• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

خبر فوری

وضعیت
موضوع بسته شده است.
  • شروع کننده موضوع
  • توقیف شده
  • #1

first amir

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,142
امتیاز
29,735
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد 1
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
فردوســـی
رشته دانشگاه
مـهـنــدســی شــیـمــی / حسابداری / روانــشناســی
داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسري سال 92 از فردا يکشنبه دوم تير مي توانند با مراجعه به سامانه سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org، نسبت به دريافت کارت آزمون اقدام کنند.




در اين آزمون که روزهاي 6، 7 و 8 تير برگزار مي شود، يک ميليون و 86 هزار و 613 داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که از اين تعداد 645 هزار و 711 داوطلب زن و 440 هزار و 902 داوطلب مرد هستند و اين آمار نشان مي‌دهد تعداد داوطلبان ثبت‌نامي نسبت به سال گذشته، 20 هزار و 339 نفر افزايش يافته است.




براي داوطلباني که در دو يا سه گروه آزمايشي ثبت‌ نام کرده‌ اند، دو و سه کارت جداگانه صادر مي‌ شود، داوطلبان علاقمند به شرکت در گزينش کد رشته محل‌هاي تحصيلي با آزمون دانشگاه آزاد بايد در مرحله توزيع کارت و بر اساس دستورالعمل مربوطه علاقمندي خود را به شرکت در گزينش کد رشته محل‌هاي تحصيلي با آزمون دانشگاه آزاد اعلام کنند.




داوطلبان مي‌توانند در زمان اعلام شده نسبت به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل از ميان کد رشته‌ محل‌هاي تحصيلي گروه آزمايشي مجاز اقدام کنند و آنها را به ترتيب اولويت علاقه در فرم انتخاب رشته الکترونيکي وارد کنند.




آن دسته از داوطلبان علاقمند به شرکت در گزينش کد رشته محل‌ هاي تحصيلي با آزمون دانشگاه آزاد که مجاز به انتخاب رشته مي‌ شوند بايد کد رشته‌ محل‌ هاي انتخابي دانشگاه آزاد را نيز در همان فرم انتخاب رشته وارد کنند، به عبارت ديگر براي انتخاب رشته محل‌ هاي تحصيلي دانشگاه آزاد فرم جداگانه‌ اي در نظر گرفته نمي‌شود.




همچنين فهرست اسامي معرفي‌شدگان چند برابر ظرفيت رشته‌هاي نيمه متمرکز آزمون سراسري سال 92 به همراه برنامه زماني مراحل مصاحبه و ساير مراحل گزينش در نيمه اول مهرماه منتشر خواهد
 
  • شروع کننده موضوع
  • توقیف شده
  • #2

first amir

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,142
امتیاز
29,735
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد 1
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
فردوســـی
رشته دانشگاه
مـهـنــدســی شــیـمــی / حسابداری / روانــشناســی
پاسخ : خبر فوری

