- شروع کننده موضوع
- #1
Zr74
کاربر فوقحرفهای
- ارسالها
- 742
- امتیاز
- 4,223
- نام مرکز سمپاد
- دبیرستان فرزانگان ۱
- شهر
- تهران
- دانشگاه
- شهید بهشتی
- رشته دانشگاه
- داروسازی
همونطور که میدونید جدیدا در بعضی جاها لاستیک خودرو ها به جای هوا با گاز نیتروژن پر می شوند.
اینجا میخوایم بررسی کنیم که این گاز چه فرقی با هوا داره و چرا برای این کار بهتر است.
برای شروع اول باید به چندتا چیز توجه کرد. مثلا اینکه فشار و دمای گاز داخل لاستیک موقع حرکت خیلی زیاده و مسلما گازی که دیرتر گرم بشه (ظرفیت گرمایی بیشتری داشته باشد)، برای لاستیک مناسب تره. دوما اینکه پر کردن لاستیک باگاز N2 باعث میشه لاستیک نرم تر باشه و راحت تر حرکت کنه.
آخرین نکته هم این که با توجه به شواهد گاز نیتروژن کمتر از هوای عادی از لاستیک نشت می کند.
هدف تاپیک اینه که بیایم رو این موارد بحث کنیم و با مقایسه خواص فیزیکی و شیمیایی N2 و هوای معمولی دلیل بیاریم و تفاوت هاشونو توجیه کنیم.
در ضمن اگر چیز دیگه ای هم در این مورد میدونین که من بهش اشاره نکردم میتونین اضافه کنین.
با تشکر
اینجا میخوایم بررسی کنیم که این گاز چه فرقی با هوا داره و چرا برای این کار بهتر است.
برای شروع اول باید به چندتا چیز توجه کرد. مثلا اینکه فشار و دمای گاز داخل لاستیک موقع حرکت خیلی زیاده و مسلما گازی که دیرتر گرم بشه (ظرفیت گرمایی بیشتری داشته باشد)، برای لاستیک مناسب تره. دوما اینکه پر کردن لاستیک باگاز N2 باعث میشه لاستیک نرم تر باشه و راحت تر حرکت کنه.
آخرین نکته هم این که با توجه به شواهد گاز نیتروژن کمتر از هوای عادی از لاستیک نشت می کند.
هدف تاپیک اینه که بیایم رو این موارد بحث کنیم و با مقایسه خواص فیزیکی و شیمیایی N2 و هوای معمولی دلیل بیاریم و تفاوت هاشونو توجیه کنیم.
در ضمن اگر چیز دیگه ای هم در این مورد میدونین که من بهش اشاره نکردم میتونین اضافه کنین.
با تشکر