• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

تازه های روباتیک ایران و جهان

  • شروع کننده موضوع
  • #1

mgh-nano

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,411
امتیاز
3,170
نام مرکز سمپاد
فرزانگان یک
شهر
کرمان
دانشگاه
شهید بهشتی
رشته دانشگاه
cs
روبات انسان‌نما در فضا

جدیدترین روبات انسان‌نمای ناسا که با همکاری جنرال‌موتورز تولید شده، قرار است پاییز امسال به ایستگاه فضایی بین‌المللی برود و با بازوان پرتوان خود، کمک حال فضانوردان ساکن در مدار زمین باشد.

9w609rqlkzn8ph6g9s88.jpg


شاتل فضایی دیسکاوری در دسامبر 2010/ آذر 89، روبونات2 یا آر2 را به ایستگاه بین‌المللی فضایی منتقل خواهد کرد تا این روبات، نخستین انسان‌نمایی باشد که به فضا سفر کرده و در آنجا مشغول به کار می‌شود.


clxwfoidkm98cczv8qg.jpg


آر2 که با همکاری مشترک ناسا و شرکت جنرال‌موتورز تولید شده، تا حدودی به شخصیت C-3PO در فیلم جنگ ستارگان شباهت دارد، اما از نعمت سخن گفتن بی‌بهره است. البته کسی از این بابت ناراحت نیست، زیرا کارکنان ایستگاه فضایی نیاز به کسی دارند که بتواند خدمات مفیدی ارائه دهد، نه فردی که زبان نیشدار داشته باشد.

به گزارش ناسا،رون دیفتلر، مدیر پروژه روبونات در مرکز فضایی جانسون توضیح داد:« هدف ما برای آر2 انجام وظایف معمول است تا کارکنان ایستگاه به کارهای مهم‌تری بپردازند. ما در اینجا روباتی داریم که قادر است جسمی را که جستجو می‌کند، ببیند، محیط را حس کند و در صورت لزوم، خود را با آن تطبیق دهد. یعنی تا حدودی شبیه به انسان است.»

4lovk1nsmt8vvzjqckqc.jpg


گروه امیدوار است بتواند به آر2 تمام موارد ممکن در ایستگاه فضایی را آموزش دهد. مثلا روبات باید بتواند آزمایش‌های علمی را برای کارکنان مهیا کند یا حتی به‌راحتی جاروبرقی بکشد!

a3kohjgiknwfwnhhzcba.jpg


به آر2 اجازه حرکت در سراسر ایستگاه داده نمی‌شود. حداقل نه از ابتدا. این روبات هنوز قدرت حرکت ندارد و بنابراین در یک نقطه خاص مستقر می‌شود؛ اما تصمیم بر این است که در آینده در ایستگاه حرکت کند. این روبات از دست‌هایش برای حرکت از مکانی به مکان دیگر درایستگاه فضایی استفاده می‌کند، درست همان کاری که یک فضانورد انجام می‌دهد.

l8rdnejokjj1ypml044t.jpg


وقتی این روبات به ایستگاه فضایی منتقل شد، ابتدا باید برای جاذبه صفر و دیگر اثرات محیطی فضا آزمایش شود و سپس به تدریج پیشرفت کرده و وظایف ساده‌ای را مثل بررسی سلامت خود برای تکمیل کارها، انجام می‌دهد.

tyn1790sbys5gk33czvl.jpg


گروه زمینی و کارکنان ایستگاه فضایی با سیستم‌هایی مشابه این روبات را کنترل می‌کنند. آر2 تحت کنترل عمل می‌کند. او می‌تواند با فرامینی که مهندسان به آن می‌دهند، فکر کند. این همان شیوه‌ای است که مریخ‌نوردهای اسپریت و آپورتونیتی کنترل می‌شوند. اما با یک تفاوت.

دیفتلر در این رابطه گفت:« روبات ما می‌تواند ببیند و تنها 2 تا 6 ثانیه طول می‌کشد تا ویدیوی آن به ما برسد و ما تقریبا هم‌زمان می‌توانیم محیط را مشاهده کنیم. این درحالی است که زمان ارسال یک‌سویه ویدیو از مریخ تا زمین به‌طور متوسط ده دقیقه است. اگر ما ببینیم آر2 کاری می‌کند که مفید نیست، می‌توانیم بلافاصله به او بگوییم "آن را متوقف کن و در عوض این کار را انجام بده."» کار با آر2 خیلی شبیه به کنترل یک کارمند جدید است!

69nuc4wt39p1y9lm3gml.jpg


با این حال گروه وی برای بهبود کار و پیشرفت این روبات فضایی همچنان تلاش می‌کنند. « به عنوان مثال همچنان که ما این روبات را پیشفته‌تر می‌کنیم، قدرت بینایی روبات به ما امکان می‌دهد تا حرکاتش را نیز تنظیم کنیم. ما قادر خواهیم بود شیوه‌ای را که آر2 حرکت می‌کند تا به هدف برسد، تعیین کنیم. »

swqilw8i4v531oijh7.jpg


کافی است آر2 به یک جفت پا یا دو چرخ نیز مجهز شود تا بر روی سیاره یا سیارکی به اکتشاف بپردازد. در نهایت آر2 چنان برای کارکنان شناخته‌شده خواهد بود که فضانوردان هنگام برخورد با آن ممکن است عبارت "ببخشید" را بر زبان آورند. اما آر2 چطور پاسخ خواهد داد؟

به عقیده دیفتلر افزودن کلام ساده است، اما در حال حاضر در اولویت نیست. " آر2 زمان‌های بسیاری به تنهایی کار خواهد کرد. او نیازی به صحبت کردن ندارد."
 

liliano

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
132
امتیاز
39
نام مرکز سمپاد
فرزانگان2
شهر
تهران
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
علوم مهندسی_مکانیک جامدات
پاسخ : روبات انسان‌نما در فضا !

