• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

دزدیدن مفاخر ملی و تاریخی ایران..!

  • شروع کننده موضوع
  • #1

boodika

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
904
امتیاز
6,071
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
ناکجا
سال فارغ التحصیلی
1398
خب خیلیامون راجع به سرقت مفاخر ملی و تاریخی کشورمون توسط کشورهای همسایه یه چیزایی شنیدیم..در این تاپیک به بررسی هویت سازی جعلی این کشور ها برای خودشون و از جمله به بی لیاقتی و کم کاری خودمون اشاره میکنیم!
1-دزدین زرتشت و زرتشتی شدن تجزیه طلبان پ.ک.ک و اقلیم کردستان

مدتی است از سال2012 گروهی از تجزیه طلبان(نه مردم عادی) اقلیم کردستان با اهداف قبلی شروع به گرویدن به ایین زرتشت کرده اند..تا برای تجزیه خود هویت سازی کنند.
گزارش هایی درباب زرتشتی شدن "مردم" کرد از سویBBC و VOA

"منبع 1"
"منبع 2"
و در ادامه واکنش رجب طیب اردوغان به زرتشتی شدن تجزیه طلبان کرد که به اشتباه توهین به ایرانیان هم تلقی شد..
"منبع"
جالب تر این است که این افراد با شگرد های مخصوص خود ایین های مربوط به سدره پوش و...را انجام میدهند تا موجب فرقه سازی در این دین شوند!یکی از افتخارات دین زرتشت نسبت به ادیان ابراهیمی فرقه نشدن ان است این درحالی است که شیعه خود 154 فرقه است.در باور های زرتشت فرقه و فرقه سازی جایی ندارد.
شاید تا الان متوجه این مهم نشده باشید که زرتشتی شدن انها چه ربطی به دزدیدن زرتشت دارد!
"یکی از اهداف اینها این است که ثابت کنند زرتشت یک پیامبر کردی است و کردها ایرانی نیستند"
و این ایرانیان هستند که زرتشت را از کرد ها وام گرفتند.
پوستر های لقمان حاج کریم تروریست تجزیه طلب کردستان عراق که زرتشت را منسوب به کردها میداند.
مشاهده پیوست 327 مشاهده پیوست 326
برای اینکه بیشتر متوجه بشید اینها قصد جعل تاریخ برای خود دارند...نقشه ایران بزرگ را منسوب به کردستان بزرگ میخوانند و ساسانیان که ادامه دهنده راه هخامنشیان بودند را کرد خطاب میکنند..
پوستر هایی مبنی بر اینکه ما کورد هستیم ایرانی نیستیم!
مشاهده پیوست 328 مشاهده پیوست 329
راهپیمایی در اروپا و حمایت از اوجالان با زرتشت!
مشاهده پیوست 330


اینها تا میتوانند جعل تاریخ میکنند و اداب و رسوم ایران را از جمله نوروز را منسوب به خود میدانند..و اگر نتوانند انها به اسم خود مصادره کنند شروع به فحاشی میکنند به مانند توهین به کوروش بزرگ..مشاهده پیوست 331
مشاهده پیوست 332

منبع:فیسبوک تروریست لقمان حاجی کریمی
سوال:1_چرا رسانه ها غول فارسی زبان به مانند صدای امریکا و بی بی سی گرویدن به دین زرتشت در کردها تجزیه طب را انقدر بزرگنمایی میکنند ولی حتی یک گزارش از سیل عظیم زرتشتی شدن ایرانیها حتی خارج از ایران تهیه نمیکنند؟
پ.ن:زرتشت پیامبری ایرانی و جزوی از تاریخ ایران به شمار میرود و دیدگاهای ان تماما ایرانشهری هستند..و شما میتوانید این اندیشه ها را در زرتشت پیدا کنید.. این اندیشه ها انقدر در وصف ایران هستند که نمیشود زرتشت و ایران را جدا از هم دانست.
تجزیه طلبان کرد که با حمایت سازمانهای جاسوسی انگلیس و امریکا و اسراییل به فعالیت های خود در ترکیه و سوریه و عراق ادامه میدهند در صدد جعل هویت برای خود هستند..

