- شروع کننده موضوع
- #1
mamareza
کاربر خاکانجمنخورده
- ارسالها
- 1,664
- امتیاز
- 1,999
- نام مرکز سمپاد
- دبیرستان علامه حلی
- شهر
- تهران
- دانشگاه
- آزاد تهران
- رشته دانشگاه
- دندانپزشکی
ویرایش:
تعریف تست آموزشی:وقتی ما در حال یاد گیری درس ها هستیم..مثلا وقتی یه فرمول فیزیک یا ریاضی رو یاد گرفتیم..باید نحوه استفاده از فرمول هارو یاد بگیریم..چند دفعه اول که میخوایم تست هارو بزنیم باید از شیوه تست زنی آموزشی استفاده کنیم..
تست رو بذارین جولوتون و تا حل نکردینش ول نکنید..آخه تستی که آدم خودش حل کنه رو هیچ وقت یادش نمیره..زمان هم اصلا مهم نیست..
20 تا تست رو بذارین جولوتون و توی 20 دقیقه بزنید..سوالی که بلد نیستین رو خیلی زود رد کنید..و آخر بعد صحیح کردن توی پاسخ نامه جواب سوالای نزده و غلط رو نگاه میکنید..
اینا دوتا روش غلطه که بر مبنای اینا میخوایم در مورد نحوه صحیح تست آموزشی زدن حرف بزنیم و یاد بگیریمش..
1-درسته..تستی که خود آدم حل کنه خیلی بیشتر یادش میمونه..ولی آیا شرایط کنکور باز هم به ما این اجازه رو میده؟
نه..امسال فرق داره..ما زمان هم برامون مهمه..وقتی قراره که توی 1:15 مثلا 45 تا تست آموزشی بزنیم اگه یهو یه سوال 20 دقیقه وقت مارو بگیره برنامه کلا بهم میخوره..در نتیجه به هر تست یه زمان مشخص میدیم برای فکر کردن..(اشاره به عدم اتلاف وقت زیاد برای یک سوال)
2-حالا وقتی تست رو توی زمانش نتونستیم حل کنیم آیا باید زود رد کنیمش تا از نظر روند تست زنی به کنکورای آزمایشی شبیه شه؟
نه..ما قرار نیست با تست آموزشی زدن سرعت و دقت یا مهارت آزمون دادنمون رو به طور مستقیم بالا ببریم..قراره یه مبحثی رو یاد بگیریم..در نتیجه وقتی تستی رو بلد نبودیم توی یه مدت کوتاه پاسخ نامه رو میخونیم..در اکثر موارد اگه مبحث رو به طور کلی فهمیده باشیم جواب سوال رو میفهمیم و میتونیم بریم تست بعد..
ولی اگه نفهمیدیم هم مشکل بزرگی پیش نیومده.. :) وقت رو تلف نمیکینم و میریم تست بعد..و شماره سوال رو یه جا یاد داشت میکنیم تا از معلم مربوطه بپرسیم..
چه اتفاقی برای سوالایی که نتونستیم حل کنیم و یا اشتباه زدیم میفته؟
کنار این سوالا * یا یه علامتی میذاریم تا توی دوره های بعدی تست زنی دوباره این سوالارو حل کنیم..(تا وقتمون رو بذاریم برای سولایی که بلد نبودیم=صرفه جویی در وقت)
تعریف تست آموزشی:وقتی ما در حال یاد گیری درس ها هستیم..مثلا وقتی یه فرمول فیزیک یا ریاضی رو یاد گرفتیم..باید نحوه استفاده از فرمول هارو یاد بگیریم..چند دفعه اول که میخوایم تست هارو بزنیم باید از شیوه تست زنی آموزشی استفاده کنیم..
تست رو بذارین جولوتون و تا حل نکردینش ول نکنید..آخه تستی که آدم خودش حل کنه رو هیچ وقت یادش نمیره..زمان هم اصلا مهم نیست..
20 تا تست رو بذارین جولوتون و توی 20 دقیقه بزنید..سوالی که بلد نیستین رو خیلی زود رد کنید..و آخر بعد صحیح کردن توی پاسخ نامه جواب سوالای نزده و غلط رو نگاه میکنید..
اینا دوتا روش غلطه که بر مبنای اینا میخوایم در مورد نحوه صحیح تست آموزشی زدن حرف بزنیم و یاد بگیریمش..
1-درسته..تستی که خود آدم حل کنه خیلی بیشتر یادش میمونه..ولی آیا شرایط کنکور باز هم به ما این اجازه رو میده؟
نه..امسال فرق داره..ما زمان هم برامون مهمه..وقتی قراره که توی 1:15 مثلا 45 تا تست آموزشی بزنیم اگه یهو یه سوال 20 دقیقه وقت مارو بگیره برنامه کلا بهم میخوره..در نتیجه به هر تست یه زمان مشخص میدیم برای فکر کردن..(اشاره به عدم اتلاف وقت زیاد برای یک سوال)
2-حالا وقتی تست رو توی زمانش نتونستیم حل کنیم آیا باید زود رد کنیمش تا از نظر روند تست زنی به کنکورای آزمایشی شبیه شه؟
نه..ما قرار نیست با تست آموزشی زدن سرعت و دقت یا مهارت آزمون دادنمون رو به طور مستقیم بالا ببریم..قراره یه مبحثی رو یاد بگیریم..در نتیجه وقتی تستی رو بلد نبودیم توی یه مدت کوتاه پاسخ نامه رو میخونیم..در اکثر موارد اگه مبحث رو به طور کلی فهمیده باشیم جواب سوال رو میفهمیم و میتونیم بریم تست بعد..
ولی اگه نفهمیدیم هم مشکل بزرگی پیش نیومده.. :) وقت رو تلف نمیکینم و میریم تست بعد..و شماره سوال رو یه جا یاد داشت میکنیم تا از معلم مربوطه بپرسیم..
چه اتفاقی برای سوالایی که نتونستیم حل کنیم و یا اشتباه زدیم میفته؟
کنار این سوالا * یا یه علامتی میذاریم تا توی دوره های بعدی تست زنی دوباره این سوالارو حل کنیم..(تا وقتمون رو بذاریم برای سولایی که بلد نبودیم=صرفه جویی در وقت)