• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

محرک های زیرآستانه ای(سابلیمنال)

  • شروع کننده موضوع
  • توقیف شده
  • #1

بابونه.

ماهی پیشی‌خوار
ارسال‌ها
955
امتیاز
21,822
نام مرکز سمپاد
تنگ ماهی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1401
سلام به همگی:)
خب بنظرم بحث در مورد سابلیمنال جهت آشنایی با انواع و تاریخچه و میزان موفقیت اون میتونه بحث خوبی باشه..

شاید یه سری ندونن سابلیمنال ها چی هستن و بر چه اساسی عمل میکنن پس بهتره اول بریم سراغ معرفی...

محرک‌های زیرآستانه‌ای (در انگلیسی Subliminal stimuli) در تقابل با محرک‌های فراآستانه‌ای به هرگونه محرک حسی که پایین‌تر از آستانهٔ مطلق فردی برای ادراک آگاهانه باشد اطلاق می‌گردد. مفهوم ادراک زیرآستانه‌ای از این‌رو شایان توجه است که می‌گوید اندیشه، احساسات و رفتار مردم متأثر از محرکی است که علیرغم عدم آگاهی از آن، ادراک می‌گردد. این پدیده ابتدا در سال ۱۸۹۷ مطرح شد، ولی در ۱۹۵۷ جستار «پیام‌های زیرآستانه‌ای»، هنگامی که آگهی‌سازان و چیره‌دستان وادی تبلیغات، ادعای کاربرد بالقوهٔ آن را در تحریک خریداران مطرح ساختند، به گفتمانی جنجالی بدل شد. این در حالیست که پژوهش‌های علمی متعاقب، از سنجش بیشتر این ادعاهای بازاریابی، در غیاب یک اثر دارونمایی صِرف، برای رسیدن به نتایجی درخور اعتماد، ناتوان بوده‌اند.



انواع آن:

محرک‌های زیراستانه‌ای را به دو شکل دیداری و شنیداری و حسی طبقه‌بندی می‌کنند.

دیداری (پنهان کردن عکس در فریم‌های فیلم)
محرک‌های دیداری تصاویری اند که زودتر از دریافت بیننده از جلو چشمش عبور می‌کنند یا اینکه به‌صورت نهانی در نگاره‌ای گنجانده شده‌اند. ادعا می‌شود این‌گونه تصاویر در ناخودآگاه بیننده تأثیر می‌کنند. مثلاً در سال ۲۰۰۷، نشان داده شد نمایش زیرآستانه‌ای پرچم اسرائیل اثری تعدیل‌کننده روی نظریات سیاسی و رفتار داوطلبان اسرائیلی مشارکت‌کننده در یک رأی‌گیری داشته‌است. اثر این پدیده هنگامیکه تصویر به‌هم‌ریختهٔ همان پرچم در نمایی زیرآستانه‌ای نمایش داده شد، ایجاد نگردید.[۱]

شنیداری(reversing یا برگردان موسیقی…)
محرک‌های شنیداری پیام‌هایی‌اند که با بلندایی آرامتر از آستانهٔ شنوایی فرد نجوا می‌شوند یا اینکه به‌صورت برگردان در فرایندی با نام «وارون‌نگاری» به گوش شنونده می‌رسند. ادعا می‌شود این پیام‌ها در ناخودآگاه شنونده تأثیر می‌کنند. مثلاً در سال ۱۹۸۸ قاتل زنجیره‌ای ریچارد رامیرز، در دادرسی‌اش چنین اظهار داشت که موسیقی گروه ای‌سی/دی‌سی و به‌ویژه آهنگ «ولگرد شب» از آلبوم شاهراهی به‌سوی دوزخ الهام‌بخش او برای ارتکاب جنایت بوده‌است.[۲] دیوید جان اوتس، یکی از بنیان‌گذاران نظریه برگردان گفتار مدعی شد آهنگ «شاهراهی به‌سوی دوزخ» در همان آلبوم، دربردارندهٔ پیام‌های نهان‌سازی شدهٔ، «قانون منم»، «نام من ابلیس است» و «او ازآن دوزخ است» در برگردان خود است[۳] که ممکن است در برانگیختن قاتل مؤثر بوده باشند.


[ویکی پدیا]
 
  • شروع کننده موضوع
  • توقیف شده
  • #2

بابونه.

ماهی پیشی‌خوار
ارسال‌ها
955
امتیاز
21,822
نام مرکز سمپاد
تنگ ماهی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1401
سابلیمینال به زبان ساده:

صوت سابلیمینال به گونه ای توسط روانشناسان و موسیقیدان ها طراحی شده که ضمیر خودآگاه نتواند آن را درک و پردازش کند این صوت مستقیماً بر روی ضمیر ناخودآگاه ما تاثیر میگذارد.

بسیاری از مردم، شرکت های بزرگ دنیا مانند دیزنی و یا حتی شرکت ردبول رو به استفاده از امواج سابلیمینال محکوم میکنند.

برخی از دانشمندان معتقد اند که پیام های سابلیمینال آنقدر قدرتمند هستند که میتوانند کنترل ذهن مردم را به دست بگیرند، البته این نظریه هنوز اثبات نشده و بسیاری آن را بزرگ نمایی میدانند.

تعریف دقیق سابلیمینال
صوت سابلیمینال آنقدر هوشمندانه طراحی شده است که ضمیر خودآگاه نمیتواند آن را درک کند اما این صوت به طور کامل توسط ضمیر ناخودآگاه درک و دریافت میشود.

ما در حالت خودآگاه تصور میکنیم که این نیز یک موسیقی مانند سایر موسیقی هاست اما واقعیت چیز دیگری است!

در دل صوت سابلیمینال عبارات تاکیدی مثبت جای گرفته اند که پس از عبور از ضمیر خوداگاه به ضمیر ناخودآگاه ما میرسند و مستقیماً بر روی ذهن ناخوداگاه ما تاثیر میگذارند میزان صدای این عبارات از حد شنوایی انسان پایین تر هستند با توجه به اینکه ذهن خودآگاه ما نمیتواند این عبارات را به درستی درک و بررسی کند پس نمی تواند از ورود آنها به ضمیر ناخودآگاه جلوگیری کند و به این صورت این عبارات میتوانند به ضمیر ناخودآگاه ما تلقین شوند.

استفاده از سابلیمینال
به کمک تکنیک های سابلیمینال می توانیم باورهای مثبت مان را تقویت کنیم و باور هایی قدرتمند برای دستیابی به اهدافمان بسازیم.

پیام های سابلیمینال برای ایجاد باور های جادویی و مثبت از تکنیک قدرتمند تلقین استفاده میکنند.

پیام های سابلیمینال ضمیر ناخوداگاه شما را برنامه ریزی میکنند تا با کنار گذاشتن رفتارها و باورهای محدود کننده ای که مانع خوشبختی شما میشود شما را به موفقیت برساند.
(به قلم جادوی باور)


خب این تقریبا تعریف نسبتا ساده ای بود از سابلیمنالها
فراوونی این ساب ها فوق العاده زیاده از ترک عادتهای مختلف تا تغییرات فیزیولوژی از جمله تغییر رنگ چشم یا افزایش قد و ...

و تا حدودی به قانون جذب مرتبط داده میشه

و اما شما
نظرتون در مورد ساب ها چیه؟
درست یا غلط؟
و اینکه اگه کسی استفاده کرده تجربشو بگه
 
بالا