اساسنامه ی سمپاد

  • شروع کننده موضوع Ava!!
  • تاریخ شروع
  • شروع کننده موضوع
  • #1

Ava!!

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
14
امتیاز
8
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1
شهر
تـهران
تصويب نامه هيئت وزيران

شماره:19798/ت247

تاريخ:8/4/1367

هيات وزيران در جلسه مورخ 22 / 3/ 1367 بنا به پيشنهاد هيات امناء سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان و به استناد ماده واحده وابستگي سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان به وزارت آموزش و پرورش مصوب يكصد و پنجاهمين جلسه شورايعالي انقلاب فرهنگي اساسنامه سازمان مزبور را به شرح زير تصويب نمودند.

اساسنامه سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان

ماده 1 ـ سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان كه در اين اساسنامه سازمان ناميده مي شود، سازماني است وابسته به وزارت آموزش و پرورش و براي اجراي اهداف و مقاصد مندرج در اين اساسنامه فعاليت خواهد داشت.

ماده 2 –هدف سازمان ـ شناسائي و پرورش استعدادهاي درخشان كشور در سطوح مختلف تحصيلي.

ماده 3 ـ وظايف سازمان .

1 – فراهم نمودن و گسترش كليه امكانات لازم جهت شناخت و پرورش اين استعدادها در سطوح مختلف تحصيلي و در سطح كشور.

2 – پژوهش و تحقيق علمي در زمينه هاي مربوط به دانش آموزان سرآمد.

3 – فراهم آوردن امكانات كمك آموزشي و مادي كافي براي دانش آموزان كم بضاعت و وابسته به خانواده هاي مستضعف بنحوي كه افراد مذكور از اين جهت حداقل در رديف متوسط دانش آموزان مراكز سازمان قرار گيرند.

4 – تاليف و تدوين و انتشار كتب و نشريات آموزشي و كمك آموزشي در زمينه مربوط به منظور ارتقاء سطح علمي معلمان و كاركنان و دانش آموزان سازمان .

5 – تربيت و استخدام كارشناسان مورد نياز و برقرار ساختن ارتباط دائم با معلمان و متخصصان امر آموزش و پرورش .

ماده 4 ـ اركان سازمان ـ سازمان داراي 2 ركن است .

1 – هيئت امناء سازمان

2 – رئيس سازمان

ماده 5 – هيئت امناء‌ سازمان عبارتند از :

1 – وزير آموزش و پرورش (رئيس هيئت امناء)

2 – وزير فرهنگ و آموزش عالي

3 – وزير برنامه و بودجه

4 – مدير عامل صدا و سيما

5 – رئيس سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران

6 – رئيس سازمان (دبير هيئت امناء)

7 – 3 نفر از شخصيت هاي علمي و فرهنگي كشور كه براي مدت 5 سال به پيشنهاد وزير آموزش و پرورش و تاييد هيئت امناء تعيين و با حكم نخست وزير منصوب مي‌گردند. جلسات هيئت امناء بطور عادي حداقل 2 بار در سال تشكيل مي گردد و بنا به ضرورت به دعوت رئيس هيئت امناء جلسه فوق العاده تشكيل خواهد شد.

تبصره ـ جلسات هيئت امناء با حضور 3 / 2 اعضاء رسميت مي يابد و مصوبات و تصميمات آن با اكثريت آراء حاضران در جلسه معتبر و لازم الاجرا است.

ماده 7 –وظايف و حدود اختيارات هيئت امناء .

1 - تعيين خط مشي و سياستهاي كلي سازمان براساس مصوبه جلسه مورخ 10 / 3/ 67 شورايعالي انقلاب فرهنگي در مورد سازمان و مفاد اين اساسنامه

2 – بررسي وارزيابي فعاليتهاي سازمان

3 – تصويب بودجه و ضوابط مالي سازمان

4 – تصويب تشكيلات و پستهاي سازماني ستاد مركزي و دفاتر و مراكز سازمان با تاييد سازمان امور اداري و استخدامي كشور

5- تصويب دستور العمل ها و آئين نامه ي سازمان

6 – بررسي و تصويب مقررات آموزشي و پرورشي و آئين نامه امتحانات مراكز آموزشي سازمان پس از تاييد شورايعالي آموزش و پرورش .

7- اظهار نظر در مود عضويت سازمان در سازمانها و مجامع بين المللي براساس قوانين و مقررات .

8 – اتخاذ تصميم نسبت به هر نوع موضوع ديگري كه از طرف رئيس هيئت امناء مطرح مي شود.

