• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

معرفی رشته های علوم انسانی

Farah diba

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
5
امتیاز
11
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
مشهد
مدال المپیاد
المپیاد زبان البته هنو مدالش تو راهه:-D
دانشگاه
هاروارد:-D
رشته دانشگاه
مردم آزاری...حرص درآوردن
پاسخ : معرفی رشته های علوم انسانی

یکم اطلاعات درباره حقوق و وکالت بدید.خانما هم میتونن توش موفق بشن عایا؟:-D
 

saratahmasbi

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
157
امتیاز
1,157
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
سارایوو(بوسنی و هرزگوین)
رشته دانشگاه
حقوق
پاسخ : معرفی رشته های علوم انسانی

توانایی‌های مورد نیاز و قابل توصیه
تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه، توانایی استفاده از کتب فقهی، قدرت استنباط بالا، آشنایی کامل با ادبیات زبان فارسی، منطق، عربی و جامعه ‌شناسی از ملزومات این رشته است.
جسارت، قدرت استدلال، خلاقیت ذهنی و فن بیان خوب لازمه موفقیت در این رشته است. در کل باید گفت که نحوه استدلال و فن بیان، ابزار کار یک حقوقدان است.
یک دانشجوی حقوق باید شیفته و عاشق این رشته باشد یعنی اگر هدفش این است که به وسیله رشته حقوق امرار معاش کند مطمئناً حقوقدان موفقی نخواهد شد.
ممکن است که به دست‌آوردن لیسانس حقوق کار دشواری نباشد اما حقوقدان شدن بسیار مشکل است. چرا که علم حقوق امروزه با جامعه‌شناسی، روانشناسی و علوم فلسفی آمیخته شده است و یک حقوقدان باید از این علوم اطلاعات کافی داشته باشد. همچنین یک دانشجوی حقوق برای این که در رشته خود موفق گردد لازم است که به زبان و ادبیات فارسی مسلط باشد چون منطق حقوق در ضمن این که شباهت‌های زیادی به منطق ریاضی دارد، یک منطق اقناعی و خطابی است. یعنی یک حقوقدان باید بتواند کسانی را که مورد خطاب او قرار می‌گیرند و یا دادگاهی را که مامور رسیدگی به دعواست، با زبان سلیس و بلیغ قانع کند، در نتیجه باید به زبان و ادبیات مسلط باشد. در ضمن باید اطلاعاتی از ریاضیات داشته باشد زیرا هم محاسبات حقوقی گاهی احتیاج به ریاضی دارد و هم منطق ریاضی، منطق اساس حقوق است و افراد باید بدانند که به چه ترتیب از قوانین استنباط کنند چون حقوق زمانی اهمیت پیدا می‌کند که قانون در مورد مشکل مورد نظر، حکمی نداده است و باید حقوقدان از مسائل موجود، احکامی را که در قانون وجود ندارد، استنباط کند.
اهمیت این مساله زمانی بیشتر روشن می‌گردد که بدانیم یک قاعده ممکن است در دو زمان مختلف دو معنی متفاوت داشته باشد و یا از یک متن واحد، دو نسل مختلف امکان دارد برداشتی متفاوت داشته باشند. برای مثال در قانون مدنی داریم که زن و شوهر باید با یکدیگر حسن معاشرت داشته باشند. ولی معنی حسن معاشرت در 50 سال پیش با امروز متفاوت است و یا معنی حسن معاشرت در شهرها با همین ترکیب در روستاها فرق دارد و این کار حقوقدان است که با توجه به موقعیت زمان و مکان برداشت درست و صحیحی از عبارت‌های موجود در قانون داشته باشد.
به عبارت دیگر نباید تصور کرد که همه‌چیز در قوانین خلاصه می‌شود و کسی که قوانین را بداند، حقوقدان است. بلکه نقش مهم حقوقدان در به کاربردن فنون و هنرهای خاصی است که باید آنها را بیاموزد و برای به دست آوردن قواعدی که در متون قوانین نیامده است، از آنها استفاده کند.
دانشجوی علاقمند به رشته حقوق باید نه تنها با زبان فارسی بلکه با ادبیات فارسی و حتی با دیوان‌های شعرای بزرگ ایران آشنا باشد چون سخنوری و همچنین قدرت قلم و نویسندگی از فضایل یک حقوقدان است و یک حقوقدان باید با تکیه بر قلم و یا سخن، نظریه و یا تفکر حقوقی خود را نشر دهد. همچنین با این دو حربه می‌تواند در مقام دفاع از مظلومی برآمده و با تعبیرات و جملات شیوا، دلنشین و تاثیرگذار سخن خود را به کرسی بنشاند. همچنین برای آن که بتواند لایحه‌ای را بنویسد باید سخن او همراه با دلیل و برهان باشد. به همین دلیل لازم است که با منطق آشنا باشد.

