• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

موزه (بازی های قدیمی)

  • شروع کننده موضوع
  • #1

black fire

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,440
امتیاز
1,237
نام مرکز سمپاد
شهید مدنی
شهر
رشت-تبریز
خب چند وقت بود که می خواستم این تاپیک رو بزنم منتهی هر سری یا یادم می رفت یا یه چیز دیگه :D
فکر کنم که لازم باشه یه مقدار توضیح بدم که هدف تاپیک چیه، خب در واقع می خوایم تو این تاپیک بازی های قدیمی که ممکنه کمتر کسی بازی کرده باشه یا سن خیلی از بچه ها به اونا قد نمی ده رو معرفی کنیم و در صورت امکان لینک دانلودشون هم بزاریم منتهی یه سری شرایطی هست که فکر کنم رعایت کنیم بهتر باشه:
1-بازی های معرفی شده 7-8 سال حداقل سن داشته باشن
2-بازی های معرفی شده مثلا اینجوری نباشه که بیاد call of duty 1 یا pes 1 رو بگه که آره هستن بخواید می تونید دانلود کنید!
3-علت اینکه به نظرتون این بازی ارزش معرفی داشت رو توضیح بدید
4-بگید رو چه پلت فرمی الان می شه بازی کرد که البته ترجیحا pc باشه چون خیلی از بازی های کنسولایی مثل ps2 رو pc راحت باز نمی شه و هدف ما اینکه این بازی ها رو هرکسی بتونه بازی کنه.




+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
خب توضیحات رو که خوندید؟ حالا می خوام خودم شروع کنم:


Final Fantasy VII

دلم نیومد یه همچین تاپیکی بزنم و اولیش این نباشه :D


250px-Final_Fantasy_VII_Box_Art.jpg



همونطور که شاید بدونید تا به حال 13-14 قسمت از سری اصلی این مجموعه اومده ولی هیچکدوم به اندازه این قسمت به دل ها نشست و جاودانه نشد.
شاید به خاطر داستانش باشه ، شاید به خاطر شخصیتاش هیچ وقت نتونستم بفهمم که چی شد که این بازی رو نمی تون دیگه از دلم بیرون کنم! داستان بازی در مورد پسریه که نمی دونه کیه! نه به این معنی که حافظش رو از دست داده، بلکه به این دلیل که بهترین دوستش رو از دست داده، کلود، شخصیت اصلی بازی، فکر می کنه زک هستش کسی که جلوی چشاش مرد، یک سرباز! اون عاشق دختری می شه که زک دوست داشت، اریس دختری که خودشو به خاطر همه فدا می کنه و در عین حال سافیراث که روزی سربازی شجاع و محبوب همه می شه به راز کثیف تولدش پی می بره و دیگه هیچوقت اون آدم دوست داشتنی که بود نمی شه.
شاید بگید چقدر از داستان بازی حرف می زنه ولی خوب چیز دیگه ای واقعا مهم نیست! :D
ولی با این حال بهتره یه مقدارم گیم پلی بازی رو توضیح بدم، سیستم مبارزات به صورت نویتیه و شما می تونید در هر نوبت از جادو یا ضربه ی مستقیم استفاده کنید و یا موجودات قدرتمندی رو احضار کنید که براتون بجنگن می تونید با انتخاب سلاح های بهترر و قوی تر زندگی رو برای دشمنانتون تلخ کنید :D زمانی هم که در حال مبارزه نیستید به شکل یک آدمک در میاید که داره تو جهان می گرده و می تونید وارد شهر ها بشید و کارایی مثل خرید رو انجام بدید
rقابل بازی روی PC PSP PS3
چند تا عکس از گیم پلی:

FFVIIbattlexample.jpg


bf0e3d63_444991.jpeg



و در نهایت لینک های دانلود:
دیسک 1:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

