• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

ویستا

  • شروع کننده موضوع
  • #1

حسام خطر

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
5
امتیاز
2
چیزهایی که باید درباره ویندوز ویستا بدانیم (قسمت اول)


ویندوز ویستا پی‌درپی رضایت شما را جلب می‌کند زیرا ویستا توازنی میان قابل استفاده بودن و سازش‌پذیری فراهم آورده است و بسیاری از خواسته‌های تجاری کوچک و متوسط را پاسخ می‌دهد. درست است که دوباره این مسایل با ویندوز ویستا تکرار می‌شود ولی قبل از این که شما یک خانه تکانی بزرگ کنید، مواردی در رابطه با آن را اینجا بخوانید:


شما از ویندوز ویستا چه چیزی نصیبتان میشود؟
در ویندوز ویستا ویژگیهای بسیاری قرار داده شده است، من می‌خواهم چند ویژگی برجسته از یک‌سری آیتم‌هایی که بایستی مزیت بزرگی در
لیست تجاری شما داشته باشند را، معرفی کنم:


« امنیت بیشتر »
ویستا شامل Microsoft Defender (یک برنامه ضد جاسوسی) و Internet Explorer 7 (شامل تکنولوژی ضد فیشینگ و ضد کلاهبرداری) است و همچنین شامل Microsoft Windows Firewall است که همگی آن‌ها، برای محافظت زیربنای تکنولوژی ضروری است.


« کنترل حساب کاربر »
کاربرانی که به عنوان Administrator وارد سیستم می‌شوند، می‌توانند دسترسی کاملی به تمام ویژگی‌ها و دستورات ویندوز داشته باشند. این ویژگی می‌تواند مسایل امنیتی گوناگونی را پاسخگو باشد، شما می‌توانید حتی با وارد شدن به سیستم به عنوان یک کاربر استاندارد، کارهای مشخصی را به عنوان Administrator از قبیل نصب نرم‌افزار انجام دهید. این ویژگی دسترسی Administrator را با مدیریت و امنیت بیشتر فراهم ساخته است.


« جستجوی سریع »
ویستا برای کمپانی‌هایی که با مدارک فراوانی سر و کار دارد، جستجو را هم برای کارمندان و هم برای شما، در محیطی با اطلاعات متمرکز ساده‌تر کرده است.


« فضای ویندوز میتینگ »
برای ارتباط با ادارات طرف مقابل شما که در کشور دیگری از جهان یا مکانی با پیش شماره‌ایی ویژه حضور دارند، کنفرانسهای Online می‌توانند زندگی اداری شما را راحت‌تر کنند. ویستا به شما اجازه می‌دهد تا دسک‌تاپ شما با کارکنان Online به اشتراک گذارده شود و همچنین شما به آسانی می‌توانید به صورت Online فایل‌هایتان را به اشتراک بگذارید و با هم آنها را ویرایش کنید و خیلی ویژگی‌های دیگر ...


« Windows AERO »
واسط گرافیکی جدید کاربر در ویستا، بسیار سریع و دلچسب است. به این توصیه منصفانه من در Windows AERO توجه نمایید: برای استفاده از این ویژگی حتما باید از "Vista Capable" یا "Vista Premium Ready" بودن کامپیوترتان مطمئن شوید. تفاوت بین آن دو در واسط گرافیکی بیشتر برجسته است؛ ویستا در کامپیوترهای "Vista Capable" خیلی شبیه ویندوز 2000 به نظر می‌رسد و نیاز سخت افزاری آن نسبت به "Vista Premium Ready" کمتر است. این شانس وجود دارد که اگر تجهیزات کامپیوتر خود را در دو سال گذشته خریداری کرده اید، آنها "Vista Capable" باشند. ولی تقریبا احتمال بسیار کمی وجود دارد که نجهیزات فعلی کامپیوترتان "Vista Premium Ready" از آب در بیایند، مگر اینکه تجهیزاتی که پیش از این خریداری کرده‌اید، بالاترین مدل موجود در بازار بوده باشند.
همچنین در "Vista Capable" نیازی به تجهیزات DVD وجود ندارد ولی در "Vista Premium Ready" این نیاز وجود دارد.


«نگارش‌های متفاوت ویندوز ویستا»
مایکروسافت نگارشهای متفاوتی از ویستا را عرضه کرده است؛ دو نگارش برای برای استفاده خانگی، یک نگارش برای ادارات یکی برای تشکل‌های اقتصادی و یک نگارش هم به نام"Ultimate". برای بسیاری از کارهای تجاری کوچک و متوسط، انتخاب نگارش تجاری (Business) مناسب است.


ادامه دارد ...
 

m.kavakebi

کاربر فعال
ارسال‌ها
45
امتیاز
12
پاسخ : ویستا

از مشکلاتش هم بگو که اگه بخای یه فایل رو کپی کنی یا یه کاری انجام بدی باید 4-5 تا ok Ignore رو رد کنی.
تازه خدا نکنه یه فایل سیستمی کوچیک توی فولدر هاتون باشه دیگه محال بتونید اونو کامل پاک کنید.
یه بار تو یه مجله از جدل مایکرو سافت با یه شرکت خودرو سازی(فکر کنم BMW بود) نوشته بود که بیل گیتس روند کند پیشرفت
اون رو مسخره کرده بود اونوقت مدیر کارخانه در جواب گفته بود اگه پیشرفت ما هم مثل شما بود از فردا ماشین ها بعد از تصادف
می پرسیدند "آیا مایل هستید که کیسه ی هوای شما باز شود؟" :D
من که پس از یه مدت کار کردن باهاش درایوش رو فرمت کردم.
 

Helli Agent

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
217
امتیاز
18
نام مرکز سمپاد
حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1392
دانشگاه
پلی تکنیک
رشته دانشگاه
مهندسی مکانیک ، مهندسی انرژی
پاسخ : ویستا

حال به هم زنه
 
بالا