قربانیان پیش داوری در دنیای ویدیو گیم

....!...

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
755
امتیاز
2,974
نام مرکز سمپاد
........
شهر
.........
سال فارغ التحصیلی
0000
یه سری بازی هستن که ما به واسطه طراحی هنری یا چیز هایی که درباره شون شنیدیم درباره‌شون زود قضاوت کردیم و فکر کردیم بچه گانه یا مسخره ان.....اونها رو اینجا معرفی کنید و ازشون دفاع کنید.
 
ولورنت.شنیدم که یه rip off به تمام معنا از کانتر استرایک هست و در نتیجه فکر نمیکردم اینقدر متفاوت و خوب باشه...
در ضمن انتظار نداشتم که بازی های مدرن با این همه موفقیت هایی که کال آف دیوتی و غیره داشتن به ساخت بازی های challenging بپردازن که فقط روی گرافیک و جلوه های بصری کار نشده باشه بلکه گیم پلی برای تو چالش و سختی ایجاد کنه...
 
ماینکرافت اصلا بچه گانه نیست...تو هارد کور دو دقیقه بازیش کنی میفهمی این بازی بازی بزرگان است =))
 
CoD WWII
درسته که مکانیک بازی، طراحی کاراکترها و داستان بازی آف بود، ولی خب از نظر گرافیکی چیز باحالی بود و هاب توی مولتی پلیر هم ایده نوآورانه و جالبی بود.
هرچند بازی از هر نظر دیگه، از جمله دیزاین مپ (خیلی بزرگ، گان فایت های کمتر، بیشتر فقط دوویدن)، طراحی جعبه های مولتی پلیر و جایزه های اون، طراحی ریکویل، فایر ریت گان ها و... همش داغون.
به عنوان کسی میگم که خودم از CoD: Finest hour بازی کردم و با سبک بازی ها آشنایی دارم. بازی WWII جایی بود که همه چی تکراری شده بود و بازی به عنوان (یه تایتل دیگه که هرسال اکتیویژن بیرون داده) حساب میشد.
از نظرم این تایتل قربانی سبک آینده گرای تایتل های قبلی، و درخواست های زیاد کامیونیتی شده بود.
 
CoD WWII
درسته که مکانیک بازی، طراحی کاراکترها و داستان بازی آف بود، ولی خب از نظر گرافیکی چیز باحالی بود و هاب توی مولتی پلیر هم ایده نوآورانه و جالبی بود.
هرچند بازی از هر نظر دیگه، از جمله دیزاین مپ (خیلی بزرگ، گان فایت های کمتر، بیشتر فقط دوویدن)، طراحی جعبه های مولتی پلیر و جایزه های اون، طراحی ریکویل، فایر ریت گان ها و... همش داغون.
به عنوان کسی میگم که خودم از CoD: Finest hour بازی کردم و با سبک بازی ها آشنایی دارم. بازی WWII جایی بود که همه چی تکراری شده بود و بازی به عنوان (یه تایتل دیگه که هرسال اکتیویژن بیرون داده) حساب میشد.
حتی از یه نسخه روتین که هر سال اکتیویژن بده هم ضعیف تر بود.تصور کن:فقط 2 تا ریجن داشت...
یعنی حتی از نسخه world at war هم که چندین سال پیش بوده بدتر...
سیستم های پول دراوردن جدید اکتیویژن مث rng ها رو که نگم برات
 
حتی از یه نسخه روتین که هر سال اکتیویژن بده هم ضعیف تر بود.تصور کن:فقط 2 تا ریجن داشت...
یعنی حتی از نسخه world at war هم که چندین سال پیش بوده بدتر...
سیستم های پول دراوردن جدید اکتیویژن مث rng ها رو که نگم برات
درسته بازی از اکثر نظرات خیلی بد بود ولی اینهمه هیت از نظرم لازم نبود.
ترنزکشن های داخل بازی هم که از تایتل های قبلی بوده و رومخه چون هرچی گان یا آوانتاژ خوب توی dlc بود.
نسخه ورلد ات وار ولی شاهکار بود، گرافیک و داستان گوییش برای زمان خودش عالی بود ‌. اینکه ورلد ات وار بجای اینکه کلیشه های زمان جنگ که خودمون مدونستیم رپ بیرون بده و روایت کنه، یه داستان واقعی از جنگ میگه که اهمیتی به احساساتتون هنگام دیدن کشت و کشتار و دیدن یه نماد صلیب شکسته یا داس و چکش نمیده.
درحالی که WWII اصلا اینطوری نبود.
یه حرف جالبی هم یادم اومد در رابطه باهاش،
Any war story that seems to good to belong in a war, is without a doubt a lie.
یعنی هر داستان جنگی که بنظر نمیاد توی وضعیت جنگ اتفاق افتاده باشه، یه دروغه.
 