داوطلب گرامي به توضيحات ذيل توجه نمائيد:
1- چنانچه مغايرتي در بندهاي 23،21،20،19،18،17،16،15،14،13،12،7،4،3،1 كارت شركت در آزمون شما وجود دارد لازم است براي اصلاح مورد يا موارد مذكور حداكثر تا تاريخ 92/4/10 منحصراً به سايت اينترنتي سازمان سنجش(قسمت ويرايش اطلاعات) مراجعه و با توجه به توضيحات مندرج در سايت نسبت به اصلاح موارد اقدام نمائيد
تبصره: داوطلبانيكه سال اخذ مدرك ديپلم آنان سال 1384 به بعد و عنوان ديپلم آنهارياضي،تجربي،انساني ياعلوم ومعارف اسلامي مي باشد ،چنانچه خواستار ويرايش اطلاعات مندرج در بندهاي 16،15،12،7،4،3،1 مي باشند چنانچه در زمان ثبت نام اوليه نسبت به تاييد بندهاي فوق اقدام و كد سوابق تحصيلي دريافت نموده باشند، در اين مرحله هرگونه ويرايشي در خصوص اطلاعات فوق انجام دهند، اعمال ويرايش اطلاعات منوط به هماهنگي سازمان سنجش و تاييد اداره آموزش و پرورش محل اخذ مدرك ديپلم داوطلبان مي باشد.
2- چنانچه نسبت به اطلاعات مندرج در بندهاي الف تا ج معترض مي باشيد ضروري است از روز دوشنبه 92/4/3 الي روز چهارشنبه مورخ 92/4/5 از ساعت 8 الي12 و 14 الي 18 به سرپرستي مدارس حوزه مربوطه مراجعه نمائيد.
الف-مغايرت در بندهاي 2 ، 6 ،8، 9و 10 ( جنس ، دين، زبان امتحاني، معلوليت و بهيار )
ب- فاقد عكس بودن كارت،فاقدمهر بودن عكس ، واضح نبودن عكس و . . . مي باشد (همراه داشتن دو قطعه عکس 4*3 ،کارت ملي و يا شناسنامه عکسدارالزامي مي باشد)
ج- چنانچه شماره داوطلب شما چه به صورت عددي و يا به صورت حروف ناخوانا مي باشد
3- در خصوص بند22 (علاقمند به گزينش در دانشگاه پيام نور و موسسات غيرانتفاعي) به اطلاعيه سازمان که بر روي سايت سازمان قرار دارد مراجعه شود.
4- آن دسته از داوطلبان علاقمند به انتخاب رشته هاي تحصيلي مراکز و واحد هاي دانشگاه آزاد اسلامي مي بايست پس از اعلام نتيجه اوليه آزمون سراسري و دريافت کارنامه براي انتخاب رشته و ساير موارد مربوط به گزينش دانشگاه مذکور به سايت مرکز آزمون دانشگاه آزاد مراجعه نمائيد .
5- چنانچه سهميه درخواستي شما غير از سهميه مناطق مي باشد و در بند 17 کارت شرکت در آزمون سهميه مناطق درج گرديده لازم است به ترتيب ذيل عمل نمائيد:
-5-1كليه داوطلبان متقاضي استفاده از سهميه‌هاي بنياد شهيد و امورايثارگران جهت اعلام مغايرت حداكثر تا تاريخ 92/4/10 منحصراً به سايت اينترنتي سازمان سنجش(قسمت ويرايش اطلاعات) مراجعه و با توجه به توضيحات مندرج در سايت نسبت به اصلاح موارد اقدام نمائيد تادرصورت تاييد،سهميه توسط ارگان مربوط براي شما اعمال مي گردد.در غيراينصورت با سهميه مناطق گزينش خواهند شدو هيچگونه اعتراضي قابل قبول نمي‌باشد.
-5-2ساير داوطلبان متقاضي استفاده از سهميه (بجز داوطلبان مندرج در بند 1-5فوق) براي روشن شدن وضعيت سهميه خود به ارگان مربوط (ستادمشترك سپاه پاسداران-وزارت جهادكشاورزي-ستادنيروهاي مسلح)مراجعه نمايند تا درصورت دارا بودن سهميه ، مشخصات ايندسته از داوطلبان از طريق ارگان مربوطه حداكثر تا تاريخ 92/4/18 در اختيار سازمان سنجش قرار گيرد در غيراينصورت با سهميه مناطق گزينش خواهند شد و هيچگونه اعتراضي قابل پذيرش نمي‌باشد.
6-در زمان حضور در جلسه آزمون ، همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون ، اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكسدار الزامي است .
7-اثر انگشت و محل امضا بر روي كارت شركت در آزمون حتما بايد توسط داوطلب قبل از حضور در جلسه امتحان تكميل گردد.
8- اين قسمت را از محل تعيين شده فوق (خط چين) جدا نموده وبراي بهره برداري در مراحل بعدي آزمون نزد خود نگهداري نمائيد .
9- درب حوزه هاي امتحاني صبحها راس‌ ساعت‌ 7:00 صبح و بعداز ظهرها راس ساعت 14:30 بسته خواهد شد وشروع فرآيندبرگزاري آزمون صبح راس‌ ساعت‌ 7:30 و بعد از ظهر راس ساعت 15:00 آغاز مي گردد . لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درب سالنهاي امتحاني ممانعت بعمل خواهد آمد .
10- از آوردن وسايل اضافي از جمله كيف دستي ، ساك دستي ،كتاب ، جزوه ، و . . . در جلسه آزمون خودداري شود .
براي آگاهي بيشتر از ضوابط آزمون از دفترچه راهنماي شركت در آزمون كه برروي سايت قرار دارد پرينت تهيه و نسبت به مطالعه دقيق آن اقدام نمائيد.
تذكرمهم1: داوطلباني مشمول اعمال سوابق تحصيلي مي باشندكه عنوان ديپلم آنهارياضي،تجربي،انساني ياعلوم ومعارف اسلامي باشدوديپلم خودرادر سالهاي 1384تا 1391 اخذنموده باشند.
تذكرمهم2:درصورت مشاهده هرگونه مشكل در خصوص نمرات آموزش و پرورش،عدم ارسال آنهابه سازمان سنجش،مشمول ياغيرمشمول بودن لازم است حداكثرتاتاريخ 92/4/10 به منطقه آموزش و پرورش محل اخذديپلم خودمراجعه نمايد.
 
  • شروع کننده موضوع
  • توقیف شده
  • #3

first amir

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,142
امتیاز
29,735
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد 1
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
فردوســـی
رشته دانشگاه
مـهـنــدســی شــیـمــی / حسابداری / روانــشناســی
پاسخ : خبر فوری

مشاورعالي سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام توزيع بسته‌هاي رنگي مختلف دفترچه سوالات در ميان داوطلبان کنکور92، گفت‌: بسته‌هاي دفترچه سوالات کنکور با رنگ‌هاي مختلف و بر اساس گروه آزمايشي در ميان داوطلبان توزيع مي‌شود.

حسين توکلي در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينکه دفترچه‌ سوالات و پاسخنامه گروه‌هاي آزمايشي پنجگانه در بسته‌هاي رنگي نايلوني متفاوت بسته‌بندي شده‌اند، اظهارکرد: دفترچه‌هاي آزمايشي گروه آزمايشي رياضي و فني در بسته‌هاي سبز، هنر در بسته‌هاي صورتي، علوم تجربي در بسته‌هاي آبي، زبان‌ در بسته‌هاي نارنجي و علوم انساني در بسته‌هاي قرمز رنگ بسته‌بندي شده‌اند.

وي با بيان اينکه دفترچه‌هاي عمومي و اختصاصي به همراه پاسخنامه به صورت شخصي سازي شده براي هر داوطلب در بسته نايلوني قرار مي‌گيرد، تصريح کرد: اين بسته‌ها پلمپ شده است و اگر در بسته‌اي باز باشد مخازن حق قبول کردن آن را ندارند.

توکلي با اشاره به شخصي سازي دفترچه‌هاي عمومي و اختصاصي در آزمون سراسري، گفت: در هر دفترچه کليه مشخصات داوطلبي اعم از نام و نام خانوادگي، عکس، شماره داوطلبي و محل حوزه برگزاري درج شده است.

