• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

نظرسنجی برترین تاپیک فیلم‌شناسی

نقد فیلم کدام‌یک از افراد زیر برتر از سایرین است؟

  • [b][url=http://www.sampadia.com/forum/index.php/topic,92274.0.html]فیلم‌شناسی جواد[/url][/b]

    رای‌ها: 7 17.5%
  • [b][url=http://www.sampadia.com/forum/index.php/topic,91896.0.html]فیلم‌شناسی علی[/url][/b]

    رای‌ها: 12 30.0%
  • [b][url=http://www.sampadia.com/forum/index.php/topic,97924.0.html]فیلم‌شناسی علیرضا[/url][/b]

    رای‌ها: 14 35.0%
  • [b][url=http://www.sampadia.com/forum/index.php/topic,92256.0.html]فیلم‌شناسی نرگس[/url][/b]

    رای‌ها: 7 17.5%

  • رای‌دهندگان
    40
  • شروع کننده موضوع
  • #1
ارسال‌ها
3,304
امتیاز
12,635
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان ۱
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1394
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
علوم اجتماعی (انسان‌شناسی)
تلگرام
اینستاگرام
چندماه پیش قرار بود نظرسنجی برترین تاپیک فیلم‌شناسی برگزار بشه، اما بنا به دلایلی نشد. حالا با توجه به این تاپیک و تولد دوباره فیلم‌شناسی، میخوایم این نظرسنجی رو برگزار کنیم.
برای انتخاب نقدهای شما، یک‌سری معیارهایی وجود داره. مثلا کیفیت فیلم‌ها و نقدها و حتی تعداد اون‌ها. قطعاً کار ما وجب کردن تعداد فیلم‌هایی که شما دیدین نیست! منظور اینه که اسم تعداد «مناسبی» از فیلم‌ها تو تاپیک مربوط به شما باشه. اوردن اسم همه‌ی فیلم‌هایی که از بدو تولد دیدید امتیاز محسوب نمیشه و از طرفی، با اوردن اسم یکی دو تا فیلم هم ما نمیتونیم قضاوت درستی داشته باشیم؛ پس تعادل رو رعایت کنید. :د
تا اواخر شهریور فرصت دارید که یه رونقی به تاپیک‌هاتون بدید و با توجه به معیارها مرتب‌ش کنید. امیدواریم که این نظرسنجی باعث بشه فیلم‌های بهتری ببینیم، نقدهای خوبی رو شاهد باشیم و انجمن به چیزی که باید باشه برسه.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #2
ارسال‌ها
3,304
امتیاز
12,635
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان ۱
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1394
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
علوم اجتماعی (انسان‌شناسی)
تلگرام
اینستاگرام
اولین دوره‌ی نظرسنجی برترین تاپیک فیلم‌شناسی

قصد داشتیم اولین دوره‌ی نظرسنجی برترین تاپیک فیلم‌شناسی رو تو روز سینما (۲۱ شهریور) برگزار کنیم که نشد. شما میتونید درنظر بگیرید که امروز ۲۱ شهریوره. :د
علاوه بر توجه به نقدها،‌ ما گزینه‌ها رو از بین تاپیک‎هایی انتخاب کردیم که حداقل ۳ نقد فیلم داشتن. توصیه میکنم همّت کنید و بیشتر فیلم‌هایی که دیدید رو نقد کنید؛‌ حیفه تاپیکاتون خاک بخوره. :D در نهایت،‌ برای اولین دوره ۴ تاپیک انتخاب شدن که این‌ها هستن (به ترتیب حروف الفبا):

۱. فیلم‌شناسی جواد
۲. فیلم‌شناسی علی
۳. فیلم‌شناسی علیرضا
۴. فیلم‌شناسی نرگس

برنده‌ی نظرسنجی نشان تولید محتوا میگیره و تاپیک‌ش مهم میشه.
لطفاً‌ اول تاپیک‌ها رو بخونید و بعد گزینه‌ی مورد نظرتون رو انتخاب کنید. معیارتون رو هم کیفیت نقدها و نوع نگاه فرد به فیلم قرار بدید.
نظرسنجی تا آخر شهریور بازه و شما میتونید به یک نفر رأی بدید. امیدواریم که رقابت خوبی باشه!
 
