آزمون تیزهوشان درست یا غلط؟

والا من ک طراح سوال و برنامه ریز سمپاد نیستم :-"
صرفا استدلال خودم رو ارائه دادم
ولی استدلال شما چیه ؟
منم که تقصیر شما ننداختم که ولی شما استعداد درخشانو چی تعریف می کنید؟ کسی که علوم و ریاضیش خوب باشه؟ یکی ممکنه تو ورزش استعداد درخشان باشه یکی تو هنر و ...
 
منم که تقصیر شما ننداختم که ولی شما استعداد درخشانو چی تعریف می کنید؟ کسی که علوم و ریاضیش خوب باشه؟ یکی ممکنه تو ورزش استعداد درخشان باشه یکی تو هنر و ...
خب ب نظرم سمپاد برای اون هایی ک ورزششون و موسیقیشون قوی باشه تعریف نشده .
این ک چرا من نمی دونم .
طبعا این یه ضعفه ک راه درست کردنش هم ابتدا ساختار سمپاده ؛ بعد تر آزمون ورودیش
 
یک اشتباه بزرگ بود این کار ...:|:|:|
 
از یه طرف موافقم از یه طرف نع...
به این فکر میکنم اگه یه مدرسه عادی میرفتم میتونستم رشته مورد علاقمو دنبال کنم..
از یه طرفم اون حسی که بعد از اومدن به سمپاد بهت دست میده و باعث میشه احساس مسئولیت کنی نسبت بهش خیلی خوشاینده..

اینکه روش اموزش پرورشمون غلطه کاملا درسته...مشکل از تیزهوشان و ...نیست مشکل اصلی نظام این اموزش و پرورشه..
خب تیزهوشانم چیزی بیشتر از یه ازمون نیست! به هر حال از یه جایی به بعد ادما گلچین میشن..تو رشته شون تو شغلشون..همه جا
بنظرم تو تیزهوشانم اینجوری با این ازمون گلچین میکنن...
 
اولن مانع شکوفایی استعداد یکسال زودتر میشه:)
اون سال ما انقدر استرس بود که دیوونگی مانع فکر کردن میشد!
غلطه سیستمشون
من نمیدونم چرا با وجود اینهمه چیز باز هم بچه های مزخرف تو سمپاد هست؟
مزخرف از نظر اخلاق بیشتر از نظر تفکرات
 
آخرین ویرایش:
منم که تقصیر شما ننداختم که ولی شما استعداد درخشانو چی تعریف می کنید؟ کسی که علوم و ریاضیش خوب باشه؟ یکی ممکنه تو ورزش استعداد درخشان باشه یکی تو هنر و ...
سمپاد بیشتر برای علوم تعریف شده تا هنر و عملا اهمیت زیادی به اینا نمیده البته در مدرسه ما فکر کنم هنر طرفداراش بیشترن و مناز این وضعیت متنفرم
 
تا سال 89 ک ورودی ما بود ، آزمون فقط از ریاضی و علوم و ادبیات بود .
ک طبیعتا درس های چالشی ابتدایی اینا بودن .

اما سال بعدش گفتن برای این ک اصراف نشه :-w:-w میخوان آزمون تیزهوشان و نمونه رو یکی کنن ، و خوب این باعث شد توی امتحان ورودی تیزهوشان درس هایی مثل تاریخ جغرافی قرار بگیرن ک صرفا خرخونی می خواد . نه هوش . پس ورودی های خرخون تر و با خلاقیت کمتری داریم ( ب چشم می بینم )

پ.ن : قصد توهین ب ورودی های جدید رو ندارم . ممکنه کسی تو همین ورودی ها از خلاق های نسل ما هم خلاق تر باشه . اما ب نظرم اگر درصد بگیریم ، بچه های باهوش کمتری وارد تیزهوشان میشن .
ولی اون اجتماعی و دینی رو انقدر سخت میگیرن که نابود میشی اونم هوش میخواست جدی میگم!
سال من که سخت بود:| استرس هم باعث شد...
 
اتفاقا میخواستم بحث رو به اینجا هم بکشونم به نظر من هر کسی استعدادی داره و نباید دانش آموزا رو به دو گروه عادی و استثنایی تقسیم کنن
باید استعداد هر کسی رو جدا گانه کشف کنن مثلا یکی توی ادبیات استعداد داره یکی توی کامپیوتر
مسئله ی بعدی هم اینه که کلا استعداد های درخشان هم از نظر امکانات و احترامی که به دانش آموز میزان و معلمان خیلی چیز های دیگر بهتره به نظرم این امکانات باید توی همه ی مدارس باشه

امکانات تمام مدارس باید یک مینیممی داشته باشه.
ولی اینکه بگیم تمام مکان های تحصیلی باید یک میزان از امکانات رو داشته باشند، مثل این میمونه که بگیم چرا به بچه های توی مهد کودک لوگو های کوچولو نمیدن! ( چون توانایی و درک استفاده ازش رو ندارند و جونشون رو به خطر میندازند )

دبیرستان علامه حلی از خیلی از بعد های مختلف امکانات بیشتری داشت\احتمالا داره. و خوب همونا هارو اگه به باقی مردم بدی میزنن چش و چال همو در میارن!
هر فردی در یک زمینه بهتر از باقی زمینه هاست. معنیش این نیست که در اون زمینه استعداد ارزشمندی داره. معنیش اینه که صرفا این طرف اشپز خوبی نیست، جوش کار خوبی هم نیست، ولی اشپزیش کمتر بده!

تفاوت اینکه ۰.۵ درصد بالای جامعه دارند اینه که قدرت درک، یادگیری، بیشتری دارند. علاقه های هم دارند که اگه بهش زمینش داده بشه میتونن نتیجه ی خوبی ازش بگیرند.

دادن امکانات یکسان به باقی مردم صرفا تلف کردن درامد های کشوره. امکانات باید قابل قبول باشه برای همه، برای یک عده باید استثنایی باشه.

امتحان های سمپاد، الان بی خبرم چطوری هستند، ولی بیشتر روی روش حل مساله، برداشت کردن از فرضیه های داده شده این افراد رو جدا میکنند.

روش جدا کردن خوبیه. بهترین نیست، چون مثل هر روش دیگه ای که فقط بر حسب سه بررسی باشه به جای بررسی طولانی مدت غربال خوبی نمیتونه باشه.

تفاوت در جاهای دیگه اینه که قدرت تصمیم گیری و حل مساله باید در تمام طول دبستان بررسی بشه و فرد بر حسب اون وارد دوره ی ۷ ساله ی بعدی توی مدارس خاصی بشه. و این خیلی خوبه که این افراد جدا میشند. وگرنه یک فرد در یک مدرسه ی ۱۰۰ نفره که هیچ کس نمیفهمدش و در بهترین حالت حتا یک مکالمه ی جذاب هم در طول زندگیش نخواهد داشت. ادم افسرده و داغون میشه.
 
Back
بالا