پاسخ : سمپاد - بودن یا نبودن؟
ببین ،
تقاوت در هوش بودن ُ که کسی شک نداره
کسی که هوشش بیشتره ، انرژیش بیشتره ، باید تو محیط خاص قرار بگیره ،
تو محیط خاص این استعداداشو به ثمر برسونه
تاثیر محیط رو یه چنین افرادی ، خعلی بیشتره از بقیه ، که حالا استعداد و هوششون کمتره
به نظر من که وقتی یه دانش آموز باهوشه و تو یه محیطی قرار می گیره که قاطی با بچه های دیگس ،
اون بیشتر تمایل داره که ضعیف بشه و همرنگ بقیه شه ، تا اینکه تو او محیطه بقیه رو هم درس خون کنه
پخش کردن این بچه ها بین بقیه واقعا به اونا ضرر می رسونه و به دیگران هم کمکی نمی کنه !
* معیار بودن امتحان هم خیلی خوب نیست ، اما واقعن به امتحانشم بستگی داره
یه امتحان با وقت زیاد ، که هر کی با ذهن باز بشینه رو یه سری سوال فکری _ واقعن فکری _ فک کنه
اینا معیاره ، نه امتحان از شهرهای غیر از مراکز استان بیاد و نمونه و سمپاد امتحانشون یکی باشه هرکی نمرش بهتر شد سمپادی شه
و ای حرفا
* روابط اجتماعی صفر هست ، اما باید رو نقطه ضعفاش کار شه ؛
دبیر مطالعات اجتماعی بجای ملا لغتی پرسیدن درس تاثیرات خرده نظام ها بر نظام اجتماعی کل ،
بیاد از پایه به یارو یاد بده که وقتی طرف ُ دید چجور باش حرف بزنه
چجور روابط اجتماعی داشته باشه _ چیزی که شنیدم خوشبختانه تو بعضی مراکز هست _
اما ما فعلن حفظ کردن تاثیرات خرده نظامهای اجتماعی بر نظام اجتماعی کل در برناممون ِ بدبختانه