امتحانات نهایی ۹۳ (ریاضی و تجربی)

  • شروع کننده موضوع شروع کننده موضوع Ham!D ShojaE
  • تاریخ شروع تاریخ شروع
وضعیت
موضوع بسته شده است.
پاسخ : امتحانات نهایی ۹۳ (ریاضی و تجربی)

التبس...
لبس ریششه
پس به پوشوندن ربط داره

این چیزایی که اختلاف توش زیاده احتمال اومدنش کمه
 
پاسخ : امتحانات نهایی ۹۳ (ریاضی و تجربی)

به نقل از ˙·● ๖ۣZα┣-┫я Å ●·˙ :
کارگاه ترجمه ی درس6 ص79 .. بحاسّه سمعٍ حادّهٍ جدّاً.

حس بسیار تیز شنوایی درسته یا حس شنوایی بسیار تیز ؟
حس بسیار تیز شنوایی
 
پاسخ : امتحانات نهایی ۹۳ (ریاضی و تجربی)

درس 3 ، صفحه 28: و الیک الان بعض هذه الآبات

معنی "الیک" چی میشه ؟
 
پاسخ : امتحانات نهایی ۹۳ (ریاضی و تجربی)

به نقل از F@|-|!mEh :
درس 3 ، صفحه 28: و الیک الان بعض هذه الآبات

معنی "الیک" چی میشه ؟
توجه کن
 
پاسخ : امتحانات نهایی ۹۳ (ریاضی و تجربی)

به نقل از Sh!va :
پس از همینجا اعلام میکنم عربی محوری گاج کلی غلط داره X_X
الان میترسم هر چی خوندم غلط باشه که #-o
 
پاسخ : امتحانات نهایی ۹۳ (ریاضی و تجربی)

به نقل از مُحَمَّد :
آره چون مفعول (چه اول چه دوم) جزو ركن هاي اصلي جمله است ولي حال نقش تكميلي داره

راجب سوال دومتون هم كه پرسيديد، آره هدي اسم مقصوره و بخاطر همين تنوين نصب گرفته
ببینین هر فعل دومفعولی ای حتما توی جمله با دو تا مفعول نمیاد. خیلی جاها با یه مفعول هم کارش راه میفته! مثلا مثالیکه تو خیلی سبز بود(عَلَّمَ فعل دو مفعولی به معنی یاددادن): علّمنی المعلّمُ الدرسَ: معلم درس را به من یاد داد/ علّم المعلمُ الدرسَ: معلم درس را یاد داد... جمله ی دوم هم درست و کامله و معنی میده یا همون یه مفعولش.
وقتی تو جمله فعل دومفعولی دیدن سریع نگین خب اگه دو تا منصوب داشته باشیم حتما جفتشون مفعولٌ به ـن.
 
پاسخ : امتحانات نهایی ۹۳ (ریاضی و تجربی)

به نقل از F@|-|!mEh :
پس از همینجا اعلام میکنم عربی محوری گاج کلی غلط داره X_X

البته به اشتباه افکندن هم معنی جمله رو می رسونه ولی برای نهایی نمیشه ریسک کرد
 
پاسخ : امتحانات نهایی ۹۳ (ریاضی و تجربی)

به نقل از Sh!va :
آره این سوال منم هس! :د خودم فک کنم دومی درسته
بعدش یدرک دریافت می کند غلطه؟

آره. درک میکند درسته.

به نقل از حمیـده :
حس بسیار تیز شنوایی

دبیر ماعم همینو گفته ولی اینجا [ http://s2.picofile.com/file/7289834836/tamren6.pdf.html ] برعکس گفته : ((

بقیه ی بچه ها ج بدین لطفا.
 
پاسخ : امتحانات نهایی ۹۳ (ریاضی و تجربی)

توی والقلم و ما یسطرون ، واو ِ دوم واو ِ عطفه؟ بعد ما یسطرون میشه محلا مجرور به تبعیت؟ :-?

+ گاج غلط داره؟ نه تو رو خدا :((
 
پاسخ : امتحانات نهایی ۹۳ (ریاضی و تجربی)

به نقل از ˙·● ๖ۣZα┣-┫я Å ●·˙ :
کارگاه ترجمه ی درس6 ص79 .. بحاسّه سمعٍ حادّهٍ جدّاً.

حس بسیار تیز شنوایی درسته یا حس شنوایی بسیار تیز ؟
[/quote
بحاسه => با حس.
سمع=>شنوايي
حاده جدا=> بسیار تیز
با حس بسیار تیز شنوایی
فرقی هم نميكنه ها واقعا.
حالا بخوای ب فارسی معیار بنویسی باید موصوف رو بیاری اول بكنيش : با حس شنوایی بسیار تیز.
 
پاسخ : امتحانات نهایی ۹۳ (ریاضی و تجربی)

به نقل از RaaZ :
نشر الگو:توجه کن
گاج سیاه:تقدیمت می شود
خودم فکر کنم گاج بهتر ترجمه کرده باشه

تو گاج محوری هم نوشته تقدیمت میگردد ، الان تو نهایی باید کدومو بنویسیم بالاخره؟! :-??
 