ایول..... عاااالیه..!!!
 

psi-3

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
199
امتیاز
111
نام مرکز سمپاد
فرزانگان امین
شهر
اصفهان
دانشگاه
صنعتی اصفهان
رشته دانشگاه
عمران
پاسخ : روبات انسان‌نما در فضا !

بابا ایول.چقدر علم پیشرفت کرده!!
 

Sampadik

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,666
امتیاز
7,041
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1
شهر
تــهران
جام جم آنلاين: محققين آمريکايي با الهام از حرکات بدن مارهاي طبيعي ، مارهاي روباتيکي ساخته اند که در عمليات مختلف خنثي کردن مواد منفجره به سربازها کمک خواهند کرد.
umj6jws2w15m4o7nmo6.jpg

به گزارش مهر، مارها ترسناکند و تنها مي توانند بخزند اما قطعا قادر به خنثي کردن بمب و يا حضور در عمليات جستجو و نجات نيستند ، با اين حال مارهاي روباتيک شايد بتوانند اين داستان را تغيير دهند.
در پروژه‌اي به نام «Robotic Tentacle Manipulator» مهندسين آزمايشگاه تحقيقات نظامي آمريکا در حال ايجاد روباتهاي مار گونه خودکاري هستند که مي توانند به جاي سربازان در موقعيت هاي خطرناک حاضر شوند تا در عمليات هاي جستجو و نجات و شناسايي خطرات احتمالي ناشي از «IED»ها (تجهيزات قابل انفجار تقويت شده) به آنها کمک کنند.
شناسايي نوع مواد منفجره يکي از دردسرسازترين مشکلات نظاميان آمريکايي در عراق و افغانستان بوده است که مدتها عامل اصلي مرگ نيمي از نظاميان آمريکايي در منطقه به شمار مي رفت. اکنون براي جستجو و غير فعال کردن اين مواد منفجره به جاي فرستادن سربازها و ايجاد احتمال آسيب ديدگي براي آنها ، مارهاي روباتيک قادر به انجام اين کار هستند.
مارهاي روباتيک مجهز به حسگرها و سيستم ردياب و تجسس ليزري به نام «LADAR» هستند که تصاوير سه بعدي از شکل اجسام و ويژگي هاي فيزيکي آنها ارائه مي کند. حسگرهاي حساس لمسي به روبات ها اجازه مي‌دهد تا اشيا را حس کرده و تعادل خود را برقرار کرده و اجسام را بچرخانند.
اين روباتها نسبت به انواع ديگر روبات ها از فوايد بيشتري برخوردارند:
ابعاد آنها قابل تغيير است يعني امکان ساخت آنها در ابعاد کوچک و يا بزرگ وجود دارد.
مي توانند بر روي سطوح ناهموار حرکت کرده و يا از پله ها بالا بروند.
تعدادي از اين مارها مي توانند براي اسکن يک اتاق و دست کاري يک جسم در يک منطقه به صورت تيمي عمل مي‌کنند.
آنها مي توانند مشکل باز کردن در را در روبات ها رفع کنند. وجود مفصل‌هاي متعدد در اين مارهاي روباتيک مي‌تواند در گرفتن و چرخاندن انواع دستگيره‌هاي در موثر واقع شود.
توانايي اين روباتهاي خودکار در برقراري ارتباط با يکديگر يکي از اصلي ترين موارد مورد مطالعه دانشمندان به شمار مي رود.
 
  • لایک
امتیازات: Anit

shayan-emperor

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
818
امتیاز
506
نام مرکز سمپاد
میرزاکوچک خان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
1394
مدال المپیاد
:-"
پاسخ : ماري که بمب خنثي مي‌کند

می تونستن از این هم طبیعی تر بسازن ولی بازم خوبه دیگه!!!
 

yavari

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
257
امتیاز
118
نام مرکز سمپاد
شهید اژه ای
شهر
اصفهان
مدال المپیاد
فیزیک
دانشگاه
سابق آیووا و فعلی کل تک
رشته دانشگاه
کامپیوتر نرم افزار
لوله پیمایی خستگی ناپذیر!

سلام
یه خبر جدید دیدم فکر کردم ارزشش هست که حداقل تو این تایپ ها غیر از مسابقات و حاشیه های ان یه مطلب جدید و واقعا جالب هم ذکر بشه.
البته این اقا رو اکثر بچه های روباتیک ایران می شناسن که اختراعات زیادی دارند و همش هم یه نوع روباته و یکی از مهم ترین کاراش هم همون گیربگس های SWIFT برای SWR که بی شک یکی از مهم ترین دلایل موفقیته این تیم بوده و خیلی فکر نکنم نیاز به معرفی باشه.

این پست راجع به یه روبات صنعتی هستش که از این ادرس های زیر ذکر شده:
شروع خبر رو با ذکر خبر از روزنامه رسالت شروع می کنیم:

http://www.resalat-news.com/fa/?code=36300

مخترع جوان اصفهاني موفق به ساخت ربات لوله پيما با خاصيت چسبندگي به لوله هاي نفتي شد.ميکائيل شاپوري در گفتگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اينکه اين روبات قابليت حرکت در لوله هاي نفتي را دارد، اظهار داشت: اين ربات قادر است در درون لوله هايي که به منظور انتقال نفت و گاز تعبيه شده است، حرکت کند. وي با بيان اينکه بهترين مزيت اين روبات عدم استفاده از جريان هاي خلا است، بيان داشت: استفاده از اين روبات در لوله هاي انتقال نفت و گاز، ميزان خطر را به حداقل مي رساند و براي بررسي خرابي لوله هاي نفت و گاز مورد استفاده قرار مي گيرد. اين مخترع جوان اصفهاني با اشاره به اينکه بيشترين ويژگي اين روبات، بررسي خرابي لوله هاي نفت و گاز بدون دخالت نيروي انساني است، اظهار داشت: اين روبات با حرکت در لوله هاي انتقال نفت و گاز، ميزان خرابي، پوسيدگي و زنگ زدگي لوله ها را بررسي و اطلاعات را براي بررسي بيشتر به اپراتور مخابره مي کند.

