• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

شکستن قبح بعضی کلمات/فحش ها

بنظرتون شکستن قبح کلمات ناجور، چیز بدی هست؟

  • بـــــله، استفاده ازشون زشته

  • خـــــیر


نتایج فقط بعد از رای‌دادن قابل مشاهده هستند. لطفا الکی رای ندید!
وظیفه نداره حساسیت نشون بده
بحث وظیفه نیست،یک چیز طبیعیه.شخص وقتی مورد خشونت قرار بگیره نسبت بهش حساسیت نشون میده.
میگم به اونایی که فحش میدن و حساس نیستن نمیشه از نظر منطقی ایراد گرف
اینکه خود اون شخص فحاش نسبت به اینکه بهش فحش بدن حساسیت نداره به خودش مربوطه.نمیشه از دیگران هم انتظار داشت چنین باشن.
 
بحث وظیفه نیست،یک چیز طبیعیه.شخص وقتی مورد خشونت قرار بگیره نسبت بهش حساسیت نشون میده.

اینکه خود اون شخص فحاش نسبت به اینکه بهش فحش بدن حساسیت نداره به خودش مربوطه.نمیشه از دیگران هم انتظار داشت چنین باشن.
خوب این حساسیت طبیعی رو یه سریا ندارن
و اگر مثلا این روند ادامه پیدا کنه خیلی ها
به طور طبیعی نخواند داشت
 
خوب این حساسیت طبیعی رو یه سریا ندارن
و اگر مثلا این روند ادامه پیدا کنه خیلی ها
به طور طبیعی نخواند داشت
حالا اینکه جامعه خودش به سمتش بره یه بحث دیگه است،معمولا اجتناب ناپذیره.اما حرف من این بود که چنین روندی خوب نیست.نادیده گرفتن خشونت راه خوبی برای از بین بردنش نیست،گاهی حتی تشدیدش هم می کنه.
 
حالا اینکه جامعه خودش به سمتش بره یه بحث دیگه است،معمولا اجتناب ناپذیره.اما حرف من این بود که چنین روندی خوب نیست.نادیده گرفتن خشونت راه خوبی برای از بین بردنش نیست،گاهی حتی تشدیدش هم می کنه.
فعلا که روندی که مشهوده کاهش خشونته
به جز این باز دلیل بد بودنشو نگفتی
 
به جز این باز دلیل بد بودنشو نگفتی
پست اوّل این تاپیک سه تا دلیل بود براش، هنوزم هموناست
همه ی دلایلم تا آخر بحث کردیم، به این نتیجه رسیدیم که همشون ریشه در اخلاق دارن
و برای موجّه بودنشون، باید اخلاقو بهت اثبات کنم.
 
این اخلاقی که شما پشتش سنگر گرفتید
خودش بی پشتیبانه ست
اخلاق هم باید بر منطق سوار باشه دیگه
چرا خودتو اذیت میکنی؟ بهشون بگو بیان اخلاق رو تعریف کنن، اگه یه مشت رفتار که توسط خود انسان نهادینه نشده بود رو آوردن میشه درموردش صحبت کرد ولاغیر.
 
چرا خودتو اذیت میکنی؟ بهشون بگو بیان اخلاق رو تعریف کنن، اگه یه مشت رفتار که توسط خود انسان نهادینه نشده بود رو آوردن میشه درموردش صحبت کرد ولاغیر.
به کیا بگم آخه؟ خودم دارم می گردم که خودش براش تعریف کنم :‌|
و قابل توجّه شما که علم رو هم خود انسان ایجاد کرده، اگه هرچیزی که توسّط انسان ایجاد شده مردوده علم هم باید مردود باشه.
 
