محمد رضا-۳۶۰۱

  • شروع کننده موضوع
  • #1

آلفرد جیمز

کاربر فعال
ارسال‌ها
69
امتیاز
225
نام مرکز سمپاد
شهید هاشمی نژاد 1
شهر
مشهد
مدال المپیاد
مدال نقره المپیاد شیمی 91
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
ترتیب(تقریبا) الفبایی:

1. A man for all seasons/ Fred Zinnemann
2. A prophet (Un prophète)/ Jacques Audiard
3. Adaptation/Spike Jones
4. Aguirre, the Wrath of God /Werner Herzog
5. All that jazz/Bob Fosse
6. Amadeus/Milos Forman
7. Amelie/ Jean-Pierre Jeunet
8. Amour/Michael Haneke
9. Annie hall/Woody Allen
10. Another year/Mike Leigh
11. Apartment/Billy Wilder
12. As far as my feet will carry me/ Hardy Martins
13. Atonement/Joe wright
14. Au hazard Balthazar (nagahan baltazar)/Robert Bresson
15. Band of outsiders/ Jean-Luc Godard
16. Before (sunrise, sunset and midnight)/ Richard Linklater
17. Bicycle thieves/Vitorio De sica
18. Black swan/Arnofsky
19. Butch Cassidy and The Sundance Kid/George Roy Hill
20. Carnage /Roman Polanski
21. China town/Roman Polanski
22. Citizen kane/Orson welles
23. Coriolanus/ Ralph Fiennes
24. Cul de sac/Roman Polanski
25. duck soup/ Leo McCarey(Marx Brothers !)
26. Elephant man/David Lynch
27. fargo/Coen brothers
28. Good fellas/Martin Scorsese
29. goodbye girl/Herbert Ross
30. Great dictator/Charlie Chaplin
31. Harakiri/Masaki Kubayashi
32. Hiden/Michael Haneke
33. high noon/ Fred Zinnemann
34. In Bruges/Martin McDonagh
35. Inglorios basterds/Tarantino
36. Inside llweyn davis/Coen brothers
37. Django unchained/Tarantino
38. Kill bill/tarantino
39. Kramer vs. kramer/Robert Benton
40. Lawrence of Arabia/David Lean
41. Le miserable/Tom Hooper
42. Lincoln/Steven Spielberg
43. Magnolia /Paul Thomas Anderson
44. Memento/Nolan
45. Million dollar baby/Client Eastwood
46. Money/Bresson
47. Mr nobody/Jaco van Dor mael
48. Nebraska/Alexander Payne
49. No country for old men/Coen brothers
50. One flew over the cuckoo's nest/milos Forman
51. The Party/Blake Edwards
52. Persepolis/Marjane Satrapi
53.the pianist/Roman Polanski
54.the prestige/Nolan
55. Psycho/Alfred Hitchcock
56. Pulp fiction/Tarantino
57. Raging bull/Martin Scorsese
58. Raising Arizona/Coen brothers
59. rashomon /Kurosawa
60. Rome open city/Rossellini
61. Rosemarys baby/Roman Polanski
62. Ruby sparks/Jonathan Dayton, Valerie Faris
63. Russian ark/Aleksandr Sokurov
64. sansho dayo(farsi:sansho ye mobasher)/ Kenji Mizoguchi
65. Seven samurai/Kurosawa
66. Seventh seal/Ingmar Bergman
67. Sophie scholl/ Marc Rothemund
68.the sting/George Roy Hill
69.Sunset Blvd. /Billy Wilder
70.Take the money and run/Woody Allen
71. Talk to her/Pedro Almadovar
72. The descendants/Alexander Payne
73. The godfathers/Ford Coppola
74. The man who knew too much/ Hitchcock
75. The man who wasn't there/Coen Brothers
76. The rope/ Hitchcock
77. The searchers/John Ford
78. The shining/Stanley Kubrick
79. The sideways/Alexander Payne
80. The story of Adele H/ François Truffaut
81. The tenant/Polanski
82. The third man/ Carol Reed
83. The usual suspects/ Bryan Singer
84. The white ribbon/Michael Haneke
85. There will be blood/Paul Thomas Anderson
86. True grit/Coen Brothers
87. Trust/ Hal Hartley
88. Underground/Emir kusturica
89. Vertigo/ Hitchcock
90. Wild strawberries/Ingmar Bergman
91. Zelig/Woody Allen