این هم از نقل شده از این ادرسه:

http://www.yjc.ir/News/NewsDesc.aspx?newsid=344600

موفقیت مخترع اصفهانی در ساخت ربات لوله‌پيما با خاصيت چسبندگي به لوله‌هاي نفتي
مخترع جوان اصفهاني موفق به ساخت ربات لوله‌پيما با خاصيت چسبندگي به لوله‌هاي نفتي شد که می تواند برای بررسی خرابی لوله های نفت و گاز مورد استفاده قرار گیرد.



به گزارش باشگاه خبرنگاران ميكائيل شاپوري با اشاره به اينكه اين ربات قابليت حركت در لوله‌هاي نفتي را دارد، اظهارداشت:اين ربات قادر است در درون لوله‌هايي كه به منظور انتقال نفت و گاز تعبيه شده است، حركت كند.

وي با بيان اينكه بهترين مزيت اين ربات عدم استفاده از جريان‌هاي خلأ است، بيان داشت: استفاده از اين ربات در لوله‌هاي انتقال نفت و گاز، ميزان خطر را به حداقل مي‌رساند.

اين مخترع جوان اصفهاني با اشاره به اينكه بيشترين ويژگي اين ربات، بررسي خرابي لوله‌هاي نفت و گاز بدون دخالت نيروي انساني است، اظهارداشت:اين ربات با حركت در لوله‌هاي انتقال نفت و گاز، ميزان خرابي، پوسيدگي و زنگ‌زدگي لوله‌ها را بررسي و اطلاعات را براي بررسي بيشتر به اپراتور مخابره مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه با استفاده از اين ربات ميزان خرابي لوله‌هاي انتقال نفت و گاز به ميزان زيادي كاهش مي‌يابد،تصريح كرد:اين ربات با بررسي ميزان رطوبت داخل لوله‌ها، زمان خرابي و پوسيدگي لوله‌ها را نيز مورد بررسي قرار مي‌دهد.

شاپوري با اشاره به اختراع دیگرش ربات ديوارپيما، خاطرنشان كرد: اين ربات قابليت حركت در دو ديوار موازي را كه به فاصله معيني از هم قرار گرفته‌ را دارد.

وي با بيان اينكه حركت ربات به صورت انقباض و انبساط مستمر از ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين ربات است، ادامه داد: در ديگر ربات‌هاي ديوارپيما با استفاده از پمپ خلأ براي حركت ربات استفاده مي‌كردند.

اين مخترع جوان اصفهاني در مورد معايب استفاده از پمپ‌هاي خلأ گفت: اين پمپ‌ها قابليت حركت در سطوح صاف را دارد و چنانچه ديوار داراي حفره‌اي باشد پمپ‌هاي خلأ قابليت عبور از اين ديوارها را ندارد در حالي كه ربات جديد به دليل دارا بودن خاصيت انقباض و انبساط قابليت حركت در تمام سطوح را داراست.

وي با اشاره به اينكه ربات ديوارپيماي جديد قابليت حركت در ديوارهاي مختلف را دارد، افزود: اين ربات براي حركت در ديوارهاي آهني، سيماني، گچي و خاكي را دارد و با ايجاد اصطكاك و فشار، به ديوارها چسبيده و با انقباض و انبساط حركت مي‌كند.

شاپوري با بيان اينكه به علت كمبود امكانات و گران بودن آنها ساخت اين دستگاه‌ها به تعويق افتاده است، ادامه داد: اين ربات توانايي كار در محيط‌هاي خارج از توانايي نيروي انساني را دارد و قادر است در ارتفاعات بالا، با ايجاد فشار و اصطكاك معلق مانده و اطلاعات لازم را به مركز مخابره كند.

اين مخترع جوان اصفهاني اختراع خود با نام ربات ديوارپيما را با شماره ثبت 55644 و ربات لوله‌پيما را با شماره ثبت 55656 به ثبت رساند./د

و این ادرس هم اخرینش به عنوان حسن خطام:

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8905250068

در اصفهان و به منظور استفاده در پروژه‌هاي عظيم نفتي؛
ربات لوله‌پيما با خاصيت چسبندگي به لوله‌هاي نفتي ساخته شد

خبرگزاري فارس: مخترع جوان اصفهاني موفق به ساخت ربات لوله‌پيما با خاصيت چسبندگي به لوله‌هاي نفتي شد.