به کیا بگم آخه؟ خودم دارم می گردم که خودش براش تعریف کنم :‌|
و قابل توجّه شما که علم رو هم خود انسان ایجاد کرده، اگه هرچیزی که توسّط انسان ایجاد شده مردوده علم هم باید مردود باشه.
قوانین طبیعت علم رو تایید میکنه جناب
 
فعلا که روندی که مشهوده کاهش خشونته
در ایران؟به آمار انواع خشونت ها یک نگاه بکنید.البته لزوما ربطی به این مسئله نداره این افزایش خشونت،اما کاهش خشونتی هم نداشتیم.
به جز این باز دلیل بد بودنشو نگفتی
در اونجا گفتم،نه تنها خشونت رو رفع نمی کنه بلکه میتونه مشدد اون هم باشه.ضمن اینکه جامعه ای که همچین الفاظی در اون عادی سازی بشه و در نتیجه در دهن هر بچه کم سن و سالی بچرخه(که الان هم این اتفاق افتاده) اصلا جالب نیست.
 
پست اوّل این تاپیک سه تا دلیل بود براش، هنوزم هموناست
همه ی دلایلم تا آخر بحث کردیم، به این نتیجه رسیدیم که همشون ریشه در اخلاق دارن
و برای موجّه بودنشون، باید اخلاقو بهت اثبات کنم.
خوب این سومین باریه که دارم میگم توجیه کن
 
در ایران؟به آمار انواع خشونت ها یک نگاه بکنید.البته لزوما ربطی به این مسئله نداره این افزایش خشونت،اما کاهش خشونتی هم نداشتیم.

در اونجا گفتم،نه تنها خشونت رو رفع نمی کنه بلکه میتونه مشدد اون هم باشه.ضمن اینکه جامعه ای که همچین الفاظی در اون عادی سازی بشه و در نتیجه در دهن هر بچه کم سن و سالی بچرخه(که الان هم این اتفاق افتاده) اصلا جالب نیست.
کاهش خشونت لزوما در ازای رد و بدل کردن فحش آماریه که ربطی به خشونت کلی نداره
ضمن اینکه شما باید کل شرایط برنگیختگی جامعه رو در نظر بگیری

این ها رو به گمونم بار ۵ میه که میگید من هر بار میگن خوب مثال نقض بیارید بر این کم نکردن
و بگید چرا جالب نیست
شما در جواب سوالای من فقط تکرار میکنید
 
به کیا بگم آخه؟ خودم دارم می گردم که خودش براش تعریف کنم :‌|
و قابل توجّه شما که علم رو هم خود انسان ایجاد کرده، اگه هرچیزی که توسّط انسان ایجاد شده مردوده علم هم باید مردود باشه.
علم پشتش منطق رو داره
اخلاق چنان پشتش خالی و متزلزله که شما جرئت نداری ازش دفاع کنی و تعریفش کنی
ضمن اینکه اخلاق یک فلسفه کاربردی هیچ وجه شباهتی با علم نداره در این مورد
 
کاهش خشونت لزوما در ازای رد و بدل کردن فحش آماریه که ربطی به خشونت کلی نداره
ضمن اینکه شما باید کل شرایط برنگیختگی جامعه رو در نظر بگیری
خب از این لحاظ هم باز جامعه در وضعیت خوبی نیست.و در این مورد آماری هم نداریم که ادعای شما رو رد یا تائید کنیم،صرفا میشه به تجربه شخصی اتکا کرد که خب،در اون مورد هم کاهشی در خشونت ها چه لفظی و چه غیر لفظی نمیتونم ببینم.
این ها رو به گمونم بار ۵ میه که میگید من هر بار میگن خوب مثال نقض بیارید بر این کم نکردن
مثال؟بار ها شاهد این بودم که نادیده گرفتن خشونت کلامی نه تنها باعث رفع درگیری و تخاصم نشده بلکه شخصی که در حال اعمال خشونت بود بی پروا تر می شد و کار حتی بعضا به خشونت فیزیکی کشیده می شد.راه حل قضیه فشار آوردن از سوی جامعه به اون شخصه،نه نادیده گرفتنش.
 
خب از این لحاظ هم باز جامعه در وضعیت خوبی نیست.و در این مورد آماری هم نداریم که ادعای شما رو رد یا تائید کنیم،صرفا میشه به تجربه شخصی اتکا کرد که خب،در اون مورد هم کاهشی در خشونت ها چه لفظی و چه غیر لفظی نمیتونم ببینم.