  • شروع کننده موضوع
  • #3
ارسال‌ها
3,304
امتیاز
12,635
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان ۱
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1394
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
علوم اجتماعی (انسان‌شناسی)
تلگرام
اینستاگرام
پاسخ : نظرسنجی برترین تاپیک فیلم‌شناسی

ممنون از همه‌ی افرادی که رأی دادن و همکاری کردن. اولین دوره‌ی نظرسنجی برترین تاپیک فیلم‌شناسی به پایان رسید.
با توجه به این نظرسنجی-با ۱۴ رأی از ۴۰ رأی- نقدهای تاپیک علیرضا ح. برتر،‌ و علیرضا ح. برنده‌ی این دوره اعلام میشه.
تاپیک مهم میشه و ایشون نشان
%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF_%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7.jpg
دریافت میکنه.
فعلاً‌ تاپیک باز میمونه تا شما فیلم‌شناسی‌ها (مخصوصا فیلم‌شناسی مربوط به علیرضا) رو نقد و بررسی کنید. نقاط ضعف و قوت تاپیک‌ها چیه؟‌ برای بهبود نقدها باید چی کار کرد؟‌ نقدهای تاپیک برتر این دوره چه نکات مثبتی داره که بقیه نداشتن یا کمتر داشتن؟‌ خلاصه که بحث کنید.
شما رو به خدا میسپارم تا دوره‌های بعد ایشالا. :-"
 

کاربر حذف شده 8031

مهمان
پاسخ : نظرسنجی برترین تاپیک فیلم‌شناسی

من خودم به شخصه علّت این اشتباهی رو ما ۱۴ نفر در انتخاب نقد‌های من داشتیم در اثر عللی می‌دونم که باید در نظرسنجی‌های دیگه دیده نشه ، و به خاطر همین سعی در قرار دادن معیار‌هایی برای سنجش - هر کسی برای خودش - می‌تونه خیلی مؤثّر واقع بشه ؛ نظرات شخصی من برای انتخاب یه تاپیک خوب ایناست :

× تحلیل‌محور بودن فیلم‌شناسی ؛ ببنید این که یه کسی در سنّ ما و با سواد ما که اکثراً رشته‌ای غیر از هنر می‌خونیم خیلی سخته و بعید به نظر می‌رسه که در این حد هستیم که بتونیم یه فیلمی رو نقد کنیم و به طبع نقد ایراداتی به فیلم بگیریم ؛ به نظر من در شرایط ما بهترین شیوه نوشتن مطالبی راجع به یه فیلم ، «تحلیل‌محور بودن» اون نوشته هست ؛ یعنی اینکه فکر ایاراد گرفتن رو بریزیم دور و فقط بچسبیم به فیلم و چیزهایی که دیدم ، فهمیدیم و یاد گرفتیم رو بنویسم . ( که صد البتّه این هم کار سختیه ! ) . خیلی از نوشته‌های بچّه‌ها که فقط معرّفی فیلم هست و بس؛ فلان چیز شاهکار بود ، از این راضی بودم و ... . به عنوان مثال این پست‌م اینجوری‌ه . که طبعاً این کار جز وقت تلف کنی چیز دیگه‌ای نیست! البتّه این رو هم بگم که خیلی از دوستان تو این انجمن فقط خلاصه فیلم رو می‌گن که اصلا و ابدا تحلیل فیلم به حساب نمیاد و من نمی‌دونم چرا همچین کاری می‌کنن ! امّا حالا اگر بخوام تو این شاخص چند نفر رو که خوب فعّالیت کردن می‌تونم به نوشته‌های علی ، محمّد و میکا اشاره کنم .

× همه‌چیز شمول بودن تحلیل ؛ یکی از بدیهی‌ترین ملاک‌ها اینه که طرف تو تحیل‌ش به همه چیز اشاره کنه . که تو این زمینه نوشته‌های خودم هست ولی چرت پرت گفتم ولی سعی کردم ! :د امّا این پست ترنج به دوموضعی اشاره کرده که کمتر کسی بش اشاره می‌کنه و به نظرم باید یاد بگیرم - منظورم این نبود که این پست خوب بودا ، فقط خواستم راجع به چیزایی که کمتر کسی صحبت می‌کنه یه مثال ارائه بدم - و نوشته‌های علی به این معیار رو به خوبی رعایت کردن . البتّه نوشته‌های میکا هم بدک نیست !

× فیلم‌های کلاسیک یا خوب ؛ فیلم‌های خوبی رو نقد کنید ، فیلم‌های که ارزش دیدن ندارن ؛ پس ارزش خوندن نوشته‌هایی که راجع به‌ش هست هم نداره !

