حضوردرس عربی درکتب درسی

  • شروع کننده موضوع شروع کننده موضوع mahdiII
  • تاریخ شروع تاریخ شروع

آیاشماباحضوردرس عربی درکتب درسی موافقید؟


  • رای‌دهندگان
    128

mahdiII

کاربر فعال
ارسال‌ها
46
امتیاز
237
نام مرکز سمپاد
دبیرستان شهیدهاشمی نژاد1
شهر
مشهدمقدس
مدال المپیاد
شیمی
به نام او..........................
آقااجازه!اصن فلسفه حضوردرس عربی درکتابای اموزش پرورش چیه؟
آقا اگه نخوایم عربی بخونیم باید کی روببینیم؟
قسمتی ازسوالاتی که سرکلاس خیلیاازمعلم عربی میپرسن!حالاواقعا چرا بعضیا اینقد بادرس عربی مخالفن؟چرااکثریت بچه هاازین درس بدشون میاد؟
من چون خودم به زبان عربی علاقه دارم،نمیتوم علتش رودرک کنم.ولی نمیدونم این حدس درسته یانه که هرکی یه کم اعتقادات دینیش ضعیف باشه ازعربی بدش میاد.به عقیده من هرکی قران بخونه عاشق ادبیات عرب میشه(البته باتامل وکمی اشنایی بازبان مذکور).حالاچرا؟چون وقتی متون ساده ی ودربعصی موارد"مزخرف"عربی روباقرآن مقایسه میکنی میفهمی قران چه شاهکاریه.....
حالابیخیال،
- آیاشماهم مثل اکثریت دانش آموزان مخالف حضوراین درس دربین کتب درسی هستید؟چرا؟
- حضوراین درس رولازم ،مفید و یاموثر میدونید؟
 
پاسخ : حضوردرس عربی درکتب درسی

من موافقم عربی یکی از کامل ترین زبان های جهانه و یک زبان پر کاربرد چرا مخالفت کنیم؟
 
پاسخ : حضوردرس عربی درکتب درسی

ایـن چـه ربـطی بـه گفـت و شنـود اجتمـاعـی داره؟؟؟ :-?
 
پاسخ : حضوردرس عربی درکتب درسی

من مخالفم
الهي از رو زمين برداشته شه ك خون ب دلمون كرده
 
پاسخ : حضوردرس عربی درکتب درسی

به نقل از ȤąĦƦą :
ایـن چـه ربـطی بـه گفـت و شنـود اجتمـاعـی داره؟؟؟ :-?
یه جورایی ربط داره!! فک کنم گ.ش مرتبط ترین انجمن به این موضوعه :-"
________________________________________________________________

خب حرف شما قبول که عربی زبانیه که قرآن باهاش نازل شده ولی ما میتونیم معنیه قرآن رو هم بخونیم!!
بعد عربی چه کاربردی میتونه برای ما داشته باشه جز اینکه مثلا ایشاا... نصیب شد رفتیم حج یا عتبات عالیات بتونیم یه ذره بفهمیم چی میگن اونجا :-"
ولی اگه میومدن یه زبون زنده ترو میذاشتن مثل فرانسه خیلی بیشتر بدردمون میخورد خیلی از کتابا و سایتای علمی به زبون فرانسن
دلیلی بعدی شدیدا بی قاعده بودن و همچنین مضرخف بودن این زبونه حتی خود معلم ها هم اعتراف میکنن که خیلی از قسمت هایه عربی بی قاعدس ~X(
من خودمم مخالف این درسم
+بعد یه چیز دیگه اگه میخان ما بهتر قرآن و احادیثو بفهمیم کتاب باید بیشتر مکالمه و ترجمه محور باشه نه قاعده محور
 
پاسخ : حضوردرس عربی درکتب درسی

من به شخصه عاشق يادگرفتن زبونهاي مختلفم، استعداد خاصي هم تو ياد گرفتن زبان دارم.

