• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :

    ثبت نام عضویت

سوالات درسی (درس زیست )

  • شروع کننده موضوع شروع کننده موضوع first amir
  • تاریخ شروع تاریخ شروع
پاسخ : سوالات درسی (درس زیست )

١- آغازيان سانتريول دارن ؟ يا اين كه در تشكيل مژك و تاژكشون سانتريول دخالت داره؟
٢- تريكودينا چند تا هسته داره ؟
 
پاسخ : سوالات درسی (درس زیست )

آغازیان هم یوکاریوت هستند پس سانتریول دارند و تریکودیتا یک هسته نعلی شکل داره
 
پاسخ : سوالات درسی (درس زیست )

آخه بيشتر كتابا نوشته اغلب قارچ ها و آغازيان سانتريول ندارند . ساخت مژك و تاژك آغازيان هم بدون دخالت سانتريوله !! ( من شك دارم ! )
تريكودينا هم يه جا نوشته دو هسته يه جا نوشته يه هسته .
شكل كتاب رو هم عوض كردن . به نظرم دو هسته داره ولي اون هسته بزرگش نعليه :-?
 
پاسخ : سوالات درسی (درس زیست )

اون انتریول رو که نمیدونم ولی تریکودینا مطمدن باش یک هسته داره چون من کنکور 94 رو دادم تو کتاب درسی سال دوم ما یه هسته داره بعدشم من ب این نتیجه رسیدم کنکور اصلاااااا خارج از کتاب نیست 69 درصد سوالا فقط مال پیش بود اون هم ترکیبی نبود خود فصل رو نکات ریزش رو پرسیده بودند من پارسال بشتر کتاب تست میخوندم امسال فقط فقط کتاب دررررررسی با تست آزمون های مختلف
 
پاسخ : سوالات درسی (درس زیست )

در ضمن تا جایی که من یادمه فقط پارامسی دو هسته بزرگ و کوچک داره البته منظورم از اسای جاندار که تو کتاب نام برده شده
 
پاسخ : سوالات درسی (درس زیست )

ولی نشرالگو بشدت میگه ک اغازیان سانتریول ندارند
چون تو کتاب سال دوم فصل دو هم گفته ک سلولای جانوری و گیاهان ابتدایی سانتریول دارند و در مورد بقیه هیچی نگفته پس طبق کتاب ندارند
 
پاسخ : سوالات درسی (درس زیست )

آره به طور كلي قارچ و آغازي سانتريول ندارن . يعني دارن ولي يه جور ديگس :-" در كل ندارن :-"

تريكودينا هم دو تا هسته داره كه يكيش نعلي شكله
 
پاسخ : سوالات درسی (درس زیست )

تریکودینا ایهام داره تو شکل یکدونه هسته داره اما اگه بخوایم شاخش رو معرفی کنیم میشه از مژک داران که مثل پارامسی اما تو کتاب گفته بیشتر مژک داران 2 هسته دارن حالا خدا میدونه تریکودینا جز این بیشترشون هست یا اون بعضی که دو هسته ندارن :-?
 
پاسخ : سوالات درسی (درس زیست )

سنجش 92 یه سوال داره گفته آنتی ژن ها مستقیما به T کشنده متصل میشن. بعد دقیقا سنجش 94 گفته به T کشنده و پلاسموسیت متصل نمیشن. قضیه چیه ؟
 
پاسخ : سوالات درسی (درس زیست )

كلاميدوموناس كلوني تك سلوليه يا پر سلولي ؟!
نخينه زيگوميست ها ادغام ميشن يا نه ؟!

اين دو تا رو هر جا يه چيزي گفته
كسي اگه مطمئنه رفع ابهام كنه :-?
 
پاسخ : سوالات درسی (درس زیست )

کلامیدوموناس ک کلونی تک سلولیه،سلولاش ارتباط زیستی باهم ندارن.

تو زیگومیست عا هم آره دیگ نخینه ها اتاقک تشکیل میدن ادغام میشن دیگ:-؟ ولی رشد نخینه ی ادغام شده نداریم برعکس دو نوعه دیگ.
 