ایرانی ها:
1-اجاره نشین ها/مهرجویی
2-اعتراض/مسعود کیمیایی
3-ای ایران/ناصر تقوایی
4-آرامش در حضور دیگران/تقوایی
5-آفساید/جعر پناهی
6-باشو غریبه کوچک/بهرام بیضایی
7-بوتیک/حمید نعمت الله
8-بودن یا نبودن/کیانوش عیاری
9-به همبن سادگی/رضا میرکریمی
10-بی پولی/حم نعمت الله
11-پله آخر/علی مصفا(این فیلم صرفا به خاطر علاقه شخصی و با علم به موجود نبودن نسخه ویدیویی آن تا الان آمده است)
12-تنهادو بار زندگی می کنیم/یهنام بهزادی
13-تهران انار ندارد/مسعود بخشی
14جرم / مسعود کیمیایی
15-حکم / مسعود کیمیایی
16-خانه ی دوست کجاست؟/عباس کیارستمی
17-دایره/پناهی
18-دایره مینا/مهرجویی
19-درخت گلابی/مهرجویی
20-دندان مار/ مسعود کیمیایی
21-ده/کیارستمی
22سگ کشی /بیضایی
23سنتوری/مهرجویی
24شب های روشن/فرزاد موتمن(فیلمنامه:سعید عقیقی)
25ضیافت/ مسعود کیمیایی
26طعم گیلاس/کیارستمی
27طلای سرخ/پناهی
28عروسی خوبان/مخملباف
29عیار14/ پرویز شهبازی
30قاعده تصادف/بهنام بهزادی
31قیصر/ مسعود کیمیایی
32کاغد بی خط/ناصر تقوایی
33کپی برابر اصل/کیارستمی
34گاو/مهرجویی( غلامحسین ساعدی)
35گوزنها/ مسعود کیمیایی
36لیلا/مهرجویی
37محاکمه در خیابان/ مسعود کیمیایی
38مرگ یزدگرد/بیضایی(استاد!)
39مسافران/بهرام بیضایی
40مشق شب/کیارستمی
41مهمان مامان/مهرجویی
42ناخدا خورشید/تقوایی(استاد!)
43ناصرالدین شاه اکتور سینما/مخملباف
44نفس عمیق/پرویز شهبازی
45نمای بسته/عباس کیارستمی
46هامون/مهرجویی
47هفت پرده / فرزاد موتمن
48صداها/فرزاد موتمن
49یک خانواده محترم/مسعود بخشی
50-همه فیلم های پخش شده ی فرهادی و کاهانی


***چند کارگردان مثل برگمان وفلینی وکوبریک و اسکورسیزی(با یک فیلم)وودی آلن(با وجود 3فیلم)و...جاشون حسابی خالیه!همچنین بعضی گونه ها مثل وسترن.

** نمی دونم می تونم این قول را بدم که هر هفته یک روز خاص یک پست تو این تاپیک بذارم و تازه به این قول پایبند باشم!

*فیلم هایی که با فونت قرمز اومدند در آینده ی نزدیک می بینمشون(اگر خدا خواهد).
 
  • شروع کننده موضوع
  • #2

آلفرد جیمز

کاربر فعال
ارسال‌ها
69
امتیاز
225
نام مرکز سمپاد
شهید هاشمی نژاد 1
شهر
مشهد
مدال المپیاد
مدال نقره المپیاد شیمی 91
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
Raising Arizona


Raising Arizona
1987
کارگردان:جوئل کوئن
نویسنده:جوئل و اتان کوئن
بازیگران:نیکلاس کیج،هالی هانتر،جان گودمن،تری ویلسون،ویل فورسایت ،فرانسیس مک دورمند
سام مک موری،رندال تکس کاب​
Raising_Arizona_copy.png