با زبون عربي هم مشكل خاصي ندارم، يعني از خود زبان عربي بدم نمياد.

اما دوتا مشكل درمورد آموزش اجباري عربي تو مدارس هست:

1- خيلي زبان‌هاي ديگه هستن كه كاربردي‌تر و مفيدتر هستن.
2-عربي‌اي كه به ما يادميدن به هيچ عنوان كاربردي نيست. سرجمع تو دبيرستان و راهنمايي حدود 5-6 سال عربي ميخونيم، ولي من حتي يك نفر رو نميشناسم كه بتونه يه مكالمه‌ي ساده و سبك به زبان عربي بكنه (مگر هموطنان عربمون). اگه يه درسي براي ما اجباريه، ترجيح ميدم برام مفيد باشه و بتونم ازش يه استفاده‌اي بكنم. عربي بلد بودن هم ميتونه تو خيلي موقعيت ها مفيد باشه، مثل هر زبون ديگه اي، ولي عربي كه در مدرسه به ما ياد ميدن واقعن به عنوان "آموزش زبان عربي" مفيد نيست.
 
پاسخ : حضوردرس عربی درکتب درسی

وقتی آدم ی شعر انگلیسیو میخونه خیلی حال میکنه با متنش بعد یکی میگه اصن این شعره داره چی میگه.بعد ما میایم براش ترجمه کنیم.بعد هم اون ادم بدش میاد از اون شعر هم حال خودمون از ترجممون ب هم میخوره.
این واس قرآنم صادقه.وقتی من ترجمه قرآنو میخونم با این ک خیلیم روونه ولی خیلی حس خاص بودن بهش ندارم.ولی وقتی خود متنو میخونم بدون این که ترجمش کنم ،تو ذهنم میفهمم چی میگه ،آدم خیلی باهاش حال میکنه
پس این که میگین ترجمشو میخونیم به نظرم دلیل خوبی نیس.
کلا تو کتابا همه چیو بد درس میدن.مثلا فک میکنین اگ فرانسه میذاشتن ما از فرانسه ام بدمون نمیومد همینطور ک از انگلیسیه کتاب درسی بدمون میاد.
ولی من با همین عربی کتاب و یکم استفاده از هوش، عربیو خوب یاد گرفتم.نه در حدی ک بتونم حرف بزنم ولی حرفای عرب زبونارو خوب میفهمم.
زبون قشنگیه.
اما واقعا فعلا کاربرد نداره واس خیلیا.ولی واس من ک داشته
 
پاسخ : حضوردرس عربی درکتب درسی

ازش متنفرممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم :-L
 
پاسخ : حضوردرس عربی درکتب درسی

به نقل از z.n1994 :
کلا تو کتابا همه چیو بد درس میدن.مثلا فک میکنین اگ فرانسه میذاشتن ما از فرانسه ام بدمون نمیومد همینطور ک از انگلیسیه کتاب درسی بدمون میاد.
اگه معلم واقعا معلم باشه شما از کتاب وزارتی انگلیسی عمرا بدت میاد مگر اینکه مثلا قبلا کلاس زبان رفته باشی و سطحت از کتاب خیلی بالاتر باشه اون موقع خوب مشخص بدت میاد چون وا3ت تکراریه!
 
پاسخ : حضوردرس عربی درکتب درسی

به نقل از ایلیا :
اگه معلم واقعا معلم باشه شما از کتاب وزارتی انگلیسی عمرا بدت میاد مگر اینکه مثلا قبلا کلاس زبان رفته باشی و سطحت از کتاب خیلی بالاتر باشه اون موقع خوب مشخص بدت میاد چون وا3ت تکراریه!
این راجع به عربی هم صدق میکنه
به حدی که وجود دو تا معلم منو عاشق عربی کرد و الان توی یک موسسه دارم مکالمه عربی یاد میگیرم
 