دزدین مولوی

همونطور که میدونید کشور ترکیه مدعی ثبت مولوی به نام خود است.

فردوسی
حوزه تمدني ايران، بخش بزرگي از منطقه آسيا را پوشش مي دهد و تمامي کشورهاي اطراف متاثر از قدمت و گستردگي اين فرهنگ بوده و هست. با اين حال و متاسفانه مدتي است حرکت هايي از سوي کشورهايي که ما آنها را دوست و همسايه مي خوانيم، رخ مي دهد؛ ثبت مولانا به نام ترکيه، ثبت تار ايراني به اسم جمهوري آذربايجان، بحث بر سر نام خليج فارس، تلاش براي ثبت کردن نام دانشمندان ايراني چون ابوريحان بيروني و ابوعلي سينا به عنوان عرب، همگي و همگي اتفاق هايي اند که هرازچندگاهي، ايرانيان ساکن فضاي سايبر را به اين فکر مي اندازد که با کمپيني اينترنتي، تلاشي معمولابي نتيجه را راه بيندازند، گويي متولي اين امور در ايران به خواب رفته باشد. آخرين رويدادي که در آن يکي ديگر از مشاهير و چهره هاي ايراني براي کشوري همسايه مصادره شد، در مراسم بزرگداشت انتخاب «غزنين» به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام در سال 2013 است. در اين مراسم که در بيست وششمين نمايشگاه کتاب برپا شد، سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، غلامعلي حدادعادل، رييس فرهنگستان فرهنگ و ادب فارسي به همراه وزير اطلاعات و فرهنگ افغانستان، سفير اين کشور در ايران، همچنين بسياري از پژوهشگران و اديبان اين کشور حضور داشتند. در اين نشست وزير و سفير افغانستان در صحبت هايشان فردوسي را برخاسته از افغانستان دانستند اما اين سخنان از سوي حداد عادل که در اين مراسم حضور داشت، واکنشي به همراه نداشت. آنها حتي در سخنراني خود به اين مساله که فردوسي و شاهنامه در دوره غزنويان سروده شده است، اشاره کرد و بيهقي را نيز با تاريخ نگاري سترگ و بي نظيرش به غزنين در افغانستان نسبت دادند. استادان و پژوهشگران باستان شناسي و تاريخدان در آن نشست فراموش کردند يادآوري کنند افغانستان در دوره قاجار از ايران جدا شد و تا پيش از آن بخشي از فرهنگ و تمدن ايران بزرگ به شمار مي رفت. اين بي تفاوتي ها شايد در حال حاضر بدون واکنش تمام شود و گفته شود افغانستان براي بازسازي تاريخ و فرهنگ پس از سال ها جنگ دست به چنين برنامه ها و فعاليت هايي مي زند، اما روزي خواهد رسيد که تکرار و تکرار آنها در ذهن ديگران چيز ديگري را تداعي کند که روزي سيدجمال الدين اسدآبادي را افغاني ناميدند و پس از آن خليج فارس در دنيا نام ديگري گرفت و مولانا و تار ايراني و... . درست است که ديگر کشورها هزينه هاي بسياري براي چنين برنامه هايي مي دهند و مسوولان هميشه مي گويند دست استکبار جهاني در کار است.
منبع: روزنامه شرق

ابن سینا

انتساب بوعلی به اعراب
منبع

انتساب بوعلی به ازبک ها

منبع:ویکی پدیا
و همچنین فارابی و ابوریحان و نصیر الدین طوسی و پوریای ولی و خیام و بیهقی و...که بسیاری از کشورهای همسایه به جز ایران مدعی مالکیت انها می باشند..
----------------------

بسیاری از بازی ها تاریخی همچون چوگان که جمهوری اذربایجان منسوب به خود میداند...
نان لواش منسوب به ارمنستان
بادگیر امرات متحده
شب یلدا و تار منسوب به جمهوری اذربایجان
------

و افسوس که مسئولین و مردم ما در سکوت به سر میبرند و نظاره گر دزدیدن ثروت ها ملی و تاریخی ایران میباشند...








































































 
بالا