• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

Action T4

  • شروع کننده موضوع
  • #1

Prohibited II

کاربر جدید
ارسال‌ها
2
امتیاز
3
نام مرکز سمپاد
شهید اژه (1)
شهر
اصفهان
پروژه T4 برنامه دولت نسیونال سوسیالیست المان برای اصلاح نژادی (از معلولیت های جسمی و روانی)
اصطلاح "کشتن از سر ترحم(Euthanasia)" (در معنای حقیقی کلمه، "مرگ مطلوب") معمولاً به ترغیب مرگ بدون رنج برای افراد مبتلا به بیماری های مزمن یا علاج ناپذیری که در صورت زنده ماندن عذاب می کشند، اشاره می کند. اما در زمان نازی ها، "کشتن از سر ترحم" حسن تعبیری برای برنامه کشتار مخفیانه معلولانی بود که در آسایشگاه های واقع در آلمان و سرزمین های ضمیمه شده به آن زندگی می کردند. این اولین برنامه آلمان نازی برای کشتارهای جمعی بود. سازماندهان برنامه "کشتن از سر ترحم" مانند کسانی که نسل کشی یهودیان اروپا را برنامه ریزی کردند، خیال یک جامعه به لحاظ نژادی خالص و زاینده را در سر می پروراندند و از این جهت به استقبال راهکارهای افراطی می رفتند تا کسانی را که مناسب تحقق آرمان خود نمی دانستند از میان ببرند.

در 18 اوت 1939، دولت آلمان حکمی صادر کرد که بر مبنای آن، پرسنل پزشکی موظف شدند نوزادان و کودکان زیر سه سال که معلولیت شدید داشتند را معرفی کنند. در اکتبر 1939، مقامات شروع به ترغیب والدین به بستری کردن کودکان معلول خود در کلینیک های اطفال کردند. این کلینیک ها در واقع بخش های ویژه کشتار بودند که در آن پرسنل پزشکی که به تازگی مخصوص این کار استخدام شده بودند، کودکان تحت نظر خود را با خوراندن داروی بیش از حد- که منجر به مرگ آنان می شد- یا از طریق گرسنگی دادن به قتل می رساندند. این برنامه در نهایت شامل کشتار جوانان زیر 17 سال نیز شد. طراحان به سرعت برنامه کشتار را در مورد بزرگسالان بستری در آسایشگاه ها نیز به اجرا گذاشتند. در پاییز 1939، آدولف هیتلر یک مجوز سرّی امضا کرد تا پرسنل مجری این برنامه مورد تعقیب قانونی قرار نگیرند. آنها این اقدامات مخفیانه خود را عملیات "T4" نامیدند و برای به اجرا گذاشتن آن 6 تأسیسات کشتار با گاز ایجاد کردند. قربانیان چند ساعت پس از ورود به این مراکز در اتاق های گازی که به شکل حمام درآورده شده بودند، در اثر انتشار گاز مونوکسید کربن خالص جان خود را از دست می دادند. مجریان عملیات "T4" اجساد قربانیان را در کوره های جسدسوزی می سوزاندند. سپس کارگران، خاکسترهای قربانیان را از میان تلی از خاکستر جمع کرده و در خاکستردان می ریختند و به همراه یک گواهی که در آن دلیلی غیر واقعی برای مرگ آنان ذکر شده بود برای خانواده هایشان می فرستادند.


http://en.wikipedia.org/wiki/Action_T4
 

ادیبَک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,380
امتیاز
4,204
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
سنندج
سال فارغ التحصیلی
1392
دانشگاه
Lund University
رشته دانشگاه
Law
اینستاگرام
پاسخ : Action T4

از اونجائی که در زدن تاپیک کپی کردن مطالب دیگه به تنهایی مجاز نیست اما موضوع این تاپیک جالب به نظر میرسه و جای بحث داره ! جست و جو کردم اما تاپیک مشابهی پیدا نکردم اگه هست خبر بدید تا ادغام کنیم .

به نظر شما پروژه تی 4 توسط شخص هیتلر برنامه ریزی شده بود ؟ من فکر می کردم صرفا یهودیان رو از بین می بردند و در کوره می سوزوندن ! هرچند در مورد معلولان هم چیزای شنیده بودم ! به نظر شما این پروژه چه تاثیر رو افکار عمومی گذاشت ؟ پیامد هاش چی بود ؟
 
  • شروع کننده موضوع
  • #3

Prohibited II

کاربر جدید
ارسال‌ها
2
امتیاز
3
نام مرکز سمپاد
شهید اژه (1)
شهر
اصفهان
پاسخ : Action T4

برنامه T4 شخصا توسط هیتلر برنامه ریزی نشده بود. ایده ی اولیه و برنامه ریزی های پروژه را روانشناسان نازی(Viktor Brack , Karl Brandt , ...) برعهده داشتند. هدف برنامه در ابتدا بیماران اسکیزوید و صرع بوده و بعد شامل معلولیت های جسمی ، افراد از کار افتاده و همجنس گرایان شده.قابل توجه می باشد که هیتلر از این پروژه به صورت کامل حمایت می کرده و یکی از ایده های هیتلر اصلاح نژادی ژرمن ها بوده.
 

dr.eniac

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,641
امتیاز
7,850
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی نیشابور
دانشگاه
علوم‌پزشکی مازندران
رشته دانشگاه
دندان‌پزشکی
پاسخ : Action T4

ایده این تفکر مال خود هیتلر بوده و قبل از به قدرت رسیدنش توی کتاب نبرد من دربارش صحبت میکنه .
دلایل و توضیحاتی که میاره آدمو کاملا قانع میکنه . اینکه یک انسان معلول که درجه خاصی از معلولیت رو داره فقط سربار جامعست و داره از امکاناتی که میتونه صرف آموزش یک سرباز یا یک دانشمند بشه استفاده میکنه و کشور رو متحمل هزینه های سنگین میکنه .
مبارزه با همجنسگراها که اشاره کردن توی پست اول فقط به آلمان محدود نمیشد . انگلیس هم در اون زمان با همجنسگراها کاری میکرد که مجبور به خودکشی میشدن . نمونه بزرگش آلن تورینگ .

وقتی که کنار برنامه اصلاح نژادی عظیم نازی‌ها بررسی شه کاملا معقول به نظر میاد .
 
بالا