• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

بهترین برندهای هدست و هدفون دنیا برای شنوندگان حرفه ای موسیقی

  • شروع کننده موضوع
  • #1

Maryam kh

کاربر فعال
ارسال‌ها
43
امتیاز
163
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
1391
چندی پیش به شما درباره افت کیفیت موسیقی و از دست رفتن تجربه ناب موسیقیایی در فشرده سازی MP3 گفتیم. دکتر درِی (Dr. Dre)، رپر معروف و مدیر شرکت Beats در این باره می گوید: «مردم تمام موسیقی را نمی شوند.» اما او از بعد دیگری به قضیه می نگرد. به عبارت دیگر منظور او این است: مردم هدفون خوب نمی خرند.

امروزه بازار صوت پرشده از برندهای مختلف و هدفون های گوناگون. اما انتخاب بین این هدفون ها کار دشواری است. Time، هجده تا از بهترین برندهای هدفون را بر اساس نظرات کاربران و متخصصان (۷۵ درصد) و مشخصات فنی و قابلیت ها (۲۵ درصد) مرتب و امتیازبندی کرده تا بتوانید هدفون هایی را که واقعاً کیفیت خوبی دارند، بشناسید.

نتایج این بررسی ها ممکن است شما را شگفت زده کنند. به قول دکتر دری، «صندلی عقب بنشین، نفس عمیق بکش و کمربند ایمنی را ببند ـــ هیچ وقت چنین چیزی را تجربه نکرده ای.»

اوراقی
۱۸- Plantronics (امتیاز ۵۷)

۱۷- Beats by Dre (امتیاز ۵۸)

۱۶- Skullcandy (امتیاز ۶۲)

جا دارد یک عذرخواهی از ستارگان سینما، بازیکنان NBA و ورزشکاران تمام دنیا به جا بیاوریم که اینقدر به Beats کمی لطفی کردیم اما حقیقت تلخ است، ارزش پولی را که برایش می دهید ندارند.

بدصدا
۱۵- Koss (امتیاز ۶۸)

۱۴- Creative (امتیاز ۶۸)

۱۳- Philips (امتیاز ۷۲)

درست است که این سه برند هدفون های خوب و خوش قیمتی هم دارند، اما در عوض کلی مدل به درد نخور و گران قیمت هم دارند که نه فقط جیب، بلکه گوش هایتان را هم به ناله کردن وا می دارند.

قابل تحمل
۱۲- Bose

۱۱- Apple

۱۰- Panasonic

بر خلاف فیلپس و کریتیو، Bose و Apple به شعار «less is more» اعتقاد دارند و تنها تعداد کمی هدفون با قیمت های معقول و کیفیت قابل قبول عرضه می کنند. در این میان، مدل QuietComfort 15s از برند Bose بیشتر از بقیه می درخشید. دیگر مدل های این برند، نقدهای متفاوتی را دریافت کرده اند و نمی توان نظر مشخصی در مورد آن ها داد. بنابراین بهتر است اگر از برند Bose هدفون می خرید، بهترینش را تهیه کنید.

در مورد اپل، آن ها تا همین اواخر جوک محسوب می شدند اما با معرفی EarPod توانستند نقدهای خوبی را به خود جلب کنند. EarPod ارگونومی خوب در گوش دارد و از کیفیت صدای مطلوبی برخوردار است. اگر چه عایق نویز نیست.

خوش صدا
۹- Audio-Technica

۸- JVC

۷- Senheiser

خریدن Philips یا Creative ریسک بالایی دارد، اما برندهایی همچون سنهایزر، امتحان خود را پس داده اند و برای کاربردهای حرفه ای توسط بهترین دی جی ها و موزیسین ها از آن ها استفاده می شود. هدفون های این برندها، میانگین قیمت ۱۵۰ دلاری دارند. در این میان، JVC و هدست های JBL قیمت های ارزان تری ارائه می دهد.

عالی
۶- AKG

۵- Sony

۴- Poineer

AKG و پایونیر هدفون های ممتاز برای بهترین موزیسین ها و دی جی ها تولید می کنند و قیمت را نیز متعادل نگه می دارند و به خاطر یک لیبل «استودیو»، ۱۰۰ دلار روی قیمت نمی کشند.

می ماند سونی. سونی عملکرد متفاوت و قابل تحسینی داشته و همه کاربران را نظر گرفته است. این شرکت هدفون هایی در قیمت ها و رنگ ها و کاربردهای مختلف تولید کرده تا همه کاربران را پوشش دهد.

فوق العاده
۳- Klipsch

۲- Grado

۱- Shure

برای دیگر برندها نه، ولی شاید برای این برند بتوان گفت «هر چه قدر پول بدهی، همان قدر آش می خوری». اگر به دنبال تجربه ای شگفت انگیز از موسیقی هستید، این سه برند می توانند کاملاً حس جدیدی به شما بدهند.

طبیعتاً ممکن است به نظر شما جایگاه یک برند در این لیست اشتباه باشد. اگر چنین است، از تجربیات خود با هدفون ها با ما بگویید.
 
بالا