سلام
یادمه سال پیش که می خواستیم سیمولیشن را شروع کنیم کلی مشکل داشتیم منبع خوب برای شروع نبود ، کسی نبود راهنماییمون کنه و ... کلا نمی دونستیم چه جوری و از کجا باید شروع کنیم
این تاپیک را زدم یه مقدماتی بگم برای افرادی که تازه می خوان سیمولیشن کار کنند .
یه منبع فارسی خوب هم برای شروع کار : کتاب رویوکاپ آموزش شبیه ساز فوتبال دو بعدی از علیرضا میرزایی و زهرا مهدوی انتشارات اندیشه سرا . فکر می کنم تنها کتاب در این زمینه باشه و برای شروع خیلی خوبه اول در مورد لینوکس مقدماتی را گفته ، بعد یک فصل در مورد سیستم شبیه سازی فوتبال توضیح داده و دو تا بیس Uva_trilearn و Golden Dream را بررسی کرده.
برای شروع کار باید شما به زبان C++ آشنایی داشته باشین ( البته با هر زبانی می شه برنامه ی تیم را نوشت ولی بیشتر بیس ها (که در ادامه در موردش صحبت می کنیم ) به زبان C++ هستند )
شبیه سازی فوتبال در محیط لینوکس انجام می شه پس در اولین قدم باید یک توزیع از لینوکس را بگیرین و نصب کنید . توزیع فدورا یکی از بهترین توزیع های لینوکس برای سیمولیشن هست :
مقاله آموزش نصب فدورا
خوب حالا باید به طور کلی با لینوکس آشنا بشین و بعضی از دستورات اون را یاد بگیرید .
در زمینه آموزش لینوکس کتاب های زیادی هست و مقاله های زیادی هم توی نت می تونین پیدا کنین . ولی خوب فصل آموزش کاربردی لینوکس همون کتابی که معرفی کردم خیلی خوبه و همه ی چیزایی که نیاز دارین را یاد داده .
خوب حالا باید سرور شبیه سازی فوتبال را نصب کنید .
توی این مقاله نصب سرور شبیه سازی آموزش داده شده .
بعد از نصب سرور شبیه ساز فوتبال باید کارتون را با یک بیس شروع کنید.
و اما بیس چیه ؟ : بیس در واقع کد های آماده یک تیم از قبل نوشته شده است . که شما بیس را ویرایش می کنید و کد های خودتون را می نویسید .
( در قوانین هر مسابقه ای ذکر می شه که شما مجازید از چه بیس هایی استفاده کنید )
برای شروع کار بیس Uva_trilearn بیس مناسبی هست این بیس را دانلود کنید و اجرا کنید . ( نحوه اجرای بیس توی
این لینک هست )
حالا باید شروع به بررسی کد های بیس Uva trilearn کنید و بعد هم برید سراغ ویرایش بیس و نوشتن کد های خودتون .
این فایل هم بررسی کلی بیس یو وی ای هست البته به زبان انگلیسی :
لینک دانلود
توی پست بعدی داخل همین تاپیک یک بررسی کلی برای این بیس قرار می دم .