داستان فیلم:مرد جوانی به نام های مک دانا(نیکلاس کیج) دزدی بی استعداد است که هر تلاش او برای انجام دزدی هایی به ظاهر ساده از مغازه های بین راهی به فاجعه و دستگیر شدنش منجر میشود.او در زندان با پلیس زنی به نام ادوینا (هالی هانتر)آشنا می شود و گویا ادوینا نیز که نامزدش رهایش کرده راهی به جز های پیش روی خود نمی بیند.های از زندان آزاد میشود و با اد ازدواج می کنوو بلافاصله در یک کارگاه مشغول به کار میشود.زندگی روی خوشش را به های و اد نشان می دهد تا اینکه متوجه میشوند اد عقیم است.خبر تولد پنج قلوهای نیتن آریزونا، غول لوازم خانگی و علاقه ی مفرط اد به مادر شدن این زوج عجیب را به فکر دزدیدن یکی از آن نوزادان می اندازد.های با وجود بی عرضه بودن موفق میشود و نیتن جونیور را میدزدد.گیل و اول اسنوپس دو برادر که در زندان با های آشنا شده اند به طرز مضحکی از فاضلاب زندان فرار کرده و به خانه ی های میروند.آنها پیشنهاد دزدی بانک را به های میدهند اما های به خاطر خانواده و پایبندی به زندگی جدیدش مردد است اما از طرفی به خاطر کتک کاری با صاحبکارش بیکار شده و نیاز های مالی فرزندداری نیز کم نیست.اما صبح روز بعد که گیل و اول متوجه میشوند کودک، دزدیست با های درگیر شده اورا بسته و به خاطر جایزه تعیین شده توسط نیتن آریزونا بچه را میبرند.لئونارد اسمالز نیز که ظاهرا شکارچی انسان است برای پیدا کردن بچه دست به کار شده و اورا از چنگ برادران در می آورد.های به کمک همسرش به شکل محیرالعقولی اسمالز را کشته و بچه را به نیتن آریزونا تحویل میدهند.های و همسرش به خاطر اشتباهات زندگی شان میخواهند جدا شوند اما های در خوا ب یک رویای باورنکردنی میبیند .رویای یک تغییر، یک زندگی جدید، یک خانواده.
درباره ی برادران کوئن: جوئل و اتن کوئن ،دونابغه با دو سر ویک مغز دوپاره،برندگان جایزه اسکار بهترین فیلم برای جایی برای پیرمرد ها نیست ، به گواه نظرسنجی های کارشناسی و مردمی جزو ده فیلمساز برتر حال حاضر هستند.
فیلمسازی به شکل حرفه ای برای آنها با فیلم تشنه خون در سال 1983 آغاز شد.فیلمی در ژانر نوآر که نشانه ی تاثیرپذیری و علاقه ی آنها به داستانهای پلیسی بود.فیلم های بزرگ کردن اریزونا(کمدی)،گذرگاه میلر(جنایی) ، بارتون فینک(نوآر) و وکیل هادساکر(کمدی اسکروبال) چهار فیلم بعدی بودند که عدم وابستگی این دو نابغه به ژانری خاص را هم نشان میدادند.این مسیر تا به حال نیز ادامه پیدا کرده و آن ها حتی فیلم وسترن و فیلم موزیکال جاده ای نیز ساخته اند.با این حال این دو برادر در هر ژانری که فیلم ساخته اند چه کمدی بود، چه فیلم وسترن مولفه های سینمایی خود را وارد آثارشان کردند .فیلم های آن ها بیش از هر چیز کوئنی است.
از بهترین فیلم های کوئن ها میتوان به مردی که آنجا نبود (برنده جایزه بهترین کارگردانی کن)،فارگو ،لبوفسکی بزرگ ،بارتون فینک(نخل طلای کن) ،و جایی برای پیرمرد ها نیست اشاره کرد.


درباره ی فیلم:بزرگ کردن آریزونا شروع خارق العاده ای دارد. شخصیت اصلی فیلم ، هربرت مک دانا(که راوی فیلم نیز هست ) دنیا اطرافش را به ما میشناساند.ترس هایش ،علایقش ،آرزوهایش و حسرت هایش را در زمانی کمتر از ده دقیقه میشناسیم.میفهمیم که قلب صافی دارد و حتی از بد حرف زدن خودش نسبت به رییس جمهور ریگان پشیمان میشود:
-سعی کردم بایستم و مستقیم پرواز کنم(صحنه ی دزدی ناموفقش را میبینیم)اما با وجود اون ریگان عوضی تو کاخ سفید کار آسونی نیست.نمی دونم .میگن آدم درستکاریه پس حتما تقصیر مشاور های گیجشه.
nicolas_cage_autographed_signed_mug_shot_photo_uacc_rd_32bae292239600470ab0e89dde02fe8d.jpg