پاسخ : سوالات درسی (درس زیست )

آخه دقيقا هر دوتاشو تو آزمون ماز برعكس گفته !!
اون اتاقكا جزء خود نخينه محسوب نميشن !
كلاميدوموناسم به خاطر جمله كتاب كه گفته از انواع مختلفي سلول هستن كلوني پر سلولي گرفته !
بعد به نظرخودم مگه ميشه كپك مخاطي سلولي كلوني پر سلولي باشه ولي كلاميدوموناس كلوني تك سلولي؟
 
پاسخ : سوالات درسی (درس زیست )

عایا راه کوتاهی برای سوال 181 زیست کنکور داخل 94 وجود داره؟
من از رو دفترچه راه اندیشه زدم 94 رو راه حلش بسی مزخرف بود کسی راه دیگه ای میدونه 8-|
 
پاسخ : سوالات درسی (درس زیست )

بچه ها...
واسه تنفس پرنده اون سی درصد هوا... بالاخره توی دم وارد شش میشه یاتوی مجاری میمونه...
واینکه سانتریول ها توی تقسیم سیتوپلاسم هم نقش دارن؟؟
+این جمله که همه پروتعین :D :Dهای کلروپلاست ومیتوکندری توسط ریبوزوم های سیتوسل ساخته میشه درسته؟؟؟
 
پاسخ : سوالات درسی (درس زیست )

سلام
درمورد تنفس پرنده متن درسنامه خیلی سبز رو با دقت مطالعه بفرمایین.
توجه کنید اون هوایی که مستقیما وارد شش میشه مستقیما هم خارج میشه اون بخش هوایی که ایتدا به کیسه عقبی میره هم هنگام خرو ج از شش ابتده به کیسه جلویی میره یعنی:
1)هنگام دم 70%هوای تهویه نشده(پراز اکسیژن)به کیسه هوادار عقب میره.این هوا در بازدم وارد شش در دم بعدی وارد کیسه هوادار جلویی میشه وبازدم بعدی خارج میشه.
2)هنگام دم 30%هوای تهویه نشده(پراز اکسیژن)وارد شش میشود.این هوا در بازدم از شش وارد نای و از بدن خارج میشود.
به طور کلی 100%هوا به این طریق جابهجا میشونده بنابراین در هر دم 100%هوا در شش موجود است.
یک بخش هوای دمی مراحل بیشتری را برای خروج طی میکند.
سوال دومت.رو مطمِن نیستم.فکر نمکنم نقش داشته باشند.
در مورد سوال سومت به نظر من اتفاقا توسط ریبوزوم های کوچک خودشون تولید میشه.
حداقل آنزیم های موجود در غشای درونی میتوکندری و درون کلروپلاست توسط ریبوزوم های خودشونه.
 
پاسخ : سوالات درسی (درس زیست )

سلام دوستان :)
ی چن تا سوال پیش اومده ممنون میشم کمکم کنید. :D
1- آنزیم هایی که از سلول های کنده شده روده به درون روده میریزن آنزیم های درون سلولین یا برون سلولی؟
2-آیا سلول های بافت رشته ای، رشته ای ان؟تو شکل صفحه 45 مربوط به بافت رشته ای،ماده ی زمینه ای کدومه؟ سلول کدومه؟ رشته های پروتئینی کدومان؟ کلن این شکلو نمیفهمم.
3-ایا تمام چربی ذخیره شده تو سلول بافت چربی رو ،خود همون سلول میسازه؟ و اینکه میتونیم بگیم این سلولا شبکه اندوپلاسمی صاف گسترده ای دارن؟
4- rRNA های سازنده ی بخش های ریبوزم "چند" نوعند یا "یک" نوع؟ میشه از این جمله کتاب فهمید که چن نوعند؟جمله کتاب درسی:"هردو این بخش ها از پروتئین و انواع ویژه ای RNA که به آنها RNA های ریبوزمی میگویند، ساخته شده اند"
5-تک سلولی هایی که شیار دهانی یا دهان سلولی دارن هم با اندوسیتوز تغذیه میکنند؟ینی میتونیم بگیم همه تک سلولی ها با اندوسیتوز تغذیه میکنن؟
6-اخرین سوالم: با توجه به این که میگیم لیپید ها به راحتی از عرض غشا عبور میکنن، میتونیم بگیم هورمون های استروئیدی چه هنگام ترشح از سلول سازنده چه هنگام ورود به سلول هدف با انتشار عبور میکنه از غشا؟ تو کمک درسی نوشته بود همه هورمون ها با اگزوسیتوز ترشح میشن . برا همین این سوال برام پیش اومد که هورمون های استروئیدی هم اینطورین؟

بازم تشکر میکنم ازتون >:D< ، خیلی خیلی ببخشید زیاد شدن. [-o<
 
پاسخ : سوالات درسی (درس زیست )

