• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

آموزش HTML برنامه نویسی تحت وب 2

  • شروع کننده موضوع NOOB
  • تاریخ شروع

Yabançı

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
255
امتیاز
388
نام مرکز سمپاد
طلایه داران
شهر
لاچین
رشته دانشگاه
JLE
پاسخ : آموزش HTML برنامه نویسی تحت وب 2

به نقل از رهبر حزب آیو-رادیکالیسم :
سوالم چندان به طراحی وب مربوط نیست ولی میتونی لینک دانلود کتاب C++ آقای استراستوپ رو بذاری (چاپ پنجم و زبان اصلی نه ویرایش شده!)
ضمنا اگه یکی بخواد به C++ در HTML یک برنامه بنویسه چجور باید اونکارو بکنه؟
html زبان برنامه‌نویسی نیست و فقط یک markup language هست برای نمایش اطلاعات تحت وب.
هر صفحه وب متشکل از چند‌تا المنت(عنصر) هستند که معمولا به صورت نستد(nested) یا در کنار یک‌ دیگر قرار میگیرند برای مثال معمولا المنت html شاخه پدری فرض می‌شه که دارای چایلد هد(head) و بادی(body) هست.ضمنا آغاز و پایان هر المنت با تگ ها مشخص می‌شود هر المنت میتواند دارای اتریبیوت و کانتنت باشد.
شما اگه بخواهید میتونید با c++ وبسایت خودتون رو بنویسید اما برای نمایش اطلاعات باید اینترفیس خودتون رو بسازید و در پایان با استفاده از ارسال و دریافت اطلاعات به طریق فایل اچ‌تی‌ام‌ال با کاربر تعامل داشته باشید پروژه پی‌اچ‌پی در ابتدا به همین طریق شروع شد و سپس به زبان اسکریپت‌نویسی جدا تبدیل شد در حالی که در واقع این زبان از زبان سی پلاس‌پلاس به عنوان بستر اجرا استفاده می‌کند(دقیقا مطمئن نیستم شاید از زبان سی استفاده می‌کند) البته نوشتن سایت با سی‌پلاس‌پلاس مطمئنا نیازمند تسلط شما به مفاهیم شبکه و سرور و وب هست.
اکثر سایت‌های بزرگ دنیا مانند گوگل و آمازون و ... از مخلوطی از چند زبان برنا‌مه‌نویسی مانند c++ & python & php & ... استفاده می‌کنند در وبسایت کوچکتر اکثرا از پی‌اچ‌پی استفاده میشود البته ابزار‌های شرکت مایکروسافت مانند ای‌اس‌پی هم بازار کار خودشون رو دارند. در حال حاضر پی‌اچ‌پی به دلیل متن‌باز بودن و ارزان‌تر بودن سرور‌های لینوکسی دارای اکثریت بازار هست.
انتخاب با خود شما هست اگه با ابزار‌های مایکروسافت راحت‌تر هستید میتونید ای‌اس‌پی رو انتخاب بکنید.ولی انتظار انعطاف پی‌اچ‌پی رو از اون نباید‌داشته باشید.پی‌اچ‌پی بالقوه توانایی ساختن سایت‌هایی مثل فیس‌بوک را به برنا‌مه‌نویس میدهد البته با انتخاب پی‌اچ‌پی هم باید مسئول‌کامل امنیت وبتان باشید چون مانند ای‌اس‌پی دارای ابزارک های پیش‌ساخته برای امنیت نیست.
در مورد یادگرفت اگه به وب تازه اومدین بهتون توصیه می‌کنم به این ترتیب یاد بگیرین:
اچ‌تی‌ام‌ال -> سی‌اس‌اس ->فریم‌ورک بوت‌استرپ ->آشنای کم با زبان جاوا‌اسکریپت -> یادگیری جی‌کوئری -> یادگیری یک زبان سمت سرور مانند پی‌اچ‌پی
 

bitaazimi68

کاربر جدید
ارسال‌ها
2
امتیاز
0
نام مرکز سمپاد
سمپاد چالوس
شهر
چالوس
پاسخ : آموزش HTML برنامه نویسی تحت وب 2

عالیه
موفق باشید
 
بالا