ماده 8 –رئيس سازمان كه براي مدت 4 سال به پيشنهاد وزير آموزش و پرورش و تاييد هيئت امناء و حكم وزير آموزش و پرورش منصوب مي گردد. بالاترين مقام اجرائي سازمان بوده و مسئول اجراي مقررات و مصوبات هيئت امناء مي باشد ، و براي اداره امور سازمان در حدود مصوبه جلسه مورخ 10/ 3/67 شورايعالي انقلاب فرهنگي و مفاد اين اساسنامه و دستورالعمل ها و آئين نامه هاي سازمان داراي اختيارات كامل مي باشد و موارد زير از جمله وظايف و اختيارات اوست.

1- اجراي مصوبات هيئت امناء .

2- تهيه و تنظيم برنامه و بودجه و گزارش فعاليتهاي سازمان و طرح آن در جلسات هيئت امناء .

3- پيشنهاد آئين نامه هاي موضوع بندهاي 5 و 6 ماده 7 اين اساسنامه .

ماده 9 – ضوابط اداري و استخدامي سازمان پس از اظهار نظر سازمان امور اداري و استخدامي كشور و تاييد هيئت امناء به تصويب هيئت وزيران خواهد رسيد.

ماده 10 – بودجه سازمان همه ساله در بودجه كل كشور منظور خواهد شد.

تبصره – هداياي شخصيتهاي حقيقي و حقوقي به سازمان و درآمدهاي حاصل از فعاليتهاي هنري، دائر كردن نمايشگاهها و فروش فرآورده‌هائي كه در مراكز وابسته به سازمان تهيه خواهد شد و نيز مبالغي كه به پيشنهاد رئيس سازمان و تصويب هيئت امناء از دانش آموزان و كارآموزان و ساير افرادي كه به آنها خدمتي ارائه مي شود اخذ مي گردد. مطابق آئين نامه مالي سازمان هزينه خواهد شد.

ماده 11 – كليه كاركنان ، اموال و دارائيهاي موجود سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان كماكان در سازمان باقي خواهند ماند.

تبصره – هر گونه انتقال و جابجائي اموال غير منقول سازمان به ارگانها بايستي قبلا” به تصويب هيئت امناء برسد.

ماده 12 – هر نوع تغيير در اين اساسنامه به پيشنهاد هيئت امناء سازمان و تصويب هيئت وزيران خواهد بود.

امضا: ميرحسين موسوي نخست وزير 7/4/67

رونوشت به دفتر رياست جمهوري- دفتر نخست وزير- وزارت امور اقتصادي و دارائي- وزارت برنامه و بودجه- وزارت دادگستري- معاونت اجرايي نخست وزير- دفتر هيئت دولت- اداره كل حقوقي نخست وزيري- اداره كل تنقيح و تدوين قوانين و مقررات كشور- كميسيون سازمان‌هاي وابسته به نخست وزيري- اداره قوانين مجلس شوراي اسلامي- ديوان محاسبات- وزارت فرهنگ و آموزش عالي- سازمان امور اداري و استخدامي كشور- صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران- سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران- روزنامه رسمي جمهوري اسلامي ايران (جهت درج در روزنامه) ابلاغ مي‌شود.

*لطفا به هر کی میتونید بگید بیاد بخونه!
 

Mohparas

کاربر فعال
ارسال‌ها
42
امتیاز
10
نام مرکز سمپاد
در حال انتقال به علّامه حلّی
شهر
تهران
پاسخ : اساسنامه سمپاد(هر سمپادی باید بدونه)

متاسفانه الان سازمان سمپادی وجود نداره، چیزی که الان دایر هست، مرکز استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان هست. یعنی چی؟ :D یعنی اینکه این تشکیلات مال زمانی بود که سمپاد یک سازمان بود، اما حالا تشکیلات متفاوت هست.
از سال هفتاد و هشت به بعد هم عملا این تشکیلات سازمانی سمپاد به اجرا در نمیومد..ولله ما که تو عمرمون ندیدیم رئیس صدا و سیما بیاد سمپاد سر سر جلسه و ..
 
  • شروع کننده موضوع
  • #3

Ava!!

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
14
امتیاز
8
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1
شهر
تـهران
پاسخ : اساسنامه سمپاد(هر سمپادی باید بدونه)

این به این معنا هست،که ما نمیتونیم درستش کنیم؟!
 

