• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

اخبار مربوط به سمپاد

happiestchemist

ملکه ی شیشه ای
ارسال‌ها
2,802
امتیاز
9,187
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
4d
سال فارغ التحصیلی
1390
مدال المپیاد
دارم.
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
داروسازی
پاسخ : اخبار مربوط به سمپاد

ما اصلا تو مدرسمون خیلی 12 نمره شاخی بود واسه ریاضی. نصف بیشتر زیر 12 بودن که دوباره امتحان میدادن.

18 اخه؟ ما کلا تو یه سری درسا دو سه تا نمره بالای 16هم فک نمیکنم داشتیم.
 

arezoo.s

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
151
امتیاز
1,808
نام مرکز سمپاد
فرزانگان یک مشهد
شهر
مشهد
مدال المپیاد
فقط نه فصل مورتیمر خوندم......
پاسخ : اخبار مربوط به سمپاد

به نقل از ایلیا :
میدونم، اگه برای ما بود که خوب نبود خب. :-"
والا!
 

YaSm!nA

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
281
امتیاز
1,717
نام مرکز سمپاد
فرزانگان حکیم زاده
شهر
یزد
سال فارغ التحصیلی
98
تلگرام
پاسخ : اخبار مربوط به سمپاد

به نقل از ملکه شیشه ای :
ما اصلا تو مدرسمون خیلی 12 نمره شاخی بود واسه ریاضی. نصف بیشتر زیر 12 بودن که دوباره امتحان میدادن.

18 اخه؟ ما کلا تو یه سری درسا دو سه تا نمره بالای 16هم فک نمیکنم داشتیم.
:O
ایین نامه اصلی سمپادم ک ب دیوار مدرسس نوشته نمره زیر 14 و معدل زیر 17
خوب البته ک مدرسه ما زیر 18 رو بیجاره میکنه بیچااااره
مسلما ازمونا اسون نیستن
ی جوری در حد پدر در بیااار و شانس بیاری ازمون هماهنگ سمپاد استان باشه.. والا اسون تره دبیرای خودمونن.

دبیر ریاضیمون 3 سال پیش روز اول گف. ریاضی هرکی 18 بشه حکم 20 رو داره. :|
 

شکیبـآ

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
711
امتیاز
15,517
نام مرکز سمپاد
فرزانگان امین1
شهر
اصفهان
سال فارغ التحصیلی
1397
برکناری ناگهانی مدیر فرزانگان امین 1!
بی دلیل!
 

m0rvarid

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
104
امتیاز
3,067
نام مرکز سمپاد
فرزانگان مرکز طهران
شهر
تهران
مدال المپیاد
تا مهر نود و دو که اومدم تجربی، المپیاد ریاضی بودم
مرثیه ای برای یک رویا:

روایت چند دانش آموز از مشکلات نظام آموزشی و مدارس سمپاد؛ مدارسی که کمی متفاوت بودند..

آیین رونمایی :
سه شنبه 23 آذر - سالن سوره حوزه هنری - ساعت
15:30

شرکت در آیین رونمایی مستند برای همه افراد آزاد میباشد
 

admin

کاربر فوق‌حرفه‌ای
عضو کادر مدیریت
مدیر کل
ارسال‌ها
856
امتیاز
1,853
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
89
تحصیل قریب140هزار دانش آموزدرمدارس استعداد های درخشان کشور
رئیس مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان و دانش پژوهان وزارت آموزش و پرورش از تحصيل قریب به 140 هزار دانش آموز دختر و پسر در دوره های اول و دوم متوسطه در 670 مدرسه استعدادهای درخشان کشور خبرداد.

fileLoader.php


حسین شجاعی در نشست با مدیران مدارس استعدادهای درخشان استان خراسان جنوبي اظهارکرد: در حال حاضر 5.1 درصد دانش آموزان دوره متوسطه اول و 3.2 درصد دانش آموزان دوره متوسطه دوم در مدارس استعداد های درخشان کشور مشغول تحصیل می باشند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش، با بیان این که شناسایی وهدایت استعداد هاي درخشان، توانمند سازی آنان در جامعه از مهم ترین اهداف مدارس سمپاد است، تصریح کرد: در کنار این اهداف کلی، ارائه خدمات و تسهیلات ویژه به دانش آموزان دارای استعداد های برتر و رشد و شکوفایی این استعدادها از مهم ترین رسالت مدارس استعدادهای درخشان به شمار می رود.