درس ها و واحدهای رشته حقوق

دروس پایه:
مقدمه علم حقوق، حقوق جزای عمومی، حقوق اساسی، حقوق مدنی، مبانی علم اقتصاد، عربی، مالیه عمومی، مبانی جامعه شناسی.

دروس اصلی و تخصصی:
آئین دادرسی مدنی، متون حقوقی، آئین دادرسی کیفری، حقوق اساسی، حقوق جزای عمومی، حقوق بین المللی عمومی، حقوق سازمان‌های بین المللی، حقوق اداری، اصول فقه، متون فقه، حقوق تجارت، قواعد فقه، حقوق تطبیقی، ادله ثبات دعوی، حقوق کار، پزشکی قانونی، کار تحقیقی، حقوق بین المللی خصوصی. تسلط بر زبان عرب و فرانسه هم به اغلب دانشجویان حقوق توصیه می‏شود. امکان ادامه تحصیل در این رشته تا مقطع دکتری تخصصی برای تمام گرایش‌های حقوق وجود دارد.

وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر
در مقطع کارشناسی ارشد امکان ادامه تحصیل در 7 گرایش وجود دارد:
1- حقوق خصوصی 2- حقوق بین‌الملل 3- حقوق جزا و جرم شناسی 4- حقوق عمومی 5ـ حقوق بشر 6ـ حقوق تجارت بین الملل 7ـ حقوق مالکیت معنوی
همچنین امکان ادامه تحصیل در ایران در مقطع دکترا نیز میسر است.

آینده شغلی و بازار کار
وقتی با استادان دانشگاه در مورد فرصت‌های شغلی فارغ التحصیلان لیسانس در رشته‌های مختلف صحبت می‌کنیم، بیشتر آنان معتقدند که یک فارغ التحصیل در مقطع لیسانس، دانش و توانایی لازم را برای کار تخصصی در رشته تحصیلی خود ندارد از همین رو نباید انتظار شغلی ایده آل و مطابق میل خود را داشته باشد. در رشته‌های علوم انسانی که در مقطع لیسانس بیشتر اطلاعات، کلی بوده و اطلاعات تخصصی و کاربردی در مقاطع فوق لیسانس و دکتری ارائه می‌گردد. اما رشته حقوق از جمله رشته‌هایی است که از این قاعده مستثنی است و یک لیسانس حقوق می‌تواند کار اجتماعی مشخصی که تخصص است، انجام دهد. در کل اگر بخواهیم به فرصت‌های شغلی حقوقدان‌ها اشاره کنیم، باید بگوییم که حقوقدان‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ یک دسته افرادی که با مقررات آشنا هستند و قوانین را به صورت یک فرمانبر کامل عمل می‌کنند اما قدرت استنباط احکام تازه را از قوانین ندارند. این‌ها کسانی هستند که معمولاً تا مقطع لیسانس درس خوانده‌اند و در واقع حقوقدان‌های عملی هستند که می‌توانند کارهای معمولی این حرفه را انجام دهند.
دسته دوم افرادی هستند که این مرحله را پشت سر گذاشته‌اند و قدرت استنباط از قوانین و دست یافتن به قوانین جدید را دارند که در واقع مهندسین حقوق هستند که قادرند در مورد بنیان‌های علم حقوق اظهارنظر کنند و در صورت لزوم آن‌ها را تغییر دهند. متخصصانی که می‌توان به آنها معماران حقوق گفت.
در حال حاضر به دلیل توسعه این رشته و تعداد زیاد فارغ التحصیلان آن، که از دانشگاه دولتی و غیردولتی وارد بازار کار می‌شوند، یافتن کار مناسب برای فارغ التحصیل لیسانس با دشواری‌هایی توأم است و بخصوص متقاضیانی که علاقمند به کار خاصی در این رشته هستند، مثل متقاضیان وکالت، با محدودیت‌هایی مواجه می‌شوند، اما در کل یک دانشجوی خوب و علاقمند می‌تواند پس از گواهی لیسانس به شغل‌های متنوعی مثل وکالت دعاوی دادگستری، مشاور حقوقی بانک ها، شهرداری‌ها، شرکت‌ها و وزارتخانه‌ها و سردفتری دفاتر اسناد رسمی جذب گردد. باید توجه داشت که اکثر فرصت‌های شغلی موجود برای فارغ التحصیل این رشته، از جمله قضاوت، وکالت، تصدی دفاتر اسناد رسمی و تصدی دفتر ازدواج و طلاق امتحان ورودی دارد و فارغ التحصیلان حقوق پس از پذیرش در امتحان ورودی و گذراندن یک دوره کارآموزی، می‌توانند در مشاغل مورد نظر فعالیت نمایند.
اگر داوطلبان بدون بررسی توانایی خود فقط فریب نام رشته و معروفیت آن را بخورند و در واقع رشته تحصیلی‌شان را بر اساس مد روز انتخاب نمایند بعد از گذشت یک یا دو سال دچار سرخوردگی می‌شوند و حتی انصراف می‌دهند و اگر هم ادامه تحصیل دهند بعد از فارغ‌التحصیلی نمی‌توانند کار مناسبی در ارتباط با رشته تحصیلی خود پیدا نمایند.