پاسخ : حضوردرس عربی درکتب درسی

عاقا من الان مطمئنم اگه خدا قسمت کنه برم مکه هم هیچوقت عربی نمیحرفم اونجا ... ! مطمئنا انگلیسی میحرفم :-"
اصن کی یاد داره عربی بحرفه خدایی ؟؟
حتی معلمای عربی هم به سختی میحرفن .
ولی دبیر تاثیر داره . امسال دبیر ما باحاله . باعث میشه سرکلاسا خسته نشیم ... #-o
 
پاسخ : حضوردرس عربی درکتب درسی

به نقل از ! nazila ! :
عاقا من الان مطمئنم اگه خدا قسمت کنه برم مکه هم هیچوقت عربی نمیحرفم اونجا ... ! مطمئنا انگلیسی میحرفم :-"
اصن کی یاد داره عربی بحرفه خدایی ؟؟
حتی معلمای عربی هم به سختی میحرفن .
ولی دبیر تاثیر داره . امسال دبیر ما باحاله . باعث میشه سرکلاسا خسته نشیم ... #-o

اصن آموزش عربی در مدرسه که برای مکالمه نـیست (عربی مکالمه خیلی متفاوته و چند نوعه، عربستانیش با شامی و .. فرق دارن همه!) ، بماند ک در اون حدم نـیست! اما قواعدش برای متنای رو قاعده عربی بدرد میخوره انصافا، و هدف اصلی هم واضحه قرآن و .. بوده.

حالا کار نـدارم چقدر استفاده میکنن بچه ها ازش، چون ایراد از نحوه آموزش + مسائل جانبی هست.

بکارِ من که زیاد اومده عربیِ مدرسه راستش.
_ _

و کلا زبانِ عربی زبانی قوی هست واقعا. برای انتقال مفاهیم فکری پیچیده ک البت اگ روش تسلط باشه و براساس قواعد متن ایجاد شه.

در فارسیِ جدید، به اون منظور از شعر و آرایه های ادبیش ( ک اونم خیلیاش از عربی اومدن!) و تمثیل و .. استفاده میکنن.

.
 
پاسخ : حضوردرس عربی درکتب درسی

به نقل از Fitz William . Darcy :
اصن آموزش عربی در مدرسه که برای مکالمه نـیست (عربی مکالمه خیلی متفاوته و چند نوعه، عربستانیش با شامی و .. فرق دارن همه!) ، بماند ک در اون حدم نـیست! اما قواعدش برای متنای رو قاعده عربی بدرد میخوره انصافا، و هدف اصلی هم واضحه قرآن و .. بوده.
معانی کلمات برای ترجمه در سطح عادی؛کافی هست و نیازی به یادگیری؛قواعد اونم به طور خیلی مفصل نیست.
مثلا؛دوره ی راهنمایی؛کتاب قران فقط؛معانی کلمات رو میگفت و براساس اون؛ترجمه میکردیم و در حد مورد نیاز؛به اون معنی و مفهوم ایه میرسیدیم.پس قابل قبول نیست به صرف ِ فهمیدن معانی قران؛قواعد سنگین عربی تدریس بشه.
 
پاسخ : حضوردرس عربی درکتب درسی

به نقل از نـاطـــق :
این راجع به عربی هم صدق میکنه
به حدی که وجود دو تا معلم منو عاشق عربی کرد و الان توی یک موسسه دارم مکالمه عربی یاد میگیرم
من حرفتو کاملا قبول دارم شاید اصلا به خاطر همین معلم بد انقد از عربی متنفرم!الان که فکر میکنم میبینم دلیل عمدش همینه الان کم کم داره یادم میاد :-" من اول راهنمایی عربی خیلی دوست داشتم همیشه هم 15 از 15 میشد نمرم چون معلممون خیلی ماه بود خدا بش سلامتی بده :) ولی پارسال آشغال ترین معلم منطقه معلم ما بود هیچی از درسش نمیفهمیدیم و در کمال تعجب پارسال کمترین نمره ی من عربی بود(16) :-"
+البته در کنار همه اینایی که گفتم بازم حرفای قبلیمم قبول دارم که گفته بودم کتاب باید ترجمه و مکالمه محور باشه نه قاعده محور ;D
 