وي، به توسعه 4 برنامه محوری با31 فعالیت در برنامه ششم توسعه اشاره كرد و افزود: «شناسایی دانش آموزان دارای استعداد های برتر در حوزه‌های مختلف با روش های چند گانه»، «تربیت متعادل این دانش آموزان درساحت های6گانه»، «کیفیت بخشی به آموزش و پرورش به منظور هدایت و ارتقای کارآمدی آنان» و «ترویج دانش تخصصی در میان پژوهشگران، مدیران، دبیران و ارتقای فرهنگ عمومی» از شاخص های این چهارمحور به شمارمی رود.

شجاعی با بیان این که تعلیم و تربیت در زمان متوقف نمی شود، اضافه کرد: معلمین ما باید با اصول شناسایی و هدایت که جزو وظایف مهم آنان است به خوبی آشنا باشند
 

Admin2

لنگر انداخته
عضو کادر مدیریت
مدیر کل
ارسال‌ها
7,594
امتیاز
37,025
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1389
امروز اگر برنامه مناظره رو دیده باشید صبح راجع به سمپاد حرف میزدن. این خبرشه :

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، برنامه مناظره این هفته پیرامون تصمیم جدید وزارت آموزش‌وپرورش مبنی بر حذف آزمون مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی در پایه هفتم برگزار شد. در این برنامه علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش و کوروش فتحی کارشناس آموزشی به عوان موافقان حذف آزمون و الهام یاوری عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و میعاد صالحی عضو هیئت علمی دانشگاه شریف به عنوان مخالفان حذف آزمون حضور داشتند.

علی زرافشان در این برنامه با تاکید بر اینکه یکی از وظایف نظام تعلیم و تربیت پاسخگویی به نیازهای خاص دانش‌آموزان است و آموزش‌وپرورش باید شرایط را فراهم کند، گفت: اقداماتی که در سال‌های گذشته انجام شد به شناسایی و آموزش دانش‌آموزان استعدادهای برتر می‌پردازد اما در طرح اخیر مدارس استعدادهای درخشان هدف نیستند و هدف اصلی حذف آزمون از مدارس ابتدایی است چرا که این آزمون‌ها آسیب‌های مختلفی را ایجاد کرده‌اند و آموزش ابتدایی تحت تاثیر این دو آزمون از مسیر اصلی خود یعنی رشد اجتماعی دانش‌آموزان خارج شده است.

وی افزو: ‌160 نماینده مجلس نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشته‌اند و در متن نامه به شیوه جذب در مدارس تیزهوشان که صرفا کتبی است و اشکالات متعددی دارد و هزینه‌های بسیار خانواده‌ها برای قبولی فرزندانشان در این مدارس اشاره شده است. برخی خانواده‌ها برای قبولی فرزندشان در مدارس تیزهوشان، او را تحت فشار شدید قرار می‌دهند و شاهد غلبه رویکرد آموزش و کنکور محور در دوره ابتدایی هستیم.

* قبولی در آزمون سمپاد دشوارتر از کنکور

زرافشان گفت: روش شناسایی استعدادهای برتر از طریق آزمون غلط است و سه جلسه بحث در شورای عالی آموزش‌وپرورش بر این بود که روش‌های جایگزین شناسایی استعدادهای برتر چه باشد اما روش‌های جایگزینی جز برنامه شهاب مطرح نشد اما دو روش برای شناسایی استعدادهای برتر وجود دارد که عبارتند از روش درون مدرسه‌ای و برون مدرسه‌ای. روش‌های برون مدرسه‌ای مثل مسابقات، المپیادها و جشنواره‌ها هستند که در این امور تجربه خوبی داریم اما در آزمون فقط هوش آن هم هوش ریاضی دانش‌آموزان سنجیده می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد:‌ در آزمون مدارس سمپاد از 250 هزار داوطلب شرکت کننده تنها 15 هزار نفر پذیرفته می‌شوند یعنی از 16 نفر یک نفر، هم‌اکنون سخت‌ترین کنکور تجربی است اما از هر دو نفر یک نفر پذیرفته‌می شود. در مدارس نمونه دولتی هم 350 هزار داوطلب وجود دارند که 50 هزار نفر پذیرفته می‌شوند یعنی ازهر هفت نفر یک نفر.

* رویکرد ترکیبی برای حضور دانش‌آموزان سمپاد در مدارس عادی

در ادامه مناظره کوروش فتحی کارشناس آموزشی به عنوان موافق طرح حذف آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی یادآور شد:‌ما هم موافقیم که از دانش‌آموزان تیزهوش باید حمایت شود اما نحوه حمایت مهم است آیا باید به بچه‌های تیزهوش و سرآمد خدمات ویژه‌ای ارائه شود؟ پاسخ این سوال در تمام کشورها بله است و به سه استراتژی ختم شده است.