کلمات کلیدی: رشته حقوق - حقوق عمومی - حقوق خصوصی - حقوق تجارت - حقوق بین الملل - توانایی های رشته حقوق - دروس رشته حقوق - بازار کار - آینده شغلی - معماران حقوق
 

N.H.F

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
163
امتیاز
133
شهر
مشهد
پاسخ : معرفی رشته های علوم انسانی

به نقل از نیرمـا)΄ :
اول سلام.

با زبون تخصصی صحبت کنیم بهتره ! میخوام براتون یه تبیین عقلانی کنم در حد ارسطو ، یه مشاوره بدم در حد کلبرگ ، یه ایده بدم در حد وبر .

سعی کنید محیطی رو که تووش زندگی می کنید خوب درک کنید . اینجا فرانسه نیست که حقوق و جامعه شناسی براشون در حد مرگ خواستنی باشه ! اینجا آلمان نیست که از هر 5 تا فیلسوف 2 تاش اهل اونجا باشه . اینجا ایرانه ، جائی که 10سال پیش فارغ التحصیلان پزشکی تهران بعد از کُلی درس خوندن مجبور شدن یا برن مناطق محروم کار کنن یا مثه برخی موارد خودکشی کنن.جائی که جامعه شناس فقط شعار میده و کاری از دستش بر نمیاد ، جائی که تاریخ شناس و باستان شناس باید منظره ی تلخ خراب شدن آثار باستانی رو توی جعبه های بیسکویت واقع در انبار موزه رو ببینه و سرشو بندازه پائین .

رشته های دانشگاهی انسانی بیشترشون علم هستن ، فلسفه ، جامعه شناسی ، تاریخ ، علوم سیاسی... ! عزیزان اینا همه شون علم هستن ، اما کشور ما جهان سومیه ، اینجا این علوم بنیادی محسوب میشن ، نه کاربردی. کشور ما علمی رو دوس داره که یه برج عظیم بسازه و بشینه از نگاه کردنش کیفور بشه.

اینجا به علمی که قوانین انسانیت رو تبیین میکنن توجهی نمیشه ، مردم براشون مهم نیست یه سیاست مدار خوب داشته باشن چون یا تایید نمیشه یا ترور میشه ، یا در اوج بدبختی باید بره خارج پناهنده بشه.

کشور ما به رشته ی حقوق احترام میذاره ، چون جرم و جنایت و ضرب و شتم الحمدلله زیاده و همه وکیل و قاضی میخوان.
کشور ما به رشته ی روانشناسی احترام میذاره چون بیشتر مردم اختلال روانی و افسردگی دارن و بیشتر زوج های جوون پاشون به مطب روانشناس باز میشه.
کشور ما به حسابدار و مدیریت ها احترام میذاره. به چیزی که براش سود کوتاه مدت داره. نه چیزی که سود بلند مدت رو به دنبال داره و بعد از 15-20 سال بهره میده.