پاسخ : حضوردرس عربی درکتب درسی

خب يكي از دلايل سخت بودن اين زبان برا ما اينه كه با فارسي هم ريشه نيست و ريشش عبريه(قابل توجه بعضي ها كه فكر ميكنن چون نوشتنشون شبيه ما پس خيلي بايد ساده باشه و هم ريشه با فارسي) اما مثلا انگليسي با زبان فارسي تقريبا هم ريشس پس ربطي به معلم از نظر ياد گرفتن نميتونه داشته باشه معلم علاقه برا خوندنش ايجاد ميكنه :-"
از نظر استفاده كه من تقريبا خوندم دوستان اشاره كردن فكر نكنم ما بعد از اين همه سال كه زبان عربيو خونديم بتونيم ياد بگيريمش مثل انگليسي و ازش استفاده كنيم
پس بعد از اين چند سال بهتر نبود واقعا مديران خودشون يه زبان ديگري رو جانشين اين زبان كنن؟؟
حتي چيني :)) :))
 
پاسخ : حضوردرس عربی درکتب درسی

به نقل از ایلیا :
من حرفتو کاملا قبول دارم شاید اصلا به خاطر همین معلم بد انقد از عربی متنفرم!الان که فکر میکنم میبینم دلیل عمدش همینه الان کم کم داره یادم میاد :-" من اول راهنمایی عربی خیلی دوست داشتم همیشه هم 15 از 15 میشد نمرم چون معلممون خیلی ماه بود خدا بش سلامتی بده :) ولی پارسال آشغال ترین معلم منطقه معلم ما بود هیچی از درسش نمیفهمیدیم و در کمال تعجب پارسال کمترین نمره ی من عربی بود(16) :-"
+البته در کنار همه اینایی که گفتم بازم حرفای قبلیمم قبول دارم که گفته بودم کتاب باید ترجمه و مکالمه محور باشه نه قاعده محور ;D
مکالمه محوری در دو ساعت عربی هفته بی معنا نیست؟

والا بقول یکی از دوستان به کار من یکی که خیلی اومده این عربی...
 
پاسخ : حضوردرس عربی درکتب درسی

به نقل از ناهیـــــــد :
معانی کلمات برای ترجمه در سطح عادی؛کافی هست و نیازی به یادگیری؛قواعد اونم به طور خیلی مفصل نیست.
مثلا؛دوره ی راهنمایی؛کتاب قران فقط؛معانی کلمات رو میگفت و براساس اون؛ترجمه میکردیم و در حد مورد نیاز؛به اون معنی و مفهوم ایه میرسیدیم.پس قابل قبول نیست به صرف ِ فهمیدن معانی قران؛قواعد سنگین عربی تدریس بشه.

توجهِ نـکردی دگ دوست عزیز! بدون قواعد شما مفهوم رو نـمیتونی درک کنی! شناختِ معنی واژگان صرفا به ترجمه کمک میکنه ولی به درک مفهوم کمک نـمیکنه؛ درضمن ترجمه که همه قرآن ها دارن!

نـمیدونم تا حالا ازین کارا کردین یا نه، ولی واقعا شناخت مرجع ضمایر، اینکه الان اینجا فلان چیز مفعول مطلق تاکیدی هست، فلان مفعول مقدم هست و حصر داره و .. ، همه اینا خیلی باحالن اگ در خوندن متن قرآن بکار ببریم و باعث میشه حتا بسیاری از شبهاتِ مطرحه برامون توسط خودمون حل شه!

مثالهایی هم دارم در ذهنم اما فعلا بیخی.