مشاور عالي سازمان سنجش در خاتمه با بيان اينکه شخصي سازي و تنوع سوالات در کليه گروه‌هاي آزمايشي اجرا شده است، اظهارکرد: تنوع دفترچه‌ها موجب ارتقاي امنيت و جلوگيري از هرگونه تخلف در آزمون مي‌شود


:O :O :O :O
مگه خاله بازیه؟ :D
 
  • شروع کننده موضوع
  • توقیف شده
  • #4

first amir

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,142
امتیاز
29,735
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد 1
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
فردوســـی
رشته دانشگاه
مـهـنــدســی شــیـمــی / حسابداری / روانــشناســی
پاسخ : خبر فوری

مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره به آغاز قرائت پاسخنامه‌ها (< :-ss :))، گفت: بر اساس گزارشات رسيده آزمون با نظم و آرامش، کيفيت مطلوب و امنيت کامل برگزار شد.

حسين توکلي در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به گزارش پاياني از کنکور 92، گفت: آزمون عمومي و اختصاصي گروه آزمايشي علوم رياضي با تعداد 251 هزار و 956 داوطلب، و آزمون گروه آزمايشي هنر با تعداد 47 هزار و 72 داوطلب در صبح و عصر روز پنجشنبه ششم تيرماه، آزمون گروه آزمايشي علوم تجربي با تعداد 507 هزار و 575 داوطلب و زبانهاي خارجي با تعداد 119 هزار و 186 داوطلب در صبح و بعداز ظهر روز جمعه هفتم تيرماه برگزار شد.

وي افزود: همچنين آزمون گروه آزمايشي علوم انساني صبح امروز با تعداد 297 هزار و 655 داوطلب در 358 شهرستان و 14 کشور خارجي برگزار شد.


برگزاري آزمون در امنيت کامل


وي با بيان اينکه بر اساس گزارشات رسيده آزمون با نظم و آرامش، کيفيت مطلوب و امنيت کامل برگزار شد، خاطر نشان کرد: خوشبختانه هيچ گونه مورد تخلفي گزارش نشده است.
وي افزود: همچنين پاسخنامه‌هاي آزمون به صورت لاک و مهر شده و با حفاظت کامل منتقل شده و خواهد شد.


نحوه قرائت پاسخنامه‌ها
توکلي با اشاره به آغاز قرائت پاسخنامه‌ها، گفت: کار قرائت پاسخنامه‌ها به صورت قرنطينه و توسط دستگاه‌هاي علامت خوان آغاز شده است.

وي با بيان اينکه دو ساعت پس از پايان برگزاري هر آزمون سوالات در سايت سازمان سنجش منتشر شد، اظهار کرد: همچنين کليد سوالات فردا نهم تيرماه از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org منتشر مي‌شود.

اعلام نتايج اوليه کنکور در مرداد

مشاور عالي سازمان سنجش افزود: پس از قرائت پاسخنامه‌ها و تصحيح آن‌ها، محاسبه نمرات خام، نمرات تراز و نمرات کل و ساير محاسبات ديگر نتايج اوليه در روز شنبه 12 مردادماه اعلام مي‌شود.

وي با اشاره به انتشار پاسخنامه‌هاي رتبه‌هاي کشوري کمتر از 75 هزار در گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انساني در يک هفته پس از اعلام نتايج اوليه گفت: همچنين پاسخنامه‌هاي داوطلبان با رتبه‌هاي کشوري کمتر از 10 هزار در گروه‌هاي آزمايشي هنر و زبانهاي خارجي نيز منتشر مي شود.




نحوه پذيرش دانشجو در رشته‌هاي دانشگاه آزاد

توکلي با اشاره به نحوه پذيرش دانشجو در رشته محل‌هاي با آزمون دانشگاه آزاد، اظهارکرد: همچنين داوطلبان علاقمند به شرکت در رشته
محل‌هاي با آزمون دانشگاه آزاد بايد پس ا اعلام نتايج اوليه از طريق سايت مرکز آزمون دانشگاه آزاد نسبت به انتخاب رشته محل‌هاي موردنظر اقدام کنند.

نحوه انتخاب رشته غايبين در کنکور امسال



وي با اشاره به امکان انتخاب رشته غائبين در آزمون امسال، گفت: داوطلباني که در کنکور امسال ثبت نام کرده‌ و در جلسه آزمون شرکت نکرده‌اند و يا پس از اعلام نتايج اوليه مجاز به انتخاب رشته نشده‌اند و همچنين داوطلباني که اصلا در کنکور ثبت نام هم نکرده‌اند مي‌توانند بر اساس ضوابط پذيرش در رشته محل‌هاي بدون آزمون زمان انتخاب رشته نسبت به انتخاب رشته محل‌هاي مورد علاقه خود اقدام کنند.



مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره به پذيرش دانشجو در 10 هزار کد رشته محل بدون آزمون دانشگاه آزاد، پيام نور و موسسات غيرانتفاعي بر اساس سوابق تحصيلي ديپلم گفت: شرايط ثبت نام و انتخاب رشته محل‌هاي بدون آزمون در اواسط مردادماه توسط دانشگاه آزاد و سازمان سنجش اعلام مي‌شود.
 
  • شروع کننده موضوع
  • توقیف شده
  • #5

first amir

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,142
امتیاز
29,735
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد 1
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
فردوســـی
رشته دانشگاه
مـهـنــدســی شــیـمــی / حسابداری / روانــشناســی
پاسخ : خبر فوری

پایان قرائت پاسخنامه ها

[size=10pt]حسين توکلي در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرين وضعيت پاسخنامه هاي آزمون سراسري سال 92، گفت: از امروز پنجشنبه قرائت پاسخنامه هاي کنکور سراسري در قرنطينه به اتمام رسيده و مشخص شده داوطلبان در اين پاسخنامه ها کدام خانه ها را علامت گذاري کرده يا اينکه به هر سوال يک يا چند پاسخ داده اند.