ميكائيل شاپوري امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اينكه اين ربات قابليت حركت در لوله‌هاي نفتي را دارد، اظهار داشت: اين ربات قادر است در درون لوله‌هايي كه به منظور انتقال نفت و گاز تعبيه شده است، حركت كند.
وي با بيان اينكه بهترين مزيت اين ربات عدم استفاده از جريان‌هاي خلأ است، بيان داشت: استفاده از اين ربات در لوله‌هاي انتقال نفت و گاز، ميزان خطر را به حداقل مي‌رساند و براي بررسي خرابي لوله‌هاي نفت و گاز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
اين مخترع جوان اصفهاني با اشاره به اينكه بيشترين ويژگي اين ربات، بررسي خرابي لوله‌هاي نفت و گاز بدون دخالت نيروي انساني است، اظهار داشت: اين ربات با حركت در لوله‌هاي انتقال نفت و گاز، ميزان خرابي، پوسيدگي و زنگ‌زدگي لوله‌ها را بررسي و اطلاعات را براي بررسي بيشتر به اپراتور مخابره مي‌كند.
وي با اشاره به اينكه با استفاده از اين ربات ميزان خرابي لوله‌هاي انتقال نفت و گاز به ميزان زيادي كاهش مي‌يابد، تصريح كرد: اين ربات با بررسي ميزان رطوبت داخل لوله‌ها، زمان خرابي و پوسيدگي لوله‌ها را نيز مورد بررسي قرار مي‌دهد.
شاپوري با بيان اينكه ربات ديوارپيما نيز يكي ديگر از اختراعات انجام شده است، خاطرنشان كرد: اين ربات قابليت حركت در دو ديوار موازي كه به فاصله معيني از هم قرار گرفته‌اند را دارد.
وي با بيان اينكه حركت ربات به صورت انقباض و انبساط مستمر از ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين ربات است، ادامه داد: در ديگر ربات‌هاي ديوارپيما با استفاده از پمپ خلأ براي حركت ربات استفاده مي‌كردند.
اين مخترع جوان اصفهاني در مورد معايب استفاده از پمپ‌هاي خلأ گفت: اين پمپ‌ها قابليت حركت در سطوح صاف را دارد و چنانچه ديوار داراي حفره‌اي باشد پمپ‌هاي خلأ قابليت عبور از اين ديوارها را ندارد در حالي كه ربات جديد به دليل دارا بودن خاصيت انقباض و انبساط قابليت حركت در تمام سطوح را داراست.
وي با اشاره به اينكه ربات ديوارپيماي جديد قابليت حركت در ديوارهاي مختلف را دارد، افزود: اين ربات براي حركت در ديوارهاي آهني، سيماني، گچي و خاكي را دارد و با ايجاد اصطكاك و فشار، به ديوارها چسبيده و با انقباض و انبساط حركت مي‌كند.
شاپوري با بيان اينكه به علت كمبود امكانات و گران بودن آنها ساخت اين دستگاه‌ها به تعويق افتاده است، ادامه داد: اين ربات توانايي كار در محيط‌هاي خارج از توانايي نيروي انساني را دارد و قادر است در ارتفاعات بالا، با ايجاد فشار و اصطكاك معلق مانده و اطلاعات لازم را به مركز مخابره كند.
اين مخترع جوان اصفهاني اختراع خود با نام ربات ديوارپيما را با شماره ثبت 55644 و ربات لوله‌پيما را با شماره ثبت 55656 به ثبت رساند.
 

4245

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
591
امتیاز
2,386
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
ارومیه
سال فارغ التحصیلی
1392
رشته دانشگاه
مهندسی پزشکی
روباتها هم دروغ می‌گویند !

دروغگویی و فریب دادن جزء رفتارهای ناپسندی به شمار می روند که به تازگی به روباتها آموزش داده می شوند. :-< محققان ارتش آمریکا روباتی خلق کرده اند که از توانایی فریب دادن و دروغ گفتن برخوردار است. :-w

برنامه جدید به روباتها این توانایی را می دهد که دروغهای دیگر روباتها را کشف کرده و از ساده لوحی طرف مقابل برای فریب دادن وی و دروغ گفتن استفاده کند. :-w

به گفته محققان موسسه تکنولوژی جورجیا، این روبات حتی از توانایی فریب دادن انسان به شیوه ای مشابه برخوردار است. :-" این ابداع جدید می تواند منجر به پیشرفتهای نظامی در زمینه تولید روباتهایی شود که می توانند بمبها را خنثی کرده و مجروحان جنگی را به پناهگاه ها حمل کنند. <D= P:>

درک روباتها از دروغگویی و فریب دادن، از دستگیر شدن آنها و یا از سوخت شدن اطلاعاتی که در روباتها ذخیره شده است، جلوگیری خواهد کرد. <D=

با این حال برخی از متخصصان روباتیک از اینکه چنین تکنولوژی بتواند وجهه روباتها را برای عموم مردم خدشه دار کند و یا به ساخت روباتهای ناهنجار دیگری که می توانند شکار کنند منجر شود ابراز نگرانی کرده اند. :-s

بر اساس گزارش تلگراف، در حال حاضر یکی از مشکلات صنعت روباتیک جلب اطمینان مردم است و در صورتی که روباتها فریب دادن را بیاموزند، این مشکل بسیار جدی تر خواهد شد. :-ss
 

fire storm

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
383
امتیاز
98
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1 ارومیه
شهر
urm
مدال المپیاد
کانگرو &amp; لیگ پایا (ریاضی)
دانشگاه
-
رشته دانشگاه
دندان پزشکی
پاسخ : روباتها هم دروغ می‌گویند !

اگه به اونا هم یاد بدن خیلی ناجور می شه :-\
چون بازم انسان ها وقتی دروغ می گن یه تغییراتی ( مثلا استرس یا بالا رفتن فشار خون و...) رو دارن ^-^
ولی ربوت ها که هیچ کدوم رو ندارن امکان تشخیص راست و دروغشون هم نیست
البته فعلا مقاصدشون انسان دوستانست :-"
 

Sampadik

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,666
امتیاز
7,041
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1
شهر
تــهران
پاسخ : روباتها هم دروغ می‌گویند !

واااااا.. چه تاثیری داره که باعث جلوگیری از دروغ گوییشون میشه؟؟
یعنی مثلا یه بهونه میاره؟؟
چه جالب :D
بهتر نیست تو رباتیک باشه؟ :D
 

yavari

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
257
امتیاز
118
نام مرکز سمپاد
شهید اژه ای
شهر
اصفهان
مدال المپیاد
فیزیک
دانشگاه
سابق آیووا و فعلی کل تک
رشته دانشگاه
کامپیوتر نرم افزار
توضیحات:
تو این تاپیک جدیدترین های روباتیک ایران و جهان جای می گیره.
دوستان می تونند اخبار خودشون رو از خبرگزاری های داخلی و خارجی ارایه بدهند.
اخبار نقل شده از سایت های خبری و علمی لطفا مرجع و ادرس اینترنتی ان را ذکر کنید تا به ارزش محتوی افزوده شود.
 

yavari

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
257
امتیاز
118
نام مرکز سمپاد
شهید اژه ای
شهر
اصفهان
مدال المپیاد
فیزیک
دانشگاه
سابق آیووا و فعلی کل تک
رشته دانشگاه
کامپیوتر نرم افزار
پاسخ : تازه های روباتیک ایران و جهان

ساخت هتل رباتیک​

یک گروه هتل‌سازی موفق، هتلی طراحی کرده که با امکانات روباتیک از میهمانان پذیرایی می‌کند.

