• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

شطرنج

  • شروع کننده موضوع
  • #21
ارسال‌ها
1,546
امتیاز
26,897
نام مرکز سمپاد
ضروری
شهر
ضروری
سال فارغ التحصیلی
0
آیا Hans Moke Niemann یک چیتر است؟
در ادامه‌ی Cheating Scandal ای که رخ داد، تقریباً یکی دو هفته پس از سینکفیلد کاپ، تورنمنت Generation Cup برگزار شد و از قضا مگنوس و نیمن هم درش حضور پیدا کردن. همه منتظر بودن ببینن بازیِ این دو نفر چطور پیش میره، و در کمال ناباوری مگنوس در حرکتِ اول resign کرد! این ریزاین نوعی حرکت اعتراضی علیه هانس نیمن و حضورش در این مسابقات بود و می‌خواست بگه من نیمن رو بایکوت کردم. البته خیلیا هم به مگنوس بابت این رفتارش انتقاد کردن.
اما این ریزاین باعث نشد که مگنوس از غافله عقب بیفته و با اختلاف فاحشی صدر جدول تورنمنت قرار گرفت و در مراحل حذفی هم به فینال رسید و قهرمان شد (خوش‌بختانه به نیمن برخورد نکرد!).

پس از فینال، مگنوس این بیانیه رو منتشر کرد:

20221007_101046_plw.jpg
صراحتاً اعلام کرد که من معتقدم هانس بیش از این‌ها تقلب کرده و من حتی قبل سینکفیلد کاپ زمانی که فهمیدم نیمن قراره جایگزین ریچارد رپورت بشه (چون رپورت اعلام عدم آمادگی کرد و انصراف داد) قصد داشتم از جام کناره‌گیری کنم.

عملاً مگنوس چیز چندان جدید و غیر منتظره‌ای نگفت، مدرکی دال بر تقلب هانس OTB ارائه نداد فقط گفت حس کردم حین بازی متمرکز نبود و با مهره‌ی سیاه جوری منو اوت‌پلید کرد که فقط عده‌ی خیلی معدودی ممکنه از پسش بربیان.

فیده هم پس از این بیانیه اعلام کرد تیمی متشکل از متخصصان استخدام می‌کنه تا ویژه روی این قضیه کار کنن. یکی از اونا Ken Regan پروفسور آمار و متخصص کشف تقلب در شطرنج و بازیکن سابق حرفه‌ای این بازی بود. ریگان تمامی بازی‌های ۲ سال اخیر نیمن رو آنالیز کرد و گزارش داد به نظرش مورد مشکوکی نیومد. بیشتر از اینکه نیمن overperform کنه، حریفاش بودن که underperform می‌کردن! مثلاً مگنوس تو همون بازی سینکفیلدکاپ از یک اوپنینگ عجیب استفاده کرد و دقت بازیش ۴۶٪ گزارش شد، که برای استانداردِ خودش بسیار پایینه. نیمن معمولی بازی کرد و برد.

اما کار به همین‌جا ختم نشد؛ وال استریت ژورنال و چِس دات کام مقاله‌ای فاکین ۷۲ صفحه‌ای!!! منتشر کردن در خصوص تحلیل عملکرد نیمن :‌))))) فکر کنم بعداً دیگه کم‌کم باید شاهد حضور دانشمندان ناسا و علوم هسته‌ای در خصوص این ماجرا باشیم.
این مقاله اذعان کرده که نیمن در حد فاصل ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ دست کم در ۱۰۰ بازیِ آنلاین تقلب کرده، و اعتراف نیمن که گفت من فقط ۲ بار این کار رو کردم دروغ بوده. یه‌سری مکالمات هم ضمیمه کرده که اگر خواستید می‌تونید برید مقاله‌ش رو بخونید.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #22
ارسال‌ها
1,546
امتیاز
26,897
نام مرکز سمپاد
ضروری
شهر
ضروری
سال فارغ التحصیلی
0
درامای مگنوس و نیمن کماکان برقراره و به پیکِ خودش رسیده؛
هانس نیمن یک lawsuit علیه مگنوس کارلسن، هیکارو ناکامورا، سایتِ chess.com و سرپرستش دنی رنچ تنظیم کرده و درخواست غرامت 400 میلیون دلاری کرده! :‌))))
توی شکایتش اومده که بدون مدرک اونو متهم به تقلب کردن و careerش رو از بین بردن و باعث شدن نیمن توسط نهادهای مختلف مرتبط با شطرنج بایکوت بشه و ضرر مالی و معنوی کرده.
البته گهِ زیادی خورده :‌)) معمولاً توی شکایت‌نامه‌ها پیازداغشو زیاد می‌کنن تا لااقل بتونن بخشی از مطالبه‌شون رو از متشاکی بگیرن و نیمن هم دقیقاً همین کارو کرده و بالای 40 صفحه توضیح نوشته. نمی‌دونم قراره تهش چی بشه و کی باید عذرخواهی کنه، اما هانس نیمن قشنگ افتاده وسط دیگ روغن با این اتفاقاتِ اخیر خودشو به شدت تو چشم اورد و حتی شهرتش از مگنوس هم بیشتر شده :‌)) خیلی از رسانه‌ها و آدمایی که اصن کاری به کار شطرنج نداشتن - از جمله ایلان ماسک - هم به این ماجراها پرداختن و سال‌ها بود که شطرنج تا این حد جذاب و عامه‌پسند نشده بود :‌))
 
