- شروع کننده موضوع
- #1
seyyedalith
کاربر فعال
- ارسالها
- 50
- امتیاز
- 269
- نام مرکز سمپاد
- علامه حلی
- شهر
- تهران
- سال فارغ التحصیلی
- 1393
- دانشگاه
- علوم پزشکی اصفهان
- رشته دانشگاه
- دندانپزشکی
عکسنوشتههای «من نگران سمپادم» | بازنشر از کانال تلگرام سمپاد را احیا میکنیم و اینستاگرام مرتبط
عدالت به معنای این نیست که ما با همهی استعدادها با یک شیوه برخورد کنیم؛ نه، استعدادها بالاخره مختلف است؛ نباید بگذاریم استعدادی ضایع بشود و برای پرورش استعدادها بایستی تدبیر بیندیشیم؛ در این تردیدی نیست. اما ملاک، باید استعدادها باشد، لاغیر. عدالت این است. سید علی خامنهای؛ 12 اردیبهشت 1385
اگر نظام آموزشی ما نظامی بود که میتوانستیم به اندازه کافی معلمهایی داشته باشیم که استعدادها را بهخوبی بشناسند و به نیاز دانشآموز مستعد پاسخ دهند و امکانات مدرسه متناسب بود، طبیعی است بهتر بود این نوع دانشآموزان جدا نشوند. اگر روزی به جایی برسیم که تمام مدارس ما توان ارائه برنامه شخصیسازیشده را برای هر دانشآموز داشته باشند، نباید جداسازی وجود داشته باشد؛ اما در شرایط فعلی که اینطور نیست. فاطمه سادات مهاجرانی؛ 13 اسفند 1396
اگر کسانی کسب وکاری در این حوزه راه انداخته اند، ما این فضا را برای آنها ایجاد کرده ایم. اگر او در تصمیم ما اثر بگذارد، ممکن است مافیا باشد و این را باید رفت در ادبیات سیاسی تحلیل کرد. من اصلا طرفدار برگزاری آزمون نیستم و در شورای عالی هم مطرح کردم که بگذارید امسال طبق روال قبل برگزار شود تا خانواده ها دچار استرس ناگهانی نشوند و از همین الان برای سال آینده و با اعلام قبلی شیوه دیگری را اتخاذ کنیم. من از اقدام برای کاهش اضطراب دانش آموزان ابتدایی بسیار خوشحالم، ولی از حذف سمپاد ناراحتم. فاطمه سادات مهاجرانی؛ 13 اسفند 1396
آموزش و پرورش طبقاتی شده است و من واقعاً میترسم از روزی که بهترین دانشگاهها فقط مال فرزندان طبقات بالایی باشد که پول دارند تا آموزش خصوصی را بخرند. مدارس به دو دسته خوب و بد تقسیم شدهاند و عدالت آموزشی واقعا رعایت نمیشود. حسن روحانی؛ 13 خرداد 1392
از نظر رویکرد اگرچه تبعیض در نظام آموزشی زیانبار است، اما باید توجه شود که حذف آزمون مدارس سمپاد با اسناد بالادستی آموزش و پرورش سازگار است؟ در اسناد بالادستی بر آموزش ویژه دانش آموزان با استعداد برتر تاکید شده است. محمود صادقی؛ 13 اسفند 1396
یکی از مشکلاتی که برای این تصمیم گیری مطرح است، شتابزدگی و دفعتی بودن آن است. از سوی دیگر خانوادهها برای آزمون ورودی امسال هزینه کرده اند و در صورتی که این آزمونها حذف شود اعتماد مردم به نظام آموزش و پرورش از بین میرود. محمود صادقی؛ 13 اسفند 1396
بله، بعضیها هستند میآیند دنیا، هفتاد سال، هشتاد سال هم عمر میکنند، میروند، اما این استعدادشان کشف نمیشود؛ در واقع به اینها ظلم میشود، اینها مظلوم واقع میشوند. اگر استعداد او کشف میشد، ممکن بود یک نابغهای بشود، یک شخصیت برجستهای بشود. این، وظیفهی مربیان جامعه را، از جمله روحانیون را، معلمان را، اجزای حکومت را، دستگاههای مختلف تربیتی را زیاد میکند. مبادا به این استعدادها بیاعتنائی شود. سید علی خامنهای؛ 23 بهمن 1391
