شیوه صحیح کسب درآمد در تلویزیون

  • شروع کننده موضوع NEO
  • تاریخ شروع
  • شروع کننده موضوع
  • #1

NEO

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,368
امتیاز
5,899
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
بوشهر
رشته دانشگاه
مهندسی نفت
مدتیه که صدا و سیما توی تمام شبکه‌هاش دکون باز کرده و برای خروج از بحران مالی‌ای که دچارش شده، کاسه‌ی گداییش رو به سمت هر محصول و شرکتی دراز کرده.
موضوع به تبلیغات پرحجم و زیاد کالاهای مختلف در میان‌برنامه‌ها(پیام‌های بازرگانی) ختم نمیشه و این تبلیغات به درون برنامه‌های مختلف مثل برنامه‌های خانوادگی، کودک، آشپزی، سریال‌ها یا حتی مقوله‌ی کنکور هم کشیده شده.
معلوم هم نیست که صدا و سیما واقعا بدهکاره و داره از این راه جبران مافات میکنه یا بدهی‌هاش کم یا کاملا تصویه شده ولی این رویه به مذاق مدیرانش خوش اومده و نخواستن خودشون رو از این درآمد راحت محروم کنن.
ولی خوب سوال اصلی اینه که با توجه به اینکه یکی از اصلی‌ترین راه‌های کسب درآمد هر شبکه تلویزیونی تبلیغاته چطور باید از این شیوه به درستی استفاده کرد تا هم باعث ریزش مخاطب نشه و هم برای شبکه سودآوری داشته باشه؟
شبکه‌های بزرگ تلویزیونی مخصوصا شبکه‌های آمریکایی و اروپایی که توی کشورهای مختلف شعبه و هزاران کارمند و حقوق بگیر دارند چطور از تبلیغاتشون استفاده میکنند تا هم کسب درآمد کنند و به سوددهی برسند و هم در رقابت با انبوه کانال‌های دیگه از میدون به در نشند؟
 

Admin2

لنگر انداخته
عضو کادر مدیریت
مدیر کل
ارسال‌ها
7,646
امتیاز
37,420
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1389
پاسخ : شیوه صحیح کسب درآمد در تلویزیون

به نظر من برنامه تبلیغاتی باید واضح باشه که تبلیغاتیه. مثلا جوری نشه که یکی بیاد به اسم کارشناس توی یک برنامه صحبت کنه بعد بگه برید فلان محصول یا سرویس رو بخرید. مثلا توی برنامه آشپزی طرف نیاد بگه برو روغن اویلا بخر! به جاش میتونن رسما اعلام کنند برنامه آشپزی اویلا. یعنی مسئول این برنامه صاحب اویلاست و هم تبلیغات داره و هم آموزش آشپزی.
 

h.f

جــــــــــــلاد لـــــاغر :>
ارسال‌ها
863
امتیاز
4,769
نام مرکز سمپاد
F1 TEH
شهر
چه فرقی میکنه کجای دنیام
سال فارغ التحصیلی
94
دانشگاه
شهید بهشتی
پاسخ : شیوه صحیح کسب درآمد در تلویزیون

من فک میکنم مهمترین چیزی که هست اینه که ببینیم این تبلیغات چه تاثیری روی جامعه داره ! مثلن همین کنکور : خود این تبلیغات هم باعث میشه میزان استرس دانش آموزان بالاتر بره ، هم فضا برای کلاه برداری زیاد بشه و هم حساسیت روی این مقوله بالاتر بره و اینها واقعن تاثیرات مثبتی نیست و بلکه در خیلی از جاها منفیه و فوق منفی حتی .
به نظر من اگر یه مقدار توجه توی این برنامه ها بالا بره مشکلی نداره تبلیغات کردن و البته اگر این تبلیغاتها و اسپانسر گرفتن ها با خلاقیت همراه باشه و خب در حال حاضر ما شبکه ای داریم که مثلن مختص تبلیغته (شبکه بازار ) و خب بهتره که دیگه همه ی تبلیغاتا به اون شبکه منتقل بشه .
 

mysterious queen

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,058
امتیاز
4,964
نام مرکز سمپاد
فرزانگان٣
شهر
مش‍‌هد
پاسخ : شیوه صحیح کسب درآمد در تلویزیون