  • شروع کننده موضوع
  • #23
ارسال‌ها
1,546
امتیاز
26,897
نام مرکز سمپاد
ضروری
شهر
ضروری
سال فارغ التحصیلی
0
در چهار - پنج روز اخیر، مسابقات قهرمانی جهان رپید و بلیتز شطرنج در حال برگزاری بود و دیروز به اتمام رسید.
به این مسابقات در حالت کلی، قهرمانی شطرنج سرعتی میگن اما در دو بخش تشکیل شده؛ شطرنج سریع یا رپید که 15 دقیقه با 10 ثانیه incrememt عه، و شطرنج برق‌آسا یا بلیتز که 3 دقیقه با 2 ثانیه increment عه.
چه زود یک سال گذشت!

دیروز هم مسابقات شطرنج سریع و برق‌آسای 2022 به اتمام رسید و مگنوس کارلسن در هر دو بخش قهرمان جهان شد!

52596119019_664dc75fa7_k-1-1536x790_f463.jpg

مگنوس در کنار بی‌بی‌سارا آساوبایوا قراقستانی، قهرمان بخش زنان​


در بخش رپید که در 13 راند برگزار شد، مگنوس با 8 برد و 4 مساوی و 1 باخت (به آرتمیف که اشتباه عجیبی در اون بازی مرتکب شد) و با کسب 10 امتیاز تونست با 0.5 امتیاز اختلاف از وینسنت کِیمر آلمانی که اولین تورنمنت رپیدش رو می‌گذروند مدال طلای این بخش رو برای بار چهارم به گردن بی‌آویزه. کیمر این شانس رو داشت که خودشو در راند آخر به 10 امتیاز برسونه و اگرچه تقابل رودررو با مگنوس رو با باخت پشت سر گذاشته بود، اما بنا بر قوانین، می‌تونست در پلی آف شرکت کنه و شانس قهرمانی داشته باشه، اما با تساوی مقابل ماکسیم وشیه‌لاگراو این شانس رو از دست داد. نودیربک عبدالستارف پدیدۀ دور قبل که تونسته بود پارسال مگنوس رو شکست بده، این بار با 8.5 امتیاز در جایگاه دهم قرار گرفت و البته مگنوس هم تونست این بار ازش انتقام بگیره و بازیش مقابل نودیربک رو ببره.