لحن فیلم:این فیلم فیلمی است درباره ی لحن روایت.لحن این فیلم(که به میزانسن ،بازی بازیگران ،استفاده موسیقی وفیلمبرداری و...بستگی دارد)کارتونی است.یعنی خشونت آن ،شخصیت منفی آن(لئونارد اسمالز که ما نشانه های خباثتش را با تیر اندازی اش به مارمولکی در بیابان میبینیم) ،نحوه ی اتمام داستان آن ، همه کارتونی و با منطق انیمیشنی مثل جاده رو(میگ میگ) همخوانی دارد.یک مثال:
سو تفاهم نشود.لحن کارتونی داشتن نشانه ی احمقانه بودن فیلم و بد بودنش نیست.فیلمی که به درستی و به دلیل قرار گرفتن شخصیتی مثل های در جایگاه راوی از این لحن استفاده کند موفق است.ما در طول فیلم بارها رویاهای شخصیت اچ آی(های)را میبینیم.طبیعی است که رویا های فردی مثل او همین قدر ساده همین قدر کودکانه و همین قدر کارتونی است. مثل خود اچ آی.
به نقطه ی عطف اول فیلم نگاه کنید:اچ آی پس شنیدن خبر تولد پنج قلو ها (گری ،هری ،لری و بری و نیتن جونیور!!!!!) و این که همسر آریزونا(که مشکلی مثل اد داشته) از قرص های باروری استفاده کرده میگوید:
-خب فلورانس از قرص های باروری استفاده کرده و اونا به نتایج خوبی رسیدن.اینجا بود که جرقه ای در ذهن ما خورد.ما فکر کردیم این نامردیه که بعضیا خیلی بچه داشته باشن در حالی که بعضیای دیگه خیلی کم داشته باشن.
این گونه او به دزدی بچه آریزونا فکر میکند درحالی که اولین جرقه ی هر ذهن نرمال باید استفاده از داروهایی مشابه آنچه فلورانس استفاده کرده باشد!!! بازی عالی نیکلاس کیج که یکی ازدلایل موفقیت لحن فیلم دیالوگ های خوب نوشته شده و خوب اجرا شده ی اوست ،در کنار هالی هانتر که شخصیت اد را دوست داشتنی تر میکند برگ برنده های فیلم هستند.
برای تشریح بهتر لحن کارتونی ، به سکانس طولانی دزدی پوشک توجه کنید:
های برای تهیه پوشک بچه وارد فروشگاهی میشود ،جورابی زنانه به سر میکشد ، اسلحه ای را در دست میگیرد ومیگوید "من این پوشک رو با همه ی پول های دخل میخوام".صاحب مغازه اسلحه درمی آورد و به سمت های شلیک میکند.اد گازش را میگیرد و به جای کمک به همسرش با ماشین میرود.اچ آی فرار میکند و ما ده دقیقه بازی موش و گربه او و پلیس ها و یک گله سگ را تماشا میکنیم.اجرای روده بر کننده ی این صحنه جز با نوع حرکات دیوانه وار نیکلاس کیج ممکن نبود.حتما نوشتن در مورد این سکانس نمیتواند تمام بار کمیک آن را به شمامنتقل کند.
تقریبا همه ی شخصیت های فیلم در مسیر ایجاد همین نوع لحن کارکرد درستی دارند.مثلا خانواده ی گلن(صاحب کاراچ آی).
ariz15.jpg

ضعف های فیلم:فیلم از دقیقه ی شصت به بعد پیش نمی رود. داستان ورود دو برادر(اول و گیل اسنوپس) و تلاش آن ها برای دزدی از بانک و همراهی شان یا نیتن جونیور کاملا زائد و خارج از داستان اصلی فیلم است.های برای مواجهه با عذاب ناشی از دزدیدن نیتن، با اسمالز مواجه است و نیازی نبود اول و گیل این عذاب را به او نشان بدهند. این چنین است که دیگر لحن راه به جایی نمی برد . قطعا لحن خوب برای یک فیلم کافی نیست.بعدا کوئن ها تقریبا درهمه ی فیلم هایشان (مثلا در بهترین شکلش:فارگو)این نقص را از بین برده اند.برای همین هیچ جای تعجب نیست که فیلم پس از آن یک ساعت پرشور ،ملال انگیز به نظر میرسد و این جاست که مرز این فیلم و شاهکار های کوئن ها مشخص میشود.
 
  • لایک
امتیازات: NEO
بالا