پاسخ : ویژگیهای یک معلم خوب
شرط اول اینه که
درس بده.
ما پارسال یه معلم داشتیم(دو تا بودن در واقع
نه، یکی و نصفی)، درس نداده جواب میخواستن.
یعنی میرسید سرِ یه مبحث جدید، چند تا سوال مینوشت پای تخته میگفت خب چی میشه؟ ما هم با حالتِ :-دهانِ نیمه باز/:-منگ نگاش می کردیم.
بعد میگفت: "بلد نیستید اینو؟!" میگفتیم نه. یه نگاهِ وحشتناک به کلاس مینداخت؛ بعد میومد دو تا مثال با یک ذره ی اندکِ ناچیز توضیح، حل میکرد، میگفت خب حالا بقیه شو خودتون حل کنید.
ما هم میرفتیم خونه از رو کتابای کمک آموزشی میخوندیم یاد بگیریم.
به نقل از Moose :
اما واقعا اینطور معلمی خوبه که:
دلسوز اما سختگیر
درس خوب بده اما سختگیر
کلاسی خشک و مانند پادگان و برخی موارد لبخند...
مشق سخت
چک کردن هر جلسه ایه مشقا!
و...
واقعا اینطور معلما بیشتر بدرد میخورن!
دقیقا.
این امنیت رو هم خوب اومدین.
ما یه دبیر حل تمرین داشتیم، که... اصن ولش کنین؛ قابل توصیف نیست.
فقط اینکه بعضاً بچه ها از استرس دلپیچه میگرفتن روزایی که با این کلاس داشتن.
الان که سال تموم شده رسماً میتونم بگم استفاده ای از کلاسش نبردم.
اگه معلم تصمیم داره تو مدرسه ای موندگار باشه باید توانایی اداره ی کلاس رو داشته باشه. حالا هر کردوم به یه روشی عمل میکنن. معمولا اونایی که میخوان بگن ما سخت گیریم و شما نباید دست از پا خطا کنین، همون جلسه ی اول یه لیست از قوانین بهتون ارائه میدن.[استثناهایی هم داره؛ مثل همین معلم زیستِ آخریمون که همون روز اول همه ی حرفاشو زد و نفس از گلوی کسی بالا نمی اومد، ولی دو هفته نشده کاری کردن که جمع کرد رفت کلّا! امید است که تا شهریور که دوباره کلاسا شروع میشه یه معلم واسمون بیارن.
]
خب چی میگفتم؟
درس بده.
هدفش یاد دادن باشه و واقعا تلاش کنه که دانش آموزا یاد بگیرن.
احساس امنیت!
اداره ی کلاس.
و اینا!