rapid2022_dk6a.png

در بخش بلیتز اما شاهد رقابت بسیار جذاب‌تری بودیم.
روز اول که 12 راند از 21 راند برگزار شد، هیکارو ناکامورا مرد شماره یک بلیتز جهان با 10 امتیاز صدرنشین بود و مگنوس با 9 امتیاز دوم بود. روز بعد اما همه چیز دگرگون شد؛ با ورود شطرنج‌بازان روسی به میدان، عرصه هم بر هیکارو و هم بر مگنوس تنگ‌تر و تنگ‌تر شد. آرتمیف این بار هیکارو رو مغلوب کرد و مگنوس هم مقابل نپومنیاشی به دلیل اینکه زمانش تموم شد بازی رو واگذار کرد. در این میان پدیده‌ای به اسم الکسی سارانا ظاهر شد، کسی که تا راند هشتم فقط 3 امتیاز داشت، اما ناگهان در یازده بازیِ بعدی 10.5 امتیاز به دست اورد!!! به ویژه که از سد کسانی مثل دنیل دوبوف، هیکارو و مگنوس مثل بولدوزر رد شد :‌)) باخت هیکارو و مگنوس مقابل این Bogeyman جالب توجه بود، اما به هر حال ترمز سارانا مقابل پدیدۀ دیگرِ این مسابقات یعنی هایک مارتیروسیان ارمنی کشیده شد.
در این بین هیجان‌انگیزترین و عجیب‌ترین بازی تاریخ بلیتز بین مگنوس و ریچارد رپورت انجام شد! هر دو بازیکن پی در پی سوتی‌های بزرگی می‌دادند طوری که در انتها مگنوس به پوزیشنی کاملاً باخته رسیده بود، اما مجدداً به خاطر اشتباه دیگری از سوی رپورت، تمام وضعیت 180 درجه برگشت و مگنوس موفق شد بازیِ باخته رو با برد عوض کنه! خوش‌شانسی بزرگ مگنوس در این بازی باعث شد که در کورس قهرمانی باقی بمونه.

8bff416aa4_fo7d.jpg

واکنش مگنوس بعد از بازی با رپورت که با شانس همراه بود​

در راند آخر اگر مگنوس پیروز میشد sole leader و قهرمان میشد، اما هر نتیجۀ دیگری ممکن بود به ناکامورا یا دودا این فرصت رو بده که وارد پلی‌آف بشن.
اما خب مگنوس راند آخر رو برنده شد و هیکارو ناکامورا رو برای nامین بار در کسب اولین قهرمانیش در بلیتز ناکام گذاشت :‌)) اگرچه هیکارو هم موفق نشد بازیش مقابل پنتالا هریکریشنا رو ببره و به مساوی و مدال نقره رضایت داد. از اون سمت دودا می‌تونست شانسی برای کسب مدال نقره یا برنز داشته باشه، اما به تور Bogeyman قصۀ ما خورد و مقابل سارانا شکست خورد و بدین ترتیب مگنوس با 13 برد و 6 تساوی و 2 باخت و با 16 امتیاز تونست برای ششمین بار قهرمان بلیتز جهان بشه و هیکارو، برترین بازیکن بلیتز با صفر قهرمانی بلیتز :‌)) با 15 امتیاز دوم شد و البته مارتیروسیان هم با 15 امتیاز و به دلیل اینکه به هیکارو باخته بود، سوم شد.

flpyv0ewiaikaia_1gft.jpg


blitz2022_s81w.png
 
  • شروع کننده موضوع
  • #24
ارسال‌ها
1,546
امتیاز
26,897
نام مرکز سمپاد
ضروری
شهر
ضروری
سال فارغ التحصیلی
0
فردا ۲۶ نوامبر ۲۰۲۱ نخستین بازی قهرمانی شطرنج جهان بین مگنوس کارلسن دارنده‌ی عنوان قهرمان، و یان نپومنیاشی (که تلفظ اسمش یه چالش برای شطرنج‌بازای دیگه بوده) چَلنجر و برنده‌ی مسابقات کاندیداتوری ۲۰۲۰ برگزار میشه.

25138.acc0ff60.668x375o.031e4a5feb43.png

۱۴ بازی کلاسیک برگزار میشه، فرمت هر بازی ۲ ساعت برای هر بازیکن تا حرکت چهلم و سپس تایم کنترل و فکر کنم ۶۰ دقیقه بعد از حرکت چهل تا شصت و بعدش ۳۰ دقیقه با ۲۰ ثانیه increment پس از حرکت شصتم. ممکنه دقیقاً اعدادی که گفتم صحیح نباشن اما تقریباً به همین شکل هست.

