آمریکا کلید خاموش‌کردن کل اینترنت را به دستان اوباما م

  • شروع کننده موضوع
  • #1

Sampadik

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,666
امتیاز
7,041
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1
شهر
تــهران
به گزارش فارنت به نقل از دیلی‌میل در صورت تصویب قانون جدیدی که این روزها در مجلس سنای آمریکا در دست بررسی است، رییس‌جمهور آمریکا اجازه خواهد یافت با استفاده از قانونی به نام “کلید حذف” (Kill Switch)، اینترنت را به طور کامل خاموش کند.
روزنامه انگلیسی دیلی‌میل آورده است که بر اساس این قانون رییس‌جمهور آمریکا این قدرت را خواهد داشت که به موتورهای جستجوگر اینترنتی مانند یاهو و گوگل، دستور تعلیق دسترسی کامل کاربران به سرویس‌های اینترنتی این موتورهای جستجوگر را صادر کند.
160610top.jpg


دیگر شرکت‌های سرویس‌دهنده اینترنتی ایالات متحده آمریکا و همچنین شرکت‌های ارائه کننده پهنای باند اینترنتی نیز در مدت زمانی که “اوضاع پیچیده امنیت سایبری” نامیده شده، مشمول این قانون خواهند بود و حتی شرکت‌هایی که از این قانون سرپیچی کنند، تحت جریمه‌های سنگینی قرار خواهند گرفت.
این قانون که از سوی جو لیبرمن کاندیدای سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیشنهاد شده، انتقاداتی را نیز در برداشته است و منتقدان بر این باورند که این قانون احتمال سوء‌استفاده از قدرت را با اعطای کنترل اینترنت به دستان کاخ سفید در بر خواهد داشت.

لابی تکنولوژیک تچ‌آمریکا به عنوان یکی از بزرگترین محافل تکنولوژی در این کشور این قانون را عامل بالقوه‌ای برای استفاده از قدرت به صورت استبدادی و مطلق عنوان کرده است.
این قانون پیشنهادی که از سوی لیبرمن به عنوان رییس کمیته امنیت ملی به مجلس سنا آورده شده است به دنبال آن است که اختیارات گسترده‌ای را در خصوص کنترل اینترنت، در زمانی که اضطرار ملی نامیده شده به رییس‌جمهور اعطا کند.
پیش از این دنیس بلر مدیر اطلاعات ملی آمریکا هشدار داده بود که آمریکا بارها از سوی هکرها مورد حملات اینترنتی گسترده‌ای قرار گرفته و تعداد این حملات به بخش‌های دولتی ایالات متحده در سه سال گذشته ۴ برابر شده است.
در صورت تصویب این قانون که به کلید حذف اینترنت معروف شده است دولت آمریکا به طور موثر و کامل کنترل دسترسی به اینترنت را در اختیار خواهد گرفت.
 
ارسال‌ها
2,779
امتیاز
11,260
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان امین
شهر
اصفهان
مدال المپیاد
یه زمانی واسه شیمی/ نجوم میخوندم
پاسخ : آمریکا کلید خاموش‌کردن کل اینترنت را &

!!!!!

خیلی ایده ی مزخرفیه!

چیکار به اینترنت بقیه دارن؟! خودمون به اندازه کافی مشکل داریم پس فردا اینا هم قطع میکنن میگن به خاطر "اضطرار ملی" بود!
 

3ggerman

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,718
امتیاز
1,410
نام مرکز سمپاد
فرزانگان امین
شهر
اصفهان
مدال المپیاد
المپیاد ریاضی
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
علوم کامپیوتر
پاسخ : آمریکا کلید خاموش‌کردن کل اینترنت را &

control internet?
yes / no!
به همین خوشمزگی! نه بابا ! اوضاع پیچیده امنیت سایبری؟! قبل اینکه بخواد yes رو بزنه جنگ سایبری خفن را میندازن!! مگه جهان هرته؟
 

farshidGCD

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,747
امتیاز
7,906
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
MMU
رشته دانشگاه
IBM - ID
پاسخ : آمریکا کلید خاموش‌کردن کل اینترنت را &

:-? تا جایی که من میبینم حرفی از اینترنت کل دنیا نزده & رو نقشه هم فقط آمریکاست (البته عکس چرتیه)
 
بالا