وی افزود: در استراتژی نخست تأکید می‌شود باید دانش‌آموزان تیزهوش را از سایران جدا کنیم و خدمات ویژه‌ای فراهم شود تا این‌ها خلاق و مبتکر شده و به جامعه خدمت کنند بعدها به این رویکرد انتقاد شد و معتقد بودند نباید نگاه ابزاری به این کودکان وجود داشته باشد بنابراین بر آموزش مساوی و در کنار هم مطرح شد تا نظام آموزشی از طریق مشارکت بچه‌ها با یکدیگر اداره شود و در کشورهای آسیایی همچون ژاپن و کره جنوبی اجرا شد اما پس از مدتی به این نتیجه رسیدند تا جایی که هویت بچه‌ها شکل نگرفته است باید آنها شکل ترکیبی کنار هم باشند و پس از شکل‌گیری هویت به مدارس تخصصی و ویژه خود هدایت شوند و بخش مهمی از کشورهای دنیا از این روش استفاده می‌کنند.

این کارشناس آموزشی گفت:‌ مدارس سمپاد از بچه‌ها شهریه می‌گیرد و معادل 50 درصد شهریه مدارس غیردولتی است. مدارس غیردولتی برند نیاز به کمک ندارند و مدارس سطح پایین آنها مانند مدارس دولتی هستند.

* آموزش‌وپرورش برای تصمیم جدید خود با نخبگان مشورت نکرد

در ادامه این مناظره، الهام یاوری عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در مخالفت با حذف آزمون مدارس سمپاد با اشاره به مشکل دانش‌‌آموزان پایه ششم که تا دو ماه دیگر می‌خواستند در آزمون مدارس سمپاد شرکت کنند، گفت:‌ این دانش‌آموزان حدود یک سال است که برای شرکت در این آزمون مطالعه کرده‌اند و در برخی موارد خانواده‌ها هزینه‌هایی انجام داده‌اند اما دو ماه مانده به کنکور می‌گویند کنکوری نداریم و مدارس تیزهوشان در پایه هفتم پذیرش نخواهند داشت.

وی افزود:‌ دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش مرداد 96 گفته بود "پیش از این فعالیت مدارس تیزهوشان بدون آئین نامه بود و الان با تصویب آئین‌نامه جدید پذیرش دانش‌آموزان در پایه هفتم و دهم از انسجام بیشتری برخوردار خواهد بود، این تصویب نامه چهار جلسه در شورای عالی بررسی شده است" اما یکباره و کمتر از 5 ماه بدون هیچ پشتوانه کارشناسی و جلسه جدید می‌گویند مدارس سمپاد حذف است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس بیان کرد: هیچ فردی موافق برگزاری آزمون برای مدارس سمپاد نیست و بچه‌های تیزهوش امکانات ویژه نمی‌خواهند اما آنها فضای ویژه و هم‌افزایی می‌خواهند، بچه‌های تیزهوش می‌خواهند استعدادهایشان به رسمیت شناخته و از توانمندی آنها استفاده شود در بحث فرار نخبگان مهمترین عامل تاثیرگذار این است که فکرمی‌کنند تاثیرگذاری ندارند.

* با حذف سمپاد دسترسی به امکانات آموزشی با کیفیت محدودتر می‌شود

یاوری تأکید کرد: آنچه که باعث استرس می‌شود رقابت است وقتی دسترسی کافی به سیستم آموزش کیفی وجود ندارد سر امکانات با کیفیت رقابت ایجاد می‌شود و این رقابت استرس‌زاست و با حذف مدارس سمپاد و نمونه دولتی امکانات موجود محدوتر و تعادل عرضه و تقاضا به هم می‌خورد و رقابت از این مدارس به مدارس غیردولتی که هیچ کنترلی بر روی آن ندارند کشیده می‌شود.

وی مطرح کرد: 60 درصد کشورهای دنیا روش تفکیکی دارند و هیچ کشوری نبوده که روش تفکیکی داشته باشد و آن را از بین ببرد. ما هم با برگزاری آزمون برای جذب در مدارس سمپاد مخالفیم اما آموزش‌وپرورش برای این تصمیم جدید باید با نخبگان مشورت می‌کرد که این اقدام صورت نگرفت و با حذف مدارس سمپاد ارتباط نسل‌های نخبگان از بین می‌رود.

