کلا بحث سیلسی به جایی نمیرسه
خودتون رو با این طور حرف زدن که فقط تخریب همدیگر و شخصیت هاست الاف کردید(املای الاف رو نمیدونم d:)
آقای ای ام اس ….
یکی از شاخص های عمومی سلامت اقتصادی یک کشور ، شاخص بازار بورس آن کشور است . که خوشبختانه نهادی رسمی و ایرانی منتشرش میکنه و قابل اعتماده .
http://market.tse.ir/Shakhes.aspx
از این آدرس ، سابقیه شاخص عمومی رو از مهر ماه سال 76 به بعد به صورت روز شمار تهیه کنید.پیشنهادم تهیه یک نمودار شاخص/زمان برای مشاهده تغییرات اونه در بازه های زمانی مورد بحث . ( دوران آقای خاتمی و دوران آقای احمدی نژاد )
چیزی که مشاهده میشه ،از سال 76 رشد چشمگیر شاخص بورس به طور پیوسته و منظم هستش که تا سال 83 ادامه داره و در 83 پایدار میشه و نوساناتش بسیار کم دامنه هستش . پویایی بازار ( که در شاخص 13500 واحدی دیده میشه ) و امنیت اقتصادی ( که در نوسانات کوچک و کم دامنه مشهوده ) برای بخش خصوصی و سهامداران کوچک و بزرگ فراهمه .در عین حال پیک مقدار شاخص بازار بورس نیز در این دوره دیده میشه .
در پایان دولت آقای خاتمی ، اولین نوسان جدی بازار رو شاهد هستیم و بعد از اون سقوط مداوم بازار بورس رو می بینیم که شاخص 13000 واحدی تنها پس از گذشت چند ماه از تصدیه آقای احمدی نژاد به پایین تر از 10000 واحد سقوط می کنه و بعد از اون نوسانات نا منظمی رو شاهد هستیم که شاخص رو از سقف 10000 واحد دور نمی کنه ، در ابتدای سال 87 موجی دیده میشه که بر خلاف خیز های شاخص در دولت آقای خاتمی که نزول کمی رو در پی داشتن ، با نزولی به مراتب شدید تر رو به رو میشه و شاخص در ابتدای سال 88 که عملا محصول 4 ساله دولت آقای احمدی نژاده به رقم 8000 واحد می رسه ، در ادامه باز رشد شاخص رو می بینیم .
یکی از اون 5 کاری که شیخ خندان انجام داده فراهم کردن بستر برای رشد مداوم اقتصادی و امنیت اقتصادی برای “عموم” فعالین بوده . که تو این نمودار کاملا دیده میشه .
در حالی که نوسانات شدید ، و افت نزدیک به 4000 واحدی شاخص و بعد از اون ، نوسانات شدید بازار بورس ، به معنی نا امنی اقتصادی و خروج سرمایه ها از چرخه های عمومیه . که به رفاه و رشد کل جامعه آسیب میزنه .
4 تای دیگه هم به مرور برات می نویسم .
در متنت ، و کامنت های گذشتت ، به نظر میاد که “ارتباط” رو معادل “وابستگی” میدونی . این ذهنیت ، نیاز به باز نگری داره . من و تو در حال تلاش برای گفتگو هستیم ، من با متد خودم ( ارایه مستدلات و تحلیل ) و تو هم با گفتاری که بلدی و شرح اون در کامنت هات هست . من وابسته به تو نیستم و تو هم وابسته به من نیستی . اما با هم ارتباط داریم .
ادعا کردی که سوئد ، سویس و آسیایی ها پیشرفت نکردن .
پیشرفت یک مفهوم کلیه ، اگر معیار های خودت رو برای پیشرفت به جمع معرفی کنی ، به همه کمک می کنی که منظورت رو درک کنن و بعد میشه صحبت کرد که آیا پیشرفت کردند یا نکردند . هم تو میتونی مدارکت رو دال بر عدم پیشرفتشون به جمع ارایه کنی ، و هم میتونیم مدارک بقیه رو ببینیم . بعد از تحلیل اونها مینونیم به نتیجه مورد وفاق عمومی برسیم ، که آیا واقعا بر اساس معیار ها ، پیشرفت اتفاق افتاده ، یا خیر .
من در بحث هام جواب سوالهای تو رو دادم و هنور منتظر مدارک و پاسخ تو به سوال های خودم هستم . در ضمن ، تشویق دیگران روی “نظرات” من تاثیری نداره .
بیان قاطع اندیشه های شخصی شما ، با اضافه کردن ” به نظر من ” به ابتداشون ، خیلی ملایم تر و دوستانه تر جلوه می کنن ، کمتر گزنده میشن ، و به جای تحریک عاطفی مخاطب ، به اونها اجازه میده که به نظراتت فکر کنن.
مقایسه :
هر کسی که دروغ میگه باید اعدام بشه !
– به نظرم من ، هر کسی که دروغ میگه ، باید اعدام بشه .
اولی ، تشویق میکنه به هرج و مرج ، دومی دعوت می کنه به تبادل نظر .
اشاره کردی به رشته کامپیوتر 🙂 ، منم یه چیزایی از کامپیوتر بلدم ، و اگه حافظه یاری کنه ، fuzzy logic و Neural network هم به دنیای 0 و 1 تعلق دارن ، ولی برگ برنده اونها ، دوری از سیاه و سفید دیدن دنیا و در نظر گرفتن حالات میانی و حتی متناقضه !
اگر به الکترونیک دیجیتال هم نیم نگاهی داشته باشی ، گیت های اشمیت تریگر و threestate رو هم باید بشناسی . اونا هم میتونن راهنمای خوبی برای گریز از برخورد 0و1 با مردم باشه برات
اشمیت تریگر ، دقت تشخیص سیگنال رو به 0 و1 تقلیل میده و سیستم به جای درک واقعیت سیگنال کلی ترین برداشت ممکن رو از سیگنال خواهد داشت .
http://en.wikipedia.org/wiki/Schmitt_trigger
three-state هم کمکت میکنه که ببینی که یه سیگنال همیشه لزوما در وضعیت 0 یا 1 نیست . میتونه در حالت Z باشه و فارق از 1 و 0 .
http://en.wikipedia.org/wiki/Three-state_logic
در انتها باید اشاره کنم که خلق و خوی تو هم ، بعد از داد و بیداد های اولیه ات ، آروم تر شده و داری منطقی تر بحث می کنی و این جای تشویق داره . امیدوارم در ادامه بحثمون ، به نتایجی سازنده تر هم برسیم .
پی نوشت : لعن و نفرین فرستادن کار خوبی نیست . نه برای تو نه برای بقیه .
سلام
اگه داری از چیزی انتقاد می کنی سعی کن که خودت بهش مبتلا نشی.
من گفتم که منکر برخی نابسامانی ها در صنایع کشور و کلا اوضاع اون نیستم.
اما ببین ما از کجا به کجا رسیدیم.
همیشه نباید نیمه ی خالی لیوان رو دید.
این همه اکتشافات دارویی./پیشرفت در علم پزشکی/تبدیل شدن به نقطه ای مهم در برخی جراحی ها ی پزشکی و…..
پرتاب ماهواره ی امید.
پیشرفت در صنایع نظامی/
همین سد سازی که می گی./الان متخصص های ما خیلی در این پروژه ها فعال بودن./
من به یه چیزی اعتقاد دارم.و اونم اینه که اگه ما بذازیم فضای کشور آروم باشه و همه برای تعالی ایران تلاش کنیم.اون موقع هزار تا تحریم ناجور هم نمی تونه ما رو از پا بندازه.