به نقل از الـــــفـــتـــی :
سلام دوستان :)
ی چن تا سوال پیش اومده ممنون میشم کمکم کنید. :D
1- آنزیم هایی که از سلول های کنده شده روده به درون روده میریزن آنزیم های درون سلولین یا برون سلولی؟
2-آیا سلول های بافت رشته ای، رشته ای ان؟تو شکل صفحه 45 مربوط به بافت رشته ای،ماده ی زمینه ای کدومه؟ سلول کدومه؟ رشته های پروتئینی کدومان؟ کلن این شکلو نمیفهمم.
3-ایا تمام چربی ذخیره شده تو سلول بافت چربی رو ،خود همون سلول میسازه؟ و اینکه میتونیم بگیم این سلولا شبکه اندوپلاسمی صاف گسترده ای دارن؟
4- rRNA های سازنده ی بخش های ریبوزم "چند" نوعند یا "یک" نوع؟ میشه از این جمله کتاب فهمید که چن نوعند؟جمله کتاب درسی:"هردو این بخش ها از پروتئین و انواع ویژه ای RNA که به آنها RNA های ریبوزمی میگویند، ساخته شده اند"
5-تک سلولی هایی که شیار دهانی یا دهان سلولی دارن هم با اندوسیتوز تغذیه میکنند؟ینی میتونیم بگیم همه تک سلولی ها با اندوسیتوز تغذیه میکنن؟
6-اخرین سوالم: با توجه به این که میگیم لیپید ها به راحتی از عرض غشا عبور میکنن، میتونیم بگیم هورمون های استروئیدی چه هنگام ترشح از سلول سازنده چه هنگام ورود به سلول هدف با انتشار عبور میکنه از غشا؟ تو کمک درسی نوشته بود همه هورمون ها با اگزوسیتوز ترشح میشن . برا همین این سوال برام پیش اومد که هورمون های استروئیدی هم اینطورین؟

بازم تشکر میکنم ازتون >:D< ، خیلی خیلی ببخشید زیاد شدن. [-o<
سلام امیر >:D<
1- حتما درون سلولی هستن ..یا حداقلش اینه که در سطح کنکور آنزیم درون سلولی به حساب میان ..
2-اره دیگه رشته ای ان ..کلا تو اون شکل فکر کنم ماده ی بین سلولی رو خوب نشون نداده ..امیر اینارو از یه کتاب گیر اوردم ..فکر کنم کمکت کنن
http://s8.picofile.com/file/8269569168/ar2TfDe4EyYKArTCySN0HQN3.jpg
http://s8.picofile.com/file/8269568334/eaQyrEgBH8V3XXatFB61MCgY.jpg
3- نه ..چون چربی هایی که از رگ لنفی وارد خون میشن هم توی سلولای چربی هم ذخیره میشن
4-چند نوع هست فکر کنم..اون متن میگه که چند نوع هستن
5-نه همه نه ..معلومه چون بعضی از تک سلولی ها فتوسنتز میکنن .هتروتروف نیستن.
6- اگه کتاب اون جمله رو نوشته ..اینجوری باید در نظر بگیری که هورمون های استروییدی هم با اگزوسیتوز بیرون میرن ..بازم میگم اگه کتاب مستقیما اونو نوشته باشه..
عجب سوالایی #:-S
 
پاسخ : سوالات درسی (درس زیست )

بچه ها، فرق مننژیت باکتری با ویروس چیه؟؟
 
پاسخ : سوالات درسی (درس زیست )

به نقل از شقایق م :
بچه ها، فرق مننژیت باکتری با ویروس چیه؟؟

مننژیت بیماریه التهاب پرده مننژ مغزی هست که میتونه عوامل متفاوتی داشته باشه : ویروسی باکتریایی قارچی و غیرعفونی و انگلی
مننژیت باکتریایی خطرناک تر از ویروسیه و دوره درمانیش طولانی تره
احتمال مرگ بیمار هم بیشتره توش
 
پاسخ : سوالات درسی (درس زیست )

بچه ها،توی خیلی سبز نوشته ماهی اندام دفعی کلیه رو داره،بعد از یه طرف دیگ کتاب گفته ماهی امونیاک رو از ابشش دفع میکنه،از یه طرف دیگ نشرالگو مثانه شنارو بادکنک شنا نگرفته (برعکس خیلی سبز!) و گفته ک مثانه شنا راه داره ب ابشش و امونیاک رو میفرسه ب ابشش
حالا ایا ابشش همه ی ماده ی دفعی رو دفع میکنه یا یه قسمتش توسط یه اندام دفعی دیگ دفع میشه؟یا اصن کلن کدوم درسته اونیکه خیلی سبز گفته یا الگو!
راجع ب مفصل گوی و کاسه ی مورچه هم همینجوره،ایا تو همه ی جهات میپیچه؟یا میشه گفت طبق شکل کتاب فقط بالا و پایین میره؟ینی میشه گفت همه ی مفاصل گوی و کاسه ای قابلیت ندارند درهمه ی جهات بچرخند؟
 
Back
بالا