پاسخ : امتحانات نهایی ۹۳ (ریاضی و تجربی)

"برای اسم و فعل حداقل پنج مورد و برای حرف 3 مورد و موارد کمتر جمعی منظور شود"
این جمعی منظور شود یعنی چی ؟ :\
 
پاسخ : امتحانات نهایی ۹۳ (ریاضی و تجربی)

آقا یکی بیاد منو جمع کنه

از صبح رو کتاب عربیم

دوتا ایستک خانواده و یک هندونه هم خوردم

خلاصه یا رو کتابم یا تو راه دستشوییم :))
تموم نمیشه لامصب :))



فقط فردا عربیو بالا 17 بشم
بعد دیگه اصل امتحانا تموم شده رفته


آقا من الان معنی زیاد بارم نیست
بشینم لغات بخونم یا متنها رو حفظ کنم؟؟؟
 
پاسخ : امتحانات نهایی ۹۳ (ریاضی و تجربی)

در مورد ترجمه ها اینقدر وسواس به خرج ندین بابا!


×توی عربی، ترکیبهای اضافی-وصفی به این صورت میان که بعد از هسته، اول مضاف میاد و بعد صفت.
مثلا همین: بحاسة سمعٍ حادَّةٍ. هم از روی معنی و هم از روی ترتیب کلمات می فهمیم که سمع مضاف الیه و حادّة صفته. اگه میگین از کجا معلوم که حادّة صفت برای سمع باشه نه برای حاسة؟ خب برای اینکه مطمئن بشیم کدوم کلمه توصیف شده باید به ویژگیهای موصوف احتمالی و صفت توجه کنیم. میدونیم که صفت و موصوف از نظر عدد، جنس و معرف/نکره بودن با هم مطابقن. پس اینجا با توجه به اینکه حادّة مونثه، صفت هست برای حاسة. (حسّ تیز)
سمع هم که مضاف الیه بود برای حاسّة. (حسّ شنوایی)
×حالا اینارو چه جوری کنار هم بذاریم برای ترجمه؟
توی فارسی، برعکس عربی، ترکیبهای وصفی اضافی به این صورت میان که اول صفت میاد بعد مضاف الیه. (مثلا ما همیشه میگیم میز بزرگِ من؛ نمیگیم میزِ من بزرگ(مگر اینکه صفت بزرگمون برای من باشه و بخوایم بگیم که من خیلی گنده ام :-"؛ بیخیال؛ الان منظوم حالتیه که هم مضاف الیه و هم صفت برای یه هسته باشن)
پس حالا ما یه هسته داریم: حس. و یه صفت: تیز. و یه مضاف الیه: شنوایی. یعنی حسّ تیز+حسّ شنوایی در نهایت در ترجمه ی فارسی شد "حسّ تیز شنوایی".

نکته ی عربیش این بود که شما بهمید صفت برای کدوم کلمه اومده؛ و نکته ی ترجمه ایش این بود که بدونید در یک گروه اسمی فارسی، صفت تقدّم داره بر مضاف الیه.

×سعی کردم تشریح کنم تا خوب جا بیفته؛ مرسی که انشامو خوندین! :دی
 
پاسخ : امتحانات نهایی ۹۳ (ریاضی و تجربی)

اون اليك خوب تو جمله معنی پيدا میکنه.بعد تو جمله توجه کن معنی ميكنيم.اينقد جزعي نگاه نکنید بابا.

+سه درس اول مونده. (:|
 
پاسخ : امتحانات نهایی ۹۳ (ریاضی و تجربی)

نه نه احمد اشکالت همینجاست که موصوف رو "سمع/شنوایی" در نظر گرفتی. درحالی که حادّة با حاسّة تطبیق داره و اون رو داره توصیف میکنه.
 
پاسخ : امتحانات نهایی ۹۳ (ریاضی و تجربی)

کیان@بشین متن بخون.کلمه ها رو تو متن ببینی یاد گرفتنش اسون تره.
 
پاسخ : امتحانات نهایی ۹۳ (ریاضی و تجربی)

نمونه سوالا رو نگاه کنین؛ بخدا اونا انقدر ریز نگاه نمی‌کنن که شما ریز می‌بینین. من الان سر حرفای شما به طرز افتضاحی استرس گرفتم. حتّی نمی‌تونم روی سوال رو درست بخونم. تورو خدا انقدر الکی جو ندید.
 
پاسخ : امتحانات نهایی ۹۳ (ریاضی و تجربی)

دوستان من خر زدم : )


امیدوارم شما خر زده باشین.اگه هم نزدین، از این به بعد بزنین


الان من پرِ عربی هستم


امتلا مُخی عربیاً :))
 
پاسخ : امتحانات نهایی ۹۳ (ریاضی و تجربی)

فی رحاب نهج البلاغه و فی ظلال دعا ک نمیاد؟
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
Back
بالا