و اگر انتقادی داریم واقعا اون رو به طور منطقی بیان کنیم ./ این واقعا یه شعار نیست./شاید بگی که تو واقعا آدم شادو سرخوشی هستی که این همه ممنوعیت رو می بینی اما می گی آزادی بیان/دوست گرامی وقتی اوضاع مملکتی به هم میریزه و رسانه ها هم با صددرصد توان خودشون افراد جامعه رو به هیجان میآرن و باعث بی نظمی می شن ./مسئولان مملکت از نظر امنیتی مسئولن که چنین برخورد هایی بکنن./چون فضا فضای له کردنه و سوئ استفاده .
اما در شرایط منطقی باید همه ی در ها برای صحبت باز باشد و کسی منکر این نیست.
اگه این مرز و بوم رو دوست داریم باید برای پیشرفت وتعالیش چه ازنظر اخلاقی و چه از نظر تکنولوژی تلاش مضاعف کنیم.
این همه پیشرفت که شما میگی هیچه ! اصلا شما تو باغ نیستین. نمی دونین چه خبره تو مملکت. یک چیزی به شما نشون میدن بعد شما فکر میکنید وای ایران ترکونده ! نخیر. به شما نمیگن دنیا کجاست ما کجائیم. تورم امسال آلمان میدونید چند درصد شد؟ 4دهم درصد. ببین یک درصد هم نه ! 4/10 درصد. یعنی 4/1000 ! بعد حالا ما بریم دلمون رو خوش کنیم به تورم نقطه به نقططه 19 درصد؟
شما بزرگ که بشین کسی بهتون اجازه نمیده برای تعالی این مملکت کار کنید ! اصلا نمی تونید. این همه آدم گذاشتن از ایران رفتن. چرا رفتن؟ چون سیستم فراری دهنده ست. اگر می موندن هم کاری نمی تونستن بکنن. به ایران نتونستن خدمت کنن حداقل به بشریت خدمت بکنن.
از توهم اینکه ایران داره به جایی میرسه بیایید بیرون.
آقای مطهری عزیز
اونایی که بزرگ بودن در عین سن و سال کمشون شهید شدن و رفتن نه اونایی که چون تحمل سختی کشیدن تو مملکتشون رو نداشتن و فرار کردن.
در ضمن برای روشنگر عزیز
http://rapidshare.com/files/330641913/Tehran-Tse.pdf.html
http://rapidshare.com/files/330650447/Nasdaq-Dubai.pdf.html
با ابن نمودارها که از همون داده هایی که شما ارسال کردید و همچنین داده های بورس دوبی که خودم استخراج کردم میشه یه مقایسه روی شاخص سهام بورس انجام داد.
تلورانس شاخص سهام دلیلش اوضاع جهانی هستش که این از نابودی بورس کشوری مثل امارات متحده کاملا روشنه.
در ضمن همیشه پیشرفت مملکت اقتصاد نیست. پس عدالت اجتماعی چی میشه . میدونید کوبیدن دولت احمدی نژاد از کجا ناشی میشه. از اونجا که به روستاییا بیشتر از شهریا بررسی کرد و دلیل مخالفت مفت خورهای شهری که 20 و چند سال مفت خوری کردن و حالا بیشتر بودجه به شهرستانهای محروم و روستاها رفته کاملا روشنه.
اون پیرزنه سالخورده ای که ته یکی از روستاهای ایران زندگی میکنه اصلا از اقتصاد چی میفهمه و اصلا با اقتصاد چی کار داره اون یه لقمه نون میخواد که در زمان هاشمی و خاتمی اون یه لقمه نون رو از اون دریغ کردن و باعث شدن که خانواده های زیادی از روستاها خارج بشن و شهرک های اقماری شهرهای بزرگ از جمله تهران رو تشکیل بدن شهرک هایی مثل شهر قدس ، شهرک پرند و … که اگه برید ببینید متوجه میشید که آمار جرم و جنایت تو این جور جاها بیشتر از همه جای ایرانه.
بحثا ریشه ای تر از بازار بورسه روشنگر عزیز
بحث دو تا تفکره
مفت خور پروری
عدالت محوری
من جمله شما رو یکمی تغییر میدم ! دولت به روستایی بیشتر از شهری ها رسیدگی نکرد بلکه به شهری ها کمتر رسیدگی کرد !
آقای محترم ، شما چند تا روستا رفتی؟ کجاها دیدی؟ والا من خودم هر سه ماه یک بار میرم روستاهای شمال غرب کشور.چند روز پیش اونجا بودم. چیزی که من اون جا میبینم اینه که تا چند سال آینده زندگی روستایی تعطیل میشه چون کشاورزی ای وجود نخواهد داشت. چیزی که من اون جا دیدم سیل جوانان بیکاره که هر روز بیشتر میشن. کسانی رو میبینم که میان شهر به امید کار و حداکثر یک کارگر میشن. چیزی که من دیدم یک دکترای دامپزشک بود که بیکار بود و حاضر بود کارگر باشه !
این همه آمار و ارقام نمود شهودی چرا نداره؟
به نظر من شما داری از رو هوا صحبت میکنی. حداقل اون چیزی که من دیدم این نبود. با چشم خودم دیدم.
در مورد آمار جرم و جنایت هم باید بگم نمیشه از روش استدلال کرد. آمار جرم و جنایت بیشتره چون بسترش فراهم تره. توی یک روستا کی میخواد لات بازی در بیاره؟ واسه کی؟ واسه چی؟ از مردمی که پولی ندارن باج بگیره؟ در ضمن جمعیت روستا کجا ، جمعیت شهر ها کجا ! طیف فرهنگی شهر کجا ، طیف فرهنگی روستا کجا ! همین جرم و جنایت که میگی تابعی از اقتصاده. تابعی از فرهنگه.
راستی شما میتونی در عین کوچیکی ، بزرگ باشی و بمونی تو این مملکت به امید اینکه یک روزی از استعداد شما استفاده خواهد شد !
من نگفتم نریم /می تونیم بریم وبرگردیم و به مملکا خدمت کنیم./
شما همه چیز رو سیاه می بینی./
من دانشجوام /نمی دونم شما چقدر بزرگی؟؟؟
منم دارم اوضاع رو می بینم .تو دانشگاه این چه فضاییه؟
منظورم اینه که خودمون داریم خودمون رونابود می کنیم/چهارتا پسر و دختر کنار هم می شینن فکر می کنن حالا خیلی بزرگ شدن./به جای درس خوندن با هم قرار می ذارن برن بیرون و همش ….
آدم شرمش می آد و عصبانی می شه ./حالا ببین کی داره خیانت می کنه ./راستش رو بخوای تو بد خواب غفلتی گیر کردیم./
شما اگه می خوای برو و به بشریت خدمت کن ./ ولی یادت باشه تو از این آب و خاکی و به مردم این کشور مدیونی بی برو برگرد.
مگه دکتر حسابی براش امکانات بود که تمام اون آزمایشگاه های خوب رو ول کنه همه ی اون امکانات رو ول کنه بیاد برای مردم دانشگاه بسازه/کتاب استاد عشق رو بخون مفیده.
مطهری عزیز شما عصبانی هستی
بهرحال ممنون از اینکه مارو تحویل میگیری
بزرگ بودن به علم نیست
در کتب دبستان خوندیم که عالم بی عمل به چه ماند به زنبور بی عسل
بنابراین صرف عالم بودن کافی نیست برای بزرگ بودن و جاودانه شدن
اگر پیامبر ، علی (ع) و … جاودانه شدن دلیلش این بود که اونا اگه ملت رو به کاری دعوت میکردن خودشون عمل میکردن.
بله
لازم نمی بینم دیگه اینجا ملتو نصیحت کنم و اصلا نصیحت در حد و اندازه های من نیس
فقط یه نکته
بدون دین آدما گمراهن و به هیچ نتیجه نمیرسن و به قول ما کامپیوتریا هرچیزی رو باید آخرین ورژنشو استفاده کرد و آخرین ورژن ادیان هم اسلام هست
پس بیاید مسلمون واقعی باشیم.
