کاری به لز و گی اینا ندارم، انتخاب خودشونه با کی باشن...
ولی they them ها و باقی شناسههای احمقانهای که ملت رو خودشون میذارن در بهترین حالت یک فازه، و در اغلب موارد نشانی از زوال عقل و مشکلات شدید و جدی روحی و ذهنی هستش...
خیییییلی دیر دارم جواب میدم🥲
ببخشید
نمیدونم چرا برام نوتیفی نیومده بود. ولی هرانچه علیرضا گفت حق و درست است😁
خودت باید دونه دونه دانشگاها رو چک کنی
و تو مقطع کارشناسی کمتره پوزیشن انگلیسی
اما بازم تو شهرای بزرگتر امکان اینکه موقعیت خوبی پیدا کنی هست
من خودم خیلی اطلاعاتم تو حوزهی مهاجرت تحصیلی...
الان شرایط فرق کرده.
با وجود مهاجرپذیرتر شدن المان، پروسهی اجازهی کار گرفتن مثلا خودش به تنهایی کلی بیشتر زمان میبره
بماند که الان برای مشاغل حوزهی بهداشت و درمان، حتما باید تحصیلات مرتبط داشت و دورههاشم عموما خیلی طول میکشه...
خواستم همینجوری یه آپدیتی اینجا مرتبط با گواهینامه گرفتن بدم.😄
تو کشوری مث کانادا شما میتونین با ارائه دادن گواهینامهی ایرانتون و بعد دادن یه امتحان عملی، گواهینامهی کنادایی بگیرین
اما تو المان قضیه خیلی فرق داره...
اگه گواهینامه نداشته باشین که هزینش خیلی بیشتره
ولی با وجود اینکه گواهینامهی...
اولین اشک شوقم مال ۶سالگیم بود. مامانم بعد یک ماه از مکه برگشته بود و نمیفهمیدم چرا الان که اینقد خوشحالم دارم گریه میکنم؟!
منم با تعریفی که از اشک شوق کردین اینجا موافقم.
یه بغض ذوق هم داریم که تبدیل به گریه نمیشه و فقط چشما اشکی میشن! :))
پچپچ نه چندان آروم مادربزرگ:
- بهش بگم ناراحت ناراحت نمیشه؟
+ نه راحت باشین
واااای مارال جان چه خوب شد وزن کم کردی، دفعهی پیش که اینجا بودی خیلیییییی چاق بودی (با حرکت دو دست به طرفین به اندازه یک و نیم متر)
رو به جمع مهمانان: مارال خییییل چاق شده بود! (با تکرار مجدد همون حرکت دست قبلی)
رو به...
اینو بگم دیگه کاریت ندارم پسرم :))
منم مهاجرت کردم خب؟
از مهاجرتمم راضیم خب؟
هم مشهد زندگی کردم هم تهران، خب؟
حالا نظراتم رو با این دیدگاه بخون :)))
نمیخوام اذیت شن بچههای مردم که.
مشهد شهر خوبیه!
دانشگاه فردوسی هم واقعا خوب و با امکاناته. جزو قدیمیاست و استادای خوبی داره.
خصوصا تو حوزه...
پیشتر گفتم، بازم میگم، مذهبی نیس مشهد بخدا :)))
عملا تهرانیه که ترافیکش کمتره، کنسرت نداره، و متلک پروندن توش بیشتره! (شاید به همین علت اخر کمی بیشتر دختراش روسری سر کنن که اعصابشون کمتر خرد شه!)
هر دوجا رو زندگی کردم، مشهدو بیشتر!
اصرار نمیکنم مشهدو بزنین ها
ولی میگم بهونهی الکی مذهبی بودنشو...
ببین اگه بخوای تغییر بدی بری ریاضی چی؟
بازم مخالفن؟
من عشق هنر بودم، ولی رفتم ریاضی که تو فرزانگان بمونم!!
و خب حقیقتا میشد تحملش کرد
منم ریاضی اول دبیرستان قدیم رو افتادم :))
نمیدونم چندم الان میشه، ۱۵ سالم بود
ولی بازم رشته ریاضی موندم.
همیشه میگفتم هم از تجربی بدم میاد هم ریاضی، ولی از ریاضی...
نه نه بیگبنگ خیلی رو اعصاب بود به نسبت فرندز.
ما اول فرندزو دیدیم بعد بیگبنگ، بعد هو عای مت یور مادر :)) ، بعد ساینفلد، بعد افیس، و در اخر هم بروکلین۹۹!
اکه بخوام رده بندی کنم از نظر شخصی خودم:
فرندز (ع) ;))
بروکلین۹۹
دو سه فصل اول ساینفلد (بعدش فقط اعصاب خردی بود!)
بیگبنگ تئوری
چگونه مادرتو...