دیسک 2:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
دیسک 3 :
1 2 3 4 5 6 7 8 9
آخیش کپی لینکا تموم شد :D نترسید هر کدوم 50 مگن :D
و در نهایت فک کنم به شبیه ساز پلی استیشن نیاز دارید که از اینجا می تونید بگیرید
خب این برای امروز من کافی بود :D اگه بتونم فردا با یک بازی فوق العاده جالب از پروردگار بازی سازی بر می گردم
 

sajjadbest22

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
120
امتیاز
744
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد 2
شهر
مشهد
دانشگاه
علوم پزشکی مشهد
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : موزه (بازی های قدیمی)

دیگه به نظر من با ورود بازی هایی با گرافیک فوق العاده کسی دل به این بازی ها نمیده.تا assasins و crysis و call of هست چرا بریم
Final Fantasy VII بازی کنیم؟

ولی در کل ممنون واسه مطلبت.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #3

black fire

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,440
امتیاز
1,237
نام مرکز سمپاد
شهید مدنی
شهر
رشت-تبریز
پاسخ : موزه (بازی های قدیمی)

به نقل از Pop Boy :
دیگه به نظر من با ورود بازی هایی با گرافیک فوق العاده کسی دل به این بازی ها نمیده.تا assasins و crysis و call of هست چرا بریم
Final Fantasy VII بازی کنیم؟

ولی در کل ممنون واسه مطلبت.
حس نوسترالژیک + گیمر واقعی بودن(چون گیمر بازی رو می بینه نه گرافیک رو)
در ضمن بازی هایی که معرفی می کنم رو هنوز خیلیا بازی میکنن مثلا جالبه که بدونی همین ff7 فقط در هفته اولی که روی psn بود بالغ بر 100000 بار خریده شد! یعنی رو مظهر قدرت گرافیک نشستن اینو بازی کردن!
تو تار مو بینی و من پیچش طره (یا یه همچین چیزی :D )



+++++++
عاقبت نصف شب تایپ کردن همینه نصف گ ها رو پ نوشتم :D
 
  • شروع کننده موضوع
  • #4

black fire

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,440
امتیاز
1,237
نام مرکز سمپاد
شهید مدنی
شهر
رشت-تبریز
پاسخ : موزه (بازی های قدیمی)


خب همونطور که گفته بودم می خواستم یه بازی از خداوندگار بازی سازی بزارم که کسی نیست جز:
Sid Meier
بگذریم... داستان بازی سادست! یه پسر نوجوان که خانوادشو تو یه شب مورد حمله یه دزد دریایی قرار می گره، پس از چند سال ولگردی تصمیم می گیره که دلو به دریا بزنه و تو یه کشتی به کار مشغول می شه و بعد از یه مدت شورش می کنه و کشتی رو می گیره و راه می افته بره انتقام بگیره! همین! داستان واقعا تو این بازی نقش چندانی نداره فقط یه چیزیه که هل می ده وسط بازی!
و اما گیم پلی بازی به این راحتی قابل توضیح نیست در مواقع عادی شما با کشتیتون دارین تو آب ها گشت می زنین و از این بندر به اون بندر می رید و می تونید حتی مخلفاتی نطیر میوه و شکر از بندرا بخرید و تو جاهای دیگه که قیمتشون بالا تره بفروشید و در واقع تجارت کنید البته باید به فکر آدوقه افراد خودتون هم باشید تا یه وقت شورش نکنند! و تو قهوه/مسافر خونه ها هم می تونید نفرات جدید استخدام کنید که تو نبردا خیلی به درد می خورن یا حتی می تونید وسایلی نطیر شمشیر جدید یا پیرهن و تپانچه رو تو قهوه/مسافر خونه تهیه کنید!(جا قحط بود آخه؟ :D )
هر چند که بخش بالا باور کنید یا نکنید بسی جالبه! ولی سیستم مبارزه این بازی هم برایخودش یلیه و در واقع به 3 نوع تقسیم میشه:
نبرد های دریایی:
]​
در این مبارزات شما باید دشمن رو به توپ به بندید و از توپ های اونا فرار کنید! با اینکار می تونید کشتی دشمن رو غرق کنید یا نیرو هاشو ضعییف کنید(البته بهتره که غرق نکنید چون بعدش نمی تونید غارتش کنید :D ) بعد از این هم که به اندازه کافی ضعیف شدند کشتی خودتون رو به کشتی حریف می رسونید تا به مرحله بعدی مبارزه برید که در ادامه (دوئل ها) توضیح بیشتری دادم ولی خب بد نیست که بئونید نوع کشتی که دارید روی نتیجه این مبارزه ها تاثیر زیادی داره برای مثال کشتی بزرگ تر نفرات بیشتری می تونه مل کنه و توپ های بیشتری می تون شلیک کنه ولی قدرت مانورش کمتره و آرومتر حرکت می کنه و ممکنه دششمن فرار کنه از طرفی کشتی کوچیک نفرات کمتر و سرعت بیشتری داره که البته می تویند قبل در گیر شدن انتخاب کنید کدومو می خواین.
دوئل ها:
این مبارزات به معنی واقعی کلمه دوئل اند! هر چند که یاراتون در پس زمینه با نفرات طرف در گگیرند منتهی تا وقتی که نفرات دشمن از پا در نیان به شما کمکی نمی کنند که تععداد یار بیشتر همیشه به معنی پیروزی همراهانه :D شما در این مبارزات فقط حق انتخاب چگونگی دفاع کردن یا حمله کردن رو دارید و هدفتون اینه که دشمنو به انتهای مسیر بکشونید و در انجام اینکار وسایلی که تهیه کردید نطیر تپانچه و یا زره به کمکتون میان!
مبارزه های استراتژیک:
این مبارزه ها مشبابه بازی تمدن و نوبتی هستند که به منظور تصرف شهر صورت می گیرند که تعداد یارایی که دارید + استرتژی خودتون تنها چیزیه که به کمکتون میاد!