بنده دارم واسه کنکور میخونم ، به جامعه شناسی و تاریخ خیلی علاقه مندم . دنبال پول و کار هم نیستم چون بگی نگی وضع اقتصادیم بد نیست. اما اگه شما دنبال یه کار پر درآمد هستید و میخواید استخدام بشید باید از علاقه تون بگذرید. مگه اینکه علاقه تون تو زمره رشته های کاربردی باشه.

بحث درآمد نیس
اگه ما برای رسیدن به اون چیزی که واقعا واسه جامعه مون نیازه تلاش نکنیم فقط خودمونیم که یه عمر از رشته ای که انتخاب کردیم و کل شغل و آینده زندگیمون رو تشکیل میده رنج میبریم
استعدادا فقط دارن میرن پزشکی مهندسی حقوق ... ~X(
هیچ کس فک نمیکنه که تاریخ و جامعه شناسی واقعا در این کشور در حد بنز نیازه!
اگه ما تلاش کنیم میتونیم این وضعیتی که شما میگی رو تغییر بدیمش
مگه دکتر حسابی نبوده؟
چند تا مثه حسابی انقد فداکار داریم؟
البته بعد از رنجایی که ایشون کشیده نتیجه زحماتشو تا حدودی دیده :)
 

ادیبَک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,380
امتیاز
4,204
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
سنندج
سال فارغ التحصیلی
1392
دانشگاه
Lund University
رشته دانشگاه
Law
اینستاگرام
پاسخ : معرفی رشته های علوم انسانی

متن بلند بالای بالا رو از گزینه 2 گرفتید؟ آخه متنش خیلی آشنا بود ! حداقل منبع رو ذکر کنید .
به نقل از N.H.F :
بحث درآمد نیس
اگه ما برای رسیدن به اون چیزی که واقعا واسه جامعه مون نیازه تلاش نکنیم فقط خودمونیم که یه عمر از رشته ای که انتخاب کردیم و کل شغل و آینده زندگیمون رو تشکیل میده رنج میبریم
استعدادا فقط دارن میرن پزشکی مهندسی حقوق ... ~X(
هیچ کس فک نمیکنه که تاریخ و جامعه شناسی واقعا در این کشور در حد بنز نیازه!
اگه ما تلاش کنیم میتونیم این وضعیتی که شما میگی رو تغییر بدیمش
مگه دکتر حسابی نبوده؟
چند تا مثه حسابی انقد فداکار داریم؟
البته بعد از رنجایی که ایشون کشیده نتیجه زحماتشو تا حدودی دیده :)


فرض کنید ما برای نیاز های جامعه تلاش کنیم ؟ آیا جامعه برای نیاز های ما تلاش می کنه ؟ (20 امتیاز اگه این رو ج بدی )

طرف کلی استعداد داره مثلا توو رشته انسانی داره درس میخونه ، مثلا میگن ایران سیاست مدار لازم داره ! باشه میره سیاست بخاطر جامعه ش ، خب ؟ شغلش ؟ پول برای زندگیش ؟ به اینا فکر کردید ؟ میبینه نمی صرفه ! میره حقوق میخونه و درآمدشم خوب ه ! مجبور نیست بره تا دکتری علوم سیاسی بخونه بعدشم اگه شانس بیاره ترور نشه ! شغلشم به احتمال زیاد همون استاد دانشگاه میشه که نصف یه حقوق دان درآمد داره پس با مدرک دکترای علوم سیاسی میره خارج کار میکنه چون قدرش رو میدونن و وقتی بره خارج دیگه فایده ش واسه جامعه ش چیه ؟
 
  • لایک
امتیازات: a17

N.H.F

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
163
امتیاز
133
شهر
مشهد
پاسخ : معرفی رشته های علوم انسانی

به نقل از نیرمـا)΄ :
متن بلند بالای بالا رو از گزینه 2 گرفتید؟ آخه متنش خیلی آشنا بود ! حداقل منبع رو ذکر کنید .
این موضوعیه که چن ساله منو خیلی باخودش درگیر کرده
انتخاب نادرست ما فقط به خاطر شرایط اجتماعی جامعمون برابر است با: ثابت موندن این شرایط برای همیشه(آیندگان و بعد اونا برای نسل بعد و...)
به نقل از نیرمـا)΄ :
فرض کنید ما برای نیاز های جامعه تلاش کنیم ؟ آیا جامعه برای نیاز های ما تلاش می کنه ؟ (20 امتیاز اگه این رو ج بدی )
نکتش دقیقا همین جاس!
قرار نیست جامعه واسه نیازای ما تلاش کنه
ما باید این جامعه ای که میگیم واسه نیازامون تلاش نمیکنه رو جوری بسازیم که برای نیازامون تلاش کنه!
من میتونم به جرئت بگم مشکلات جامعه ما تا حدودی به این برمیگرده که تلاش لازمو برای تغییر این شرایط نکردیم


