عملکرد صداوسیما در مناسبت‌ها

  • شروع کننده موضوع
  • #1
ارسال‌ها
3,304
امتیاز
12,643
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان ۱
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1394
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
علوم اجتماعی (انسان‌شناسی)
تلگرام
اینستاگرام
فکر میکنید صداوسیمای کشور ما تو مناسبت‌های مختلف چطور عمل میکنه؟ تو چه زمینه‌هایی بد عمل کرده و کجاها عملکرد خوبی داشته؟
این موضوع به مسائل جامعه و سیاست هم مربوط میشه، اما دقت کنید که اینجا انجمن سینما، تلوزیون‌ـه و بحث‌ها نباید خیلی خارج از این محدوده باشن.
 

شقایق س.

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,112
امتیاز
5,954
نام مرکز سمپاد
فرزانگان - فرزانگان ناحیه یک
شهر
زابل - کرمان
سال فارغ التحصیلی
96
دانشگاه
فردوسي مشهد
رشته دانشگاه
مترجمي زبان فرانسه
پاسخ : عملکرد صداوسیما در مناسبت‌ها

صدا و سیما معمولاً یا از اینور بوم میوفته، یا از اونور.
اولاً که باید سلیقه‌ی همه‌ی اقشار رو در نظر بگیره.البته الانا خیلی نسبت به‌قبل بهتر شده [با توجه به زیاد شدن تعداد شبکه‌ها]ولی خب تا چن‌وخ قبل یه‌نفر که گیریم نا مسلمون بود باید عزا/شادی رو در این ابعاد(!!)تحمل می‌کرد.
حالا نه صرفاً بحث دینی، کلاً سر ِ خیلی چیزا.

چیز ِ دیگه‌م که خیلی به چشم می‌آد، کم‌تر ارزش قائل‌شدن برای شادیاست، دقیقاً برعکس عزاها.
مردم حق‌دارن به همون میزان که موقع ِ عزا ، واسه عزا ویژه برنامه می‌بینن، واسه شادی ـَم ببینن تا ملّت از تلویزیون و غم و دین زده نشن!

نمی‌گم اصلاً نیست،ولی به نسبت ِ موقع ِ عزا خیلی کمتره شادی‌مون.
ولی بازم حالا نسبت به قبل خیلی بهتر شده اوضاع.
 

mysterious queen

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,058
امتیاز
4,964
نام مرکز سمپاد
فرزانگان٣
شهر
مش‍‌هد
پاسخ : عملکرد صداوسیما در مناسبت‌ها

کلا به نظر من در سیمای ما و گاهی صدای ما برنامه ریزی چندان دقیقی وجود نداره و البته برای "وقت" مردم ارزش قائل نیستن.
من امروز هم رادیو شنیدم و هم تلوزیون رو تماشا کردم.
رادیو وقت این مناسبت ها(چه جشن و چه عزا) که می شه از صبح تا شب "فله ای" وقت می دن به یه گروه برنامه ساز.4 ساعت، 4 ساعت به هریک از گروه های برنامه ساز زمان می دن.
برنامه ها بعضی وقتا محتواشون تکراری می شه.
برنامه های تلوزیون هم تقریبا همین گونه است. معلومه که در لحظه براش تصمیم گیری شده، آیتم های جذابی ندارن.
به نظر من باید سعی کنن تیپ برنامه ها رو تغییر بدن. تا جذابیت افزایش پیدا کنه.
مثلا گزارش های جذاب با پیام های همون مناسبت، تا کی می خوایم در تلوزیون در مورد مقاتل به جای اهداف صحبت کنیم؟
خب یکی از پیام های عاشورا "احیای امر به معروف و نهی از منکر" هست. من یه برنامه روز تاسوعا در رادیو گوش می دادم که گزارش گر برنامه می خواست برخورد با امر به معروف و جنبه ی مردم رو در مقابل اون نشون بده، مثلا به خانومی که در جایی که پل عابر وجود داشت، از خیابون رد می شد، تذکر داد و برخورد زشت اون رو هم متقابلا پخش کرد و بعد با یه روان شناس صحبت کرد و خلاصه خیلی جذاب بود.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #4
ارسال‌ها
3,304
امتیاز
12,643
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان ۱
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1394
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
علوم اجتماعی (انسان‌شناسی)
تلگرام
اینستاگرام
پاسخ : عملکرد صداوسیما در مناسبت‌ها

خب فکر میکنید ریشه‌ی این مشکلات کجاست؟ سیاست‌ها مرز مشخص تعیین میکنن یا صداوسیما کم‌کاری میکنه؟
 

NEO

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,368
امتیاز
5,899
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
بوشهر
رشته دانشگاه
مهندسی نفت
پاسخ : عملکرد صداوسیما در مناسبت‌ها

به نقل از ریـحـانـه :
خب فکر میکنید ریشه‌ی این مشکلات کجاست؟ سیاست‌ها مرز مشخص تعیین میکنن یا صداوسیما کم‌کاری میکنه؟

سیاست هر رسانه‌ای و نه تنها رسانه‌ی دولتی ما جذب مخاطب از روش‌های تعریف شده و اصول اولیه خودشه.
شبکه‌های ما چون دولتی هستند و به پول مفت و زیاد نفت از همون ابتدا عادت کرده بودند وقتی شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان به صورت قارچ گونه شروع به رشد کردند نتونستند واکنش مناسبی از خودشون نشون بدن و با ریزش شدید مخاطب رو‌به‌رو شدند.
همه‌ی اینها در کنار قطع همکاری و کناره‌گیری افراد با استعداد عرصه تلویزیون با صداوسیما نظیر مهران مدیری و جایگزینی افراد کاملا بی استعدادی نظیر تیم خنده بازار مزید بر علت شد و اونچه که ما الان دقیقا برعکس ده سال گذشته باهاش روبه‌رو هستیم یک تلوزیون بی‌هدف، بی‌رمق، و فاقد کوچکترین نوآوری‎‌ایه که از قدیمی‌ترین اصول خودش هم عدول کرده و با جایگزینی پیام بازرگانی بجای برنامه و حتی وارد کردن نام‌های تجاری به برنامه‌های کودک هم سعی در جذب سرمایه داره.

Fandak.jpg
تبلیغ فندک سیگار در تلویزیون کشوری که نشون دادن سیگار و سیگار کشیدن درش غدقن هست!

خلاصه کلام اینکه رسانه‌ی ملی ما در حالت عادی چیزی برای ارائه نداره چه برسه به مناسبت‌های خاص.
 
بالا