Amir Hossein

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
581
امتیاز
859
نام مرکز سمپاد
شهیدهاشمی نژاد2
شهر
مشهد
پاسخ : اساسنامه سمپاد(هر سمپادی باید بدونه)

اصلاچه فایده ای داره؟حالااسمش هرچی میخوادباشه.مهم اینه که مجبورمون کردن بهترین سال های عمرمون که بایدشادباشیم رودرس بخونیم.ماچرانبایدتفریح داشته باشیم؟ :((
 

simin

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
119
امتیاز
176
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
دزفول
دانشگاه
شهید چمران
رشته دانشگاه
genetics
پاسخ : اساسنامه سمپاد(هر سمپادی باید بدونه)

الان سازمان سمپادی وجود نداره، آموزش و پرورشه
 

Mohparas

کاربر فعال
ارسال‌ها
42
امتیاز
10
نام مرکز سمپاد
در حال انتقال به علّامه حلّی
شهر
تهران
پاسخ : اساسنامه سمپاد(هر سمپادی باید بدونه)

به نقل از Ava!! :
این به این معنا هست،که ما نمیتونیم درستش کنیم؟!
نمیدونم چیو می خواید درست کنید، اما چیزی که مشخص هست تا به حال دانش آموزا نقشی تو تصمیمات سازمان نداشتند، هرچی بوده از بالا بوده، من هم پیشنهاد میدم صرفا یه تماشاگر باشید تا عامل..چون نتیجه ای نداشته تا به حال!
 

amir.mr

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
650
امتیاز
1,330
نام مرکز سمپاد
طلايه داران
شهر
اهواز
مدال المپیاد
زيست،رياضي...همشونم در حد مرحله اول :D
دانشگاه
شهيد بهشتي
رشته دانشگاه
پزشكي
پاسخ : اساسنامه سمپاد(هر سمپادی باید بدونه)

اين اساسنامه مال كدوم سمﭙاده?سمﭙادي كه ديكه سمﭙاد نيست?
آهان,معاونت آموزشي منظورتونه?نه بابا,فكر نكنم ديكه نياز به اين همه تشريفات و قانون باشه...مدارس كه خودشون كارشونو از بعد از رفتن آقاي ازه اي ياد ﮕرفتن,همكاراي سازمان سابق هم كه ديﮕه اثري از خيلياشون ديده نميشه... :-??
 
ارسال‌ها
3,304
امتیاز
12,643
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان ۱
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1394
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
علوم اجتماعی (انسان‌شناسی)
تلگرام
اینستاگرام
پاسخ : اساسنامه سمپاد(هر سمپادی باید بدونه)

به نقل از Amir Hossein :
اصلاچه فایده ای داره؟حالااسمش هرچی میخوادباشه.مهم اینه که مجبورمون کردن بهترین سال های عمرمون که بایدشادباشیم رودرس بخونیم.ماچرانبایدتفریح داشته باشیم؟ :((
وا ! کی گفته تفریح نداریم ؟!
من خودم به شخصه مطمئنم تو هیچ جایی مثه سمپاد انقد بهم خوش نمیگذشت !
حالا چون سمپادی ایم دلیل نمیشه 24 ساعت درس بخونیم که !
 

mohad_z

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,395
امتیاز
22,815
نام مرکز سمپاد
فرزانگان سه
شهر
طـــهـران
سال فارغ التحصیلی
95
رشته دانشگاه
زیست فناوری/ ژنتیک
پاسخ : اساسنامه ی سمپاد

به نقل از BackStreeT GirL :
1 – فراهم نمودن و گسترش كليه امكانات لازم جهت شناخت و پرورش اين استعدادها در سطوح مختلف تحصيلي و در سطح كشور.

2 – پژوهش و تحقيق علمي در زمينه هاي مربوط به دانش آموزان سرآمد.

3 – فراهم آوردن امكانات كمك آموزشي و مادي كافي براي دانش آموزان كم بضاعت و وابسته به خانواده هاي مستضعف بنحوي كه افراد مذكور از اين جهت حداقل در رديف متوسط دانش آموزان مراكز سازمان قرار گيرند.

4 – تاليف و تدوين و انتشار كتب و نشريات آموزشي و كمك آموزشي در زمينه مربوط به منظور ارتقاء سطح علمي معلمان و كاركنان و دانش آموزان سازمان .

:-w :O ~X( :|

جدی؟ دمش گرم ینی این مورد 1 تا 4 ک بسی ناجوانمردانه اجرا میشه! :|
اصن دوستان برا همین بوده ک دیگه کتاب تکمیلی نمیدن! :| ( مورد 4)
جدی برا دانش آموزان کم بضاعتم هس؟ والا با این توضا شهریه ها دانش آموزان با بضاعتم توش موندن! :| ( مورد 3)
ینی فراهم نمودن امکاناتم ک دیگه .... :| ( مورد 1 )
 
بالا