ممنون از همگی دوستان که در این بحث طاقت فرسا همراه ما بودن
و بخصوص ممنون از همه ی اونایی که ما رو مورد عنایت ویژه قرار دادن.
یا علی
مخلصیم
خموش :
“سلام
اگه داری از چیزی انتقاد می کنی سعی کن که خودت بهش مبتلا نشی.”
اگر لطف کنی و روشن و واضح بگی که من باید از ابتلا به چه چیزی باید اجتناب کنم ممنون میشوم .
” همیشه نباید نیمه ی خالی لیوان رو دید.”
کاملا موافقم ، من نیمه خالی رو مستدل با مدرک نشون دادم ، شما هم نیمه پر رو مستدل و با مدرک نمایش بدید، اینجوری بحث سازنده می شود .
” این همه اکتشافات دارویی./پیشرفت در علم پزشکی/تبدیل شدن به نقطه ای مهم در برخی جراحی ها ی پزشکی و…..
پرتاب ماهواره ی امید.
پیشرفت در صنایع نظامی”
در باره این همه اکتشافات دارویی ، به گل سر سبد اونها در این لینک اشاره شده .
http://alef.ir/1388/content/view/58034
منتظر مثال های پیشرفت در علم پزشکی از شما هستم ،
در باره جراهی ها ، خبر موثقی که دارم ، تربیت جراحان مجرب ترمیمی هستش ، که به علت سابقه جنگ ایران و عراق فرصت تجربه منحصر به فرد داشتن و این امر وابستگی به دولت حاضر نداره .
در باره ماهواره امید حرف و حدیث بسیار است ، منبع موثقی ندارم ، ولی با توجه به اینکه برنامه های فضای معمولا مقیاس 10 ساله یا بزرگتر دارند ، باز هم نمیتونم اعتباری بیش از تداوم برنامه گذشته و شمارش معکوس پرتاب رو به حساب دولت حاضر بگذارم .
در باره پیشرفت های نظامی هم اطلاع موثقی ندارم ، جز اطلاعات پخش شده روی اینترنت در باره اژدر شکوال روسی که با نام اژدر حوت شناخته میشه .
http://en.wikipedia.org/wiki/VA-111_Shkval
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AD%D9%88%D8%AA_%28%D9%85%D9%88%D8%B4%DA%A9%29
که متاسفانه در این باره هم ، نشت اطلاعات اتفاق افتاده … 🙁
“همین سد سازی که می گی./الان متخصص های ما خیلی در این پروژه ها فعال بودن.”
دوست عزیز ، با توجه با اینکه بخش عمده مطالعات سد سازی ایران پیش از انقلاب اتفاق افتاده ( ر ک سایت وزارت نیرو ) و اینکه تمام ابزار دقیق ، قطعات کلیدی و اوات حفاری و تکنولوژی ساخت سد ، وارداتی هستش ،
همچنین اینکه ، با حجم سد سازی انجام شده ، عملا ظرفیت سر سازی ایران رو به اتمام هستش . فعالیت متخصص های ما ، عملا سرمایه از دست رفته به حساب میاد ، چون با انزوای سیاسی موجود ، ما امکان رقابت با هیچ کشوری رو نداریم و کشورهای دیگه ترجیح می دهند که با منبع فن آوری ساخت سد در ارتباط باشند تا کشوری مثل ایران .
* از افتضاحاتی که گریبانگیر صنعت سد سازی ماست بیشتر از اونهایی که در پست قبل گفتم نمی خوام که بگم .
” من به یه چیزی اعتقاد دارم.و اونم اینه که اگه ما بذازیم فضای کشور آروم باشه و همه برای تعالی ایران تلاش کنیم.اون موقع هزار تا تحریم ناجور هم نمی تونه ما رو از پا بندازه.”
” … که این همه ممنوعیت رو می بینی اما می گی آزادی بیان/دوست گرامی وقتی اوضاع مملکتی به هم میریزه و رسانه ها هم با صددرصد توان خودشون افراد جامعه رو به هیجان میآرن و باعث بی نظمی می شن ”
تلویحا قبول کردی که ممنوعیت وجود داره و اشاره کردی که زیادیه ولی به بهانه امنیت !!!! توجیهش کردی .
تاریخ و تئوری های کارامد امروز در تحلیل سیستم های اجتماعی همگی اشاره دارند به اینکه اعمال تغییر خارجی به سیستم واپس زنی های بسیار شدیدی رو در پی داره .
http://www.amazon.com/Business-Dynamics-Systems-Thinking-Modeling/dp/0071179895/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1262701227&sr=8-1
مقدمه این کتاب رو اگر بخونین ، به دقت بسیار بالا ، واکنش سیستم های اجتماعی رو به اعمال تغییر بررسی کرده .
سرکوب ، ممنوعیت و …. هیچکدوم نمیتونه دینامیک یک سیستم اجتماعی رو به دلخواه تغییر بده و بر عکس ، به جای تخلیه و بالانس شدن سیتم ، اون رو به سمت نا پایداری و نا کارامدی سوق میده .
مثال زنده: راه پیمایی سکوت در 6 ماه پیش که تقریبا بدون حادثه پیش رفت و هرج مرج ناشی از سرکوب در ادامه اتفاقات .
“اما در شرایط منطقی باید همه ی در ها برای صحبت باز باشد و کسی منکر این نیست.”
دوست عزیز ، در همه شرایط باید درها برای صحبت باز باشد ، بدون صحبت و بردباری و تبادل نظر ، هیچوقت هیچ راه حلی پدید نمی آید . در واقع تفاوت ذهنیت سرکوبگر و آزاد در همین نقطه بحرانیست . در این شرایط خاص است که انتخاب بین باتوم و رسانه آزاد تعیین کننده می شود .
آقا . خانم مطهری ، خویشتندار باش ، با لحن آرام تری هم میتونی انتقاد کنی .
و اما دوست خوبم ای ام اس …
“با ابن نمودارها که از همون داده هایی که شما ارسال کردید و همچنین داده های بورس دوبی که خودم استخراج کردم میشه یه مقایسه روی شاخص سهام بورس انجام داد.
تلورانس شاخص سهام دلیلش اوضاع جهانی هستش که این از نابودی بورس کشوری مثل امارات متحده کاملا روشنه.”
نمودار هایی که ارایه کردی ، برای بورس ایران ، از سال 78 تا ابتدای 85 رو شامل میشه و نمودار دیگر که به اسم nasdaq-dubai ازایه کردی از 4-2008 تا امروز رو داره نشون میده
یعنی از اردیبهشت 1387 تا امروز .
به علت عدم همزمانی نمودار هات قیاسی نمیشه انجام داد .
ولی با توجه به داده هایی که روی نمودار مربوط به بورس تهران موجوده ، تشابه جالبی بین تغییرات کلی بازار دبی و ایران در بازه زمانی مورد نظر وجود داره .
http://rapidshare.com/files/330734745/bors_iran_dubai.pdf.html
این تشابه میتونه نشانگر 1 چیز باشه .
اقتصاد ایران و امارات به شکل قابل توجهی مرتبط است .
2 فرض پدید میاد .
1- اقتصاد ایران ، با جهان در ارتباط نیست ، پس قاعدتا نمی بایست تحت تاثیر نوسانات اقتصادی جهان و مشابه بازار دبی تغییراتی رو نمایش بده . که داده .
2- اقتصاد ایران با جهان مرتبطه . که با نمودار سازگاره ، و این ارتباط جهانی بخش نا گسستنی حقیقت امروز بسیاری از کشور های جهانه .