وي ادامه داد: در مرحله بعدي، پاسخنامه ها تبديل به نوارها يا طيفهاي خاصي شده و بعد از اين تبديل با توجه به اينکه نتيجه پاسخنامه داوطلب به معناي واقعي مشخص شده بر حسب مورد در محلهاي امني توسط افراد خاصي نگهداري و کنترل مي شود.

به گفته مشاور عالي سازمان سنجش، تصحيح ورقه ها توسط دستگاههاي مخصوص، مرحله بعدي است که به زودي آغاز خواهد شد و در اين مرحله است که نمرات خام و تراز داوطلبان به دست مي آيد.

توکلي درباره اين مرحله با ارائه توضيحاتي در خصوص نحوه محاسبه نمرات خام، اظهار داشت: نمرات خام، نمرات درصدي هستند و بر حسب تعريف به اين معناست که داوطلب به چند درصد سوالات بعد از کسب نمره منفي پاسخهاي غلط يا عدم محاسبه سوالات بدون پاسخ، جواب داده است؛ در اين مرحله است که به عنوان مثال مي گوييم داوطلب به 96 درصد سوالات پاسخ صحيح داده است.

وي مرحله بعد از محاسبه نمرات خام را تراز اين نمرات اعلام کرد و گفت: در اصل، تراز نمرات با استفاده از اطلاعات آماري ميانگين و انحراف معيار به دست مي شود و سپس نمره کل به دست مي آيد.

سخنگوي سازمان سنجش درباره نحوه محاسبه نمرات دروس عمومي، اظهار داشت: به عنوان مثال ممکن است داوطلبي به 94 درصد سوالات دروس ادبيات و عربي پاسخ درست داده باشد، اين دو نمره خام با هم مساوي هستند اما ممکن است نمرات ترازشان با يکديگر متفاوت باشد به اين دليل که شايد در يک درس جامعه داوطلبان قوي تر يا ضعيف تري قرار گرفته باشند.

توکلي با بيان اينکه هر درسي داراي يک ضريب است، ادامه داد: نمره تراز به دست آمده در ضريب چهار درس ادبيات فارسي ضرب مي شود سپس به اضافه ساير ضرايب دروس عمومي و در نهايت تقسيم بر مجموع ضرايب خواهد شد که نمره کل از اين طريق در آزمون عمومي به دست مي آيد.

وي با اشاره به نحوه محاسبه نمرات کل در آزمون اختصاصي، گفت: در آزمون اختصاصي زيرگروههاي متفاوتي لحاظ شده و نمرات تخصصي با يکديگر متفاوت هستند، به عنوان مثال گروه رياضي داراي سه زير گروه است و بدين معناست که داوطلب داراي سه نمره کل اختصاصي است، اين نمره کل اختصاصي با کل نمره عمومي جمع نمره آزمون فرد را تشکيل مي دهد.

مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره به گزينش داوطلبان و نحوه محاسبه سوابق 25 درصدي تحصيلي، گفت: در گزينش نهايي، 75 درصد نمره داوطلب با 25 درصد سابقه تحصيلي محاسبه مي شود، در صورتيکه اعمال سوابق تحصيلي باعث افزايش نمره کل داوطلب شود ( براي ديپلمه هاي 84 به بعد ) تاثير خواهد داشت اما در صورتيکه باعث کاهش شود گزينش بر اساس سوابق صورت نمي گيرد.

توکلي خاطرنشان کرد: در کارنامه داوطلب مشخص مي شود که گزينش با اعمال سابقه تحصيلي صورت گرفته يا خير.
[/size]
 

farz

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,097
امتیاز
14,659
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
سنندج
مدال المپیاد
مرحله اول شیمی
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
مهندسی شیمی
پاسخ : خبر فوری

×با اجازه صاحب تاپیک :-"
پایان قرنطینه پاسخنامه کنکور
حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: پس از برگزاری آزمون سراسری سال ۹۲ پاسخنامه‌های امتحانی به صورت لاک و مهر و پلمپ شده با حفاظت و اسکورت کامل به سازمان سنجش منتقل و به نماینده دفتر فناوری اطلاعات سازمان سنجش تحویل داده شده است.

وی افزود: قرنطینه پاسخنامه‌های آزمون سراسری سال ۹۲ از ۹ صبح ۶ تیرماه با رعایت تمام ضوابط و مقررات مربوط آغاز و نسبت به انجام مجموعه عملیات قرائت پاسخنامه‌ها اقدام شده است.

توکلی در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه قرائت پاسخنامه‌ها، پاسخنامه هر داوطلب توسط دو دستگاه علامت‌خوان به طور جداگانه قرائت و نتیجه حاصله تطبیق داده شده است تا از صحت قرائت پاسخنامه اطمینان حاصل شود.

وی افزود: به طور موردی نیز به صورت تصادفی نتیجه به صورت دستی کنترل و از صحت صد در صدی قرائت اطمینان حاصل شده است.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش در ادامه تأکید کرد: نتیجه قرائت در چند تیپ تهیه و بر اساس دستورالعمل‌ها برای نگهداری در محل‌های امن به مسئولین ذیربط تحویل داده شده است.

توکلی تصریح کرد: پس از تنظیم صورتجلسه قرنطینه مذکور در ساعت ۱۱ صبح روز جمعه ۲۱ تیرماه به پایان رسیده و تمام پرسنل همکار در قرنطینه با رعایت تمامی مقررات به سلامت خارج شدند.