طرف کلی استعداد داره مثلا توو رشته انسانی داره درس میخونه ، مثلا میگن ایران سیاست مدار لازم داره ! باشه میره سیاست بخاطر جامعه ش ، خب ؟ شغلش ؟ پول برای زندگیش ؟ به اینا فکر کردید ؟ میبینه نمی صرفه ! میره حقوق میخونه و درآمدشم خوب ه ! مجبور نیست بره تا دکتری علوم سیاسی بخونه بعدشم اگه شانس بیاره ترور نشه ! شغلشم به احتمال زیاد همون استاد دانشگاه میشه که نصف یه حقوق دان درآمد داره پس با مدرک دکترای علوم سیاسی میره خارج کار میکنه چون قدرش رو میدونن و وقتی بره خارج دیگه فایده ش واسه جامعه ش چیه ؟
یکی یه جای این مملکت تو یه زمانی بلاخره باید فداکاری کنه
تا نکنه هیچ تغییری حاصل نمیشه
بهتون قول میدم
همیشه نباید واسه زندگی خودمون (فقط)تلاش کنیم که
کسی که با علاقه یه رشته ای بره مسلما هر چقدر هم درآمدش از رشته های دیگه کمتر باشه پشیمون نمیشه
ولی برعکسش چرا
یه عمر زندگیت رو آیا میتونی روی شغلی تلف کنی که هیچ علاقه ای بهش نداری؟
من هرچقدر با خودم کلنجار برم بازم نمیتونم خودم رو ببخشم
 

p30v

کاربر فعال
ارسال‌ها
39
امتیاز
26
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
اصفهان
پاسخ : معرفی رشته های علوم انسانی

منم موافقم خداییش همش می گیم وضع ایران بده خوب ما ایران و می سازیم
باید خودمون استین بالا بزنیم و از نو بسازیمش که هر موقع اسم ایران اومد افتخار کنییییم
حالا سوالم قبلا تو ی تاپیک دیگه پرسیدم-مشاوره روانشناسی-من رشته اصلیم پزشکی به نظرتون میشه یعنی می تونم در کنارش روانشناسی رم بخونم؟نه برا کار و اینا برا خودم که تضادهای روحی خودم حل بشه که بدونم با دیگران و جامعه چجور باشم برا بچم!!!!!
و شدیدا علاقه مندم یه کتاب تو زمینه روان بنویسم مثه لحظه های حقیقی دی انجلیس .خوب باید اول تو روانشناسی تحصیل کنم اما می ترسم به پزشکی نرسم یا شایدم اونجور که باید به روان
نظرتون چیه؟
 

dornaaa

کاربر جدید
ارسال‌ها
1
امتیاز
0
نام مرکز سمپاد
علوم انسانی
شهر
بوشهر
رشته دانشگاه
اقتصاد بازرگانی
پاسخ : معرفی رشته های علوم انسانی

به نقل از NΞg@гeh ✿ :
علوم سیاسی هم رشته جالبیه ....
البته اگر از سیاست خوشت بیاد و اهل اینجور حرفا باشی و بتونی آدم مهمی بشی کار و بارت سکه ست ...
من خودم عاشق علوم سیاسیم ...


سلام من اسمم درناست همین الان عضو شدم

کسی هست که ادبیات نمایش خونده باشه؟
 

big_bang

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,105
امتیاز
5,514
نام مرکز سمپاد
فرزانگـا(') امیــ(')
شهر
نجف آباد
دانشگاه
اصفهان
رشته دانشگاه
اقتصاد
روانشناسی ؟؟؟

درمورد روانشناسی هم یکم توضیح بدین لطفا.
طول تحصیلش و دانشگاه و بازار کار و شاخه هاش و .. ؟؟
+ اگه کسی رشته ی دبیرستانش تجربی باشه ، میتونه موفق بشه تو این رشته ؟؟
 