در اون صورت دولت ایران موظف میشه بر خلاف تئوری آقای EMSDE
دیدگاه توسط EMSDE در ژانویه 4, 2010 ساعت 10:23 ق.ظ ”
4– ما در کنج انزوا خودمون پیشرفت کنیم و خودمون بسازیم بهتر از اینه که جیره خور و اجیر باشیم و این دقیقا همون کاریه که کشورهایی مثل آلمان و ژاپن بعد جنگ جهانی کردن و همچنین چین در سالهای اخیر.
”
یک ارتباط سازنده و پویا با جهان برقرار کنه و بتونه از فرصت های جهانی استفاده کنه ، به جای اینکه در انزوا فقط آسیب های اقتصاد جهان رو تحمل کنه .
* انحلال سازمان برنامه و بودجه رو هم فراموش نکنیم ….
”
میدونید کوبیدن دولت احمدی نژاد از کجا ناشی میشه. از اونجا که به روستاییا بیشتر از شهریا ….
…. زمان هاشمی و خاتمی اون یه لقمه نون رو از اون دریغ کردن و باعث شدن که خانواده های زیادی از روستاها خارج بشن و شهرک های اقماری شهرهای بزرگ از جمله تهران رو تشکیل بدن شهرک هایی مثل شهر قدس ، شهرک پرند و … که اگه برید ببینید متوجه میشید که آمار جرم و جنایت تو این جور جاها بیشتر از همه جای ایرانه.
”
نکات خیلی مهمی رو اشاره کردی . مطمئن هستم که برای این نکات شاخص های آماری مهمی وجود داره ، که با جستجو در پایگاه داده
مرکز آمار ایران : http://www.sci.org.ir/portal/faces/public/sci
میتونی حرفات رو مستدل کنی و در باره اونها بحث کنیم .
چون بحث های کلی و بدون مدرک انتهاش به یه همچین جاهایی کشیده میشه :
“بحثا ریشه ای تر از بازار بورسه روشنگر عزیز
بحث دو تا تفکره
مفت خور پروری
عدالت محوری”
EMSDE:
“…نه اونایی که چون تحمل سختی کشیدن تو مملکتشون رو نداشتن و فرار کردن…”
میشه منظورتو از سختی کشیدن دقیق تر بیان کنی؟به نظرت از کجا به بعد سختی دیدن ظلمه؟اجحافه؟هر شرایطی رو به نظرت باید تحمل کرد؟
چرتو پرتی گفتی که خودتم نفهمیدی چی بوده.
مطهری داداشم می گفت قربون دستت 😉
آقا/خانم emsde واسه بحث آماده هستین ، من تو فروم در خدمتم …
ببخشید یادم رفت اینو بگم ، آقا/خانم emsde ، یه اصطلاحی هستش تو سیاست ، توهم توطئه . حتماً در این مورد تحقیق کنید . مطمئن باشین خیلی به کمک تون خواهد اومد …
روشنگر خان /خانوم
شاید حرفات برای خیلیا قابل قبول باشه اما مثل اینکه نمی خوای
به مغز حرفایی که من زدم فکر کنی./از شما واقعا بعیده!!!
ما می خوایم کشورمون پیشرفت کنه منم نگفتم اینا کار احمدی نژاد بود که الان این حرف رو می زنی./هر دولتی تکمیل کننده ی کار دولت دیگه است./مشکل شما دقیقا با این دولته./من در دانشگاه از هر بچه شهرستانی می پرسم که به کی رای دادین بلا فاصله می گه احمدی نژاد./به نظرت چرا؟
اگرچه داری منطقی بحث می کنی (ظاهرا)اما هیچ موضوع مثبتی انگار نیست که تو رو جذب کنه.دلیلش ؟؟
ایران پیشرفت کرده./منتها اون قدرتایی که نمی تونن ببینن که
یکی در کنارشون جوونه بزنه به این آشوب ها دامن می زنن.
خودمون روگول نزنیم./اگه واقعا ایران رو دوست داری یه کم فکر
کن.
شما رو نمی دونم اما با همه ی ضعف هایی که در کشورم وجود داره نه تنها خودم رو گول نمی زنم اما سعی می کنم بینشم رو زیاد کنم /ایمانم و دانشم رو بالا ببرم تا در ساختن آینده ی کشورم به عنوان یک متخصص متعهد سهیم باشم./و با همه ی این ضعف ها این آرمان های منه که من رو به آینده امیدوار می کنه.
یه روزی یکی مثل من درس رو رها کرد ورفت برای میهن اسلامیش بجنگه./پس من خود رو مدیون خون اون ها می دونم./پس به خاطر راه ارزشمند اون ها تا پای جان برای کشور اسلامیم تلاش می کنم.
از خدا می خوام که در این راه توفیقم بده.
شما رو نمی دونم.
یا علی
راستی بچه ها طوفان امتحانات در راهه./
من دیگه می رم درس بخونم همه ی حرفام رو زدم./
این عقاید من بود./
حالا با توکل برخدا باید براش تلاش کنم./
این بی فایده ترین بحثیه که میشه انجام داد
خموش منظورت از شهرستان کجاست؟
تو امتحاناتت هم موفق باشی!
واقعا برات متاسفم.
در مورد اون آمارهایی که ارایه کردی
عزیزم
باید بهتون متذکر بشم که با آدم مشنگ طرف نیستید که آمار سازی میکنید.
نمودار بورس تهران اگه به تاریخش توجه کنید رودن تاریخی معکوس رو قرار دادید که پیشرفت شاخص سهام تهران رو معکوس نشون بدید.
اگر همون نمودار رو برعکس کنید و تاریخ رو به صورت صعودی قرار دهید میبینید که شاخص بورس تهران وضعیت به مراتب بهتری رو از شاخص بورس دوبی داره و این نشون دهنده ی اینه که بورس ما بحران رو با وضعیت به مراتب بهتری طی کرده.
در ضمن باید به عرضتون برسونم که من به دنبال شاخص نزدک آمریکا بودم و همچنین چند کشور دیگه که اینجا ارائه کنم ولی ظاهرا اونا آمارهاشون رو منتشر نمیکنن یا اینکه باید پولی بخریم در صورتی که شما از آمارهای شاخص بورس آمریکا ، کانادا ، انگلیس و .. لینکهایی دارید بزارید تا ما هم بریم و بر اساس تاریخ خودمو استخراج کنیم و مقایسه کنیم.
ممنون
در ضمن بحران در زمان سید ممد پیر پکاجکی نبود و این بحران در این دولت رخ داد
باید حتما به این نکته توجه کنید.
EMSDE این که ما تحت تاثیر بحران بقیه دنیا نبودیم افتخار نیست…این یعنی ما خیلی مطرودیم…ما نه از پیشرفتشون تاثیر میبریم نه از ضررشون…
درضمن نگقتی منظورت از “سختی کشیدن” واسه وطن چی بود؟از کجا به بعد سختی رو میگی ظلم؟
ای اس ام … جان
اشتباه نمودار رو تصحیح کردم که از لینک زیر میتونی دانلود کنی ، کسی هم شما رو مشنگ فرض نکرد 🙂 .( اشکال از excel بورس بود که تاریخ رو از جدید به قدیم چیده )
http://rapidshare.com/files/331432247/bors_iran_dubai.pdf.html
اشاره من به همسانی تغییرات نمودار ها بود ، که با تغییر جهت هم وجود داره ، در باره کم یا زیاد بودن سرعت ریکاوری اشاره ای نکرده ام .
شاخص Nasdaq_composite رو میتونی از اینجا پیدا کنی
مجانی هم هست .
http://www.wolframalpha.com/input/?i=nasdaq+composite
http://en.wikipedia.org/wiki/Nasdaq_Composite
که این نمودار هم شق دوم استدلال های من رو تایید می کنه مبنی بر اینکه ، اقتصاد ما تحت تاثیر اقتصاد جهانیه و ناچاریم به جای سناریو انزوا ، سناریو تعامل رو انتخاب کنیم و این ارتباط رو به عنوان فرصت نگاه کنیم و منافع مردم و کشور رو بر اساسش پیش ببریم .
