• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

3RD GENERATION LED

  • شروع کننده موضوع
  • توقیف شده
  • #1

reza.eloglu

کاربر جدید
ارسال‌ها
1
امتیاز
19
نام مرکز سمپاد
امام خمینی
شهر
تهران
یکی از اولین تکنولوژی هایی که به دوربین مدار بسته اضافه گردید، امکان دید در شب بود، قابلیت تشخیص چهره و حرکت در نور کم از امکاناتی است که امروزه تقریبا برای هر سیستم حفاظتی که در آن از دوربین مدار بسته استفاده می شود امری لازم و اجتناب ناپذیر می باشد. این قابلیت دید درشب برای دوربین های مدار بسته پس از روی کار آمدن فناوری LED ها میسر و قابل استفاده شد. در این مقاله قصد داریم به بررسی نحوه ی کارکرد این LED ها بپردازیم ، با داده پردازان پارسوا همراه باشید...

LED ها ممکن است در کنار لنز دوربین و داخل کاور ، یا به صورت مجزا و به صورت پروژکتور در جوار دوربین مداربسته نصب شده و استفاده می گردد.
برخی از دوربین مداربسته ها دارای لنز ثابت بوده و زاویه دیدشان نیز ثابت می باشد و از این طریق هر سمتی را که برای دوربین مداربسته قابل مشاهده است را روشن کرده و برای آن قابل درک و ثبت می کند..

234.JPG



در برخی دیگر از دوربین ها لنز LED متحرک می باشد برای مثال 4 تا 9 میلیمتر که در واقع 30 تا 60 درجه ، زاویه دید دوربین مدار بسته تغییر میکند.در این صورت LED با دو حالت برای دوربین مدار بسته مواجه می شویم :
1- حالت اول : زاویه بسته
در این حالت زاویه دیدی که دوربین مدار بسته نیز پیدا می کند گرچه باز است ولی در حالت کلی دید کمتر (ولی دقیق تر) به آن در شب می دهد و حتی اجسام دور نیز با کیفیت دیده می شوند.
2- حالت دوم : زاویه باز
در این حالت نیز نور LED به صورت باز و با زاویه واید بر روی اجسام تابیده می شود ، و فقط اجسامی در شب نشان داده می شوند که در نزدیکی دوربین مداربسته قرار می گیرند و چون نور LED به اجسام دورتر نمی رسد برای دوربین مدار بسته قابل دید و ضبط نمی باشد.
امروزه LED های مادون قرمز متفاوت و فراوانی بنا بر سلیقه ی سازندگان در این صنعت تولید شده است که توانایی هرکدام از آن ها برای روشن کردن محیط با یکدیگر متفاوت می باشد و در واقع نحوه ی اینکه دور بین مدار بسته در کدام حالت اقدام به تصویر برداری کند به طریقه ی ساخت و قرار گیری لنز های LED مربوط می شود. و در جدیدی ترین دوربین های مدار بسته دید در شب از فناوری LED3 استفاده شده است که درآن 2 LED با زاویه بسته برای روشن سازی فاصله های دور، و 4 LED با زاویه ی باز برای روشن سازی فواصل نزدیک استفاده می شود.(برخی از 3RD Generation LED در دوربین مدار بسته دید در شب نیز امکان تنظیم به حالت های مختلف را نیز دارد. )
 
بالا