توکلی خاطرنشان کرد: عملیات مربوط به تصحیح پاسخنامه‌ها، محاسبه نمرات خام، تراز، کل و سایر محاسبات دیگر انجام و نتیجه اولیه آزمون سراسری سال جاری به صورت کارنامه تنظیم و شنبه ۱۲ مرداد سال جاری منتشر می‌شود.

وی اظهار داشت: یک هفته بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون، پاسخنامه داوطلبان با رتبه کشوری کمتر از ۷۵ هزار در هر یک از گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی و علوم انسانی و رتبه کشوری کمتر از ۱۰ هزار در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی منتشر می‌شود

اینم عکس عمو توکلی+لبخند همیشگیش (:|
tavakoli_1.jpg
 

samira16

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
481
امتیاز
3,080
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
گنبد کاووس
مدال المپیاد
ندارم :-&quot;
دانشگاه
دانشگاه گلستان-گرگان
رشته دانشگاه
مهندسی عمران
پاسخ : خبر فوری

یه سوال می تونم بپرسم اینجا؟؟اسپم نیس ب خدا [-o< یعنی 12 مرداد رتبه نمیااااد؟؟ :O فقط درصد اینا؟؟؟ :O یه هفته بعدش رتبه میاااد؟؟ بعدش یه هفته بعد رتبه ها میاااد؟؟
 

n.r

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
707
امتیاز
3,527
نام مرکز سمپاد
فرزانگان امین
شهر
اصفهان
دانشگاه
علوم پزشکی تهران
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : خبر فوری

به نقل از samira16 :
یه سوال می تونم بپرسم اینجا؟؟اسپم نیس ب خدا [-o< یعنی 12 مرداد رتبه نمیااااد؟؟ :O فقط درصد اینا؟؟؟ :O یه هفته بعدش رتبه میاااد؟؟ بعدش یه هفته بعد رتبه ها میاااد؟؟
فکر کنم اسپم باشه ولی من جواب میدم :-"

رتبه و درصد با هم میاد. منظور از اون پاسخنامه که گفته هفته بعد میاد یعنی تصویر پاسخنامه تو میتونی ببینی. مثلا ببینی هر سوالی کدوم گزینه رو جواب دادی.
 
  • شروع کننده موضوع
  • توقیف شده
  • #9

first amir

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,142
امتیاز
29,735
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد 1
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
فردوســـی
رشته دانشگاه
مـهـنــدســی شــیـمــی / حسابداری / روانــشناســی
پاسخ : خبر فوری

سازمان سنجش آموزش کشور در نظر دارد پیش از ایام انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1392 برای داوطلبان علاقه مند، بسته راهنمای انتخاب رشته را منتشر کند این بسته شامل موارد زیر خواهد بود.
1- نرم افزار انتخاب رشته مجازی
این نرم افزار به داوطلبان این امکان را می دهد که با توجه به وضعیت علمی و نمره ای که در آزمون سال 1392 کسب کرده اند خود را با داوطلب مشابه در آزمون سراسری سال 1391 مقایسه و امکان قبولی را مشاهده نمایند
2- ویژه نامه انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1392
ویژه نامه انتخاب رشته حاوی اطلاعات مفیدی در زمینه آشنایی با رشته ها و دانشگاهها، نکات فنی انتخاب رشته، انتخاب رشته مجازی، فرایند انتخاب رشته اینترنتی و توصیه هایی برای انتخاب رشته بهتر رشته و دانشگاه خواهد بود که قبل از اعلام نتایج منتشر می شود.
3- ویرایش پنجم کتاب انتخاب رشته، انتخاب آینده
ویرایش جدید این کتاب بر اساس اخرین تصمیم ها و مصوبات مرتبط با آزمون سراسری بازنگری و تدوین شده و به صورت مفصل به بحث انتخاب رشته پرداخته است.
لازم به ذکر است اطلاعات بیشتر از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و هفته نامه پیک سنجش به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.
 
  • شروع کننده موضوع
  • توقیف شده
  • #10

first amir

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,142
امتیاز
29,735
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد 1
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
فردوســـی
رشته دانشگاه
مـهـنــدســی شــیـمــی / حسابداری / روانــشناســی
پاسخ : خبر فوری

حسين توکلي در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: نتايج اوليه آزمون سراسري سال 92 به صورت کارنامه تهيه و تا 12 مرداد در سامانه سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org منتشر مي شود.

وي ادامه داد: سازمان سنجش در نظر دارد تسهيلات انتخاب رشته از جمله کتاب و نرم افزار را تا پيش از آغاز فرايند انتخاب رشته آماده و از طريق سامانه مذکور در اختيار داوطلبان قرار دهد.

به گفته مشاور عالي سازمان سنجش، کتاب و دفترچه انتخاب رشته به صورت الکترونيک در سامانه سازمان منتشر مي شود و هيچ گونه امکانات کاغذي براي انتخاب رشته چاپ نمي شود.

توکلي يادآوري کرد که فرايند انتخاب رشته از 17 مرداد آغاز خواهد شد.


×امیـــررضـــــــــــــآ : اشاره کرده نتایج تا 12 مرداد میاد .نه 12 مرداد..یعنی احتمالا زودتر .. پس هرچی نذر و دعا و .. دارین زودتر..
 