× خوشگل‌موشگل بودن و آراستگی فیلم‌شناسی ؛ آقا یه پست اوّل قشنگ داشته باشه و پاراگراف بندی کنه و از این جیگول‌میگول بازی‌ها ؛ مثل نوشته‌های محمّد و علی .[nb]این معیارم رو خودم خیلی سعی می‌کنم جلوش رو بگیرم ولی نمی‌شه دیگه ! اصلا آدم یه فیلم‌شناسی خوشگل می‌بینه دوست داره بخورت‌ش . :د [/nb]

× ایرانی بودن فیلم‌ها ؛ این معیار شاید فقط معیار من باشه از بس که عجیبه ! یکی از ملاک‌های من برای اینکه بتونم تشخیص بدم یه نویسنده یادداشتی از فیلم چه قدر به سینما تبحّر داره اینه که میام می‌بینم چقدر فیلم ایرانی می‌بینه ؟ ، چه نظراتی داره ؟ ؛ به نظرم اینکه ما باید فیلم ایرانی و ببینیم و نقد کنیم یه کار واجب هست ؛ چون که خیلی راحت می‌تونیم بفهمیم که حرف حساب فیلم چی هست چون حرف حساب فیلم نشأت گرفته از فرهنگ اون کشور هست . به عنوان مثال می‌گم این فیلم «گتسبی بزرگ» راجع به «رویای آمریکایی» بود و از این موضوع حتم دارم که یه تعداد انگشت شماری به این موضوع پی بردن ! پس یعنی شمایی که حتّی نفهمیدی فیلم چی می‌خواد بگه دیگه چجوری می‌خوای نقدش کنی ؟! ! پس وقتی ماها داریم تمرین می‌کنیم و تحلیل کردن رو یاد می‌گیریم پس باید سراغ مطالب ساده‌تر و مطالبی که راحت‌تر بشه راجع‌به‌شون اظهار نظر کرد ، رفت ؛ نوشته‌های ریحانه و بیلی بچّه راجع به فیلم‌های ایرانی خوب هست .[nb]الف) این مثال‌هایی هم که زدم ، دم دست‌ترین‌ها بود . یه وقت این شائبه پیش نیاد که قفسه‌های دیگه بده ، نیاز به کار بیشتر دارن فقط ! من جمله خودم . :-"
ب) حالا فهمیدید که چه اشتباهی بزرگی در انتخاب من کردید ؟ :-هار‌هار[/nb]
 

Amd

کاربر فعال
ارسال‌ها
33
امتیاز
93
نام مرکز سمپاد
علامه حلي اصلی کرمان
شهر
كرمان
پاسخ : نظرسنجی برترین تاپیک فیلم‌شناسی

آقای علی جان اصلا اینجور نظرسنجی ها معتبر نیستن.هیییچ ملاکی برای رای وجود نداره و صرفا آشناهای یک نفر بهش رای میدن.
من خودم شخصا ترجیح میدم که کلا توی نظر سنجی که 90 درصد فیلم ها از هالیووده 2000 به بعده شرکت نکنم.
به ادمین های محترم هم پیشنهاد میدم که مثل تحلیل سکانس برای نظرسنجی هم هدف و مقصود(مثلا کیفیت تحلیل)قرار بدید.
و نکته ی دیگه این که هییچ وقت در طول تاریخ رای عوام بهترین رو انتخاب نکرده.
 

NEO

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,368
امتیاز
5,899
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
بوشهر
رشته دانشگاه
مهندسی نفت
پاسخ : نظرسنجی برترین تاپیک فیلم‌شناسی

به نقل از Amd :
به ادمین های محترم هم پیشنهاد میدم که مثل تحلیل سکانس برای نظرسنجی هم هدف و مقصود(مثلا کیفیت تحلیل)قرار بدید.
و نکته ی دیگه این که هییچ وقت در طول تاریخ رای عوام بهترین رو انتخاب نکرده.

در تمام دنیا همونطور که جشنواره‌های سینمایی‌ای هستند که بهترین‌ها رو بر اساس نظر منتقدین و داوران اعلام میکنن جشنواره‌های متعددی هم هستند که بهترین‌ها رو بر اساس نظر تماشاگران یا همون مخاطبین عام انتخاب میکنن.
نظرسنجی برترین تاپیک فیلم‌شناسی هم جزو همین دسته‌ست و در کل اشکالی نداره که ما نظرسنجی‌مون بر همین مبنا باشه.
ضمنا هیچوقت هم به طور مطلق رای خواص نشون دهنده‌ی بهترین‌ها نبوده. نمونه‌ی بارزش هم جوایز آکادمی طی چهار-پنج سال گذشته‌ست.
 
بالا