در ادامه ، دوست داشتم نظرتو راجع به این لینک هم جویا بشم
http://mobarezclip.com/post-1004.aspx
تایید ؟ تکذیب ؟ موافق ؟ مخالف ؟
توجه : در صورت ضعف قلب نبینیدش .
خوب پس قانع شدید که نوسانات بورس هیچ ربطی به دولت نداره و کاملا وابسته به اقتصاد جهانه
این هم از نزدک
http://rapidshare.com/files/331655439/MSP95719910e1d18038iga00005fa7bab7c1a6a419.gif.html
با این هم اگه مقایسه کنید که مال 5 سال اخیره میبینید که باز هم بورس ما وضعیت بهتری رو داشته.
اگر هم دقت کرده بودید در ناآرامی های اقتصادی جهان ما جزو آخرین کشورهایی بودیم که وارد بحران شدیم و این خودش به این معنیه که ما تا حدود خوبی خودکفاییم ولی از یه جایی به بعد وابسته ایم.
پس حالا دیدید که در این دولت کار به مراتب سخت تر بوده اولا اینکه تحریمها سخت تر شده بود ثانیا بحران وجود داشت و از نظر ما این دولت نمره قبولی رو تو این شرایط در اقتصاد میگیره عرض کردم نمره قبولی نگفتم بیست توجه داشته باشید.
در مورد این کلیپ من خیلی وقته که این کلیپ رو دیدم به هر حال من از همون ابتدا هم احساس خوبی نسبت به این مورد نداشتم و حس میکردم یه جای کار بلنگه.
از ابتدای شورشهای خیابانی تا کنون شاید بیش از 50 نفر تو این حوادث جون خودشونو از دست دادن و شاید به فرمهای فجیع و دلخراش تر از این که حتی فیلمهاشم موجوده.
اما چرا از بین اونها فقط همین مورد میشه الگو و دورو برش مانور میشه.
اگه شما با این دید یکبار دیگه این کلیپ رو ببینید شاید شما هم به اشتباهی که ماهها خیلی از ماها میکردیم پی ببرید و به جنگ رسانه ای یا همون جنگ نرم اعتقاد راسخ پیدا کنید.
فقط تاسف برای اون دسته ای میمونه که خودشون این بازیا رو اول انقلاب دیدن و تجربش کردن اما حالا تو دامش اسیر شدن و به قول یکی از دوستان ما فقط نباید از نردبام بالا رفتن رو بلد باشیم باید پایین اومدن رو هم بلد باشیم.
در مورد اون فیلم هم میگم در صورت دستشویی داشتن نبین چون از اینکه خرت کردن خندت میگیره و ممکن کار دستت بده.
سلامت باشید
حضرت ای ام … می فرمایند :
”
خوب پس *قانع شدید* که نوسانات بورس *هیچ* ربطی به دولت نداره و *کاملا* وابسته به اقتصاد جهانه
این هم از نزدک
http://rapidshare.com/files/331655439/MSP95719910e1d18038iga00005fa7bab7c1a6a419.gif.html
با این هم اگه مقایسه کنید که مال 5 سال اخیره میبینید که باز هم بورس ما وضعیت *بهتری* رو داشته.”
به نظر نمیاد شما تحلیلگر اقتصادی باشید .
من هم نیستم . پس قیاس بهتر بودن یا بد تر بودن در حیطه تخصصی ما نیست که انجامش بدیم. در عین حال اون نمودار ها و شاخص ها به علت تفاوت پهنه پوشش داده شده، تعداد شرکتها و … ، قا بل قیاس به صورت مستقیم و عددی نیستند .
شاخص نزدک با اینکه یکی از بزرگترین بازار بورس های جهانه ، شاخصش در نمودار شما بین 2900 تا 1300 حدودا نوسان کرده که هیچ ربط عددی و قیاس پذیری به شاخص ما که بین 10000 و 8000 واحد تغییر کرده نداره .
من از بچه هایی که آشنا تر هستند خواهش می کنم روش مقایسه عددی شاخص ها رو { اگر همچین مقایسه ای معنی داره } معرفی کنند تا شاید بشه قیاس شما و بهتر یا بد تر بودن رو به شکلی مستدل بیان کرد.
در حال حاضر از اون نمودار ها تنها چیزی که میشه استنتاج کرد ارتباط و اثر پذیری اقتصاد ایران از جهان هستش ، اون هم به علت همزمانی نسبی سقوط کلی بازار در بورس ایران و جهان .
اینکه *اصلا* تقصیر دولت نبوده ، یا اینکه *کاملا* تقصیر دولت بوده ، تنها تفسیری افراطی ، از این مقایسه است . ( که البته با توجه به سابقه کامنت های شما ، جز این هم انتظاری نیست . )
نقل قول مجدد :
“خوب پس *قانع شدید* که نوسانات بورس *هیچ* ربطی به دولت نداره و *کاملا* وابسته به اقتصاد جهانه”
یاداور می شوم که در پست قبلی اشاره به دو حالت کردم، یکی نفی *رابطه* اقتصادی با جهان ، که با نمودار سازگار نیست ، و دیگری پذیرش *ارتباط* که با نمودار سازگاره ، و بر اساسش نظر حضرت عالی رو مبنی بر انزوا طلبی نقد کردم .
فکر می کنم کسی که قانع شده ، شما هستید ، که ابتدا ،انزوا طلبی رو به عنوان راه حل بیان می کنید ، و بعد ناچار می شوید که ارتباط اقتصادی با جهان رو به عنوان یک حقیقت بپذیرید .
و البته با فرا فکنی ، ادعا کنید که من رو قانع کردید !
————
” پس حالا دیدید که در این دولت کار به مراتب سخت تر بوده اولا اینکه تحریمها سخت تر شده بود ثانیا بحران وجود داشت و از نظر ما این دولت نمره قبولی رو تو این شرایط در اقتصاد میگیره عرض کردم نمره قبولی نگفتم بیست توجه داشته باشید.”
ما تا حد خوبی خودکفا نیستیم ، فقط ثروتمندیم . و منابعی داریم که براش تلاش نمی کنیم( یعنی نفر ساعت انسانی متناسب با درآمد زایی صرف نمی کنیم ) و خود به خود درامد زایی می کنند .
اقتصاد ما بر اساس نفته ، در حالی که اقتصاد کشور های دیگه بر اساس ارزش افزوده بنا شده . در نتیجه کاملا طبیعی هستش که با نیاز صنایع بقیه کشور ها به نفت ما باعث بشه که ما نفت 120 دلار در هر بشکه بفروشیم و هزینه کنیم که سقوط دیر تر اتفاق بیوفته .
با توجه به مازاد *هنگفت* درآمد نفت و تخلیه صندوق ذخیره ارزی ، بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی ، فروش مخابرات و تورم نقطه به نقطه 19% و جهش قیمت آرد ونان و ….
لطفا آستانه نمره قبولی رو به من هم بگین
———–
در باره اون کلیپ ،
http://ayandenews.ws/news/17130
این رو به عنوان نظر یک کارشناس بخون ، بعد ادامه صحبتمون رو پیش میریم .
———————–
در باره حقایق ، نیازی به اعتقاد(راسخ) داشتن وجود نداره ، حقایق ، مستقل از من و تفکر من و باور هام ، وجود دارند .
– آب در شرایط متعادل در 100 درجه می جوشه ، چه من معتقد باشم ، چه نباشم .
اسرار عجیب شما ، در پیدا کردن دشمن ، جنگ کردن و اعدام 5 روزه و … به عنوان یه پدیده جامعه شناختی ، جای مطالعه داره.