**NAVID**

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,158
امتیاز
1,995
نام مرکز سمپاد
شهید قدوسی(Qom Nodet)
شهر
قم
مدال المپیاد
یه سال شیمی خوندم!
دانشگاه
Tehran PolyTechnic
رشته دانشگاه
هوافضا - کامپیوتر
پاسخ : خبر فوری

سازمان سنجش آموزش کشور به منظور کمک به داوطلبان آزمون سراسری سال 1392 ویرایش پنجم کتاب انتخاب رشته، انتخاب آینده را منتشر کرده است. این کتاب دربردارنده اطلاعات مناسبی در خصوص انتخاب رشته و مسائل مرتبط با آن است. در ویرایش جدید، کتاب به 5 فصل کاهش یافته و نکات مورد نیاز داوطلبان برجسته شده است. علاقه‌مندان برای خرید کتاب می‌توانند از روز دوشنبه 7/5/1392 به مراکز زیر مراجعه کنند:

مرکز پخش عمده: شرکت تعاونی خدمات آموزشی کارکنان سازمان سنجش آموزش کشور به شماره 66469550-021
دبیرستان‌ها، ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها، کتابفروشی‌ها و .... در سراسر کشور.
متقاضیان خرید عمده کتاب می‌توانند درخواست کتبی خود را به شماره 66401884-021 نمابر کنند.

مراکز فروش تهران: تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان شهید مفتح (به سمت میدان هفت تیر)، خیابان شهید نوری اسفندیاری، پلاک 50
تهران: میدان فردوسی، ابتدای خیابان انقلاب (به سمت میدان انقلاب)، کوی شاهرود، پلاک 4 دانشکده آمار و انفورماتیک سازمان سنجش آموزش کشور (زمان مراجعه ساعات اداری)
لازم به ذکر است کتاب از طریق کتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور نیز قابل تهیه خواهد بود.
 
  • شروع کننده موضوع
  • توقیف شده
  • #12

first amir

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,142
امتیاز
29,735
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد 1
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
فردوســـی
رشته دانشگاه
مـهـنــدســی شــیـمــی / حسابداری / روانــشناســی
پاسخ : خبر فوری

تغییرات دفترچه انتخاب رشته

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش کشور با بيان اينکه دفترچه راهنماي انتخاب رشته آزمون سراسري سال 92 به صورت الکترونيکي منتشر مي‌شود، گفت: دفترچه آزمون مذکور چاپ و تکثير نخواهد شد.

با بيان اينکه دفترچه راهنماي انتخاب رشته حاوي شرايط و ضوابط پذيرش دانشجو، نحوه انتخاب رشته و کد رشته محل‌هاي تحصيلي گروه‌هاي آزمايشي پنج‌گانه است، اظهارکرد: اين دفترچه از روز سه‌شنبه ( 15 مرداد ماه) بر روي سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

به گفته وي، اين دفترچه درواقع سند اصلي انتخاب رشته و گزينش دانشجو است.

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش کشور، خاطرنشان کرد: دفترچه راهنماي انتخاب رشته هر يک از گروه‌هاي آزمايشي پنج گانه علوم رياضي و فني، علوم تجربي، علوم انساني، هنر و زبان‌هاي خارجي به طور جداگانه براي هر يک از گروه‌هاي آزمايشي تهيه شده و از تاريخ مذکور منحصرا بر روي سايت سازمان سنجش قرار مي‌گيرد.

توکلي با اشاره به استفاده از امکانات الکترونيکي کشور و تحقق اهداف دولت الکترونيک، اظهارکرد: دفترچه انتخاب رشته همانند ساير دفترچه‌هاي راهنماي آزمون‌هاي ديگر به منظور حذف کاغذ، استفاده از امکانات الکترونيکي کشور و در راستاي تحقق اهداف دولت الکترونيک دفترچه‌ها چاپ و تکثير نخواهد شد و داوطلبان براي دريافت دفترچه، تنها بايد به سايت سازمان سنجش مراجعه کنند
 
  • شروع کننده موضوع
  • توقیف شده
  • #13

first amir

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,142
امتیاز
29,735
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد 1
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
فردوســـی
رشته دانشگاه
مـهـنــدســی شــیـمــی / حسابداری / روانــشناســی
پاسخ : خبر فوری

امار داوطلبان کنکور

مشاور عالي سازمان سنجش آمار داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسري سال 92 به تفکيک گروه‌هاي آزمايشي را اعلام کرد.

دکتر حسين توکلي با اشاره به ثبت‌نام يک ميليون و 83 هزار و 571 داوطلب در آزمون سراسري سال 92، گفت: از اين تعداد 920 هزار و 200 نفر در جلسه آزمون حاضر و 163 هزار و 371 داوطلب غايب بودند که اين آمار حضور 85 درصدي داوطلبان در جلسه کنکور را نشان مي‌دهد.

وي افزود: از تعداد داوطلبان حاضر 550 هزار و 399 نفر يعني حدود 60 درصد زن و 369 هزار و 801 نفر يعني حدود 40 درصد مرد هستند.

مشاور عالي سازمان سنجش درباره داوطلبان غايب نيز، تصريح کرد: از تعداد داوطلبان غايب در جلسه آزمون 93 هزار و 453 نفر معادل 57.20 درصد زن و 69 هزار و 918 نفر معادل 42.8 درصد مرد بودند.

وي با اشاره به داوطلبان گروه آزمايشي علوم رياضي و فني، اظهارکرد: از تعداد 251 هزار و 956 داوطلب گروه علوم رياضي و فني، تعداد 218 هزار و 217 نفر معادل 86.61 درصد در جلسه آزمون حاضر و 33 هزار و 739 نفر معادل 13.39 درصد در جلسه غايب بودند.

توکلي با اشاره به تعداد 507 هزار و 575 نفري داوطلبان گروه آزمايشي علوم تجربي، تصريح کرد: از اين تعداد 437 هزار و327 نفر معادل 86.16 درصد در جلسه حاضر و 70 هزار 248 نفر معادل 13.84 درصد در جلسه آزمون سراسري غايب بودند.