بنده در دفاع از جامعهی نخبگان و از حرکت علمی کشور، تا نفس دارم ذرهای کوتاه نخواهم آمد، و میدانم که این حرکت، حرکت بابرکتی است و انشاءالله عاقبتبهخیر است؛ انشاءالله که پیش برویم. سید علی خامنهای؛ 28 مهر 1395
خودباوری، اساس مسئولیتپذیری است و به این دلیل، جایگاهیابی را باید به سرعت در خانواده و مدرسه شروع کنیم. بچههای تیزهوش در هر سنی متوجه تفاوت خودشان با دیگران هستند. آیا ما میخواهیم این تفاوت را بپوشانیم؟ تفاوت را پوشاندن، واقعنبینی، غیرمنصفانه و ناعادلانه است و روابط فرد را با محیط خدشهدار میکند. ناصرالدین کاظمی حقیقی؛ 6 اسفند 1396
یک بعد عدالت این است که شرایطی فراهم شود تا تمام استعدادهای کشور امکان شکوفا شدن پیدا کنند نه آنکه کسی که در شمال تهران زندگی می کند بواسطه فراهم بودن انواع امکانات بتواند در یک عرصه موفق شود اما کسی که در یک منطقه محروم زندگی می کند علیرغم استعداد درونی و فقط به خاطر نبود امکانات، موفق نشود. سعید جلیلی؛ 6 فروردین 1397
بیتوجهی به تداوم و به تعبیر دیگر ناپایداری و جوانمرگی نهادهای مدنی، علمی، اجتماعی و سیاسی مهمترین آسیب جریان توسعه کشور است. جوانمرگی بهشدت در نهادهای فرهنگی رخ میدهد و این در حالی است که با استمرار حیات نهادهای فرهنگی مهلت انتقال تجربه فراهم میشود. اسحاق جهانگیری؛ 7 اسفند 1396
نتیجه برچیده شدن مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان، مصداق بارز از بین رفتن عدالت آموزشی است و جا دارد که شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر دستگاههای مسئول یا نمایندگان مجلس در این حوزه ورود کنند و این مسئله را دنبال کنند. سید محمدمهدی حسینی؛ 27 بهمن 1396
حذف تیزهوشان به معنای رها کردن نخبههای کشور است. با این اقدام مدارس دولتی تضعیف میشوند چراکه گل سرسبد مدارس دولتی منحل میشود و در پی آن دانشآموزان نابغه به سمت مدارس غیردولتی هدایت میشوند. حمیدرضا حاجیبابایی؛ 25 بهمن 1396
اگر همه دانشآموزان با استعدادهای مختلف را مشابه هم ببینیم و به آنها امکانات یکسان بدهیم، قابل قبول نیست، اظهار داشت: برای شکوفایی استعدادهای برتر چارهای جز ایجاد فضای ویژه برای آنها نیست اما گاهی اوقات با نگاههای غیرعلمی و احساسی تصمیماتی میگیریم که باعث ایجاد مشکلات زیادی میشود. حبیبالله دهمرده؛ 13 اسفند 1396
با انحلال این مدارس عدالت آموزشی تحت تاثیر قرار میگیرد چرا که پس از انحلال سمپاد دانشآموزان مستعدی که توانایی مالی مناسبی دارند به مدارس غیردولتی مراجعه میکند درصورتی که دانشآموزان مستعدی که خانواده آنها در چرخه فقر گرفتار است امکان بهرهمندی از امکانات مناسب آموزشی را ندارند. با انحلال مدارس سمپاد دانشآموزان نخبه به سمت مدارس غیردولتی سوق داده میشوند. سیده فاطمه حسینی؛ 5 اسفند 1396