هرکس زودتر به امتیاز ۷.۵ برسه قهرمان شطرنج جهان خواهد شد. در صورت تساوی امتیازات، ۴ بازی رَپید ۳۰ دقیقه‌ای با increment بیست ثانیه‌ای برگزار میشه و اگر باز هم تساوی اتفاق افتاد، ۴ بازی بلیتز ۵ دقیقه‌ای بدون increment و اگر مجدداً مساوی موندن، یک بازی آرماگدون برگزار میشه که سیاه ۴ دقیقه زمان داره، سفید ۵ یا ۶ دقیقه، ولی سفید حتماً باید ببره تا برنده بشه. در صورت تساوی، سیاه برنده میشه. تا حرکت شصتم هم increment ای درکار نیست.
چه زود گذشت :‌دی

فردا ۷ اپریل ۲۰۲۳ نخستین بازی شطرنج قهرمانی جهان میان یان نپومنیاشی، برنده‌ی مسابقات کاندیداتوری و البته چلنجر بازنده‌ی دور قبل و نفر دوم ریتینگ حال حاضر دنیا؛ و دینگ لیرن، نائب‌قهرمان مسابقات کاندیداتوری و نفر سوم ریتینگ حال حاضر دنیا در شهر آستانه، پایتخت کشور قزاقستان برگزار میشه.

img_6485_8lqb.jpeg

بنا بود که این مسابقه همانند دور گذشته، دوباره بین نپو و مگنوس برگزار بشه، اما همون‌طور که گفته شد، مگنوس از دفاع از عنوانش انصراف داد و بدین‌ترتیب دیگه لقب قهرمان جهان رو یدک نمی‌کشه. البته که بسیاری از طرفداران شطرنج، از جمله گری کاسپاروف، به این مسابقه رسمیت نمیدن و معتقدن مگنوس همچنان قهرمان واقعی شطرنج و بهترین بازیکن حال حاضر دنیاست که البته در مورد دوم هیچ تردیدی نیست. این اتفاق قبلاً هم یک بار رخ داده بود و زمانی که کارپوف بنا شد با فیشر مسابقه بده، فیشر حاضر به دفاع از عنوانش نشد و با فیده لج‌بازی کرد و عنوان بدون اینکه هیچ بازی‌ای برگزار شه به کارپوف رسید و کارپوف مجبور شد بعد از اون کلی تلاش کنه تا دهن منتقدینش رو ببنده و ثابت کنه شایستگی این عنوان رو داره.

فرمت تایم کنترل بازی‌ها به صورت زیره:

- 120 دقیقه تا حرکت چهلم
- 60 دقیقه بعد از حرکت چهلم افزوده میشه
- 15 دقیقه بعد از حرکت شصتم افزوده میشه به همراه 30 ثانیه increment پس از هر حرکت
 
  • شروع کننده موضوع
  • #25
ارسال‌ها
1,546
امتیاز
26,897
نام مرکز سمپاد
ضروری
شهر
ضروری
سال فارغ التحصیلی
0
نخستین پیروزی نپو در دومین بازی!

دقایقی پیش یان نپومنیاشی موفق شد در دومین بازی از مسابقات قهرمانی جهان، دینگ لیرن رو با مهره‌ی سیاه شکست بده.

این اولین پیروزی نپو در مسابقات قهرمانی جهان بود. در دور قبل از ۱۱ بازی‌ای که مقابل کارلسن انجام داد فقط تونست ۷ تساوی و ۴ باخت کسب کنه، اما امروز در سیزدهمین تجربه‌ی خودش بالأخره به پیروزی رسید.

دینگ اما به شدت نمایش شکننده‌ای داشت. در بازی اول که دیروز برگزار شده بود، خوش‌شانس بود که نپو نتونست از فرصتش استفاده کنه و با یه دفاع خوب تونست یه مساوی از نپو بگیره، اما امروز حتی نتونست به تایم کنترل برسه! فقط ۳۰ حرکت کافی بود تا بازی رو واگذار کنه. مشکل بزرگ دیگه‌ای که دینگ داره، استرس و عدم مدیریت زمانه. باورش سخته ولی دینگ زیر ۱ دقیقه زمان براش باقی مونده بود! یعنی کم مونده بود در یه بازی کلاسیکال flag شه :‌)) اورثینکینگ می‌کنه و نشون میده از نظر روانی، نپو آمادگی و تجربه‌ی بیشتری داره.

باید ببینیم آیا دینگ می‌تونه ورق رو تا ۱۲ بازیِ دیگه برگردونه یا خیر.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #26
ارسال‌ها
1,546
امتیاز
26,897
نام مرکز سمپاد
ضروری
شهر
ضروری
سال فارغ التحصیلی
0
باید ببینیم آیا دینگ می‌تونه ورق رو تا ۱۲ بازیِ دیگه برگردونه یا خیر.
دینگ برگشت!