گروه یوتل نیویورک میهمانان و مسافران بین‌المللی را به هتل‌های تمام‌خودکار خود میهمان می‌کند.

در این هتل‌ها در حالیکه چمدان‌ها و لوازم مسافران در حال بازرسی و کنترل توسط روبات‌هاست میهمانان شاهد فعالیت مکانیکی دیدنی‌ای از روبات‌ها هستند که توسط تومی لوگیج ساخته شده‌ و در این هتل‌ها به خدمت گرفته شده‌اند.



بر اساس گزارش گیزمگ، در هتل‌های یوتل نیویورک تختخواب‌های مدور و گردان که برای استفاده بهینه در فضایی غیرقابل باور جاسازی شده با فشردن دکمه‌ای در اختیار میهمان قرار می‌گیرد، همچنین دیوارهای مجهز به نمایشگر، حمام تمام‌شیشه‌ای که در طول استحمام برای یک بار می‌توان از خدمات سوپر مغازه آن برای خرید استفاده کرد، مرکز خرید، جایی برای ورزش یوگا، محل برگزاری میهمانی‌ها و جلسه‌ها تعبیه شده است.

همچنین هتل مجهز به رستورانی با 110 صندلی است که در فضای سنتی ژاپن به شکل دایره گردان و متحرک طراحی شده و با کف هیدورلیک گردان و استیج آن که برای انجام نمایش طراحی شده تجربه‌ای خوشایند در خاطر مسافر باقی می‌ماند.

هزینه اقامت در این هتل‌ها برای یک شب 179 دلار امریکا است. فرودگاه یوتل لندن و آمستردام تمهیدی اتخاذ کرده که برای ساعت‌های استراحت قبل یا بعد از هر پرواز به مدت 4 ساعت یا بیشتر مسافران بتوانند در این هتل‌های فضایی و سیار استراحت کنند.

http://konjkav.com/technology/12280-%D9%87%D8%AA%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%A8%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF-%20-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1.html

imgres
 

yavari

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
257
امتیاز
118
نام مرکز سمپاد
شهید اژه ای
شهر
اصفهان
مدال المپیاد
فیزیک
دانشگاه
سابق آیووا و فعلی کل تک
رشته دانشگاه
کامپیوتر نرم افزار
پاسخ : تازه های روباتیک ایران و جهان

روبات دونده​
مابل یکی از سریعترین روبات های آدم نمایی است که تاکنون در دنیا تولید شده و می تواند با سرعت 10 ممیز 94 صدم کیلومتر در ساعت بدود.
محققان دانشگاه میشیگان امریکا روباتی ساخته اند که با سرعت در مسیر دایره ای می دود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این روبات که مابل نام دارد در نگاه اول مانند یکی از موجودات داستان های علمی تخیلی است اما واقعیت آن است که کاملا بر اساس قوانین علمی ساخته شده است.

مابل یکی از سریعترین روبات های آدم نمایی است که تاکنون در دنیا تولید شده و می تواند با سرعت 10 ممیز 94 صدم کیلومتر در ساعت بدود.

محققان دانشگاه میشیگان از سال 2008 تاکنون روی طراحی زانوها و پای این روبات کار کرده اند.

مابل ابتدا فقط می توانست روی سطوح عادی راه برود اما پس از انکه محققان الگوریتم حفظ تعادل او را بهبود بخشیدند، این روبات در ماه ژوئیه دویدن را نیز آغاز کرد.

مابل همچنین توانست در سی و یکم ژوئیه حد نصاب جدیدی را در سرعت دویدن ثبت کند. البته این روبات هنوز برای حفظ تعادل و نیفتادن به سمت چپ و راست به اهرم کمکی نیاز دارد.

محققان می گویند نیم تنه سنگین و پاهای تاشو، آن را تا حد زیادی شبیه انسان کرده است. این شبیه سازی به مابل اجازه می دهد تا 40 درصدِ زمان برداشتن یک گام را در هوا معلق باشد.

این در شرایطی است که در سایر روبات ها، امکان جدا شدن هر دو پا از زمین فقط در 10 درصد کل زمان برداشتن یک گام میسر است.

به گفته محققان ، تولید مابل می تواند مقدمه ساخت روبات های سرباز یا امدادگر در آینده باشد و حتی به مهندسان پزشکی در تولید اعضای مصنوعی بدن کمک کند.


http://www.tabnak.ir/fa/news/184555/%D8%B1%D9%88%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%87%D9%85-%D8%A2%D9%85%D8%AF!

y5ump87pwhsnw2it57cg.jpg
 

P_R

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
266
امتیاز
126
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1 اصفهان
شهر
اصفهان ولا غیر
دانشگاه
علوم پزشکی اصفهان
رشته دانشگاه
دندانپزشکی
پاسخ : تازه های روباتیک ایران و جهان