برای موتورهای جستجو: سمپاد – آرم سمپاد – کاریکاتور سمپاد – سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان – سمپادک – nodet – حمایت از سمپاد – حذف سمپاد - من نگران سمپادم - سمپاد خیلی مهم است
عدالت به معنای این نیست که ما با همهی استعدادها با یک شیوه برخورد کنیم؛ نه، استعدادها بالاخره مختلف است؛ نباید بگذاریم استعدادی ضایع بشود و برای پرورش استعدادها بایستی تدبیر بیندیشیم؛ در این تردیدی نیست. اما ملاک، باید استعدادها باشد، لاغیر. عدالت این است. سید علی خامنهای؛ 12 اردیبهشت 1385
اگر نظام آموزشی ما نظامی بود که میتوانستیم به اندازه کافی معلمهایی داشته باشیم که استعدادها را بهخوبی بشناسند و به نیاز دانشآموز مستعد پاسخ دهند و امکانات مدرسه متناسب بود، طبیعی است بهتر بود این نوع دانشآموزان جدا نشوند. اگر روزی به جایی برسیم که تمام مدارس ما توان ارائه برنامه شخصیسازیشده را برای هر دانشآموز داشته باشند، نباید جداسازی وجود داشته باشد؛ اما در شرایط فعلی که اینطور نیست. فاطمه سادات مهاجرانی؛ 13 اسفند 1396
اگر کسانی کسب وکاری در این حوزه راه انداخته اند، ما این فضا را برای آنها ایجاد کرده ایم. اگر او در تصمیم ما اثر بگذارد، ممکن است مافیا باشد و این را باید رفت در ادبیات سیاسی تحلیل کرد. من اصلا طرفدار برگزاری آزمون نیستم و در شورای عالی هم مطرح کردم که بگذارید امسال طبق روال قبل برگزار شود تا خانواده ها دچار استرس ناگهانی نشوند و از همین الان برای سال آینده و با اعلام قبلی شیوه دیگری را اتخاذ کنیم. من از اقدام برای کاهش اضطراب دانش آموزان ابتدایی بسیار خوشحالم، ولی از حذف سمپاد ناراحتم. فاطمه سادات مهاجرانی؛ 13 اسفند 1396
آموزش و پرورش طبقاتی شده است و من واقعاً میترسم از روزی که بهترین دانشگاهها فقط مال فرزندان طبقات بالایی باشد که پول دارند تا آموزش خصوصی را بخرند. مدارس به دو دسته خوب و بد تقسیم شدهاند و عدالت آموزشی واقعا رعایت نمیشود. حسن روحانی؛ 13 خرداد 1392
از نظر رویکرد اگرچه تبعیض در نظام آموزشی زیانبار است، اما باید توجه شود که حذف آزمون مدارس سمپاد با اسناد بالادستی آموزش و پرورش سازگار است؟ در اسناد بالادستی بر آموزش ویژه دانش آموزان با استعداد برتر تاکید شده است. محمود صادقی؛ 13 اسفند 1396
یکی از مشکلاتی که برای این تصمیم گیری مطرح است، شتابزدگی و دفعتی بودن آن است. از سوی دیگر خانوادهها برای آزمون ورودی امسال هزینه کرده اند و در صورتی که این آزمونها حذف شود اعتماد مردم به نظام آموزش و پرورش از بین میرود. محمود صادقی؛ 13 اسفند 1396
بله، بعضیها هستند میآیند دنیا، هفتاد سال، هشتاد سال هم عمر میکنند، میروند، اما این استعدادشان کشف نمیشود؛ در واقع به اینها ظلم میشود، اینها مظلوم واقع میشوند. اگر استعداد او کشف میشد، ممکن بود یک نابغهای بشود، یک شخصیت برجستهای بشود. این، وظیفهی مربیان جامعه را، از جمله روحانیون را، معلمان را، اجزای حکومت را، دستگاههای مختلف تربیتی را زیاد میکند. مبادا به این استعدادها بیاعتنائی شود. سید علی خامنهای؛ 23 بهمن 1391
