- شروع کننده موضوع
- #1
Elnazkh21
کاربر فوقفعال
- ارسالها
- 143
- امتیاز
- 135
- نام مرکز سمپاد
- فرزانگان
- شهر
- کرمان
معرفی رشته کارشناسی مدیریت بازرگانی:
شاید شما هم با این گفته موافق باشید که در میان رشته های مدیریت، رشته مدیریت بازرگانی جایگاه ممتاز و منحصر به فردی را به خود اختصاص داده است.
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان نیز مدیریت بازرگانی یکی از جذاب ترین و در عین حال کاربردی ترین رشته های امروز جامعه است چرا که بیشتر سازمانهای تجاری ، صنعتی و خدماتی به دنبال کسب سود هستند و در نتیجه از یک جهت موسسه بازرگانی محسوب میشوند.
رشته های مدیریت از جمله مدیریت بازرگانی را عموما به اقیانوس وسیعی تشبیه می کنند که دارای یک سانتیمتر عمق است و این تشبیه به این معنا است که دانشجویان در این رشته در طول یک دوره 4 ساله کارشناسی با مباحث و مفاهیم بسیار وسیعی از اقتصاد گرفته تا حسابداری و از منابع انسانی گرفته تا بازارهای پولی و مالی بین المللی آشنا می شوند ولی در هیچ یک از آنها به صورت تخصصی و عمیق وارد نشده و پس از آشنایی مختصری با تئوری ها و مفاهیم اصلی مربوطه از کنار آن عبور کرده و درس جدید دیگری را شروع می کنند.
در کشور ما تا چند سال پیش، گرایش مدیریت بازرگانی دربرگیرنده گرایشهای مختلف این رشته مانند مدیریت صنعتی ، مدیریت بیمه و مدیریت جهانگردی و مدیریت بازرگانی بود. اما امروزه با پیشرفت علم مدیریت و تخصصیتر شدن این رشته ، مدیریت بازرگانی کاربرد تخصصی تر و محدودتری پیدا کرده است.
امروزه مدیریت بازرگانی برای آنهایی که به دنبال ایجاد کسب و کار جدید می باشند، برای آنهایی که علاقه مند به وارد شدن به تجارت و یا سرمایه گذاری می باشند و یا برای آنهایی که رویای به دست گرفتن پست های مدیریتی را در سر می پرورانند، رشته بسیار جذاب و مورد پسندی است.
این رشته چند گروهی می باشد و از هر 3 رشته تجربی-ریاضی- انسانی میشود رفت!
سر فصل دروس مدیریت بازرگانی و تعداد واحدها :
تعداد کل واحدهای درسی: 133 واحد
دروس عمومی : 20 واحد
دروس پایه 41: واحد
دروس اصلی :30 واحد
دروس تخصصی: 36 واحد
دروس اختیاری: 6 واحد
دروس پایه مدیریت بازرگانی
نام درس
تعداد واحد
اصول حسابداری 1 و 2
6
ریاضیات و کاربر آن در مدیریت 1 و2
6
اقتصاد خرد
3
اقتصاد کلان
3
روانشناسی کار
3
آمار و کاربرد آن در مدیریت 1 و 2
6
توسعه اقتصادی و برنامه ریزی
3
کامپیوتر و کاربرد آن در مدیریت
3
روش تحقیق در مدیریت
3
حقوق اساسی
2
مبانی مدیریت اسلامی و الگوهای آن
3
دروس اصلی مدیریت بازرگانی
نام درس
تعداد واحد
مبانی سازمان و مدیریت
3
مدیریت رفتار سازمانی
3
مدیریت منابع انسانی
3
مدیریت مالی 1
3
تحقیق در عملیات 1 و 2
6
مدیریت تولید
3
حسابداری صنعتی 1
3
بازاریابی و مدیریت بازار
3
تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم
3
دروس تخصصی مدیریت بازرگانی
نام درس
تعداد واحد
مدیریت استراتژیک
3
حقوق بازرگاین
3
حسابرسی 1
3
سازمان های پولی و مالی بین المللی
3
بازرگانی بین المللی
3
زبان تخصصی 1 و 2
2
زبان تخصصی 3و 4
2
سیستم های اطلاعاتی مدیریت
3
مدیریت مالی 2
3
بازاریابی بین المللی
2
پول و ارز و بانکداری
3
سیاست پولی ومالی
3
سیستم های خرید، انبارداری و توزیع
3
دروس اختیاری مدیریت بازرگانی
نام درس
تعداد واحد
حقوق بازرگانی بین المللی
3
تحقیقات بازاریابی
2
روابط صنعتی
3
سمینار در مسایل مالی
2
سمینار در مسایل بازاریابی
2
بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمان
3
شاید شما هم با این گفته موافق باشید که در میان رشته های مدیریت، رشته مدیریت بازرگانی جایگاه ممتاز و منحصر به فردی را به خود اختصاص داده است.