* 42 درصد سمپادی‌ها کشور را ترک نکرده‌اند

در ادامه این برنامه، میعاد صالحی عضو هیئت علمی دانشگاه شریف و عضو تیم تدوین سند راهبردی کشور در امور نخبگان در مخالفت با حذف آزمون مدارس سمپاد عنوان کرد: ما بیشتر از منتقد متعجب هستیم. وقتی ریشه را می‌زنید و می‌گویید ساقه سر جای خود می‌ماند مشخص است ساقه خشک می‌شود. این مصوبه مشکل محتوایی و شکلی دارد و با سندهای بالا دستی در تضاد است.

وی افزود: طرح شهاب سالها قبل تصویب شده و اکنون در مرحله اجراست و مشخص نیست این طرح در این سالها چه کرده و به چه نتایجی رسیده است؟ چرا در سه سالی که طرح شهاب در سه پایه تحصیلی به صورت آزمایشی اجرا شد اطلاعات اجرای آن برای بررسی و تحلیل بیشتر منتشر نکرده‌اند تا براساس آن برای مدارس تیزهوشان پذیرش داشته باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه شریف بیان کرد:‌ با این طرح افراد پولدار بچه‌هایشان را به مدارس غیردولتی خاص می‌فرستند و آنها که پول ندارند رها می‌شوند هر چند گفتن این مسائل ممکن است از نظر آموزش‌ و پرورش ارزش نداشته باشد.

عضو تیم تدوین سند راهبردی کشور در امور نخبگان گفت: از 50 نفر مدال‌آور رشته ریاضی، 31 نفر یا به عبارتی 60 درصد سمپادی هستند که از بین سمپادی‌ها 42 درصد در کشور حضور دارند و کشور را ترک نکرده‌اند. تصمیمات مختلفی تا به امروز موجب تضعیف سمپاد شده است در حالیکه می‌توانستیم بدون آزمون و با مکانیسم دیگری دانش آموزان تیزهوش را جذب کنیم.


منبع : https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/11/27/1658171
 

frants

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
144
امتیاز
582
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
اصفهان
ازمون تیزهوشان هفتم درپایان جدال ها جمعه با ۶۰سوال تستی ۵۰ دقیقه:-?? و ۵ سوال ۱۰ دقیقه:-l برگزار می شود با ارزوی پیروزی برای شایستگان براشون دعا کنید ان شالله بهترین خودشون باشن||=||<D=
 
آخرین ویرایش:

Mehrka

MEHRKA
ارسال‌ها
339
امتیاز
3,882
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
دوردورا
سال فارغ التحصیلی
1400
مدال المپیاد
...
دانشگاه
...
رشته دانشگاه
...
ازمون تیزهوشان هفتم درپایان جدال ها فردا جمعه با ۶۰سوال تستی ۵۰ دقیقه:-?? و ۵ سوال ۱۰ دقیقه:-l برگزار می شود با ارزوی پیروزی برای شایستگان براشون دعا کنید ان شالله بهترین خودشون باشن||=||<D=
ببخشیدا فردا پنج شنبه اس
 

mohad_z

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,394
امتیاز
22,767
نام مرکز سمپاد
فرزانگان سه
شهر
طـــهـران
سال فارغ التحصیلی
95
رشته دانشگاه
زیست فناوری/ ژنتیک
نهمین نمایشگاه دستاوردهای علمی_پژوهشی دبیرستان فرزانگان ۳
زمان: ۱۰ و ۱۱ مرداد ساعت ۹ تا ۱۴
مکان: میدان اختیاریه _ کوچه یزدانیان یکم _ دبیرستان فرزانگان ۳ (دوره دوم)
تلگرام @namayeshgahf3
 

karammash

کاربر جدید
ارسال‌ها
1
امتیاز
1
نام مرکز سمپاد
علامه حلی 9
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1405
دوستان کسی از زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 98 - 99 خبری داره؟توی مشاوره تحصیلی تحصیلیکو زده اواخر فروردینه 98 هستش کسی آمار دقیق داره؟
 

fatool

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
82
امتیاز
133
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
یه جایی تو ایران
سال فارغ التحصیلی
1600
دوستان کسی از زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 98 - 99 خبری داره؟توی مشاوره تحصیلی تحصیلیکو زده اواخر فروردینه 98 هستش کسی آمار دقیق داره؟
چقدر عجله داری برای ثبت نام !!!!!!!!!!!!!!!
هنوز برای برنامه ریزی ازمون و ثبت نامش بی نهایت زوده
 
بالا