اگراینهمه نیروی نظامی و باتوم به دستِ هم فکر داشتم ، احساس امنیت بیشتری داشتم و در توهم توطعه غرق نمی شدم؛ جا داره کامنت هات رو یکبار دیگه بخونی و روی خودت تمرکز کنی ببینی سر نخ های این حس ناامنی شدید ، که با عواملش با اعتقاد راسخ در حال جنگی ، چی چی هستن ؟
آیا واقعا جنگی وجود داره ؟ یا صرفا ابراز یک عقیده متفاوت یا وجود کسانی که متفاوت فکر می کنند ، از طرف شما “جنگ” طلقی میشه ؟
به نظر من ، این توهم جنگ ،محصول نا توانی فکری شماست در تحمل زنده بودن انسانهایی با تفکر متفاوت …
منتظر شنیدن نظراتتون هستم .
به امید همزیستی و انسان دوستی.
آقا/خانوم روشنگر
یه کم به اسمت توجه کن./اگه تحمل نظرات مخالف رونداشت نظام /این همه سال همه ی امکانات فقط برای اونا نمی شد ./در شهر کرج برای خانواده هایی که عقاید مذهبی دارند و معتقد به این نظامند استفاده از امکانات رفاهی خیلی حداقل هست./تمام کسانی که طرفدار موج سبز بودند از تمام این امکانات استفاده می کنند و بعد به رسم تشکر امثال اونا در تهران سطل زباله آتیش می زنن ./
ببین با هم دعوا نداریم که/
ما برامون عقایدمون مهمه نه منافعمون که اگه یه روز یه آدمی مثل دکتر اومد به همش ریخت ناراحت بشیم ونظر مخالف خودمون رو ابراز کنیم.
اگه آمریکا یه کشوری رو بره له کنه و کشتار دسته جمعی را بندازه کدومتون می آین پست می ذارید و حمایت می کنید./کدومتون می آید بررسی می کنید؟؟؟
اما اگه تو تهران برگ رو شاخه تکون بخوره با تمام قوا به سمت ایران هجوم می آرن و داد حقوق بشرشون گوش فلک رو کر می کنه./
حضور محترم جناب خموش ، با آرزوی موفقیت در امتحاناتتون.
آقا/خانوم روشنگر
یه کم به اسمت توجه کن./
-آقای روشنگر هستم ولی روشنگر کافیه و به روی چشم به اسمم هم توجه می کنم 🙂 .
اگه تحمل نظرات مخالف رونداشت نظام /این همه سال همه ی امکانات فقط برای اونا نمی شد ./
– تحمل نظر مخالفی که ادعا می کنید ، با تعداد روزنامه نگاران زندانی ( رکورد شماره 1 جهان ) و تعداد روزنامه نگاران مهاجر و پناهنده ( باز هم مقام اول ) سازگار نیست ، شواهد تحمل نظرات مخالف رو ارایه کنید .
– از یک دیدگاه دیگه
http://myphotocabin.blogspot.com/2010/01/kaveh-golestan.html
در سرگذشت زندگی کاوه گلستان یکی از معتبر ترین عکاسان مستندایرانی، و کسی که گنجینه عظیمی از عکسهای انقلاب اسلامی داره و اولین عکسهای فاجعه حلبچه رو گرفته ، می خوانیم که :
او در سال ۱۹۹۷ به دليل آشکار کردن سرنوشت دهشتناک کودکانی که در يک يتيمخانه تحت شرايط بيرحمانهای نگهداری میشدند به زندان محکوم و برای مدتی از کار روزنامه نگاری محروم شد.
به نظر شما مصداق آزادی بیان دقیقا چیه ؟
/این همه سال همه ی امکانات فقط برای اونا نمی شد ./
-همه کدوم امکانات ، برای کی ها ؟ این بخش از ادعای شما نیاز به شفاف سازی داره .
/در شهر کرج برای خانواده هایی که عقاید مذهبی دارند و معتقد به این نظامند استفاده از امکانات رفاهی خیلی حداقل هست./
– آیا کسی مانع استفادهءاونهاست ؟ آیا استطاعت مالی ندارند؟ مانع استفاده کجاست ؟ مصداق امکانات رفاهی رو مشخص کنید.
/*تمام* کسانی که طرفدار موج سبز بودند از تمام این امکانات استفاده می کنند و بعد به *رسم تشکر* امثال اونا در تهران سطل زباله آتیش می زنن ./
– پیشنهاد می کنم هنگام طرح اتهام ، استفاده از خطاب عمومی ( همه ، هیچ و .. ) رو در بیان ( ومخصوصا در تفکر ) کنار بگذارید . همچنین قبل از بیان اتهام ، مدارک ارایه کنید که اتهامتون مستدل و باور پذیر بشه .
– بیانتون برای من واضح نیست ، علت آتش درست کردن در تهران مبارزه با گاز فلفل و گاز اشکاوره ، که متاسفانه احتمالا چون اشکاور و گاز فلفل در تلویزیون و فیلمها قابل نمایش نیست ، در باره استفاده و اثراتش دقیق مطلع نیستید . ارتباط مقابله بااشکاور رو با * رسم تشکر* لطفا توضیح بدید .
اگر توضیح بیشتری بدین احتمالا میتونم دقیق تر صحبت کنم .
/ببین با هم دعوا نداریم که/
ما برامون عقایدمون مهمه نه منافعمون که اگه یه روز یه آدمی مثل دکتر اومد به همش ریخت ناراحت بشیم ونظر مخالف خودمون رو ابراز کنیم.
– دقیقا ، ما هم هیچ دعوایی نداریم ، ولی به خاطر عقایدی که داریم ، با باتوم ، گاز اشکاور ، تجاوز ، تهدید ، تحقیر ، زندان و … رو به رو می شویم . به نظر شما واکنش صحیح در مقابل اینها چیست ؟
شخصیت ، سلامت ، امنیت و عفت منافع بزرگی هستش که دکتر به همش ریخته ، اگر اتفاق مشابه برای شما می افتاد چه کاری می کردید ؟
دکتر ، با توجه به مدارکی که به تفضیل در بالا توضیح داده ام ، منافع کل کشور رو مورد تهدید قرار داده ، تا جایی که یک ژنرال آمریکایی گفته ، آقای احمدی نژاد بهترین یار جمع کن برای آمریکا در خاور میانه هستش .
http://economictimes.indiatimes.com/news/international-business/Ahmadinejad-is-best-US-recruiter-in-Gulf-Petraeus/articleshow/5308908.cms
به نظر شما ، در برابر این چه کار باید کرد ؟
/اگه آمریکا یه کشوری رو بره له کنه و کشتار دسته جمعی را بندازه کدومتون می آین پست می ذارید و حمایت می کنید./کدومتون می آید بررسی می کنید؟؟؟
– کشور ایران کشور ماست ، و کاملا طبیعیه که ما نسبت به کشور خودمون ، حقوق بشر خودمون و اتفاقات ایران حساس تر باشیم .
اگر برای شما ، لبنان یا فلسطین یا عراق مهم تر از ایران هستند ، بهتره دلایل خاص این اهمیت رو در خودتون جستجو کنید .
در عین حال ، احتمالا چون با جامعه حقوق بشر ایران در ارتباط نیستید ، نمی دونید که در حال حاضر چندین خبر نگار ، عکاس و فیلمبردار ایرانی مشغول مستند سازی وضعیت حقوق بشر در افغانستان و عراق و … هستند .
مطمئن باش ، در شرایط متعادل و امن ، هر کسی به دغدغه های خودش می رسه ، کسی که نگران حقوق بشره ، در باره حقوق بشر پست میگذاره و بقیه هم در باره بقیه دغدغه های خودشون .