لحظاتی پیش در چهارمین بازی، دینگ موفق شد با مهرۀ سفید و در 47 حرکت نپو رو شکست بده و امتیاز رو به 2-2 مساوی برسونه.
هشت بازیِ دیگه مونده. با توجه به اینکه دینگ تا به حال هرگز با مهرۀ سیاه نتونسته نپو رو ببره، شاید وضعیت کمی به نفع نپو باشه، اما با عملکرد قاطع دینگ و inaccuracyهایی که نپو انجام می‌داد، هیچ‌چیز بعید نیست.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #27
ارسال‌ها
1,546
امتیاز
26,897
نام مرکز سمپاد
ضروری
شهر
ضروری
سال فارغ التحصیلی
0
بازی پنجم و ششم نیز با برد همراه بودند!

عجب ورلدچمپیونشیپی شده!
پس از اینکه دینگ موفق شد ورق رو برگردونه و بازی چهارم رو ببره و امتیاز رو به تساوی بکشونه، در بازی پنجم نپو بار دیگه تونست دینگ رو شکست بده و امتیاز رو 3-2 کنه.
امروز اما به طور جالبی دینگ هم موفق شد دوباره نپو رو ببره و امتیاز رو 3-3 بکنه :‌))) این‌چنین پایاپای پیش‌رفتنی رو حداقل در دو دهۀ اخیر تجربه نکرده بودیم و غیبت مگنوس واقعاً باعث شد بازیکنان ریسک‌هایی رو بپذیرند و دیگه خبری از تساوی‌های کسل‌کننده نیست.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #28
ارسال‌ها
1,546
امتیاز
26,897
نام مرکز سمپاد
ضروری
شهر
ضروری
سال فارغ التحصیلی
0
دینگ رید

مختصر و مفید.

مدیریت زمان دینگ لیرن چیزی فراتر از افتضاحه. سر حرکت ۳۲ امش انقدر وقت کم داشت که باید تا حرکت چهلم رو زیر یه دقیقه طی می‌کرد، و همون‌جا هم مرتکب blunder شد و بازی‌ای که پایاپای متمایل به نفع خودش داشت پیش می‌رفت رو دودستی حتی قبل اینکه به تایم کنترل برسن تقدیم نپو کرد و الان ۴-۳ عقبه. هیچ‌کس نمی‌دونه چرا یهو انقدر قفل کرد. کاش تو کنفرانس خبریش توضیح بده. معنای واقعیِ collapsed بود امروزش.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #29
ارسال‌ها
1,546
امتیاز
26,897
نام مرکز سمپاد
ضروری
شهر
ضروری
سال فارغ التحصیلی
0
همه چیز به 2 بازی آخر بستگی پیدا کرد!

پس از اینکه دینگ در بازی هفتم علی‌رغم داشتن پوزیشن بهتر فریز شد و به خاطر کمبود زمان باخت، بازی‌های هشتم تا یازدهم همگی با مساوی خاتمه پیدا کردند.
حتی دینگ در بازی هشتم موقعیت برنده‌ای داشت و می‌تونست دوباره امتیاز رو مساوی بکنه، ولی موفق نشد حرکت برنده رو پیدا کنه و شانس خودش رو از دست داد.
اما امروز در بازی دوازدهم، با اینکه نپو کاملاً سوار بر بازی بود و خودم فکر می‌کردم احتمالاً دیگه به انتهای مسابقات نزدیک شدیم، 2 حرکت سوپر اشتباه باعث شد تا 180 درجه وضعیت تغییر پیدا کنه و دینگ بازی رو ببره! دورۀ پیش هم نپو نشون داد که دچار burn out میشه وقتی بیش از حد بازی می‌کنه.

screenshot_20230427-202747_youtube_4nz7.jpg

اوضاع نپو در بازی دوازدهم​

امتیازات الان 6-6 عه و مجدداً دینگ خودش رو با نپو برابر کرد. 2 بازی باقی مونده و یک برد و یک مساوی کافیه تا قهرمان رو تعیین کنه.

