- شروع کننده موضوع
- #1
کاربر حذف شده 8031
مهمان
خیلی ساده و خودمونی بخوایم نظریه «فیلمسازان مؤلف» رو تعریف کنیم. باید بگیم که یه کارگردان اینقدری صاحب سبک میشه که دیگه خودش با خلاقیتهاش چیزهای جدیدی رو توی فیلمش به وجود میاره. به عبارت دیگه فیلمساز، فیلمی رو به معنای واقعی کلمه میآفرینه. و خب آفرینش هم یعنی اینکه قبلا مثل اون رو ندیدیم دیگه! از فیلمسازهای مؤلف میشه به :آلفرد هیچکاک، جان فورد، فدریکو فلینی، چارلی چاپلین، اینگمار برگمان، آکیرا کوراساوا، ارنست لوبیچ، کارل تئودور درایر، ژان رنوار، بیلی وایلدر، ویلیام وایلر، اورسن ولز و ... اشاره کرد. فیلمسازهای معروفی که به سبکهای خاصی از فیلمسازی رسیده بودن. و خیلی از کارگردانهای دیگه از این فیلمسازها تقلید کردن.
حالا دو چیز مطرحه. انگار این نظریه مخالفانی داره. حقیقتش من نمیدونم این مخالفا چی گفتن اصلا، کسی اگه میدونه بگه. در ضمن خودتون با این نظریه مشکل دارید؟! و یه چیز دیگه اینکه بیاید راجع سینمای این بزرگان بیشتر حرف بزنیم. و روی فیلمها و سبکهاشون بحث کنیم.
حالا دو چیز مطرحه. انگار این نظریه مخالفانی داره. حقیقتش من نمیدونم این مخالفا چی گفتن اصلا، کسی اگه میدونه بگه. در ضمن خودتون با این نظریه مشکل دارید؟! و یه چیز دیگه اینکه بیاید راجع سینمای این بزرگان بیشتر حرف بزنیم. و روی فیلمها و سبکهاشون بحث کنیم.