همینطوری داشتم سایت رو بالا پایین میکردم و میکاویدم که برخوردم به اینجا و دیدم یه چندتا سوال دیگه پرسیده شده که جواب ندادم، امروز که کار خاصی نکردیم لااقل حالا که اینا رو اتفاقی دیدم جواب بدم بهشون :))
میشه بگی چند ساعت میخوندی براش و چه کار هایی کردی؟ممنون
این رو بالاتر جواب دادم، ولی خب بسته به این که چه موقع از سال بود متغیر بود، هفتهای بین 40 تا 60 ساعت.
راجع به اینکه چه کارهایی کردم هم، اول بگم توی المپیاد (فکر کنم عمومیت داره بین اکثرشون، ولی حالا در حدی که مطمئنم، فیزیک و نجوم حداقل) اینطوریه که مرز بین چیزهایی که باید بلد باشی و چیزهایی که لازم نیست بلد باشی، خیلی مبهمه نسبت به کنکور و آزمونهای علمیای که در سطح دانشآموزی برگزار میشه، برای همین هم کارهایی که لازمه برای موفق شدن توش انجام بدی هم خیلی واضح نیست و یه جاهایی تقریباً خودت باید تشخیص بدی چی رو بخونم، چی رو حل کنم و در کل چیکار کنم؛ بر همین اساس در جواب این سوال باید بگم هر زمان هر کاری که فکر میکردم باید انجام بدم رو انجام دادم، اگه سهلانگاریهام رو فاکتور بگیریم :)) که اینا شامل خوندن منابع شناختهشده و حل سوالاشون، منابع کمتر شناخته شده و حل سوالهاشون، حل سوالات تألیفی مدالدارهای ادوار قبلی (هر چقدر که وقت میشد و لازم بود)، حل سوالات مرحله یک و دو و سه سالهای قبل و کلاً حل هر سوالی که دستم میرسید
@Sara.kh
1.مدرسه رو کلا چیکار میکردی؟ از کی معافیت داشتی؟ معافیت به نمراتت و سپس کنکور، آسیب نزد؟
2. مدرسه و کلاسهای المپیاد بطور کلی چه تاثیری داشت در موفقیتت؟
3.با عقب افتادن المپیاد؛ چه میکردی و چه باید کرد؟
4. چی بیشتر از همه باعث میشد وقتتو تلف کنی؟
5.کلا چقدر از فضای مجازی استفاده میکردی؟
6.تفریحات اضافی و نسبتا بیهوده مثل مهمونی رفتن و این چیزا رو حذف کردی کلا؟
7. تو چه بازهای از شبانهروز بیشتر مطالعه داشتی (شبزندهدار بودی یا سحرخیز؟؟)
8. بزرگترین دستاوردت از المپیاد چی بود؟
9. المپیاد چه تاثیری روی انتخابهای بزرگترت درمورد آینده، گذاشت؟
10.مهمترین توصیهات به ما؟
1. از ترم دوم دهم به بعد عملاً هیچ درسی از درسای مدرسه رو نمیخوندم، معافیت هم توی دروس عمومی و بعضی درسهای اختصاصی که بلد بودیمشون (مثل ریاضی و فیزیک) داشتیم، و آثارش در کنکور به روشنی داره دیده میشه
یعنی طبیعتاً آسیب زده، ولی در امر المپیاد مفید هم بوده.
2. با یه نگاه کلی به آمار مدالآورای هر المپیادی میشه فهمید که تأثیر مدرسه و معلم (متأسفانه) اصلاً قابلانکار نیست و این برای من هم صادق بوده.
3. حقیقتاً کار خاصی نمیشه کرد و فقط باید یه جوری پیش برد که روند، فرسایشی نشه و تا لحظۀ آخر، آمادگی حفظ بشه :)) مثلاً خیلی زیادتر از حد لازم درس نخوند و در کنار المپیاد مثلاً درس مدرسه رو هم پیش برد که هم از فرسایش کم کنه و هم از اون طرف برای کنکور مفید باشه.
4. فضای مجازی .___.
5. متأسفانه خیلی، و به جاش میشد استراحت خیلی بهتر و مفیدتری داشت که نشد.. سه-چهار ساعت در روز مثلاً
6. من آدم تفریحکن (؟) و مهمونیبرویی نبودم هیچوقت کلاً، ولی همون ارتباطات کم با فامیل و آشنا اون سالها خیلی کمتر شد خوشبختانه.
7. عصر و شب برای من بیشترین بازده رو داشت، ولی خب برای هر کسی متفاوته فکر کنم.
8. شاید دیدی که نسبت به بعضی مسائل (نه لزوماً درسی) پیدا کردم رو در حالت عادی پیدا نمیکردم، یا دیرتر پیدا میکردم، یا دید بهتری پیدا میکردم اصلاً
به هر جهت فکر کنم این بهترینش بوده.
9. نمیدونم این اثر المپیاد بوده یا نه، ولی از همون حدودای اواسط دوران المپیاد به علوم پایه و محض علاقه پیدا کردم و انتخابهای آیندهم هم سمت همینه. این فکر کنم مهمترین تأثیرش باشه.
10. هر کاری که لازمه رو انجام بدید ولی احتمالی برای عدم موفقیت هم در نظر بگیرید، سوال حل کنید و روی خوندن وسواس به خرج ندید (بیشتر توی المپیادهای ریاضی، فیزیک، نجوم و کامپیوتر)، درس هم زیاد بخونید :))
والا مدال رو گویا یک سال بعد میدن
دیپلم افتخار پارسال رو هم ندادن البته هنوز
این رو یه اصلاحی بکنم :)) همین چند وقت قبل دادن و من خودم نمیدونستم کجا بذارمش، نهایتاً بابام گذاشتش روی یه قاب کوچیک چوبی و زدش به دیوار :)) یه لوح تقدیر ساده هم همراهش داشت که همینطوری خیلی محقر به نظر میرسید و چیزی در حد لوح تقدیرهای معمولی مدرسه بود، که اونم بابام برداشتش و توی یه قاب بزرگ قرارش داد و اورد گذاشت روی میز کنار تختم که حس خوبی داشت :))