- شروع کننده موضوع
- #1
elahe
کاربر خاکانجمنخورده
- ارسالها
- 1,511
- امتیاز
- 342
- نام مرکز سمپاد
- فرزانگان ١
- شهر
- بندرعباس
گوستاو فلوبر
(۱۲ دسامبر ۱۸۲۱-۸ مه ۱۸۸۰) یکی از بزرگترین نویسندگان قرن نوزدهم فرانسه است.
نوع نگارش واقعگرایانهٔ فلوبر، ادبیات بسیار غنی و تحلیلهای روانشناختی عمیق او از جمله خصوصیات آثار وی میباشد که الهامبخش نویسندگانی چون موپسان، امیل زولا و آلفونس دوده بوده است. او خود تأثیرگرفته از سبک و موضوعات بالزاک، نویسندهٔ دیگر قرن نوزدهم میباشد؛ به طوری که دو رمان بسیار مشهور وی، مادام بواری و تربیت احساسات، به ترتیب از زن سی ساله و زنبق درهٔ بالزاک الهام میگیرند.
آثار فلوبر به دلیل ریزبینی و دقت فراوان در انتخاب کلمات، آرایههای ادبی، و به طور کلی زیباییشناسی ادبی، در ادبیات زبان فرانسوی کاملاً منحصر به فرد میباشد. کمالگرایی وی به اندازهای بود که هفتهها به نوشتن یک صفحه وقت سپری مینمود، و به همین دلیل، در طول سالیان نویسندگی خود تعداد کمی اثر از خود بر جای گذاشت. او پس از نوشتن، آثار را با صدای بسیار بلند در اتاق کار خود، که آن را فریادگاه مینامید، میخواند تا وزن، آهنگ و تأثیر واژگان و جملات را بسنجد.
او بسیاری از شهرت خود را مدیون نوشتن رمان مادام بوآری در سال ۱۸۵۷ است. فلوبر فرزند یک جراح تجربی بود، کسی که در رمان مادام بوآری نقشی کلیدی دارد
آثار
1. سفری به دوزخ (۱۸۳۵)
2. رویایی از دوزخ (۱۸۳۷)
3. خاطرات یک دیوانه (۱۸۳۸)
4. اسمار (۱۸۳۹)
5. نوامبر (۱۸۴۲)
6. مادام بوآری (۱۸۵۷)ترجمه محمد قاضي و رضا عقيلي انتشارات مجيد، محمدمهدي فولادوند انتشارات جامي، مهدي سحابي نشر مركز
7. سالامبو (۱۸۶۲) ترجمه احمد سميعي انتشارات خوارزمي
8. تربیت احساسات (۱۸۶۹) ترجمه مهدي سحابي نشر مركز
9. نامههایی به شهرداری روآن (۱۸۷۲)
10. داوطلب (وودویل) (۱۸۷۴)
11. وسوسهٔ سنت آنتوآن (۱۸۷۴)ترجمه كتايون شهپرراد و آذين حسينزاده انتشارات قطره
12. سه قصه (۱۸۷۷)ترجمه جلالالدين كزازي نشر مركز
13. بووار و پکوشه (۱۸۸۱) (نا تمام) ترجمه افتخار نبوينژاد انتشارات كاروان
اینم آدرس تو ویکی پدیا:http://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%88_%D9%81%D9%84%D9%88%D8%A8%D8%B1
(۱۲ دسامبر ۱۸۲۱-۸ مه ۱۸۸۰) یکی از بزرگترین نویسندگان قرن نوزدهم فرانسه است.
نوع نگارش واقعگرایانهٔ فلوبر، ادبیات بسیار غنی و تحلیلهای روانشناختی عمیق او از جمله خصوصیات آثار وی میباشد که الهامبخش نویسندگانی چون موپسان، امیل زولا و آلفونس دوده بوده است. او خود تأثیرگرفته از سبک و موضوعات بالزاک، نویسندهٔ دیگر قرن نوزدهم میباشد؛ به طوری که دو رمان بسیار مشهور وی، مادام بواری و تربیت احساسات، به ترتیب از زن سی ساله و زنبق درهٔ بالزاک الهام میگیرند.
آثار فلوبر به دلیل ریزبینی و دقت فراوان در انتخاب کلمات، آرایههای ادبی، و به طور کلی زیباییشناسی ادبی، در ادبیات زبان فرانسوی کاملاً منحصر به فرد میباشد. کمالگرایی وی به اندازهای بود که هفتهها به نوشتن یک صفحه وقت سپری مینمود، و به همین دلیل، در طول سالیان نویسندگی خود تعداد کمی اثر از خود بر جای گذاشت. او پس از نوشتن، آثار را با صدای بسیار بلند در اتاق کار خود، که آن را فریادگاه مینامید، میخواند تا وزن، آهنگ و تأثیر واژگان و جملات را بسنجد.
او بسیاری از شهرت خود را مدیون نوشتن رمان مادام بوآری در سال ۱۸۵۷ است. فلوبر فرزند یک جراح تجربی بود، کسی که در رمان مادام بوآری نقشی کلیدی دارد
آثار
1. سفری به دوزخ (۱۸۳۵)
2. رویایی از دوزخ (۱۸۳۷)
3. خاطرات یک دیوانه (۱۸۳۸)
4. اسمار (۱۸۳۹)
5. نوامبر (۱۸۴۲)
6. مادام بوآری (۱۸۵۷)ترجمه محمد قاضي و رضا عقيلي انتشارات مجيد، محمدمهدي فولادوند انتشارات جامي، مهدي سحابي نشر مركز
7. سالامبو (۱۸۶۲) ترجمه احمد سميعي انتشارات خوارزمي
8. تربیت احساسات (۱۸۶۹) ترجمه مهدي سحابي نشر مركز
9. نامههایی به شهرداری روآن (۱۸۷۲)
10. داوطلب (وودویل) (۱۸۷۴)
11. وسوسهٔ سنت آنتوآن (۱۸۷۴)ترجمه كتايون شهپرراد و آذين حسينزاده انتشارات قطره
12. سه قصه (۱۸۷۷)ترجمه جلالالدين كزازي نشر مركز
13. بووار و پکوشه (۱۸۸۱) (نا تمام) ترجمه افتخار نبوينژاد انتشارات كاروان
اینم آدرس تو ویکی پدیا:http://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%88_%D9%81%D9%84%D9%88%D8%A8%D8%B1