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان نیز مدیریت بازرگانی یکی از جذاب ترین و در عین حال کاربردی ترین رشته های امروز جامعه است چرا که بیشتر سازمانهای تجاری ، صنعتی و خدماتی به دنبال کسب سود هستند و در نتیجه از یک جهت موسسه بازرگانی محسوب میشوند.
رشته های مدیریت از جمله مدیریت بازرگانی را عموما به اقیانوس وسیعی تشبیه می کنند که دارای یک سانتیمتر عمق است و این تشبیه به این معنا است که دانشجویان در این رشته در طول یک دوره 4 ساله کارشناسی با مباحث و مفاهیم بسیار وسیعی از اقتصاد گرفته تا حسابداری و از منابع انسانی گرفته تا بازارهای پولی و مالی بین المللی آشنا می شوند ولی در هیچ یک از آنها به صورت تخصصی و عمیق وارد نشده و پس از آشنایی مختصری با تئوری ها و مفاهیم اصلی مربوطه از کنار آن عبور کرده و درس جدید دیگری را شروع می کنند.
در کشور ما تا چند سال پیش، گرایش مدیریت بازرگانی دربرگیرنده گرایشهای مختلف این رشته مانند مدیریت صنعتی ، مدیریت بیمه و مدیریت جهانگردی و مدیریت بازرگانی بود. اما امروزه با پیشرفت علم مدیریت و تخصصیتر شدن این رشته ، مدیریت بازرگانی کاربرد تخصصی تر و محدودتری پیدا کرده است.
امروزه مدیریت بازرگانی برای آنهایی که به دنبال ایجاد کسب و کار جدید می باشند، برای آنهایی که علاقه مند به وارد شدن به تجارت و یا سرمایه گذاری می باشند و یا برای آنهایی که رویای به دست گرفتن پست های مدیریتی را در سر می پرورانند، رشته بسیار جذاب و مورد پسندی است.
این رشته چند گروهی می باشد و از هر 3 رشته تجربی-ریاضی- انسانی میشود رفت!
سر فصل دروس مدیریت بازرگانی و تعداد واحدها :
تعداد کل واحدهای درسی: 133 واحد
دروس عمومی : 20 واحد
دروس پایه 41: واحد
دروس اصلی :30 واحد
دروس تخصصی: 36 واحد
دروس اختیاری: 6 واحد
دروس پایه مدیریت بازرگانی
نام درس
تعداد واحد
اصول حسابداری 1 و 2
6
ریاضیات و کاربر آن در مدیریت 1 و2
6
اقتصاد خرد
3
اقتصاد کلان
3
روانشناسی کار
3
آمار و کاربرد آن در مدیریت 1 و 2
6
توسعه اقتصادی و برنامه ریزی
3
کامپیوتر و کاربرد آن در مدیریت
3
روش تحقیق در مدیریت
3
حقوق اساسی
2
مبانی مدیریت اسلامی و الگوهای آن
3
دروس اصلی مدیریت بازرگانی
نام درس
تعداد واحد
مبانی سازمان و مدیریت
3
مدیریت رفتار سازمانی
3
مدیریت منابع انسانی
3
مدیریت مالی 1
3
تحقیق در عملیات 1 و 2
6
مدیریت تولید
3
حسابداری صنعتی 1
3
بازاریابی و مدیریت بازار
3
تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم
3
دروس تخصصی مدیریت بازرگانی
نام درس
تعداد واحد
مدیریت استراتژیک
3
حقوق بازرگاین
3
حسابرسی 1
3
سازمان های پولی و مالی بین المللی
3
بازرگانی بین المللی
3
زبان تخصصی 1 و 2
2
زبان تخصصی 3و 4
2
سیستم های اطلاعاتی مدیریت
3
مدیریت مالی 2
3
بازاریابی بین المللی
2
پول و ارز و بانکداری
3
سیاست پولی ومالی
3
سیستم های خرید، انبارداری و توزیع
3
دروس اختیاری مدیریت بازرگانی
نام درس
تعداد واحد
حقوق بازرگانی بین المللی
3
تحقیقات بازاریابی
2
روابط صنعتی
3
سمینار در مسایل مالی
2
سمینار در مسایل بازاریابی
2
بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمان
3