کپسول رباتيک اندوسکوپي
دوربين‌هاي قرصي در چند سال گذشته خود را به عنوان يک ابزار تشخيصي اوليه براي روده‌ي کوچک معرفي کرده‌اند. با اين وجود اين سيستم‌ها محدوديت‌هاي زيادي دارند که «آزمايشگاه طراحی پزشکی و الکترومکانیکی» با ساخت کپسول رباتيک اندوسکوپي در اندازه‌ي يک قرص به آن‌ها پرداخته‌اند. يکي از محدوديت‌ها ناتواني در کنترل فعال مکان اين ربات‌ها است (مثلاً هدايت دوربين در جهت مورد نظر). محدوديت ديگر اندازه‌ي آن‌ها است که موجب لغزش و حرکت آن‌ها به اطراف در روده‌ي بزرگ مي‌شود و در نتيجه تصاويري بازگردانده شده کاربرد کلينيکي کمي دارند. علاوه بر اين‌ها، اين ربات‌ها تاکنون قابليت انجام مستقيم اعمال درمانی يا گرفتن نمونه‌هاي بايوپسي (biopsy) را نداشته‌اند. گروه فوق در «وندربيلت» مشغول کار بر روي سيستم‌هايي هستند که بتوانند هر دو کار تشخيصي و مداخله‌اي را براي کپسول رباتيک انجام دهند.
براي پرداختن به موضوعات تشخيصي، آن‌ها با همکاري آزمايشگاه CRIM در ايتاليا، کپسول رباتيکي را ايجاد کرده‌اند که داراي پا است. آخرين نسخه از مجموعه‌اي از نمونه‌هاي اوليه با ابعاد تجاري براي دوربين‌هاي قرصي مطابقت دارد (11 ميلي‌متر شعاع با 25 ميلي‌متر طول) و هم چنين قابل بلعيدن است. اين نمونه شامل 12 پا است که توسط دو موتور تحريک مي‌شوند.

http://bioemm.com/component/content/frontpage.html
فقط نتونستم عکس شو بذارم خودتون برید ببینید...
 
  • لایک
امتیازات: XoXo

P_R

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
266
امتیاز
126
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1 اصفهان
شهر
اصفهان ولا غیر
دانشگاه
علوم پزشکی اصفهان
رشته دانشگاه
دندانپزشکی
پاسخ : تازه های روباتیک ایران و جهان

پرفسور Leo Joskowicz رباتی را با ایمنی و دقت بالا برای جراحی مغز ابداع کرده است.
اگرچه استفاده از این وسیله برای جراحی ، سبب ایجاد مزیت هایی در بهبود بیماران است، در جای مناسب قرار ندادن این وسیله می تواند موجب ایجاد خونریزی داخلی و یا سبب ایجاد پیچیدگی های عصبی شود.
برای غلبه بر این مشکل پرفسور Joskowicz و همراهانش ، یک سیستم جدید هدایتی تصویری را با دقت بالا، برای دنبال کردن اتوماتیک هدفی خاص تحت یک سری دستورالعمل در مغز توسعه دادند.این سیستم بر روی یک ربات کوچک پایه ریزی شده است.این ربات قابل برنامه ریزی با اطلاعات بسیار جزئی و دقیق است که با استفاده از سی تی اسکن و ام آر آی بدست می آیند.
در حین جراحی ربات را بر روی سر یا جمجمه ی بیمار می چسبانند.ربات به طور اتوماتیک با دقت بالا خودش را در جای مناسبی قرار می دهد تا به هدف جراحی خاصی نائل شود.وقتی ربات در جای مناسب روی سر قرار می گیرد ، می تواند با استفاده از سوزن جراحی مغز را بشکافد و داخل آن را وارسی کند و در صورت لزوم لوله ای را جاگذاری نماید.

منبع:
http://medgadget.com/2007/06/miniature_robot_for_precise_positioning_and_targeting_in_neurosurgery_wins_award_1.html
مترجم و گرد آوري كننده : ن . صدوقي
سايت تخصصي مهندسي پزشكي ايران
 
  • لایک
امتیازات: XoXo

P_R

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
266
امتیاز
126
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1 اصفهان
شهر
اصفهان ولا غیر
دانشگاه
علوم پزشکی اصفهان
رشته دانشگاه
دندانپزشکی
پاسخ : تازه های روباتیک ایران و جهان

اینو حتما بخوانید....

بلندپروازی های جسورانه دانشمندان ناسا در نفوذ و حضور هرچه طولانی مدت تر در اعماق فضا پایانی ندارد. ساخت روبات قابل حمل جراح که در فضا جراحی کند تازه ترین نقشه دانشمندان ناسا برای فضاست.