  • لایک
امتیازات: fteh

منتقد

مهمان
پاسخ : روانشناسی ؟؟؟

به نقل از ˙·● ๖ۣZα┣-┫я Å ●·˙ :
درمورد روانشناسی هم یکم توضیح بدین لطفا.
طول تحصیلش و دانشگاه و بازار کار و شاخه هاش و .. ؟؟
+ اگه کسی رشته ی دبیرستانش تجربی باشه ، میتونه موفق بشه تو این رشته ؟؟
رشته ی روانشناسی در حال حاضر رشته ی گمنامی هست نسبت به رقیبش یعنی حقوق اما در آینده ای نه چندان دور با قطعیت میشه گفت از حقوق پیشی میگیره...طول تحصیلش مثل تمام رشته های دیگه هست اما برای موفقیت و کسب یک شغل خوب حداقل نیاز به فوق لیسانس دارید...شاخه های مختلفی هم نظیر بالینی ، کودکان ، خانواده ، مشاوره و اینهارو داره که بالینی از بقیه مطرح تر و شاخص تر هست.
راجع به دانش آموزان تجربی علاقه مند هم همین قدر بگم که دانشگاه تهران که معتبر ترین دانکده روانشناسی کشور رو داره اکثر دانشجو های بالینی خودشو یعنی حدود 70 درصد از رشته تجربی جذب میکنه
موفقیت توی روانشناسی بسته به علاقه و میزان استعداد شماست در زیر شاخه مرتبط
 
ارسال‌ها
3,304
امتیاز
12,635
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان ۱
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1394
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
علوم اجتماعی (انسان‌شناسی)
تلگرام
اینستاگرام
پاسخ : معرفی رشته های علوم انسانی

به نقل از نـاطـــق :
رشته ی روانشناسی در حال حاضر رشته ی گمنامی هست نسبت به رقیبش یعنی حقوق اما در آینده ای نه چندان دور با قطعیت میشه گفت از حقوق پیشی میگیره...

بر چه اساس این رو میگید؟ اتفاقاً به نظر میاد که اون «آینده‌ای نه‎چندان دور» همین الان‌ـه! نمیشه با قطعیت گفت که روانشناسی از حقوق پیشی گرفته، اما درحد اون متقاضی و طرفدار داره.
 
  • لایک
امتیازات: N.M

منتقد

مهمان
پاسخ : معرفی رشته های علوم انسانی

به نقل از ریـحـانـه :
بر چه اساس این رو میگید؟ اتفاقاً به نظر میاد که اون «آینده‌ای نه‎چندان دور» همین الان‌ـه! نمیشه با قطعیت گفت که روانشناسی از حقوق پیشی گرفته، اما درحد اون متقاضی و طرفدار داره.
نه اون آینده وقتیه که خانواده ی ایرانی بدونه وقتی فرزندش داره زجر روحی میشکه یا نمیفهمه بچشون چشه راه اولی که بیاد به ذهنشون مراجعه به متخصصش یعنی روانشناس باشه
الا نرسیده
حدود ده سال
 
ارسال‌ها
3,304
امتیاز
12,635
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان ۱
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1394
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
علوم اجتماعی (انسان‌شناسی)
تلگرام
اینستاگرام
پاسخ : معرفی رشته های علوم انسانی

به نقل از نـاطـــق :
نه اون آینده وقتیه که خانواده ی ایرانی بدونه وقتی فرزندش داره زجر روحی میشکه یا نمیفهمه بچشون چشه راه اولی که بیاد به ذهنشون مراجعه به متخصصش یعنی روانشناس باشه
الا نرسیده
حدود ده سال

این چیزی که شما میگید مربوط به «جامعه» و میزان پذیرش اون رشته توسط افراد جامعه‌ست؛ اما به نظر میومد حرف قبلی‌تون راجع به متقاضیای روانشناسی و حقوق تو دانشگاه و مقایسه‌ی این دو رشته از این نظره.
 