مثال؟بار ها شاهد این بودم که نادیده گرفتن خشونت کلامی نه تنها باعث رفع درگیری و تخاصم نشده بلکه شخصی که در حال اعمال خشونت بود بی پروا تر می شد و کار حتی بعضا به خشونت فیزیکی کشیده می شد.راه حل قضیه فشار آوردن از سوی جامعه به اون شخصه،نه نادیده گرفتنش.
اگر بحث بر تجربه شخصی باشه
به وضوح مبشه دید که عکس العمل آدما نسبت به فحش شنیدن ضعیف تر و کم خشونت تر شده اصلا یه بخشی از موضوع بحث همین بود

مثال فردی جدی؟ از شما بعیده
 
مثال فردی جدی؟ از شما بعیده
متوجهم،منتها در شرایط نبود آمار به امر دیگه ای نمی شد “اتکا” کرد،هرچند این هم اتکا پذیر نیست.قبلش هم گفتم،تجربه شخصی امر معتبر نیست و انتظاری هم نسبت به پذیرشش به عنوان ادله ندارم.صرفا چون بحثش پیش اومد بیان کردم.
اما این به اثبات گفته شما هم باز کمکی نمی کنه.همچنین به ادعای من.
به وضوح مبشه دید که عکس العمل آدما نسبت به فحش شنیدن ضعیف تر و کم خشونت تر شده اصلا یه بخشی از موضوع بحث همین بود
همیشه چنین نیست و نه در مورد همه افراد یا اکثریت اونها.در هر صورت برای همه ما این زننده است که کسی با چنین الفاظی خطابمون کنه،حالا حساسیتمون نسبت بهش میتونه متفاوت باشه.خیلی کم یا خیلی زیاد.اما به این هم باید توجه داشت که وقتی با یک لاابالی طرف شدیم که با فحاشی و الفاظ رکیک با ما برخورد کرد ممکنه با نادیده گرفتن ما جری تر بشه و این بار رو بیاره به خشونت فیزیکی.در صورتی که اگر از سوی جامعه مورد برخورد قرار می گرفت چنین نمی کرد.


ضمن اینکه حتی با فرض شما هم،که عکس العمل افراد بهش کم شده،خب این کمکی به از بین رفتن این الفاظ نمی کنه،بلکه باعث می شه (که شده) تو دهن هر بچه صغیری بگردن و خیلی عادی سازی بشن.و خب مشخصا به شنیدن همچین الفاظی از دهن هر بچه ای در خیابون به نفع هیچکس نیست.
 
ضمن اینکه حتی با فرض شما هم،که عکس العمل افراد بهش کم شده،خب این کمکی به از بین رفتن این الفاظ نمی کنه،بلکه باعث می شه (که شده) تو دهن هر بچه صغیری بگردن و خیلی عادی سازی بشن.و خب مشخصا به شنیدن همچین الفاظی از دهن هر بچه ای در خیابون به نفع هیچکس نیست
درسته اما فقط کلماتن که میچرخن نه معنی شون
بعلاوه اینکه باز هم مضرات این چرخیدنه مشخص نیست
 
درسته اما فقط کلماتن که میچرخن نه معنی شون
وقتی کسی معنیش رو ندونه، اصلا به عنوان فوش استفاده نمی کنه!
اگه هم در وهله ی اوّلی که میشنوه و میگه ندونه، بخاطر کنجکاوی ذاتی میره دنبالش و معنیش رو میفهمه.
 
وقتی کسی معنیش رو ندونه، اصلا به عنوان فوش استفاده نمی کنه!
اگه هم در وهله ی اوّلی که میشنوه و میگه ندونه، بخاطر کنجکاوی ذاتی میره دنبالش و معنیش رو میفهمه.
منظور رو نفهمیدی
نمیگم معنیشو نمیدونن میگم کلمه رو به منظور معنی استفاده نمیکنن
یعنی کلمه معناشو از دست میده وقتی ترویج میشه
 
Back
بالا