پاسخ : فوری: ایرباس A380 ایران ایر در تهران به زمی
به نقل از 3ggerman :
نه فک کنم این 1 فروندو رو خریدن! بله اینو خریدن!!!!
البته گویا مصرف سوختش بالاس وا3 راه ها طولانی فقط (بیشتر!) به درد میخوره!
از سنگاپور ایرلاین گرفتنش نه؟!
پاسخ : فوری: ایرباس A380 ایران ایر در تهران به زمین نشست!!
بزودی پروازهای تهران- نیویورک و تهران – لس آنجلس با یک فروند هواپیمای ایرباس 380 متعلق به خطوط هوایی سنگاپور ( سنگاپور ایرلاینز) برقرار خواهد گردید .
به گزارش سرویس بین المللی خبرگزاری ایستنا به نقل از خبرگزاری رویترز ، بنابر گزارش های رسیده بین توافقاتی که بین مسئولین هواپیمایی کشوری و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با مسئولین هواپیمایی سنگاپور انجام شده است ، از اول ماه جولای سال جاری میلادی یک فروند ایرباس 380 سنگاپور ایرلاینز به مدت یک سال در اختیار ایران قرار خواهد گرفت . ایرباس 380 در حال حاضر بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان محسوب می شود. در این مدت این هواپیما با آرم شرکت هواپیمایی هما و بنا بر اخبار تایید نشده ممکن است این هواپیما در مدت این یک سال با رجیستر IR-USA در اختیار این ایرلاین ایرانی قرار بگیرد .
نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری در جریان اجلاس سالانه سازمان ملل متحد در نیویورک با نمایندگان ایالات متحده در مورد برقراری پروازهای موقت به مدت یک سال از تهران به نیویورک و تهران به لس آنجلس به مذاکره پرداخته و به نتایج مثبتی دست یافته بودند و به نظر میرسد برای پروازهای تهران- نیویورک وتهران - لس آنجلس از این هواپیما استفاده خواهد کرد.
تیم پروازی توسط هواپیمایی سنگاپور تامین و از خلبانان ایرانی شاغل در هواپیمایی سنگاپور استفاده خواهد شد و بگفته مقامات سنگاپور، تعدادی از خلبانان ایرانی این شرکت هوایی برای طی دوره آموزش پرواز با این نوع هواپیما به مقر ایرباس در پاریس اعزام شده اند .
در این مدت در صورت استقبال مسافرین از این پرواز ، چیدمان صندلیهای داخل هواپیما تغییر خواهد کرد و ظرفیت آن افزایش خواهد یافت .
در عین حال یکی از مقامات باند پایه گروه کشورهای جنوب شرقی آسیا ( آ س آن ) با رضایت از این اقدام سنگاپور ایرلاینز ، ابراز امیدواری کرد که این اقدام سنگاپور در جهت برقراری روابط دو جانبه بین ایران و ایالات متحده مثمر ثمر واقع گردد.
مدت قرارداد اجاره این هواپیما یک ساله بوده و در صورتی که شرکت ایرباس به تعهدات خود برای تحویل ایرباس 380 به سنگاپور در سال 2009 و 2010 عمل کنند این قرارداد قابل تمدید خواهد بود.
به گفته جو مونگ کاپان یکی از مدیران بلند پایه سنگاپور ایرلاینز ، این قرارداد یک قرارداد برد – برد برای هر دو طرف خواهد بود. زیرا هم سنگاپور در این شرایط بحران اقتصادی جهانی بهترین روش ممکن را برای جبران هزینه های این پرنده غول پیکر انتخاب کرده است و در عین حال قدم مثبتی بین روابط مردم ایران و امریکا برداشته خواهد شد.
در عین حال احمد معتمدی آزاد ، مدیر بخش امور بین الملل هما از فشار زیاد ایرلاین های اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس برای عدم انجام پرواز مستقیم بین ایران و امریکا پرده برداشت. ایشان در مصاحبه با خبرنگاران در سنگاپور افزود : بنا بر درخواست تعداد زیادی از هموطنان مقیم امریکا مبنی بر برقراری پرواز بین این دو کشور و سختی سفر از طریق پرواز میانی با ایرلاین های اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس ، در هواپیمایی کشوری تصمیم به برقراری پرواز بین این دو کشور گرفته شد و با توجه به اینکه هما نماد ایران و ایرانی در سطح دنیا بوده و به عنوان flag carrier ایرلاین های ایرانی محسوب میشود، برقراری این پرواز به هما محول گردید و طبق توافقات انجام شده مجوز برقراری 3 پرواز به هریک از شهرهای امریکا توسط هواپیمایی کشوری هر دو کشور صادرگردیده است و در ابتدا در هفته یک پرواز به مقصد نیویورک و یک پرواز به مقصد لس آنجلس از تهران برقرار خواهد شد در عین حال درصورت تقاضای بیش از ظرفیت ، پرواز های جدیدی با استفاده از بوئینگ 747 دور پرواز هما که SP نامیده میشود برقرار میگردد . ایشان به ایرلاین های اروپایی و حوزه خلیج فارس معترض به برقراری این پرواز اشاره ای نکرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز به نظر میرسد که استفاده از یک هواپیمای ایرباس A380 در برقراری این پرواز بیشتر جنبه رسانه ای دارد و این مساله در بازتاب برقراری رابطه مجدد بین مردم دو کشور نقش مثبتی خواهد داشت.
بنابر گزارشات رسیده پرواز اول از تهران انجام خواهد شد و مسافران در فرودگاه جان اف کندی نیویورک مورد استقبال مقامات امریکایی قرار خواهند گرفت. بنابر قانونی که در امریکا پس از اشغال سفارت امریکا در تهران وضع شده است پروازهای غیر سیاسی ایرلاین های ایرانی و فرود انها در فرودگاههای ایلات متحده ممنوع است. با اینحال هفته گذشته ، شان مک کورمک سخنگوی بخش خاورمیانه وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد بزودی این قانون توسط کنگره و پس از تایید سنا ملغی خواهد گردید که با استقبال چندانی در محافل خبری مواجه نشد.
نویسندش دوست عزیزم بهرنگ از انجمن هوافضا است!!
لطفا باور نفرمایید یک شوخی بود فقط!!