وي درباره داوطلبان گروه آزمايشي علوم انساني، اظهارکرد: از تعداد 297 هزار و 655 داوطلب گروه آزمايشي علوم انساني تعداد 246 هزار و 847 نفر معادل 82.93 درصد در جلسه حاضر و 50 هزار و 808 نفر معادل 17.07 درصد غايب بودند.

وي با بيان اينکه تعداد داوطلبان واقعي گروه آزمايشي هنر 15 هزار و 477 نفر بوده است، تصريح کرد: از اين تعداد 10 هزار و 579 نفر معادل 68.35 درصد در جلسه حاضر و 4898 نفر معادل 31.65 درصد در جلسه غايب بودند.

توکلي خاطرنشان کرد: همچنين تعداد 31 هزار و 595 داوطلب از گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي، علوم انساني و زبان‌هاي خارجي علاقمندي خود را به شرکت در گروه هنر نيز اعلام کرده بودند که از اين تعداد 23 هزار و 925 داوطلب در جلسه حاضر و 7670 نفر غايب بودند.

وي با اشاره به تعداد داوطلبان واقعي گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي نيز، گفت: از تعداد 10 هزار و 908 داوطلب گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي، 7230 نفر معادل 66.28 درصد در جلسه حاضر و 3678 داوطلب معادل 33.72 درصد در جلسه غايب بودند.

مشاور عالي سازمان سنجش درباره ديگر داوطلبان اين گروه آزمايشي نيز، اظهارکرد: همچنين 108 هزار و 287 داوطلب از گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي، علوم انساني و هنر علاقمندي خود را به شرکت در گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي نيز اعلام کرده بودند که از اين تعداد 88 هزار و 133 نفر در جلسه حاضر و 20 هزار و 145 نفر غايب بودند.

توکلي گفت: آمار قطعي و نهايي متعاقبا اعلام خواهد شد
 
  • شروع کننده موضوع
  • توقیف شده
  • #14

first amir

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,142
امتیاز
29,735
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد 1
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
فردوســـی
رشته دانشگاه
مـهـنــدســی شــیـمــی / حسابداری / روانــشناســی
پاسخ : خبر فوری

دکتر حسين توکلي در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهي»‌ خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينکه ويژه نامه انتخاب رشته تحصيلي به منظور تسهيل انتخاب رشته براي داوطلبان آزمون سراسري سال 92 از امروز دوشنبه 7 مرداد ماه هم زمان با نشريه پيک سنجش منتشر مي‌شود، اظهارکرد: اين ويژه‌نامه با تمرکز بر نيازهاي داوطلبان، والدين و مشاوران مدارس تهيه شده و حاوي اطلاعات مفيدي راجع به فرآيند انتخاب رشته است.


وي همچنين از انتشار ويرايش پنجم کتاب «انتخاب رشته، انتخاب آينده» در امروز خبر داد و گفت: اين کتاب به منظور کمک بيشتر به داوطلبان طراحي شده و دربردارنده اطلاعات مناسبي در خصوص انتخاب رشته و مسائل مرتبط با آن است که در ويرايش جديد، کتاب به پنج فصل کاهش يافته و نکات مورد نياز داوطلبان در آن مشخص‌تر شده است که علاقه‌مندان براي خريد اين کتاب مي‌توانند به مراکز مشخص شده‌اي که در اطلاعيه سازمان سنجش معرفي شده و هم‌اکنون روي سايت سازمان قرار دارد، براي دريافت آن اقدام کنند.



معرفي رشته‌هاي با شانس قبولي بالا به داوطلبان



مشاور عالي سازمان سنجش همچنين به طراحي نرم‌افزار راهنماي انتخاب رشته تحصيلي داوطلبان آزمون سراسري سال 92 اشاره کرد و گفت: هر داوطلب بايد رشته دانشگاهي خود را بر اساس علايق، توانمندي‌ها و شرايط اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي و همچنين خصوصيات خلقي، رواني و شخصيتي خود را انتخاب کنند و در اين راستا اين نرم‌افزار با استفاده از اطلاعات علمي داوطلبان آزمون سراسري سال 92 و کد رشته محل‌هاي داوطلبان مشابه آزمون سراسري سال 91 و با رعايت تمامي شرايط و ضوابط، رشته‌هايي را که شانس قبولي در آنها بيشتر است به داوطلب معرفي مي‌کند.


وي با بيان اينکه داوطلباني که در آزمون سراسري سال 92 مجاز به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي نشده‌اند يا در دوره‌هاي پذيرش بر اساس سوابق تحصيلي ثبت‌نام کرده‌اند، امکان استفاده از نرم‌افزار انتخاب رشته‌هاي تحصيلي را ندارند، گفت: کد رشته محل‌هاي تحصيلي موجود در اين نرم‌افزار بر اساس کد رشته محل‌هاي آزمون سراسري سال 91 است و ممکن است در آزمون سراسري سال 92 برخي رشته محل ها اضافه، حذف يا اصلاح شده باشد.


وي در ادامه خاطرنشان کرد: استفاده از نرم‌افزار راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي کاملا اختياري است و اطلاعات اين نرم‌افزار صرفا براي راهنمايي بيشتر و معرفي رشته محل‌هايي است که شانس داوطلب در آنها بيشتر است.