/اما اگه تو تهران *برگ رو شاخه تکون بخوره* با * تمام قوا * به سمت ایران هجوم می آرن و داد حقوق بشرشون گوش فلک رو کر می کنه./
– کامنتها تون رو بسیار تمثیلی می نویسید ( برگ روی شاخه تکون خوردن ، همه ی امکانات ، تمام قوا، گوش فلک کر کردن و … )
پیشنهادم اینه که به جای نوشتن انشای ادبی ، به سمت مصداق ها و بالا بردن دقت دید بریم ، تا به حقایق نزدیک تر بشیم . اینجوری بحث ها نتیجه بخش و روشن تر خواهند شد .
و اما ، از دو منظر میشه این قیاس رو جواب داد .
1 – اگر گزارش سالیانه حقوق بشر رو مطالعه کرده باشید { کردید ؟ } ، لیست بزرگی از کشور ها رو شامل میشه . در نتیجه ، تمرکز جهانی روی حقوق بشر در جهانه . ایران ، در زمینه حقوق بشر دارای رکورد جهانی محکومیت با بیست و چند بار متوالی هستش ، که خوب تمرکز بیشتر رو { اگر وجود داشته باشه } توجیه میکنه .
2- به نظر میاد در ایران اتفاقاتی در زمینه حقوق بشر در حال افتادن هست و مدارکی موجود هست که تمرکز رو روی ایران وجود داره ؛آیا اتفاقات کهریزک ، روش سرکوب مردم ، بازداشتهای پر تعداد و حتی دستگیری اعضای گزارشگران حقوق بشر ! و …..
برای تمرکز کافی نیست ؟
باز هم آرزوی موفقیت
ایام به کام.
@خموش
شما یک سری حرف های متداول رو تکرار می کنین فقط. در ظاهر برای شما درست هستند اما اصلا به باطن قضیه فکر نمی کنید.
این همه سال مخالف چیه؟ شما به اینها میگی مخالف در صورتی که همین ها بودند که انقلاب کردند. اصلا انقلاب متعلق به اینها بود. حالا کاری نداریم که آدم ها عوض میشن و … . اما یک جوری فکر می کنید گویا این همه سال آقایون همگی مخالف نظام بودند که حکومت هم دستشون بود و حالا حکومت فعلی شده موافق نظامه !
استفاده از امکانات رفاهی و … ربطی به مذهبی بودن داره؟ ربطی به مخالف نظام بودن داره؟ امکانات رفاهی تابعی از ثروت افراده. ثروت هم با یا از راه درست به دست میاد یا از راه اشتباه. اگر راه درست رفتن که نوش جانشان و حقشان بوده. اگر راه اشتباه هم رفتند که به قول ما مذهبی ها اون دنیا به عذاب الهی دچار میشن. شما اگر از این موضوع ناراحت هستی می تونی بری دنبال راه خلاف و امکانات رفاهی به دست بیاری. من نمی دانم چرا ما ایرانی ها این قدر نسبت به ثروتمندان دیدگاه بدی داریم. احساس می کنیم اون ها آدم نیستند و … .
اتفاقا اگر در عکس های منتشر شده از جنبش سبز دقت کنید از هر تیپ آدمی می بینید. یک بار یک نفر کلی عکس به من نشون داد و توی تک تک شون توجهم رو به سمت افرادی جلب کرد که لباس های خیلی عادی داشتند و شاید هم فقیرانه.
افراد ثروتمند به خاطر این ناراحت هستند که نمی تونند سرمایه خودشون رو در بازار به گردش در بیارند و این ناشی از سیاست های خیلی افتضاح دولته. شما که هیچ اطلاعات اقتصادی ندارین فکر می کنید این کار خیلی خوبه. دست ثروتمندان بریده میشه. لذت می برید ! توی صحبت های آقای احمدی نژاد هم دیدم که لذت می برند از این موضوع. اما میگم شما صرفا ظاهر بینی می کنید. بگویید ببینم اگر پول این ثروتمندان در بازار نگردد و وارد چرخه های اقتصادی نشود ، کارخانه پولش را از کجا می آورد بدهد به کارگر؟ جنس از کجا تولید خواهد شد؟ بیشتر از ثروتمندان ، مردم عادی ضرر می کنند به خاطر این سیاست ها. ثرومتمند اینجا نشد میره جای دیگه. ایران نشد آمریکا ، کانادا … اما فقیر بیچاره ها باید بیکار بمونن و منتظر باشند تا دولت بهشون یک قرون پول بده !
میشود بپرسم کدام عقاید برای شما مهم است؟ مذهبی؟ عقاید به نظام؟ عقیده به ولایت فقیه؟ عقاید همیشه در راستای منافع هستند. چه منافع دنیوی و چه منافع اخروی. ما اگر به چیزی اعتقاد داریم به خاطر اینه که میگیم خدایی هست. معاد هست و …
مطمئن باشید ضربه ای که یک دوست نادان میزنه بیشتر از ضربه ای که دشمن دانا میزنه. این همه سال این همه فریاد زده شد که اسلام و تقوا. سیاست های فعلی نه تنها تقویت کننده بنیاد اسلام نیستند بلکه به شدت به ضرر اسلام و ولایت فقیه و شخص رهبر خواهد هستند. شما فکر می کنی امروز آقای احمدی نژاد بگه ما زمینه رو برای ظهور امام زمان حاضر می کنیم ، مردم میگن به به بریم نماز بخونیم ایمانمون تقویت بشه؟ خدائیش تعارف که نداریم. مردم چی میگن؟ با این حرف ملت میشن عابد ؟ عدالت اجرا میشه؟ نخیر آقا. این ها همش حرف مفته. عدالت رو باید در عمل دید نه در دهان مسئولین. عدالت یعنی اینکه فلانی نره وام میلیاردی بگیره بعدش پس نده عین خیالش هم نباشه. عدالت یعنی فلانی نره یک زمین رو به 20 نفر بفروشه. این که کسی می تونه چنین کارهایی بکنه دقیقا و قطعا مسئولیتش بر گردن دولت خواهد بود. دولت به جای حرف مفت زدن باید عمل بکنه. شما هم بصیرت داشته باشید. بابا چرا این همه روی حرف ها حساب می کنید؟ اصلا حرف کیلویی چند؟ من شب تا صبح بگم ایران قدرت برتر دنیاست. شما باور می کنی؟
در مورد آمریکا باید بگم شما اول اولویت هاتون رو درجه بندی کنید. ما کجا زندگی می کنیم؟ در ایران؟ عراق؟ فلسطین؟ لبنان؟ به من بگید اولویت شما چیه؟ ما فعلا توی مشکلات خودمون موندیم بعد بریم مشکل دیگران رو حل کنیم؟ 60 ساله که اسرائیل داره فلسطینی ها رومی کشه. 60 ساله (مخصوصا 30 سال) که ما داریم فریاد میزنیم مرگ بر اسرائیل. مرگ بر آمریکا. آیا با فریاد ما مشکل فلسطین حل شد؟ اسرائیل الان عین خیالشم نیست.میخوای داد بزن میخوای نزن. اون ها 80 سال پیش برنامه ریزی هاشون رو کردن و کار خودشون رو هم خواهند کرد. حالا شما هی داد بزن. حتی نقشه های کشورشون رو هم کشیدن. فریاد شما برای فلسطینیه نون میشه؟ غذا میشه؟ آرامش میشه؟ چی میشه؟ امید و دلداری میشه؟ امید پوچ به چه دردی میخوره؟
اسرائیل و آمریکا شبیه سگ های هاری هستند که دارن به سمت شما میان. شما هی داد میزنی نیا جلو. نیا جلو. بیای جلو من فلان می کنم بهمان می کنم. به جای این همه حرف زدن باید چند تا سنگ برداری پرتاب کنی طرفشون. باید تفنگ بگیری دستت شکلیک کنی سمتشون. با حرف زدن اون ها از حمله شون منصرف نمیشن. سلاح و تفنگ امروزی هم قدرت اقتصادی و نظامی و اعتبار جهانیه. وقتی سلاح نداشته باشی هیچی نیستی. میفهمی؟ هیچی !
