• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

معرفی کتاب حقایق مغز

  • شروع کننده موضوع
  • توقیف شده
  • #1

Biozoom

آکادمی بیوزوم
ارسال‌ها
2
امتیاز
6
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1388
اگر دانش‌آموزِ علاقه‌مند به جهان مغز هستید یا به تازگی پا به عرصه‌ی یادگیری علوم اعصاب گذاشته‌اید، احتمالا در انتخاب منبع مناسب برای مطالعات اولیه با سردرگمی مواجه شده‌اید. این یک موضوع طبیعی است، چرا که کتاب‌های علمی زیادی در حوزه‌ی علوم اعصاب تالیف و منتشر شده و بعضا بسیار تخصصی هستند. حال برای‌ این‌که بتوانید انتخاب درست و مفیدی در زمینه‌ی منبع مقدماتی علوم اعصاب داشته‌ باشید، در این مطلب قصد داریم یکی از منابع پایه‌ی علوم اعصاب با عنوان کتاب حقایق مغز را به تفصیل معرفی کنیم.

نگاهی بر کتاب حقایق مغز​

کتاب حقایق مغز به عنوان یک کتاب پایه‌ای در زمینه‌ی علوم اعصاب، شما را با این علمِ میان‌رشته‌ای که به مطالعه‌ی ساختار، فعالیت‌ها، ناهنجاری‌ها و اصول پژوهشی در مغز می‌پردازد، آشنا می‌کند. همچنین این کتاب برخلاف بسیاری از منابع نگارش شده در حوزه‌ی علوم اعصاب، به توضیح بخشی جدید از دنیای عصب‌شناسی، تحت عنوان علوم اعصاب در جامعه پرداخته و آن را به عنوان علمی گسترده توصیف می‌کند.
شما با مطالعه‌ی اولین صفحه از کتاب حقایق مغز به صورت ناخودآگاه، خود را در میان دنیایی دیگر می‌بینید. این دنیای جدید با شغل، رشته‌ی تخصصی و موقعیت اجتماعی شما نه تنها تداخلی ندارد بلکه با آموزشِ نوع فعالیت‌ها و فرآیندهای زیستی مغز و سیستم عصبی انسان، به شما در راستای داشتن درکی بهتر از پیرامون خود، روابط با افراد و حتی تعاملات فردی کمک می‌کند.

کاربرد کتاب حقایق مغز​

چرا باید کتاب حقایق مغز را بخوانیم؟ این سوال 2 پاسخ دارد:
  1. برای شرکت در مرحله‌ی اول مسابقات دانش مغز (برین بی)
  2. برای شناخت پیچیدگی مغز انسان و داشتن زندگی بهتر
پاسخ اول در ارتباط با دانش‌آموزانی است که قصد شرکت در مسابقات دانش مغز (برین بی) را دارند. این دسته از دانش‌آموزان بایستی برای پاسخ به سوالات مرحله‌ی اولِ مسابقات دانش مغز، کتاب حقایق مغز و همچنین کتاب دانش مغز را مطالعه کنند.

برای آشنایی بیشتر با کتاب حقایق مغز و هچنین مشاهده‌ی سرفصل‌ها و موضوعات آن، میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید:

 
بالا