جاده ، راه آهن یا خط هواپیمایی

  • شروع کننده موضوع
  • مدیر کل
  • #1

admin

کاربر فوق‌حرفه‌ای
عضو کادر مدیریت
مدیر کل
ارسال‌ها
856
امتیاز
1,860
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
89
اگر شما وزیر راه و شهرسازی (زیربنایی سابق و مسکن + راه اسبق) باشید به کدام حوزه بیشتر اهمیت میدین؟ ساختن راه های بین شهری و راه آسفالت؟ ساختن و تقویت خطوط راه آهن؟ یا حمل و نقل هواپیمایی؟ چرا؟
 

farshidGCD

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,747
امتیاز
7,916
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
MMU
رشته دانشگاه
IBM - ID
پاسخ : جاده ، راه آهن یا خط هواپیمایی

حمل و نقل هوایی از سریع ترین و با توجه به تعداد مسافری که میتونه در واحد جابجا کنه (در صورتی که هواپیما مناسب باشه) به صرفه ترین و از ایمن ترین انواع حمل و نقله، اما با توجه به این که ما در ایران زندگی می کنیم با دو مساله مواجهیم: تحریم های بین المللی و عدم تقاضای گسترده برای جابجایی هوایی
بنابراین فکر کنم بهتره روی حمل و نقل ریلی کار بشه، قطارهای سریع السیر میتونن گزینه خیلی خوبی باشن اما نیاز به زیرساخت های مصرفی دارن
اما چیزی که ابدا نباید حمل و نقل غالب بشه، جابجایی جاده ایه! ضمن این که باید روی امنیت جاده ها کار بشه، حتی الامکان باید سعی کرد استفاده از جاده ها چه در جابجایی های شهری و چه بین شهری کم بشه و از جایگزین های ریلی (در شهر مترو و بین شهرها قطار) استفاده کنیم
اما این کار علاوه بر زیرساخت های مناسب نیاز به فرهنگسازی و قانون های مناسب هم داره
 

Admin2

لنگر انداخته
عضو کادر مدیریت
مدیر کل
ارسال‌ها
7,646
امتیاز
37,423
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1389
پاسخ : جاده ، راه آهن یا خط هواپیمایی

حمل و نقل هوایی که توانایی جابه جایی بالایی نداره. در مقابل ریلی که هیچه ! نه؟
 

farshidGCD

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,747
امتیاز
7,916
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
MMU
رشته دانشگاه
IBM - ID
پاسخ : جاده ، راه آهن یا خط هواپیمایی

با توجه به زمان کوتاهی که برای جابجایی می خواد و تعداد مسافری که در هر پرواز میتونه حمل کنه (البته با هواپیماهای درست و حسابی) بیشتره، مثلا برای ایران که فاصله دو نقطه دور تر از 3000 کیلومتر نیست، یک هواپیمای میان برد با ظرفیت 500 مسافر میتونه ظرف 3 ساعت و خوردی دور ترین نقاط کشور رو طی کنه، اون هم با هزینه ای مناسب
ولی همین مسافت رو قطارهای معمولی با حداکثر 650 مسافر در مدت 17 ساعت طی می کنن
البته مسلما قطار میتونه مسافرا رو در ایستگاه های بین راه هم سوار/پیاده کنه ولی برای هواپیما این کار سخت تره
اما اگه زمان و هزینه رو در نظر بگیریم جابجایی هوایی به صرفه تر به نظر میاد، ضمن این که هزینه های زیرساختی کمتری نسبت به قطار میخواد (بخصوص اگه قطارهای سریع السیر رو بخوایم راه اندازی کنیم زیرساخت های مصرفی فوق العاده سنگینی میخواد و برای راه دور هم زیاد مناسب نیست
 
بالا