بچه ها لطفا اسپم ندین و از بحث خارج نشین X-(
I said plz
پس ادامه بحث : اگه من بخوام برم پشت توپ مثلا شماره 4 میبینه میتونم بگم که سنسور بعدی دیده و برم به اون نقطه هدف سنسور 5 و اینجوری برنامه رو بنویسم
خوب دیگه یواش یواش بیایید دعوا رو بزاریم کنار و بحث علمی بکنیم
فعلا بیاییم یه ربات 1-1 رو بررسی کنیم و بعدش تبدیلش کنیم به ربات مهاجم 2-2 و در آخر دروازه بان هم انشاالله بررسی می کنیم
به دو روش میشه یه ربات فوتبالیست رو برنامه نویسی کرد :
1- اول بدون توجه به جهت ربات بره دنبال توپ و بعد که توپ رو گرفت بچرخه به سمت دروازه حریف و شوت کنه
2- همزمان با این که دنبال توپ میره همیشه سعی کنه به سمت دروازه ی حریف باشه تا به محض به دست آوردن توپ بتونه شوت کنه
خوب روش اول نقص های زیادی داره و به همین دلیله که دیگه همه ی تیم ها از روش دوم استفاده می کنن پس هدف اینه که بریم سمت توپ در حالی که سر ربات به سمت دروازه ی حریف باشه تا به محض به دست آوردن توپ بتونیم بدون چرخش و نیاز به اسپین بک توپ رو به سمت دروازه ی حریف بشوتیم
توی الگوریتم کلی ربات باید اول ولتاژ سنسور ها رو بخونیم و بعد از اون سنسوری که به سمت توپ قرار گرفته رو پیدا کنیم ( با مینیمم یا ماکسیمم گیری از ولتاژ سنسور ها )
حالا با توجه به سنسوری که رو به توپه و با توجه به فاصله ی توپ یه زاویه به دست میاریم و با توجه به اون زاویه سرعت چرخ ها رو محاسبه می کنیم و با توجه به قطب نما سرعت چرخ ها رو کم و زیاد می کنیم تا ربات علاوه بر حرکت به سمت توپ همیشه رو به دروازه ی حریف باشه
بابامنه بدبخت كه برنامه نويس نيستم. خيره سرم قسمت الكترونيكه رباتمونم. اما برنامه نويس هامون يكم بيش از اندازه مخ تشريف دارند( ) براهمين همه دست به كار شديم كه كد بنويسيم! برا همين كمك خواستم! #-o
میاین میگید الگوریتماتون روبگید !
خوب اول سوال بپرسید بعد ما راهنماییتون میکنیم.
آقای شیرازی لطف میکنی مدار بوسترت رو عکسش رو اینجا بزاری ؟
برا من سوال شده چجوری تو 0.2 ثانیه 600 ولت بوست میکنی
XeXteX چرا مسخره میکنی؟؟؟؟؟؟؟
نه خب اولش الگوریتمت رو در نظر میگیری بعد میشینی راه های نوشتنو بررسی میکنی یکیش رو که منطقی تره انتخاب کن و بنویس
راستی قبلش باید همه ی اطلاعات مورد نیازتو فراهم کنی
بعد از کلی وقت یه تاپیک جالب به ذهنم رسید
الگوریتم های دروازه بان و دروازه بانی لیگ فوتبالیست،میدونم دوستان احتمالن فک میکنن ایده های عجیبی دارن و خیلی ها ایده هاشون رو نمیگن،امیدوارم همکاری کنید و ایده هاتون رو بگید
خودم سعی میکنم الگوریتم خودمون رو بگم که مختص بچه های حلیه و من ندیدم تیم دیگه ای ازش استفاده کنه،این ایده رو به آقای شیرازی اثبات کردم که بهترین ایدس،انشالله وقتم آزاد شد مینویسم براتون ولی حب بهتره همه نظر و ایده هاشون رو بگن
این که ایده ها به اشتراک گذاشته بشن باعث پیشرفته کاملن اما عمومن ایرانی ها رمز موفقیتشون رو مایل نیستن خیلی به اشتراک بذارن در هر صورت اگر استقبالی شد از این تاپیک حاضرم چندتا ایده هایی رو که دیدم توضیح بدم به انضمام ایده ی خودمون
این که خیلی از ایرانی ها ممایل نیستن ایده هاشونو نگن حق دارن آخه فرهنگ ما هنوز به حدی نرسیده که از ایده های دیگران سوء استفاده نکنیم.+ من فک کنم مهمترین قسمت برنامه نویسی هم دروازه بانه پس ترجیحا این پست خالی بمونه بهتره
الگوریتم دروازبان یکی از جذاب ترین بخش های روبوت فوتبالیسته ، من انتظار داشتم استقبال بیشتری بشه که خب نشد...
به نظر من سنسور ها رو خودتون تعریف کنید ، با استفاده از اونا الگوریتم ارائه بدید...
منم سعی میکنم وقتم آزاد شد الگوریتم خودمون رو بگم ، شاید به تیم های جدید کمکی بشه
من الان نمی دونم چه جوری لیگ؛ قدیما ما یه سری سنسور گیرنده نوری داشتیم که توسط اون زاویه توپ رو در میوردیم، سعی می کردیم یه تقریبی از فاصله هم داشته باشیم، توسط اندازه ای دی سی ها که معمولا به دلیل اینکه توپ سنسور های فرستندش نقطه ایه دقت بالایی نداشت و نویزی بود. ولی فرق 30 سانتی متر و 1 متر رو می فهمیدیم. دو تا سنسور نوری مقاومتی که ته یه لوله 10 سانتی بودن هم پشت روبات بود که با هم موازی نبودن و زاویه داشتن که فرق دروازه و دیوار رو می فهمیدیم. بعدا ها سونار گذاشتیم و بعدا ها که من نبودم این سنسورهای فاصله یاب (اسمش رو یادم نیست) گذاشتیم.
به هر حال بحث از اینجا شروع می شه که فک کنیم چه اطلاعاتی به دردمون می خوره، مثلا:
1- جای توپ ( که ما سعی می کردیم با مختصات قطبی درش بیاریم که معمولا فقط به زاوبه ختم می شد )
2- جای خودمون ( که با سونار یا این سنسورهای فاصله یاب بچه ها در میاوردن 3-4 سال پیشا)
3- جای روبات های حریف (که ما نمی تونستیم پیدا کنیم، فقط می تونستیم بگیم جلومون تو 50 سانتی هست یا نه)
حالا هر بار که بیام با داشتن هرکدوم از این اطلاعات چه می شه کرد رو صحبت می کنم