در صورت باقی موندنِ این برابری، تای‌بریکر به صورت زیر برگزار میشه:

4 بازی رپید 25 دقیقه‌ای با 10 ثانیه increment
در صورت ابقای تساوی، دو جفت بازی بلیتز 5 دقیقه‌ای با 3 ثانیه increment
در صورت ابقای تساوی، تک‌بازی‌های بلیتز 3 دقیقه‌ای با 2 ثانیه increment که هر بار رنگ عوض میشه تا بالأخره یکی برنده شه
 
  • شروع کننده موضوع
  • #30
ارسال‌ها
1,546
امتیاز
26,897
نام مرکز سمپاد
ضروری
شهر
ضروری
سال فارغ التحصیلی
0
کار به ضربات پنالتی کشید!

world-chess-championship-3-1_lue3.jpeg

بازی سیزدهم و امروز آخرین بازی یعنی چهاردهم به مساوی ختم شدند و قهرمان جدید دنیای شطرنج همچنان مشخص نشده و در انتظار تای‌بریکه که فردا انجام میشه.

1209963.d3d3aa5a.668x375o.0daf0cc9bc4e_oebm.png

بالأخره مگنوس از تخت پادشاهی میاد پایین. البته خودش این روزا که زندگی خیلی فانی داره و مشغول پوکره :‌)))
به نظر میاد که پوکر براش هیجان بیشتری داره و خب ممکنه شاهد این باشیم که روزی قهرمان جهان در پوکر هم بشه.

photo_2023-04-14_04-47-17_kr3b.jpg
 
  • شروع کننده موضوع
  • #31
ارسال‌ها
1,546
امتیاز
26,897
نام مرکز سمپاد
ضروری
شهر
ضروری
سال فارغ التحصیلی
0
One Ding To Rule Them All

screenshot_20230430-174854_youtube_qgr7.jpg

اثر پروانه‌ای، یعنی:
1- روسیه به اکراین حمله کنه
2- سرگئی کاریاکین، که برای مسابقات کاندیداتوری کوالیفای شده بود، بیاد و از پوتین حمایت کنه و فیده برکنارش کنه
3- واسه جایگزین کردن کاریاکین، بیان سراغ دینگ، اما چون دینگ به علت قرنطینه‌سازی‌های چین نتونست 2 سال کلاسیکال بازی کنه و در قوانین ذکر شده باید حتماً اون بازیکن در چند ماه اخیر فلان تعداد بازی کرده باشه و مجبور شد در عرض یک ماه 30 بازی کلاسیکال بازی کنه و به واسطۀ ریتینگ وارد کاندیداتوری بشه
4- مگنوس کارلسن هوا برش داره و بگه من از عنوان خودم دفاع نمی‌کنم و بدین ترتیب رتبۀ دوم کاندیداتوری شانس شرکت در مسابقات قهرمانی جهان رو داشته باشه
5- دینگ در راند آخر هیکارو رو شکست بده و حتی اگه مساوی می‌کرد هیکارو به جاش می‌رفت
6- از همون ابتدا underdog محسوب شد و یک امتیاز کامل از نپو عقب افتاد اما مرتباً جبران کرد و باخت و برد و باخت و برد، تا کار رو به تای‌بریک بکشونه
7- و در نهایت در چهارمین و آخرین بازی رپید، با مهرۀ سیاه (که تا به حال موفق نشد با سیاه نپو رو شکست بده) بازی رو ببره و بدین ترتیب 17 امین قهرمان جهان در دنیای شطرنج و نخستین چینی‌ای که موفق به این کار شده بشه.

کسی که اصلاً از ابتدا قرار نبود تو این مسابقات باشه. داستان قهرمانی کینگ دینگ واقعاً به نوبۀ خودش جالبه.
تنها صحنه‌ای که من رو ناراحت کرد لحظات پایانی بازی بود که نپو می‌لرزید و مهره‌ها از دستش می‌افتادن و قشنگ مشخص بود یه پِخ کنی گریه‌ش درمیاد. خیلی سخته یک ماه تمام 14 بازی کلاسیکال و همچنین 3 بازی رپید مبارزه کنی، مقاومت کنی، و واسه دومین دورۀ پیاپی ببازی. اول به مگنوس، و حالا به دینگ. هضمش خیلی سخته.

screenshot_20230430-175200_youtube_4wm.jpg

این تصویر و تفاوت مود دینگ و نپو گویای همه چیز هست​

و اما از مگنوس بگیم که به پایان دوران سلطنت خودش رسید و پس از 10 سال از تخت پایین اومد؛ یا بهتره بگیم خودش خودشو از تخت به زیر کشید! باید ببینیم آیا در دورۀ بعدی مگنوس میاد عنوانشو پس بگیره از دینگ؟
 
بالا