من يه مدت پيش داشتم يه برنامه راديويى گوش ميكردم(سبقت آزاد، راديو جوان) در مورد همين تبليغات تلوزيونى صحبت ميكرد و اونا رو مورد نقد قرار داده بود. يكى از كارشناسان ميگفت درحال حاضر شركت هاى بزرگ سعى ميكنن هزينه اى كه پرداخت ميكنن براى تبليغات ، صرف ساختن آگهى هاى تبليغاتى خلاقانه بشه به گونه اى كه خود مردم اونا رو توى تلفن همراهشون داشته باشن و بين هم به اشتراك بذارن و اين طورى مقدارى از هزينه هايى كه قراره به شبكه هاى تلوزيونى داده بشه كاهش پيدا كنه. كه در مورد كوكاكولا و پپسى نمونه هاى زيادى وجود داره يا حتا آديداس و ...
حالا اين مسئله چندان به اين موضوع ربط نداره، از اين جهت مطرحش كردم كه اهميت خلاقيت رو گفته باشم. اين قدر اين تبليغات روتين و تكرارى و طولانى و حوصله سربره كه خيلى از افراد وقتى باشون مواجه ميشن شبكه رو عوض ميكنن.
عنصر گم شده ى همه ى تبليغات خلاقيت و احترام به شعور مخاطبه.
 

h.f

جــــــــــــلاد لـــــاغر :>
ارسال‌ها
863
امتیاز
4,769
نام مرکز سمپاد
F1 TEH
شهر
چه فرقی میکنه کجای دنیام
سال فارغ التحصیلی
94
دانشگاه
شهید بهشتی
پاسخ : شیوه صحیح کسب درآمد در تلویزیون

حتی قشنگی و خاص بودن تبلیغات به اینه که در کوتاهترین زمان بهترین معرفی رو داشته باشن اصن اون موقع است که مردم به اون مردم واکنش نشون میدن ولی تو کشور ما انگار برعکسه فک میکنن هرچی تبلیغ بلندتر و طولانی تر باشه بهنره :|
 
  • شروع کننده موضوع
  • #6

NEO

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,368
امتیاز
5,899
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
بوشهر
رشته دانشگاه
مهندسی نفت
پاسخ : شیوه صحیح کسب درآمد در تلویزیون

به نقل از میم ح میم دال :
به نظر من برنامه تبلیغاتی باید واضح باشه که تبلیغاتیه. مثلا جوری نشه که یکی بیاد به اسم کارشناس توی یک برنامه صحبت کنه بعد بگه برید فلان محصول یا سرویس رو بخرید. مثلا توی برنامه آشپزی طرف نیاد بگه برو روغن اویلا بخر! به جاش میتونن رسما اعلام کنند برنامه آشپزی اویلا. یعنی مسئول این برنامه صاحب اویلاست و هم تبلیغات داره و هم آموزش آشپزی.

البته این مورد یه ایرادی‌ هم داره.
اگر اسم اون برنامه‌ی آشپزی به مثلا "برنامه آشپزی اویلا" تغییر کنه ناخودآگاه به مخاطب جوری القا میشه که این برنامه از ثانیه اول تا آخرش تبلیغات هست و زیاد به خود مقوله آشپزی اهمیتی نمیده و همین باعث ریزش مخاطب اون برنامه میشه.
هدف اینه که تبلیغات باشه ولی آزار دهنده و اینقدر آشکار نباشه که باعث ضدتبلیغ و ریزش مخاطب بشه.

به نقل از Miss Mysterious :
من يه مدت پيش داشتم يه برنامه راديويى گوش ميكردم(سبقت آزاد، راديو جوان) در مورد همين تبليغات تلوزيونى صحبت ميكرد و اونا رو مورد نقد قرار داده بود. يكى از كارشناسان ميگفت درحال حاضر شركت هاى بزرگ سعى ميكنن هزينه اى كه پرداخت ميكنن براى تبليغات ، صرف ساختن آگهى هاى تبليغاتى خلاقانه بشه به گونه اى كه خود مردم اونا رو توى تلفن همراهشون داشته باشن و بين هم به اشتراك بذارن و اين طورى مقدارى از هزينه هايى كه قراره به شبكه هاى تلوزيونى داده بشه كاهش پيدا كنه. كه در مورد كوكاكولا و پپسى نمونه هاى زيادى وجود داره يا حتا آديداس و ...
حالا اين مسئله چندان به اين موضوع ربط نداره، از اين جهت مطرحش كردم كه اهميت خلاقيت رو گفته باشم. اين قدر اين تبليغات روتين و تكرارى و طولانى و حوصله سربره كه خيلى از افراد وقتى باشون مواجه ميشن شبكه رو عوض ميكنن.
عنصر گم شده ى همه ى تبليغات خلاقيت و احترام به شعور مخاطبه.

دقیقا تبلیغات خلاقانه شرکت‌هایی که مثال زدی مصداق بارز تبلیغ خوب هست.
در کنارش میشه تبلیغات میوزیکال شرکت نایک رو هم درنظر گرفت.
 
بالا