_ _

به نقل از //مـوذی يلع :
خب يكي از دلايل سخت بودن اين زبان برا ما اينه كه با فارسي هم ريشه نيست و ريشش عبريه (قابل توجه بعضي ها كه فكر ميكنن چون نوشتنشون شبيه ما پس خيلي بايد ساده باشه و هم ريشه با فارسي)

ربطي به معلم از نظر ياد گرفتن نميتونه داشته باشه معلم علاقه برا خوندنش ايجاد ميكنه :-"

پس بعد از اين چند سال بهتر نبود واقعا مديران خودشون يه زبان ديگري رو جانشين اين زبان كنن؟؟

درسته هم ریشه نـیست، اما فارسیِ جدید ترکیب جالب و کارآمدی از پهلوی و فارسی دری و اوستایی و عربی و .. ست! و اشتراکات کمی نـداریم.
البته عبری خودش ریشه نـیس، یه زبونِ سطح پایین تر از عربیِ قاعده مند (در برابر عربیِ محاوره ک بیخوده!) هست. این دو باز خودشون هم ریشه اند!

نوشتن البته عامل موثری هست. بخصوص که قواعدِ عربی رو خودِ ایرانی ها نظام مند کردن و خطشو اصلاحات گسترده کردن و به اشتباه اما مشهور شده به خطِ عربی!


اما درباره معلم، چرا! چون علاقه در یادگیری تاثیر مستقیم داره + معلم در علاقه => معلم تاثیر زیادی داره در یادگیری ش (مثلا معلم راهنماییِ ما فوق العاده بود! )


پ.ن: والا این انگلیسی هم که در مدرسه تدریس میشه صرفا پُرش به دایره لغات اضافه کرده و ..، کاربرد چندانی نـداشته ک حالا به عربی گیر بدیم! درضمن گفتم این عربی رو برای مکالمه و .. آموزش نـمیدن اگ منظور از کاربردی صرفا اینه.

و خب انصافا مکالمه عربی بطریق اولی نسبت به قواعد و فن ترجمه ای که بما یاد میدن، ارزش یادگیری نـداره برا خیلیا! چون همون استفاده های قواعد و ترجمه و .. رو هم نـداره برا خیلیا!


.
 
پاسخ : حضوردرس عربی درکتب درسی

اصولا یاد گرفتن هیچ زبانی به دردنخور نیست :دی
و با توجه به اینکه مقدار زیادی عربی وارد فارسی شده و توی بعضی از آثار ادبی ایران هم استفاده شده یادگرفتنش میتونه حتی توی فارسی کاربرد داشته باشه.
ضمنا تعداد کشور هایی که زبانشون عربیه کم نیست و این کشور ها همسایه ی ما هستن.
فکر میکنم شیوه هایی که برای آموزش عربی استفاده میشه باعث میشه فایده ای نداشته باشه چون ما چیزایی یاد میگیریم که اکثرا کاربردی نیستن.
مثلا کسی که از اول راهنمایی تا آخر دبیرستان یعنی 7 سال عربی خونده وقتی در موقعیتی قرار میگیره که بخواد عربی حرف بزنه میبینیم که اغلب نمی تونه.
البته اجباری بودن زبان عربی هم خیلی منصفانه نیست چون ممکنه کسی مایل باشه وقتشو صرف زبانی کنه که براش کاربرد بیشتری داره و در واقع هم زبان های دیگه ای هستن که در دنیا مفیدترن.
 
پاسخ : حضوردرس عربی درکتب درسی

به نقل از نـاطـــق :
مکالمه محوری در دو ساعت عربی هفته بی معنا نیست؟

والا بقول یکی از دوستان به کار من یکی که خیلی اومده این عربی...
والا ماکه پارسال و پیارسال 3 ساعت عربی داشتیم :-"
اما امسال نه!امسال همون 2 ساعته
 
پاسخ : حضوردرس عربی درکتب درسی

از اين درس متنفرم چون هيچ دليلي براي ياد گرفتنش نميبينم...از متن پشت كتاباي عربي هم بيزارم ... بايد كامل حذف شه...
 
Back
بالا