بنده در دفاع از جامعهی نخبگان و از حرکت علمی کشور، تا نفس دارم ذرهای کوتاه نخواهم آمد، و میدانم که این حرکت، حرکت بابرکتی است و انشاءالله عاقبتبهخیر است؛ انشاءالله که پیش برویم. سید علی خامنهای؛ 28 مهر 1395
خودباوری، اساس مسئولیتپذیری است و به این دلیل، جایگاهیابی را باید به سرعت در خانواده و مدرسه شروع کنیم. بچههای تیزهوش در هر سنی متوجه تفاوت خودشان با دیگران هستند. آیا ما میخواهیم این تفاوت را بپوشانیم؟ تفاوت را پوشاندن، واقعنبینی، غیرمنصفانه و ناعادلانه است و روابط فرد را با محیط خدشهدار میکند. ناصرالدین کاظمی حقیقی؛ 6 اسفند 1396
یک بعد عدالت این است که شرایطی فراهم شود تا تمام استعدادهای کشور امکان شکوفا شدن پیدا کنند نه آنکه کسی که در شمال تهران زندگی می کند بواسطه فراهم بودن انواع امکانات بتواند در یک عرصه موفق شود اما کسی که در یک منطقه محروم زندگی می کند علیرغم استعداد درونی و فقط به خاطر نبود امکانات، موفق نشود. سعید جلیلی؛ 6 فروردین 1397
بیتوجهی به تداوم و به تعبیر دیگر ناپایداری و جوانمرگی نهادهای مدنی، علمی، اجتماعی و سیاسی مهمترین آسیب جریان توسعه کشور است. جوانمرگی بهشدت در نهادهای فرهنگی رخ میدهد و این در حالی است که با استمرار حیات نهادهای فرهنگی مهلت انتقال تجربه فراهم میشود. اسحاق جهانگیری؛ 7 اسفند 1396
نتیجه برچیده شدن مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان، مصداق بارز از بین رفتن عدالت آموزشی است و جا دارد که شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر دستگاههای مسئول یا نمایندگان مجلس در این حوزه ورود کنند و این مسئله را دنبال کنند. سید محمدمهدی حسینی؛ 27 بهمن 1396
حذف تیزهوشان به معنای رها کردن نخبههای کشور است. با این اقدام مدارس دولتی تضعیف میشوند چراکه گل سرسبد مدارس دولتی منحل میشود و در پی آن دانشآموزان نابغه به سمت مدارس غیردولتی هدایت میشوند. حمیدرضا حاجیبابایی؛ 25 بهمن 1396
اگر همه دانشآموزان با استعدادهای مختلف را مشابه هم ببینیم و به آنها امکانات یکسان بدهیم، قابل قبول نیست، اظهار داشت: برای شکوفایی استعدادهای برتر چارهای جز ایجاد فضای ویژه برای آنها نیست اما گاهی اوقات با نگاههای غیرعلمی و احساسی تصمیماتی میگیریم که باعث ایجاد مشکلات زیادی میشود. حبیبالله دهمرده؛ 13 اسفند 1396
با انحلال این مدارس عدالت آموزشی تحت تاثیر قرار میگیرد چرا که پس از انحلال سمپاد دانشآموزان مستعدی که توانایی مالی مناسبی دارند به مدارس غیردولتی مراجعه میکند درصورتی که دانشآموزان مستعدی که خانواده آنها در چرخه فقر گرفتار است امکان بهرهمندی از امکانات مناسب آموزشی را ندارند. با انحلال مدارس سمپاد دانشآموزان نخبه به سمت مدارس غیردولتی سوق داده میشوند. سیده فاطمه حسینی؛ 5 اسفند 1396
برای موتورهای جستجو: سمپاد – آرم سمپاد – کاریکاتور سمپاد – سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان – سمپادک – nodet – حمایت از سمپاد – حذف سمپاد - من نگران سمپادم - سمپاد خیلی مهم است