همه میگن فورتنایت بچه گانه س،
درسته چیز های بچه گانه هم داره(به هر حال بچه هاهم بازیش میکنن و باید مراعات کنه)
ولی اینکه بگیم همش بچه گانه س درست نیست، فورتنایت فانتزیه
 
CoD MW3
دیگه این بازی جایی بود که سری کالاف دیوتی باید از این روتین همیشگیش و دادن بازی های شبیه هم با یه گیم مکانیک و سالانه جدا میشد.
چیز بد این بود که داستان بازی از تایتل قبلی تموم نشده بود و باید داستان رو با یک بازی جدید ادامه میدادن، در عین حال هم یه مولتی پلیر با تغییرات بیشتر و خواسته های ناتموم پلیرا درست کنن.
در این تایتل ، بازی دچار Repetitive Fatigue شد و بازی تکراری و غیر قابل لذت بردن بود.
داستان جالب بود ولی خیلیا میگفتن که فقط یه بهونه برای ساخت یه بازی جدید و پایان دادن یه قصه ناتمومه، بک استوری زیادی برای داستانش وجود نداشت و درنهایت هم ناموفق شد.
هرچند این بازی کلی رکورد برای خرید و... گرفت از طریق تبلیغات خوب و مدیریت شده، بازی خوبی نبود و هیچ تغییری نسبت به بازی قبلی نکرده بود.
 
روبلاکس
روبلاکس یه بازی نیست یه پلتفرم برای ساخت و بازی کردن بازیه و به واسطه کم سن و سال بودن پلیراش توسعه دهنده ها شروع کردن به ساختن بازی بچگانه تو روبلاکس و به همین واسطه فقط بچه سال ها اومدن سراغ این گیم و نتیجه این شد که شبیه ساز گربه های نازمامانی تو این پلتفرم الان 200 هزار پلیر داره |:
در حالی که هنوز کلی بازی خفن درست حسابی داره ولی جون اکثریت پلیرا بچه سالن اون بازی خفن ها پلیر های زیادی ندارن(بین 500 تا 10k پلیر البته استثنا هم هست)
 
روبلاکس
روبلاکس یه بازی نیست یه پلتفرم برای ساخت و بازی کردن بازیه و به واسطه کم سن و سال بودن پلیراش توسعه دهنده ها شروع کردن به ساختن بازی بچگانه تو روبلاکس و به همین واسطه فقط بچه سال ها اومدن سراغ این گیم و نتیجه این شد که شبیه ساز گربه های نازمامانی تو این پلتفرم الان 200 هزار پلیر داره |:
در حالی که هنوز کلی بازی خفن درست حسابی داره ولی جون اکثریت پلیرا بچه سالن اون بازی خفن ها پلیر های زیادی ندارن(بین 500 تا 10k پلیر البته استثنا هم هست)
کاملا موافقم
من از ۲۰۱۵ بازی میکردم و بازی باحالی بود، کلی بازی خلاق برای انواع سنین وجود داشت و کاستومیزیشن گسترده کاراکتر
البته که آنلاین دیتر ها و ماد های بد کم کم وارد بازی شدن و فاسدش کردن.
 
کاملا موافقم
من از ۲۰۱۵ بازی میکردم و بازی باحالی بود، کلی بازی خلاق برای انواع سنین وجود داشت و کاستومیزیشن گسترده کاراکتر
البته که آنلاین دیتر ها و ماد های بد کم کم وارد بازی شدن و فاسدش کردن.
درسته و بخاطر همونا کلی از پلیرا سن بالا رفتن که گند خورد تو اکو سیستم و الان کلی بچه موندن تو پلتفرم با بازی های بچگانه/:
و بخاطر همین الان Entry point که یکی از بهترین شوتر هاش بود داره میمیره
 
Back
بالا