برایِ یکسری از مباحث حتمن کلاسُ پیشنهاد میکنم.مثلِ ژنتیک،پروتئین سازی،مباحثِ گیاهی،شارش.
شرایطی که نوشتی رو هیچ وقت تجربه نکردم چون از اول تجربی بودم
بعنوانِ یه دانش آموزِ تجربی که یه زمانی!!!درصدهایِ زیستم 90-100 بود،فقط از کتابِ خیلی سبز استفاده کردم+ژنتیکِ آرامفر(که چند ص بیشتر نخوندم!)
بنظرم درسنامه هایِ خیلی سبز واقعن خوب و مفهومیه. کانون هم یه سری کتاب آموزش مفهومی زیست داره ک مبحث به مبحثه و من خودم نه دیدم و نه استفاده کردم!اما تاثیر خوبی رو پیشرفت کسانی که زیستشون خوب نبوده داشته.
حتمن خودتم خیلی شنیدی که تو زیست مهمتراز هرچیزی فقط کتاب درسیه.چیزی که زیست رو برایِ من جالب میکرد این بود که هر بار میخوندم، باز هم مطلبِ جدیدی رو کشف میکردم حتا اگه سریِ قبلش فکر کرده بودم این مبحثو فولم و این حرفا.
اول کتابِ درسی رو کامل میخوندم .اگر مبحث آسون بود و چیزِ خاصی نداشت که بدونِ خوندنِ درسنامه یِ اضافی میرفتم سراغِ تست و رفعِ اشکال میکردم. اما تو یه سری مباحث مثلِ گردش مواد،بعد از کامل خوندنِ کتابِ درسی(حفظ کردنِ نکات مهم و تسلط رو مباحث+حلاجی هایِ خودم برایِ فهمِ مطلب)درسنامه یِ خیلی سبز رو میخوندم و نکاتِ کلیدی رو تو کلاسورم مینوشتم.نکاتی که بهشون اشاره نشده بود یا یک خطی هایی که یه مفهومِ چند صفحه ای رو برام تداعی میکردن.
از کتاب هایِ آبی و بنفشِ قلم چی برحذر باش
بنظر من البته .
شاید فکر کنی من چون تجربیم مطالبی که نوشتم به دردت نمیخوره ولی سالِ دوم دبیرستان من یه معلم زیست فوق العاده وحشتناک داشتم که رسمن روخوانی میکرد کتابُ وبا این حال درصدِ زیست من سال دوم زیر95 نبود . حتا سرکلاس گوش نمیکردم و تو دنیای خودم سیر میکردم
و درسنامه هایِ خیلی سبز شده بود کلاسِ من.
هرچند سالِ سوم فهمیدم یه معلمِ خوب چقدرررر تاثیر داره. معلمی که توانایی داشته باشه حتا مباحثِ حفظی مثل ویروس و قارچ رو بصورت مفهومی تدریس و طبقه بندی کنه که همونجا سرِ کلاس ریز به ریزشو حفظ شی.برایِ همین کلاسو پیشنهاد میکنم.