منتقد

مهمان
پاسخ : معرفی رشته های علوم انسانی

به نقل از ریـحـانـه :
این چیزی که شما میگید مربوط به «جامعه» و میزان پذیرش اون رشته توسط افراد جامعه‌ست؛ اما به نظر میومد حرف قبلی‌تون راجع به متقاضیای روانشناسی و حقوق تو دانشگاه و مقایسه‌ی این دو رشته از این نظره.
شاید بد بیان کرده باشم در پست قبل عذر میخوام...
منظور همین پذیرش جامعه بود
 

ادیبَک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,380
امتیاز
4,204
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
سنندج
سال فارغ التحصیلی
1392
دانشگاه
Lund University
رشته دانشگاه
Law
اینستاگرام
پاسخ : معرفی رشته های علوم انسانی

در حال حاضر توی جو دانشگاه میشه گفت از مسئول آموزش و مدیر گروه گرفته تا اساتید همه رشته ی حقوق رو یه جورائی یه سر و گردن بالاتر از بقیه میدونن.پ

یکی از دوستان در مورد رشته الهیات سوال کرده بود ، ببینید رشته ی خوبیه یعنی همه ی رشته ها "خوب" هستن اما باید واقع نگز بود الهیات در نهایت به شغل و درآمد خوبی نخواهی

رسید.

در مورد روانشناسی باید بگم خودم از طرفدارای سرسختش بودم و بعد از حقوق شهرای بزرگ ،

بالینی زدم اما حقوق رو قبول شدم و الان خدا رو شکر میکنم که روانشناسی قبول نشدم چون بازار کار روان شناسی به شدت افت کرده

و خیلی سخته بخوای به عنوان یه روان شناس خوب بین بقیه جا باز کنی .
 

elnaz khanoom

کاربر جدید
ارسال‌ها
1
امتیاز
0
نام مرکز سمپاد
سپیده کاشانی
شهر
زرین شهر.اصفهان
پاسخ : معرفی رشته های علوم انسانی

سلام.من سال سوم ریاضی هستم و سال دیگه میخوام تغییر رشته بدم و انسانی بخوونم.کسی هس مثه من باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ~X( :-??
 

جوجه

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
986
امتیاز
1,994
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 2 تهران
شهر
کرج . ری. تهران
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
دانشگاه تهران و دانشگاه ع.پ. ایران
رشته دانشگاه
روان شناسي باليني
پاسخ : معرفی رشته های علوم انسانی

من همین کار رو کردم الناز جان البته دو سال پیش .
 

ادیبَک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,380
امتیاز
4,204
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
سنندج
سال فارغ التحصیلی
1392
دانشگاه
Lund University
رشته دانشگاه
Law
اینستاگرام
پاسخ : معرفی رشته های علوم انسانی

یکی از دوستای من پارسال که پیش بود تغییر رشته داد ، البته طبیعتا از سمپاد اومد بیرون .

چون انگیزه داشت تونست رتبه 700 انسانی بشه با اینکه کلا 10 ماه درس خوند و کتابای انسانی براش تازگی داشت.

اگه انگیزه قوی ندارید بهتره تغییر رشته ندید.
 

میترا

میترا
ارسال‌ها
666
امتیاز
4,645
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان ۱
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
96
دانشگاه
دانشکده‌ی هنر و معماری تهران مرکز
رشته دانشگاه
ادبیات نمایشی
پاسخ : معرفی رشته های علوم انسانی

کسی راجع به جامعه شناسی و موقعیت شغلی ش می دونه؟

و همین طور گرایش مردم شناسی.
 

nilofar banihashem

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,011
امتیاز
11,418
نام مرکز سمپاد
دبيرستان فرزانگان/فرهنگ
شهر
بجنورد
رشته دانشگاه
روان شناسی
پاسخ : معرفی رشته های علوم انسانی

به نقل از میـترا :
کسی راجع به جامعه شناسی و موقعیت شغلی ش می دونه؟

و همین طور گرایش مردم شناسی.

واسه تربيت معلم رشته جامعه شناسي تأكيد ميشه

مردم شناسي گرايش كم يابيه ،وزياد طرفدار نداره نسبت به گرايش هاي علوم إنساني
 

ادیبَک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,380
امتیاز
4,204
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
سنندج
سال فارغ التحصیلی
1392
دانشگاه
Lund University
رشته دانشگاه
Law
اینستاگرام
پاسخ : معرفی رشته های علوم انسانی

به نقل از میـترا :
کسی راجع به جامعه شناسی و موقعیت شغلی ش می دونه؟

و همین طور گرایش مردم شناسی.

در مورد جامعه شناسی ، باید بگم اگه واسه دل خودتون میخواید بخونید بحثش جداست و رشته ی شیرینیه !

اما در مورد بازار کار و درآمد ... چنگی به دل نمیزنه !
 
بالا