- شروع کننده موضوع
- #1
- ارسالها
- 381
- امتیاز
- 2,756
- نام مرکز سمپاد
- فرزانگان جامع(سه)
- شهر
- تهران
- سال فارغ التحصیلی
- 96
- رشته دانشگاه
- بیوتکنولوژِی
[کدام دانش آموز « مقلد یا متفکر » ؟
کسانی که سوال دارند می توانند دستهایشان را بالا ببرند . بلند شو بایست و سوالات را بگو . کجا را نفهمیدید تا من دوباره بگویم . زیر این جمله ها خط بکشید . مهم است . مهم . مهم ... این یک دیالوگ تک نفره از هزاران کلاسی است که شاگردان تنها می توانند قسمتی از جملات معلم
یا کتاب را که نفهمیده اند ، بپرسند . شنوندگی جزو جدا نشدنی از کلاس های ماست .
این کلاس ها را به وفور در همه جا می توانید بیابید . در حقیقت همه ما شاگردانی هستیم که یک شنونده خوب بودن را یاد گرفته ایم و برق شک ، اعتراض و تجربه گری در ما افول کرده است .
تا سال های 1970 آموزش و پرورش مساوی با مقدار آموزش فرد بر اساس سال هایی که به تحصیل اشتغال داشته که بر حسب نوع و سطح مدارک تحصیلی اخذ شده اندازه گیری می شد از دیدگاه گسترده تری که در اوایل دهه 1970 متجلی شد ، آموزش و پرورش به فرآیندی فراگیرتر عنوان می شد . این مفهوم گسترده به هیچ وجه از اهمیت نظام های آموزش و پرورش رسمی نکاست بلکه به طیف کاملی از نیازهای مهم برای یادگیری در سراسر زندگی توجه داشت . هر چند که گستره و تاثیر بسیاری از این نوآوری ها در آن زمان محدود به تغییر در بخشی از برنامه درسی یا معرفی روش های تدریس نو با وسایل کمک آموزشی بود .در اين روش دبيران به دانش اموز محوري روي اورده بودند
اماواما........
این رویکرد(اولي) روش شناختی امروزه کاملا منسوخ است ولی ما هنوز در چنبره آن گرفتاریم ، تاکید بسیاری که بر تعاریف و حفظیات از نظام :-\ آموزشی ما می شود . محصول همین دیدگاه است .
اما در جهان امروز كه چنين چيزي در مدارس ساير كشور ها در حال ترويج وتثبيت است
آيا مدارس سمپاد نيز دراموزش دروس به اين روش موفق بوده اند؟
ايا ميتوان اين موضوع را نقطه ي عطفي در سمپاد دانست؟
اگر غير از اين است اصلا ايا اين روش مفيد مي باشد؟ #- o
چگونه ميتوان آن را ترويج كرد.
کسانی که سوال دارند می توانند دستهایشان را بالا ببرند . بلند شو بایست و سوالات را بگو . کجا را نفهمیدید تا من دوباره بگویم . زیر این جمله ها خط بکشید . مهم است . مهم . مهم ... این یک دیالوگ تک نفره از هزاران کلاسی است که شاگردان تنها می توانند قسمتی از جملات معلم
یا کتاب را که نفهمیده اند ، بپرسند . شنوندگی جزو جدا نشدنی از کلاس های ماست .
این کلاس ها را به وفور در همه جا می توانید بیابید . در حقیقت همه ما شاگردانی هستیم که یک شنونده خوب بودن را یاد گرفته ایم و برق شک ، اعتراض و تجربه گری در ما افول کرده است .
تا سال های 1970 آموزش و پرورش مساوی با مقدار آموزش فرد بر اساس سال هایی که به تحصیل اشتغال داشته که بر حسب نوع و سطح مدارک تحصیلی اخذ شده اندازه گیری می شد از دیدگاه گسترده تری که در اوایل دهه 1970 متجلی شد ، آموزش و پرورش به فرآیندی فراگیرتر عنوان می شد . این مفهوم گسترده به هیچ وجه از اهمیت نظام های آموزش و پرورش رسمی نکاست بلکه به طیف کاملی از نیازهای مهم برای یادگیری در سراسر زندگی توجه داشت . هر چند که گستره و تاثیر بسیاری از این نوآوری ها در آن زمان محدود به تغییر در بخشی از برنامه درسی یا معرفی روش های تدریس نو با وسایل کمک آموزشی بود .در اين روش دبيران به دانش اموز محوري روي اورده بودند
اماواما........
این رویکرد(اولي) روش شناختی امروزه کاملا منسوخ است ولی ما هنوز در چنبره آن گرفتاریم ، تاکید بسیاری که بر تعاریف و حفظیات از نظام :-\ آموزشی ما می شود . محصول همین دیدگاه است .
اما در جهان امروز كه چنين چيزي در مدارس ساير كشور ها در حال ترويج وتثبيت است
آيا مدارس سمپاد نيز دراموزش دروس به اين روش موفق بوده اند؟
ايا ميتوان اين موضوع را نقطه ي عطفي در سمپاد دانست؟
اگر غير از اين است اصلا ايا اين روش مفيد مي باشد؟ #- o
چگونه ميتوان آن را ترويج كرد.