به نقل از شواليه سبز :ما يه جنس ديگه ميزنيم آلومينيوم چيه در ضمن اگه قراره از اين موتور ايراني ها بذاري چهار چرخ وزنتو ميگيره اونوقت بايد از سلو و جاهاي ديگه بزني در نتيجه يه جنس سبك محكم با سه موتور بدرد نخور ايران يا با چهار تا موتور توپ(مكسون فاول چه ميدونم از اين چيزا)جواب ميده
دنبال يه جنس جديد باشيد
كامپوزيت داريم تا كامپوزيت همشم بدرد نميخوره اما ايده خوبيه بريد دنبالش اينم تست كنيد گرچه ما تست كرديم و بدرد نخوردبه نقل از yavari :برای سنگاپور SWR روباتش رو با کامپوزیت ساخت.
که اونجا تنها فوتبالیست دانش اموزی ای بود که کامپوزیت کار کرده بود.
البته یه تیم اسپانیایی هم بود که فیبر کربنی کار کرده بود.
کامپوزیت از فیبرکربن ارزون تره و تو ایران تقربیا در دست رس تر هم هست.
الان بهتربن گزینه های کفی المینیوم3میلی متر-فیبراستخونی-فایبرگلس-پلی کربنات-پلکسی گلس-TTC خشک و... می باشد.
خوب بی خودی نیست که یه SWR بیشتر نداریم. :-[به نقل از شواليه سبز :كامپوزيت داريم تا كامپوزيت همشم بدرد نميخوره اما ايده خوبيه بريد دنبالش اينم تست كنيد گرچه ما تست كرديم و بدرد نخورد
به نقل از شواليه سبز :خيلي هم گرم نيست ولي ميشه گير بياره مثلا 2.2 برابر قيمتشو بده به جناب شيرازي براش بياره
بعدشم گفتم كه اگه اين كارو نكنيد مجبوريد سه چهار تا موتور چرت ايراني بذاريد روش و يه شاسي هم زيرش اما در هر صورت گفتم كه جنس جديد بايد براي شاسي پيدا كرد خب بگرديد پيدا كنيد
به نقل از amirlcdavr :آقا بايد مسابقه رو در نظر بگيري
برا خوارزمي امسال كه آلومينيوم 4ميل هم كه بزني وزن كم نمياري
شاسي محكمي داري
امير كبير هم كه همينطور
برا ايران اپن هم دنباله جنس هاي خااص نباش چون گيرت نمياد
در زمن قطعا خيلي از تيم ها نميگن دقيقا از كدوم جنس استفاده ميكنن
مکانیکswr فوق العادس همه چیشبه نقل از yavari :از لحاظ این که وزن کم می آورید یا نه, من خیلی بحث نمی کنم البته موافقم که کم وزن نمی آورید اما خب بعضی چیزها را اگه آدم بره دنبالش جالب تره.
اما از لحاظ جنس های خاص الان تنها تیم کشور که داره از کامپوزیت کار می کنه میکائیل تو تیم swr هستش که می تونی درباره تهیه کامپوزیت ازش سوال بپرسی در ضمن تمام قسمت هایی که تراشکاری نیاز دارد را هم اول با catia نقشه کشی و شبیه سازی می کنند و بعد cnc انجام دهند مخصوصا شاسی روبات.
تا آنجایی که اطلاع دارم اونا حتی یه مدت نه تنها کفی های آلمینیوم شون حتی جنس چرخ دنده هاشون رو هم دنبال آنالیش بودن (تا بتوانند به استحکام و مقاومت مطلوب برسند) و حتی خیلی از حرکت ها و ضربه های روبات های حریف به روبات انها یا برخورد با دیواره ها و وارد شدن و پخش شدن نیروها را اونا شبیه سازی کردند تا تلفات نیروی موتورها و ضربات وارد به شاسی به حداقل برسانند.
تو بعضی از قسمت های مکانیک swr واقعا بی همتا کار کرده.
در مورد شوتشون هم که واقعا جای بحثه اما به موقع!