پاسخ : سمپاد ! کمیت یا کیفیت ؟
به نقل از Gama :
ضربی که من اشتباه نوشتم ناشی از بودن یه مراقب بود که حوصلش سر رفته بود نمی دونم چه فکری کرد یه صندلی گذاشت جلو منو شروع کرد به بحث و منم به خاطر این که ایشون حواسمو پرت کردن ضربو اشتباه نوشتم.اون خانمه داشت حرف میزد بعد از چک کردن هم نفهمیدم!
مسبب هر اشتباهی خود ما هستیم. من یه بار مثل همین اتفاق برام افتاد، 5 دقیقه مراقب مزاحمم شد ( یا باید نوشت یا حرف زد،نمی دونم چجوری شما دو تا کارو با هم کردید که حواستون پرت شده ) و باعث شد آخر امتحان وقت کم بیارم
همین اتفاق یه درسی به من داد
چه توی مدرسه و درس، چه توی زندگی
پررو بودن
که وقتی طرف مقابل کاری بیشتر از یک کار ضروری سر جلسه ی امتحان از من داشت، من ازش خواهش کنم که بعد از امتحان با هم صحبت کنیم
و بعدا هم همین کارو کردم
به نقل از Gama :
همین استرس داشتنش یه جنبه منفیشه!استرس مثبت داریم که باعث میشه یه فرد درسش رو بخونه استرس منفی داریم که باعث میشه از سر جلسه امتحان به خاطر نمرش بترسه یا موقع درس خوندن نصف شه.دیدم کسیو که به خاطر اضطرابی که داشت صبح که میومد مدرسه زیر چشاش کبود بود مانتوش تو تنش زار میزد!پس اینم از استرس که منفیش هم مخرب ذهنه هم جسم!
تازه!نمره ای که خیلی کلیات رو اعم از خلاقیت و توانایی های تحقیقی و خارج از حیطه کتاب و ...رو در نظر نمیگیره و چسبیده به یه ریزه کاری که نشون بده یه دانش آموز دبیرستان استرس داره ضربو درست انجام بده یا نه به چه دردی میخوره جز این که حواست باشه علامتش رو درست بزاری بااین که یه چیزه قرار دادیه و ممکنه توی دنیای تو یه علامت دیگه باشه!!وقتی که میخوای واسه این صرف کنی رو برو یه چیز جدید خودت بساز!!منظورم اینه که کلاس خلاقیت بزارن به جای این که نصف زنگ به این بگذره که تورو خدا اینو درس نوشتم نمره بدین!!
خب اون کسی که شما دیدی و هر کس دیگه که چنین ایرادی داشته باشه، مشکل از خودشه
اگه فرد نمی تونه خودشه کنترل کنه و استرس منفی براش ایجاد میشه چرا باید سیستم نمره گذاری اصلاح بشه!!!؟
این همه برنتمه ی مشاوره می ذارن و توی همش نصف وقتو صرف صحبت کردن در مورد استرس منفی می کنن
تازه!!
استرس داشتن یه ریزه کاری نیست
اگه شما الان بتونید خودتونو کنترل کنید و برای یه امتحان ساده اینجوری استرس مخرب داشته باشید، توی امتحانای بزرگتر زندگی می خواید چی کار کنید؟
اینا هر کدوم فقط یه ریزه کاری نیست
خیلی بزرگتر از این هاست و خیلی بیشتز از این ها باید بهش توجه بشه
------------------
من نمیدونم کلاس خلاقیت گذاشتن چه ربطی به نمره داره؟
کلاس خلاقیت رو باید جای کلاس های مسخره ی عربی و مطالعات اجتماعی و پرورشی و بهداشت گذاشت
---------------
هرجا که آموزشی هست باید یک ارزشیابی هم باشه
هر درس به شکلی که براش مناسب تره
راهنمایی حرفه و فن داشتیم
که وسط سال باید تمام اون کارای عملی رو چه توی مدرسه چه توی خونه انجام می دادیم
و هیچ کس هم با خوب دادن امتحان پایانی، به نمره ی عملی اضافه نمی کرد!!!
فیزیک و شیمی با آزمایشگاه
هر کدوم از اینها چون باید از درس های تئوریش هم ارزشیابی صورت بگیره، یه امتحان کتبی هم داره
به نقل از Gama :
قضیه سر همینه!چرا باید یه فردی که یک سال توی یک کلاس حضور فعال داره با کسی که فقط شب امتحان می خونه هر دوشون توی یه امتحان آخر سال که نمرش تعیین کنندس مشخص بشن؟!
چرا باید کسی که حالا به دلایلی امتحانشو بد میده و سر کلاس خوب بوده با کسی که شب امتحان به زور معلم خصوصی و این حرفا چن تا سوال حفظ کرده برابر باشن؟
حالا مثلا بعضی مدارس میان میگن 5 نمره از امتحان پایان سال مال فعالیت کلاسیتون بوده که باز اونم یه امتحان میگیره هر کی خوب شده بود 5 میده هر کیم بد شده بود4!!
ینی ارزش این یه سال سر کلاس بودن فقط 5 نمرست؟!
شما توی مدرستون نمره ای به نام نمره ی مستمر ندارید؟
یا دارید و دبیراتون همگی کشکی نمره می دن؟
به نقل از Gama :
کلا نمره غلطه!چه تو مدرسه چه تو دانشگاه!خب تو دانشگاهم اشتباه میکنن!!دانشجوا باید بیفتن دنبال استاده که تورو خدا این ترم نندازم!!
دانشجو بهش امکانات نمیدن بره یه کار تحقیقاتی انجام بده وصلش کردن به یه نمره شب امتحان که خدا میدونه چن نمرشو از بقل دستیاش نوشته!!!چن نمرش مال خودشه!
به جز استرس و ریزه کاریایی که گفتین دیگه چه مزیتایی داره؟!
توی دانشگاه هم مشکل از خوده آدمه
اگه امتحان چرت و پرت باشه و همه نمرشون کم بشه که نمره میره روی نمودار و دانشجو به حقش میرسه
اگر هم امتحان مشکلی نداشته باشه و فقط چند نفر کم شده باشن که مشکل کم کاری خودشونه
--------------------------
سیستم آموزشی ما از سیستم 100 سال پیش فرانسه کپی برداری شده و الان دیگه توی زباله دانی ها هم ازش استفاده نمی شه
همه ی کشور های اروپایی و آمریکایی توی این 1 قرن 5 تا سیستم آموزشی عوض کردن و اینقدر تجربه کسب کردن که بتونن یه سیستم آموزشی بی نقص برای کشورشون در نظر بگیرن
اگه کشور ما هم بخواد همچین کاری رو بکنه حد اقل 100 سال طول میکشه تا تجربه ی کافی رو کسب کنه تا بتونه فقط کپی برداری سیستم های کشورای دیگه رو اجرا کنه
و همچین چیزی امکان نداره
با این وضع آموزش و پرورش و مدیرش هیچ کاری نمیشه کرد ( تازه اگه پس فردا علی آبادی نشه وزیر آموزش و پرورش!!! )
به نفعمونه خیلی به این سیستم دست نزنیم
چون هر چه قدر از سیستم قدیمی فرانسه دورتر بشیم، اوضاع خراب تر میشه