شما فقط ظاهر همه چیز رو می بینید. اصلا به درون و پس زمینه کارها فکر نمی کنید. به خاطر چی به دولت میگن عوام فریب؟ به خاطر اینکه دقیقا ذهن شما رو با چنین حرف های پوچی متقاعد می کنه.
آخی…!!
بیچاره…واقعا چی باعث شده که تو اینقدر عقده ای و عصبی بار بیای؟
پیش بینی من اینه که تو در آینده یک چماقدار میشی. به احتمال 99%!
امیدوارم خدا کمکت کنه که راه درستو پیدا کنی.
iphone_girl تو یه احمقی که هیچی از تحلسل نمیفهمی
نمیگم حرف مطهری درسته اما 50% که میشه برداشتی ازش داشت
باشه ببینیم تو چه چماق چی میخوای بگیری دستت
فکر کنم منظور ایشون آقای ای ام اس دی بود. نویسنده مطلب. کامنت ها خیلی زیاد شده و کسانی که کامنت میدن معمولا کامنت های قبلی رو نمی خونند.
اگر هم منظورشون من بودم که خیلی عادیه عصبانی باشم. تو این وضعیت عصبانی نباشم چی باشم؟ بشینم بگم به به چه وضعیت خوبی؟ خیر سرم قرار یک عمر تو این کشور زندگی کنم. آیا قراره یک عمر کارهای اشتباه ببینم؟
سلام آقای روشنگر
منم بین این مردم هستم تو خیابونا قدم می زنم و بین مردم زندگی می کنم و عقایدشون رو می دونم./
ببینید شاید بیان من در متن خیلی نتونه واضح باشه ./اما
اون روزنامه نگا رو که می گی برمی گرده به زمان دولت های اصلاح طلب ./مسئولیت با اونا بوده همونایی که حالا نه به خاطر هیچ دلیلی بلکه فقط به خاطر منافعشون می گن تجاوز گناه داره ./
من اگر بپذیرم که این اتفاق وحشتناک در کهریزک اتفاق افتاده اما معتقدم که این یه استثنا برای نظام ماست./کهریزک برای کسایی گنده شد که در کشوراشون طبق آمار رسمی خودشون این اتفاق
بارها می افته و حالا کم کم دارن متوجه می شن./
من اینا رو نمی گم که سرپوش بذارم حتی یه دونه از این اتفاقا هم نباید در کشور ما بیفته چون با انسانیت در تضاده./
اینکه اینقدر زود اتهام ظاهر بینی می زنید واقعا جای بسی تامل دارد./اما در مورد امکانات رفاهی/منظورم اینه که من اگر طرفدار نظام جمهوری اسلامی هستم به خاطر عقیدم ازش طرفداری می کنم نه به خاطر منفعت مادی که به من برسونه یا نه./
با تقریب نسبتا خوبی در شهر ما همه ی کسایی که طرفدار موج سبز بودنداز تمام امکانات جمهوری اسلامی استفاده می کنن./
ببینید امکانات بد نیست اما امکان استفاده از اون هم مهمتره که
برای خانواده های مذهبی امکان پذیر نیست./پارک ها و …..
و اما همه ی این حرفا که زدم از یه جا بلند می شه اونم زمانیه که بهت می گن مفت خور / وقتی چادری باشی بهت می گن بسیجی کودن
در حالی که پوشش یا گروهی که تو می خوای توش فعالیت کنی ربطی به استعداد تو نداره./آیا این رو قبول نداری؟؟؟
وقتی به خاطرعقایدت بهت می گن…………
من به عنوان یه آدمی که می خوام از عقایدم دفاع کنم مورد
هجمه قرار می گیرم وباید خفه باشم تا اینکه به من نگن متحجر ./تو این دانشگاه ها که منم یکی از اعضاش هستم برای بحث منطقی آزادی بیان ندارم.چون به خاطر عقایدم حالا کم کم دارن به من چپ چپ نگاه می کنن و به من می گن تو یه بسیجی دروغگویی در حالی که من باز حمت خودم در رشته ی برق در یکی از دانشگاه های سراسری تهران پذیرفته شدم.
در پناه حق پیروز باشید./
التماس دعا داریم آخه یک امتحان فیزیک جالبی در راهه./
من همچنان متوجه منظور شما در مورد استفاده از امکانات نمیشم. اگر شما به واسطه حجاب نمی تونی از جایی مثل پارک استفاده بکنی خوب من نمی تونم درکتون کنم. چون نمی دونم چه مشکلی براتون پیش میاد توی پارک ! تمام امکانات جمهوری اسلامی یعنی چی آخه؟ ا
بچه ها این بحث نتیجه ای نداره. فکر کنم کافیه دیگه!
آخه چه فایده ای داره اینجا هی بنویسیم؟کی اینارو میخونه؟
خواهشا هم به هم توهین نکنید.هر دو طرف! (الفاظ چماقدار و احمق زشتن!)
دوستان
آینده ای روشن در پیشه
به بحث جدید که من شروع کردم مراجعه کنید و نظرتون رو بگید.
ممنون از لطف دوستان که مارو چماقدار و … خوندن
ببخشید ولی ما سیاستمون مثل سیاست دوستان شما چماق و هویج نیست.
من نمیدونم چی بگم!!!همین امریکایی که سگه هاره!بابام تعریف میکنن اون موقع که ایران دیپلمتهای امریکا رو گروگان گرفته بوده پلیس میاد تو دانشگاهشون به یک دختر ایرانیه(زن دوست بابام بوده) محجبه گیر میده که واسه تطبیق عکست باید حجابتو ور داری!اونم در انتها روسری(یا هرچی که داشته رو)ور میداره ولی گریه کنان و…رئیس دانشگاه و مسئول دانشجوهای خارجی و استادها کلی دعوا و عذرخواهی میکنن این در حالیه که خودم تو ویکیپدیا عکس از تظاهرات مردم امریکا دیدم که از دولت وقتشون میخواستن تمام ایرانیها رو deport کنن به خاطر گروگان گیری….
یا مشاور رئیس جمهور وقت امریکا (اسمش یادم نیست) رفته بوده دانشگاهشون بابام و بقیه جلو چشم مامورهای امنیتی داد میزدند “مرگ بر امریکا” اما بعدا هیچ بلایی سر هیچ کس نیومد,هیچ کس تعلیقم نشد حتی از جلسه هم بیرونشون نکردند…همین امریکای هار…
میگین تجاوز رو باور نمیکنین اما تا حالا با هیچ زندانی عادی حتی حرف نزدین…امیدوارم از نزدیک ببینین که باور کنین…
موفق باشین
امثال تو همشون اینجوری حرف میزنن نمونه ی بارزش شریعت مداریه!
من طرفدار سرسخت جنبش سبز هستم.حالا دیگه مطمئن شدم رهبر ایران به حق نیست.دلیلی هم برا خودم دارم.اما برام سخته که نظر مخالفو قبول کنم.احساس میکنم هر کی طرفدار ولایت فقیهو این چیزاس واقعا آدم کثیفیه .البته نه اینکه با اینجور آدما برخورد نداشته باشم.اتفاقا اینجور آدما دور وبرم میشناسم. ولی
نمیتونم به سیاست بی اعتنا باشم وبگم به من چه احمدی نژاد چیکار
مینه .همچنین خیلی سردرگمم.کسی هست که فکر کنه میتونه به من کمک کنه؟ اگه هست کامنت بده بهدا میبینم ایمیلمو میزارم تو کامنتا.ممنون
ta vaghti ye seri gav khodeshoonoi adam hesab mikonan ke bian too site omoomi postaye shakhsi bezanan, va balad nistan mesle adam hatta nazarehoono began, va hamishe ham khodeshoono ba farhang farz mikonan nemishe az raees jomhoor o baghie zir dastash va seda o simash tavagho’E dasht.
a