مشاورعالي سازمان سنجش تاکيد کرد: نظر به اينکه تنها سند انتخاب کد رشته‌ محل‌هاي تحصيلي و ضوابط مربوط منحصرا دفترچه راهنماي انتخاب رشته محل‌هاي تحصيلي يعني دفترچه شماره 2 آزمون سراسري سال 92 گروه آزمايشي و يا گروه‌هاي آزمايشي مربوطه است، بنابراين ضرورت دارد هر داوطلب پس از دريافت دفترچه راهنما، از سايت سازمان يا از باجه پستي توزيع کننده دفترچه مذکور نسبت به مطالعه دقيق دفترچه يا دفترچه‌هاي راهنماي ذي‌ربط و اطلاعيه‌هاي مرتبط با انتخاب رشته را که از طريق سازمان سنجش منتشر مي‌شود، مطالعه و بر اساس آن انتخاب رشته کنند.
 

amir.mr

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
650
امتیاز
1,330
نام مرکز سمپاد
طلايه داران
شهر
اهواز
مدال المپیاد
زيست،رياضي...همشونم در حد مرحله اول :D
دانشگاه
شهيد بهشتي
رشته دانشگاه
پزشكي
پاسخ : خبر فوری

خبر فوري اينكه به رتبه هاي برتر زنگ زدن امروز و رتبه ي دو كشور(رشته تجربي) علي عجم بود از اهواز.
با اين اوصاف،بايد تا ٢،٣ روز آينده منتظر كارنامه ها باشيم.

پ.ن؛ اين پست به هيچ وجه يك شايعه يا اسپم نيست
 

sandra

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
281
امتیاز
2,380
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
96
دانشگاه
خوارزمی
پاسخ : خبر فوری

به نقل از .:amir.mr:. :
خبر فوري اينكه به رتبه هاي برتر زنگ زدن امروز و رتبه ي دو كشور(رشته تجربي) علي عجم بود از اهواز.
با اين اوصاف،بايد تا ٢،٣ روز آينده منتظر كارنامه ها باشيم.

پ.ن؛ اين پست به هيچ وجه يك شايعه يا اسپم نيست

منبع خبرت؟پارسال روز بعد اعلام نفرات برتر نتیجه هارو دادن
اسپم بود حذف کنین
 
  • شروع کننده موضوع
  • توقیف شده
  • #17

first amir

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,142
امتیاز
29,735
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد 1
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
فردوســـی
رشته دانشگاه
مـهـنــدســی شــیـمــی / حسابداری / روانــشناســی
پاسخ : خبر فوری

حدودای عصز دیگه باید اعلام بشه که نتایج کنکور فردا میاد

×پارسال خبرگزاری ایسنا و فارس نیوز زودتر از سایت سنجش این خبر رو رفته بودن :)) :-?

حواستون به اونجاها باشه اگه اینقد براتون مهمه ...
 
  • شروع کننده موضوع
  • توقیف شده
  • #18

first amir

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,142
امتیاز
29,735
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد 1
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
فردوســـی
رشته دانشگاه
مـهـنــدســی شــیـمــی / حسابداری / روانــشناســی
  • شروع کننده موضوع
  • توقیف شده
  • #19

first amir

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,142
امتیاز
29,735
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد 1
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
فردوســـی
رشته دانشگاه
مـهـنــدســی شــیـمــی / حسابداری / روانــشناســی
پاسخ : خبر فوری

خدايي، رئيس سازمان سنجش کشور با بيان اينکه 924 هزار و 460 نفر مجاز به انتخاب رشته دانشگاه شده اند گفت: 2 تغيير در کارنامه امسال اول داوطلبان ايجاد شده است.




وي افزود: داوطلبان در مرحله اول مي توانند کارنامه را با عکس مشاهده نمايند و در مرحله دوم همزمان با اعلام نتيجه پاسخ نامه خود را دريافت کنند.



خدايي با اشاره به اينکه 77 درصد داوطلبان وارد دانشگاه مي شوند گفت: ظرفيت ها افزايش يافته و به رقم 712 هزار و 367 نفر رسيده است.



وي افزود: در رشته رياضي 100 درصد و در رشته انساني بيش از 99 درصد افزايش داشته ايم.

رئيس سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان رشته تجربي با 38 درصد و رشته زبان با 41 درصد بيشترين شانس قبولي دارند.

***15 مرداد زمان انتشار دفترچه راهنماي انتخاب رشته

خدايي با بيان اينکه دفترچه راهنماي انتخاب رشته 15 مرداد برروي سايت سازمان سنجش مي رود گفت: 17 تا 22 مرداد نيز دفترچه انتخاب رشته برروي سايت قابل مشاهده است.

وي گفت: امکان انتخاب 150 کد رشته محل با آزمون و بدون آزمون در دفترچه وجود دارد.
 
  • شروع کننده موضوع
  • توقیف شده
  • #20

first amir

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,142
امتیاز
29,735
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد 1
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
فردوســـی
رشته دانشگاه
مـهـنــدســی شــیـمــی / حسابداری / روانــشناســی
پاسخ : خبر فوری

مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره به پايان يافتن مهلت انتخاب رشته آزمون سراسري سال 92 از اعلام نتايج نهايي اين آزمون در 21 شهريور ماه خبر داد.


دکتر حسين توکلي در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينکه 661 هزار و 637 نفر نسبت به تکميل فرم انتخاب رشته الکترونيکي اقدام کرده‌اند، ‌گفت: به عبارت ديگر 71.57 درصد از مجازين انتخاب رشته کرده‌اند که آمار نهايي و قطعي و به تفکيک گروه‌هاي آزمايشي متعاقبا اعلام مي‌شود.


وي افزود: همچنين فهرست اسامي پذيرفته شدگان نهايي رشته‌هاي متمرکز آزمون سراسري سال 92 در روز 21 شهريور ماه اعلام خواهد شد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا