اشکالاته درسی ، دروس عمومی

  • شروع کننده موضوع شروع کننده موضوع shirin!
  • تاریخ شروع تاریخ شروع
پاسخ : اشکالاته درسی ، دروس عمومی

کفایت میکنه دیگه، چی بگه پس؟ :-"


اون ابیات رو هم راس میگی، چار بیشتر بش میخوره. :-" بنده هم همیشه مشکل داشتم باش. همیشه هم اشتباه میزدم، متاسفم که نمیتونم کمکی کنم. :-"


(جواب داداشم : ) تو یک و دو و سه اگه بخوایم تام بگیریم باید مستثنی منه ش رو "هو" مستتر بگیریم، ولی چون مرجع ضمیرش نیومده نمیتونیم بگیریم پس تام نیست. ( به من چه، من یادم نیست اینارو :-" بعدشم خب معلومه چارمی تام ه دیگه، گیر نده. :-" )



ارغ ؛؛؛؛)
 
پاسخ : اشکالاته درسی ، دروس عمومی

فکر می‌کردم حتما باید بگه که ته‌ش از بند جسم رستن و بازجستن روزگار وصل خویش و اینا. :-؟ مچکرم. ؛؛) از داداش‌ت هم تشکر کن :-" بگو عرق سالام رسوند :-"
 
پاسخ : اشکالاته درسی ، دروس عمومی

در مورد سوال عربی : کلا اگه تهش من+ضمیر بود 100% تامه ، چون یه چیزی قبلش بوده که داره ارجاع میده بهش دیگه . بقیه گزینه ها هم به وضوح مفرغن .
سوال دینی : جمله درسته اما مقدمه اول نیست ، مقدمه دومه . مقدمه اول تعریف پدیدست .
سوال زبان: بسیار بسیار چرت ولی خب میشه زد اگه اینجوری بگیم که گزینه دو یعنی تصویرا یه مشت تصویر نیستن که بهم چسبیدن و متحرک شدن که خب غلطه چون هستن ، چاهارم که اوکی عه بوضوح.
 
پاسخ : اشکالاته درسی ، دروس عمومی

استدلال من م همین بود برای سوال زبان! ولی جواب گزینه ی دو ه!
 
پاسخ : اشکالاته درسی ، دروس عمومی

چک کردما الان دوباره ، 4 عه به جان خودم ;D
 
پاسخ : اشکالاته درسی ، دروس عمومی

مرگ بر کانون فرهنگی آموزش تو پرانتز قلم‌چی. هم توی کنکورهای ریاضی، هم توی عمومیا، می‌گه می‌شه گزینه‌ی دو. :‌|
 
پاسخ : اشکالاته درسی ، دروس عمومی

چرا فراگیری مشتقه نه مشتق مرکب (طبق ریاضی 88)
چه فرقی میکنه مثن با بهره گیری که مشتق مرکبه؟
 
پاسخ : اشکالاته درسی ، دروس عمومی

"فراگیری" تشکیل شده از فرا/گیر/ی. "فرا" به تنهایی معنا نداره پس یه وند ه. "گیر" هم که بن مضارع ه. "ی" هم که وند ه. دو تا وند داره و یه غیروند (چی میگن به ش؟ ((: ) پس مشتق ه.
"بهره گیری" تشکیل شده از بهره/گیر/ی. "بهره" به تنهایی معنا داره. "گیر" هم. ولی "ی" وند ه. دو تا غیزوند و یه وند داره؛ پس م.م. ه.

فرق فراگیری و بهره گیری، توی نوع تکواژ "فرا" و "بهره" ست.
 
  • لایک
امتیازات: gjit
پاسخ : اشکالاته درسی ، دروس عمومی

خیلی شجاعین اگه تستای تکواژو بزنین
 
پاسخ : اشکالاته درسی ، دروس عمومی

به نقل از ارغوان :
"فراگیری" تشکیل شده از فرا/گیر/ی. "فرا" به تنهایی معنا نداره پس یه وند ه. "گیر" هم که بن مضارع ه. "ی" هم که وند ه. دو تا وند داره و یه غیروند (چی میگن به ش؟ ((: ) پس مشتق ه.
"بهره گیری" تشکیل شده از بهره/گیر/ی. "بهره" به تنهایی معنا داره. "گیر" هم. ولی "ی" وند ه. دو تا غیزوند و یه وند داره؛ پس م.م. ه.

فرق فراگیری و بهره گیری، توی نوع تکواژ "فرا" و "بهره" ست.

من فک میکردم فرا معنی داره به معنی مافوق (ماورا)
مثن میگیم فلان چیز فراگیره یعنی همه جا رو گرفته : دی

اما الان که نیک می اندیشم میبینم که معنی فراگیری با فراگیر فرق داره!
در کل گیج شدم :دی
 
پاسخ : اشکالاته درسی ، دروس عمومی

نه؛ فرا به تنهایی معنا نداره. :د پیشوند ه.
معنی فراگیری با فراگیر فرق نداره که :-" یکی شون حالت مصدری اون یکی ه. :-؟

امیررضا شجاعت نمی خواد که ((: یه مدت تمرین کنه آدم دستش میاد چه جوری باید تکواژ بشمره. گاج موضوعی خیلی خوب ه در این زمینه.
 
پاسخ : اشکالاته درسی ، دروس عمومی

به نقل از ارغوان :
نه؛ فرا به تنهایی معنا نداره. :د پیشوند ه.
معنی فراگیری با فراگیر فرق نداره که :-" یکی شون حالت مصدری اون یکی ه. :-؟

امیررضا شجاعت نمی خواد که ((: یه مدت تمرین کنه آدم دستش میاد چه جوری باید تکواژ بشمره. گاج موضوعی خیلی خوب ه در این زمینه.
گاج موضوعی
گاج سبز سوم دبیرستان
انتشارات الگو

این 3 تارو من خوندم واسه تکواژ

هرچیم بلد باشی اون وسز یه استثنا مزخرف میاد

عاقلانه ش اینه که اگه درصد ادبیاتت 70 به بالا شد اون تستم بزنی وگرنه ریسکه

البته 92 که خیلی اسون بود
 
پاسخ : اشکالاته درسی ، دروس عمومی

در اين دوتا جمله كلمه هاي "ثمن"‌ و "صوتك" چه نقشي دارن؟ كتاب دريافت گفته ثمن اسم ليس هست. يعني چي اين حرف؟ من متوجه نميشم اسم ليس يعني چي.

جمله اول: انّ صوتك عالِ
جمله دوم: ليس ثمن هذا الكتاب غالِ
 
پاسخ : اشکالاته درسی ، دروس عمومی

به نقل از Aroosak :
در اين دوتا جمله كلمه هاي "ثمن"‌ و "صوتك" چه نقشي دارن؟ كتاب دريافت گفته ثمن اسم ليس هست. يعني چي اين حرف؟ من متوجه نميشم اسم ليس يعني چي.

جمله اول: انّ صوتك عالِ
جمله دوم: ليس ثمن هذا الكتاب غالِ
ان حرف مشبهه به فعله، پس صوت میشه اسمش و منصوب!
لیس از افعال ناقصه ست، پس ثمن میشه اسمش (میدونیم که افعال ناقصه اسم و خبر دارن! )
 
پاسخ : اشکالاته درسی ، دروس عمومی

خيلي مرسيييييييي
پس ان يه جور حرف عامل هست. هرچي بعد از مشبه فعل و فعل ناقصه بياد ميشه اسم ؟
 
پاسخ : اشکالاته درسی ، دروس عمومی

ببخشید میشه برای تشخیص فعل ساده و مرکب راهنمایی کنید؟؟من همیشه شک می کنم!!!!! :-w :(
 
پاسخ : اشکالاته درسی ، دروس عمومی

× نمی‌تونم نقل‌قول کنم

سیب‌سرخ‌دوهزاروهشت:
اگه بشه بین دو جزء فعلی که می‌خوای ببینی مرکب ه یا نه، فاصله انداخت مرکب نیست. مثلا «حرف زد» رو می‌شه گسترش داد؛ «حرف‌های بسیاری زد»، یا حتی ساده‌تر: «حرف را زد». و با این فاصله‌انداختن تغییری توی معنای فعل حرفزدن ایجاد نمی‌شه. پس مرکب نیست. یا مثلا «نقاشی کشید». راه دیگه‌ی تشخیص این ه که جزئی از فعل که ساده به نظر می‌یاد رو تغییر بدی و ببینی معنی‌ش عوض می‌شه یا نه. فعل «آویزان کرد» رو با روش قبلی نمی‌شه تشخیص داد؛ پس از این راه استفاده می‌کنیم. «آویزان کرد» با «آویزان ساخت» و با «آویزان نمود» معادل ه؛ پس این فعل هم مرکب نیست. یا «مطالعه کرد» معادل ه با «مطالعه نمود» پس مرکب نیست.

عروسک:
ببین بستگی داره.جمله‌ی «انّ عَبَرْتُ» رو درنظر بگیر. توی جمله‌ی «انّ عَبَرْتُ»، عبتُ بعد از انّ اومده ولی خبر ه. چطور تشخیص بدیم؟ روش خود من این ه که اگه کلمه‌ای که می‌خوای نقش‌ش رو تشخیص بدی، توی جمله‌ی بدون انّ نقش مبتدا داشت می‌شه اسم انّ و اونی که نقش خبر داشت می‌شه خبر انّ.
امیدوار م منظورم رو واضح رسونده‌باشم. :ی
 
پاسخ : اشکالاته درسی ، دروس عمومی

اقا ببخشید من یه مشکل خیلی وسیع تو درس دینی دارم :-" فاجعس ینی میخواستم ببینم تو این مدت اندگ و نهایتا با 12 ساعت چه راهکاری برای این درس دارید
 
پاسخ : اشکالاته درسی ، دروس عمومی

به نقل از الف میم یا را حا میم زا ها :
اقا ببخشید من یه مشکل خیلی وسیع تو درس دینی دارم :-" فاجعس ینی میخواستم ببینم تو این مدت اندگ و نهایتا با 12 ساعت چه راهکاری برای این درس دارید
برای دینی به نظرم شروع کن روزی یه تعداد درس از کتاب با دقت بالا بخون! تست و اینا زیاد فایده نداره الان... من خودم کمی زودتر شروع کردم و روزی چهار درس میخونم. برای دینی بهترین راه تسلط کامل به کتابه ولی اگه وقت نداری دوم سوم و پیشو اینجوری کامل بخونی خلاصه های گاج نقره ای که واسه دوران جمع بندیه خیلی خوبن به نظرم! کل مطالب مهم هر درس+آیات و روایاتو تو نصف صفحه پوشش داده!
 
پاسخ : اشکالاته درسی ، دروس عمومی

نوزده روز مونده و چهل‌ودو درس دینی داریم. تو فرصت رو محدودتر بگیر که هفته‌ی آخر تموم کرده‌باشی. توی دوازده روز، اگه روزی چهاردرس رو هم بخونی تموم می‌شه. و به نظرم اول برو سراغ درس‌های پرتست‌تر یا اون‌هایی که بیش‌تر مشکل داری توشون. پیام آیات رو دقیق بخون. تموم که شد، مثلا برو دینی‌های کنکورهای سال‌های قبل رو بزن و ایرادات رو پیدا کن و درس‌هایی که هنوز مشکل داری رو باز بخون.
:-؟
 
Back
بالا