بلندپروازی های جسورانه دانشمندان ناسا در نفوذ و حضور هرچه طولانی مدت تر در اعماق فضا پایانی ندارد. ساخت روبات قابل حمل جراح که در فضا جراحی کند تازه ترین نقشه دانشمندان ناسا برای فضاست. پروفسور بلیک هانافورد سرپرست این پروژه تاریخی به تشریح جزئیات این پروژه و بیان آرزوهایش برای متحول شدن آینده جراحی های روباتیک و از راه دور نظیر جراحی در میدان جنگ و فضا پرداخته است.
پروفسور بلیک هانافورد، از اساتید برجسته دانشگاه واشنگتن آمریکا در تشریح چگونگی راه اندازی این پروژه به خبرنگار مهر گفت: همواره این علاقمندی در نزد مقامات ارشد و متخصصان ناسا وجود داشته است تا با استفاده از تکنیک های فوق العاده پیشرفته و به روز دنیا در عرصه فناوری های روباتیک و الکترونیک، ایده ای همچون جراحی های فضایی و از راه دور به وسیله یک روبات هوشمند تحقق یابد و بدین ترتیب بود که ناسا این ایده را در قالب پروژه ای تاریخی و عظیم با ما و با انجام طراحی هایی برای ساخت روباتی متخصص در زمینه جراحی های سخت پزشکی در محیط های سخت زمینی آغاز کرد.
وی در ادامه گفت: روباتی که ما ساخته ایم از هر حیث در دنیا بی نظیر است. هدف ما ارتقای مراقبتهای پزشکی و درمانی در محیط های سخت نظیر میدان جنگ و فضاست و با توجه به این که این پروژه با نظر ناسا انجام گرفته است، این آژانس حمایت قاطعی از ما داشته است.
پروفسور هانافورد در ادامه به مهر گفت : قرار است هفته آینده و در تاسیسات زیرآبی ناسا این روبات جراح را در محیط های سخت آبی آزمایش کنیم. البته باید بگویم که این روبات برای جراحی های فضایی در نظر گرفته نشده است بلکه با استفاده از نتایج به دست آمده در آزمایشات مربوط به آن، روبات اصلی ویژه جراحی های فضایی را خواهیم ساخت. روباتی که به زودی آن را آزمایش خواهیم کرد Raven نام داشته و در آزمایشگاه بیوروباتیک دانشگاه واشنگتن ساخته شده است. این روبات بالغ بر۵۰ پوند وزن دارد و به راحتی می تواند زخم ها و شکاف های ایجاد شده در پوست را بخیه بزند.
مدیر ارشد آزمایشگاه بیوروباتیک دانشگاه واشنگتن در ادامه افزود: طرح اصلی این روبات از سوی ارتش آمریکا ارایه شده و مورد حمایت ناسا و ارتش است. ایده اولیه آن است که از این روبات در نواحی جنگی و میادین نبرد که امکان استفاده از جراحان انسانی تقریبا غیرممکن و خطرناک است، استفاده شود.
هانافورد گفت : ما در ساخت این روبات و روبات بعدی از نیروهای متخصص و ماهر در عرصه مکانیک، روباتیک و الکترونیک استفاده کرده و خواهیم کرد.
وی در ادامه به پروژه های مشابه دیگر در این عرصه اشاره کرده و گفت: پروژه های دیگری نیز از این دست وجود دارند که از آن جمله می توان به پروژه جراح روباتیک دانشگاه استنفورد اشاره کرد. پروفسور هانافورد در خصوص قابلیت های جراحی این روبات به خبرنگار مهر گفت: این یک روبات پرهزینه است و فعلا برای جراحی های مربوط به معده و ارگان های مربوط به آن طراحی و ساخته شده است. البته به شدت علاقه داریم تا از آن در جراحی های مغزی و نورونی نیز استفاده شود اما به دلیل پیچیدگی های فراوان نظیر پیچیدگی های مغزی با استفاده از این روبات نمی توان دست به چنین کاری زد اما برای آینده و ساخت روباتی ویژه جراحی های مغزی و نورونی برنامه داریم.
این دانشمند در ادامه به آزمایش روبات ساخته شده اشاره کرد و گفت: طی یک دوره ۱۲ روزه روبات ساخته شده را در کپسول ویژه ای در زیر آب قرار می دهیم تا در شرایط سختی نظیر شرایط حضور شاتل ها در فضا به برخی اعمال جراحی بپردازد در همین زمان نیز جراحان و متخصصان از سیاتل به کنترل امور خواهند پرداخت. قرار است که دوازدهمین عملیات محیط های سخت ناسا از هفتم تا هجدهم ماه مه در سواحل فلوریدا انجام شود.
پروفسور هانافورد در پایان با ابراز تاسف نسبت به این موضوع که در این پروژه تاریخی نتوانسته است از مغز و هوش دانشمندان ایرانی استفاده کند، گفت: من به محققان ایرانی علوم روباتیک در سراسر جهان اعتقاد جدی دارم و آنها را هوش هایی فوق العاده توصیف می کنم از این رو به دلیل عدم حضورشان دراین پروژه متاسف هستم.

فقط نمی دونم چزا نمیتونم عکس بزارم...
 
  • لایک
امتیازات: XoXo

P_R

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
266
امتیاز
126
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1 اصفهان
شهر
اصفهان ولا غیر
دانشگاه
علوم پزشکی اصفهان
رشته دانشگاه
دندانپزشکی
پاسخ : تازه های روباتیک ایران و جهان


جراحی بدون زخم با استفاده از اندوسکوپی رباتیک

یک روبات انعطاف پذیر جدید توسط محققین دانشگاه صنعتی نانیانگ1 سنگاپور و بیمارستان دانشگاه ملی این کشور ساخته شده است که بتازگی در سه عمل جراحی برداشتن تومور شکمی در هند مورد استفاده موفقیت آمیز قرار گرفته است.
این سیستم که نامش مستر2 است، یک دست اندوسکوپیک روباتیک را توسط دهان به معده می فرستد که توسط یک جراح کنترل می گردد. اعضای تیمی که در این پروژه درگیر بودند معتقدند این اولین جراحی انعطاف پذیر اندوسکوپیک معده توسط روبات در جهان بوده است.
بر اساس این خبر:
یک اندوسکوپ انعطاف پذیر (لوله ای کوچک که به درون روده ها وارد می شود) که دارای دست های روباتیک کوچک بود از طریق دهان بیمار وارد معده او شد در حالیکه یک جراح بوسیله یک کامپیوتر آنرا کنترل می کرد. با استفاده از دسته بازی3 و دکمه ها برای کنترل دست های روباتیک، جراح تومور سرطانی را از مکان خود برداشت و بیمار پس از جراحی روانه خانه خود شد.
این تکنولوژی نوظهور توسط دانشیار4 لوئیز فی5 رئیس گروه مکاترونیک و طراحی دانشکده مهندسی مکانیک و هوافضای دانشگاه صنعتی نانیانگ و استاد6 هو خک یو لاورنس7 ، مشاور ارشد دپارتمان مطالعه جهاز هاضمه8 و کبدشناسی9 بیمارستان دانشگاه ملی بعد از شش سال تحقیق توسعه یافته است.
با کنترل کنسول10 خارجی جراح می تواند از روبات برای جراحی های پیچیده استفاده کند. در جراحی های انجام شده در هند، روبات برای انجام برش اندوسکوپیک تحت مخاطی11 (عملیات حساس برداشتن توموری در دیواره معده بدون سوراخ کردن دیواره) مورد استفاده قرار گرفته است.
بدون این سیستم روباتیک، برای برداشتن تومور، بیمار باید مورد عمل جراحی باز قرار گیرد. با توجه به اینکه ESD پروسه ای خیلی دشوار است، روبات می تواند طوری اصلاح شود که جراحی های زیاد دیگری را نیز درون اندام های گوارشی انجام دهد.
این پروسه جدید همچنین امکانات تازه ای را در عرصه جراحی در اختیار ما قرار می دهد؛ روبات توانایی آنرا دارد که سوراخی کوچک در دیواره معده ایجاد کند و به دیگر اندام ها مانند کبد، کلیه و لوزالمعده12 دسترسی پیدا کند تا بتواند جراحی های پیچیده را انجام دهد. بعد از جراحی، روبات دوباره وارد معده می شود و سوراخ ایجاد شده در دیواره آنرا می بندد و از طریق دهان خارج می شود. ممکن است زمانی بیاید که تنها کاری که یک بیمار در حین عمل جراحی باید انجام دهد باز کردن دهانش باشد.
علاوه بر سرعت بخشیدن به پروسه جراحی و عدم ایجاد زخم، این پروسه روباتیک همچنین از جراحی معمولی ارزان تر است. دقت، چالاکی و قابلیت مانوردهی این روبات نیز ستودنی است. دست های روباتیک، که قطرشان تا 6 میلیمتر است، قابلیت احساس نرمی یا سختی بافت پیچیده معده و روده ها را داراست؛ بنابراین پزشکان کنترل کننده می توانند فشار را بر این اساس تعیین کنند. قطر ترکیب شده دو دست یکجا تا 16 میلیمتر است.

