• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

بازگشت ون فولکس واگن به بازار با پیشرانه برقی

  • شروع کننده موضوع
  • #1

ahmad5280

کاربر جدید
ارسال‌ها
1
امتیاز
7
نام مرکز سمپاد
سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان
شهر
tehran
سال فارغ التحصیلی
1390
image_news_136332.jpg
آی.دی باز از آن خودروهایی است که هیاهو زیادی در باره آن به پا می شود و کمپانی خودروساز آلمانی، از عنصر «انتظار» برای جلب توجه مشتری بهره گرفته است. این کار فولکس سابقه هم دارد، در دهه 1990 هم همین کار را با فولکس بیتل معروف به فولکس قورباغه ای کرد.

هربرت دییس مدیر عامل فولکس واگن در توییتر خود نوشت: «اسطوره در 22/09/03 باز می گردد.» یک طراحی با خطوط از ون ای.دی باز هم در پروفایل وی قرار گرفته است.

تا به حال فولکس چند بار نمونه های اولیه از میکروبوس بازطراحی شده را در یک دهه گذشته در نمایشگاه های مختلف به نمایش درآورده اما به تولید انبوه نرسانده است. ون های مفهومی دیگر فولکس از جمله باد.ایی Budd.E و بولی Bulli‌ هرگز به تولید انبوه نرسیده اند که حس بدی در هواداران ایجاد کرده است.

اسکات کئوگ Scott Keogh، مدیر عملیات گروه فولکس در آمریکای شمالی می گوید: در آمریکا قرار است ون ای.دی باز به سه ردیف صندلی به بازار عرضه شود. ون فولکس در شکل اولیه اش به نوعی در خلاف جهت فرهنگ این کشور حرکت کرده و حالا باید دید وقتی دوباره در سال های 2023 و 2024 احیا می شود، می تواند همان هواداران را به خود جلب کند یا آن که ترندهای جدیدی را در بین مردم به وجود خواهد آورد.

در اروپا، قرار است که فقط دو ردیف صندلی داشته باشد و نوع مخصوص حمل بار آن پنجره کناری ندارد.

بنا نیست که آی.دی باز در کارخانه چاتونوگا Chattanooga در آمریکا تولید شود. کئوگ می گوید: «تا فروش یک خودرو از رقم 100 هزار دستگاه عبور نکند، تولید بومی یا محلی آن توجیهی ندارد.»

فولکس در کارخانه خود در آمریکا شاسی بلند برقی آی.دی4 را تولید می کند و امسال هم قرار است ظرفیت تولید آن را بالا ببرد. فروش محصولات فولکس در آمریکا در سال 2021 بیش از 15 درصد رشد داشته است و بیشتر مرهون فروش شاسی بلندهای بنزینی از جمله اطلس و تیگوآن است.

کمبود تراشه همچنان یکی از معضلات صنعت خودروی جهانی است که باعث ایجاد محدودیت در تولید محصولات می شود و در سال 2022 هم ادامه خواهد داشت.

در سال 2021 حدود 2 میلیون متقاضی خودرو در بازار آمریکا وجود داشتند که دست نگه داشته اند و همین تعداد در سال 2022 بر حجم تقاضای عادی خودرو خواهد افزود.

قیمت خودروی ون برقی فولکس در آمریکا حدود 40 هزار دلار خواهد بود. برای این خودرو هم تک موتور و هم موتور دوگانه در نظر گرفته شده است.

با هر بار شارژ این ون، امکان پیمایش 300 مایل امکان پذیر است.
منبع: پرشین خودرو
 

موازی

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
419
امتیاز
8,667
نام مرکز سمپاد
سمپاد شیراز
شهر
شیراز
سال فارغ التحصیلی
93
دانشگاه
RWTH
رشته دانشگاه
مهندسی برق
حقیقتا ربطی به تاپیک نداره ولی کاش برسه اون روزی که اسم ماشین های خارجی رو توی فارسی درست تلفظ کنیمo-:#
فولکس واگن رو همه فولوکس واگُن میخونن(تا جایی که من شنیدم) درصورتی که درستش فُلْکْس واگِن هست. معنیش هم خودروی ملی میشه.

و همچنین نیسان که همه میگن نِیسان درصورتی که nissan هست. کسره نداره.
 

merfan x1

کاربر حرفه‌ای
کنکوری ۱۴۰۱
ارسال‌ها
368
امتیاز
3,337
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی 2
شهر
زنجان
سال فارغ التحصیلی
1401
حقیقتا ربطی به تاپیک نداره ولی کاش برسه اون روزی که اسم ماشین های خارجی رو توی فارسی درست تلفظ کنیمo-:#
فولکس واگن رو همه فولوکس واگُن میخونن(تا جایی که من شنیدم) درصورتی که درستش فُلْکْس واگِن هست. معنیش هم خودروی ملی میشه.

و همچنین نیسان که همه میگن نِیسان درصورتی که nissan هست. کسره نداره.
و جالبه بدونید اگه Nissan رو بصورت نی سان بخونید معنی «داداش» میده و برای خطاب کردن برادر بزرگتر بکار می‌ره، توی زبان ژاپنی!

البته تو نامگذاری اینجوری نبوده بلکه ماجرا اینطوری هست که اسمش Nihon Sangyo بوده و اول هر کدوم از کلمات رو ورداریم میشه Ni-San!

Meanwhile, the company Nihon Sangyo was founded in 1928, and earned the nickname Nissan for the for the first letters of each word (Ni-San)
 
بالا