بازم نتونستم عکساشو بذارم :D
منبع: http://www.bioemm.com/news-archive/45-daily-news/668-flexible-robotic-endoscopy-allows-for-scarless-surgeries-via-mouth.html
 
  • لایک
امتیازات: XoXo

P_R

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
266
امتیاز
126
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1 اصفهان
شهر
اصفهان ولا غیر
دانشگاه
علوم پزشکی اصفهان
رشته دانشگاه
دندانپزشکی
پاسخ : تازه های روباتیک ایران و جهان

اولین نمایشگاه دائمی رباتیک به صورت آنلاین!!!
سایت زیر نمایشگاه دائمی و انلاین تمام دانشگاههای معتبر رباتیک مثل ماسوچوست و کارنگی ملون، اوزاکا ژاپن و ... است

حتی قطب رباتیک دانشگاه شریف هم در انجا سالن(Hall) دارد و جدیدترین کارهای علمی خود را به صورت عکس و فیلم قرار می دهد.

http://www.expo21xx.com/automation21xx/university.htm

هر دانشگاهی که تحقیقات بیشتر و جالبتری داشته باشد در صدر قرار می گیرد.مانند آزمایشگاه بیو ربات MIT ، دانشگاه مک گیل کانادا، EPFL دانشگاه پلی تکنیک لوزان سویس و غیره، همه و همه هستند و انواع ربات در آنجا وجود دارد.
st3_mask_prods.jpg
st3_mask_prods.jpgst3_mask_prods.jpg
 

yavari

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
257
امتیاز
118
نام مرکز سمپاد
شهید اژه ای
شهر
اصفهان
مدال المپیاد
فیزیک
دانشگاه
سابق آیووا و فعلی کل تک
رشته دانشگاه
کامپیوتر نرم افزار
پاسخ : تازه های روباتیک ایران و جهان

به نقل از P_R :
اولین نمایشگاه دائمی رباتیک به صورت آنلاین!!!
سایت زیر نمایشگاه دائمی و انلاین تمام دانشگاههای معتبر رباتیک مثل ماسوچوست و کارنگی ملون، اوزاکا ژاپن و ... است

حتی قطب رباتیک دانشگاه شریف هم در انجا سالن(Hall) دارد و جدیدترین کارهای علمی خود را به صورت عکس و فیلم قرار می دهد.

http://www.expo21xx.com/automation21xx/university.htm

هر دانشگاهی که تحقیقات بیشتر و جالبتری داشته باشد در صدر قرار می گیرد.مانند آزمایشگاه بیو ربات MIT ، دانشگاه مک گیل کانادا، EPFL دانشگاه پلی تکنیک لوزان سویس و غیره، همه و همه هستند و انواع ربات در آنجا وجود دارد.
st3_mask_prods.jpg
st3_mask_prods.jpgst3_mask_prods.jpg

سایتش جالبه اما خیلی قدمیه فکر کنم 2010 یا 2009 بود که راه افتاد.
 

P_R

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
266
امتیاز
126
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1 اصفهان
شهر
اصفهان ولا غیر
دانشگاه
علوم پزشکی اصفهان
رشته دانشگاه
دندانپزشکی
پاسخ : تازه های روباتیک ایران و جهان

به نقل از yavari :
سایتش جالبه اما خیلی قدمیه فکر کنم 2010 یا 2009 بود که راه افتاد.
مهم اینه که تازه های روباتیکی می تونین ائنجا ببینین فیلماش خیلی با حاله....!!!!!
 

yavari

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
257
امتیاز
118
نام مرکز سمپاد
شهید اژه ای
شهر
اصفهان
مدال المپیاد
فیزیک
دانشگاه
سابق آیووا و فعلی کل تک
رشته دانشگاه
کامپیوتر نرم افزار
پاسخ : تازه های روباتیک ایران و جهان

به نقل از P_R :
مهم اینه که تازه های روباتیکی می تونین ائنجا ببینین فیلماش خیلی با حاله....!!!!!

بله به حق بخش مدیا قوی داره
تا حالا این سایتی که شما معرفی کردی بهترین لینک بوده به نظر من تو این تایپیک.
دوستان حتما یه سر بزنید بهش.
 
بالا