البته پیم پلی فقط اینا نیست و مراحلی نظیر شکار گنج و یا مخفیکاری در شهرهایی که توشون تحت تعقیبید و.... رو هم شامل می شه که خب بهتره خودتون ببینید!
این بازی روی کامپیوتر و psp و ios ,xbox 360 موجوده.
می تونید از p30day این بازی رو دانلود کنید البته نسخه آیفون هم از اینجا می شه گرفت.
 

rezaezio

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,167
امتیاز
1,956
نام مرکز سمپاد
حلّیِ 2
شهر
تهران
مدال المپیاد
برنز و طلای کامپیوتر !
دانشگاه
شریف
رشته دانشگاه
نرم افزار
پاسخ : موزه (بازی های قدیمی)

به نظرم Max Payne 1 v 2 رو هم بزار چون تو زمانه خودشون شاهکار بودن :)
 
  • لایک
امتیازات: NEO
ارسال‌ها
499
امتیاز
2,190
نام مرکز سمپاد
حلی
شهر
کرمان
سال فارغ التحصیلی
1393
مدال المپیاد
شیمی
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : موزه (بازی های قدیمی)

خـُب یکی از محبوب ترین بازی های سال های ابتدایی دهه اول قرن جدید :

14016783166597638045.jpg

Mafia : The city of lost heaven

داستان بازی در واقع سرگذشت زندگی توماس آنجلو کاراکتر اصلی بازی رو شرح میده... جایی که او در حال تعریف کردن ماجراهای زندگیش برای یکی از کارآگاه های پلیس منطقه هست. داستان از جایی شروع میشه که توماس آنجلو ، راننده تاکسی ساده ، طی یک حادثه با دو تا از افراد دون سالیری آشنا میشه و به اونها برای فرار از دشمن هاشون کمک میکنه.. در قبال این کمک سالیری مبلغی پول و همچنین بعدا" پیشنهاد کار به او میده و این سرآغازی میشه بر زندگی جدید آنجلو یعنی کار برای یکی از خانواده های درگیر در مافیا... سیر بازی با انجام ماموریت های متنوع برای سالیری و افراد دیگه خانواده ادامه پیدا میکنه... در خلال این ماموریت ها تامی با دختر کارمند بار سالیریی ازدواج میکنه و این باعث وابستگی بیش از حدّ او به خانواده میشه. جدال اصلی خانواده سالیری با موریلو و برادر او هست. بعد از یه مدت طولانی جنگ سالیری با کمک توماس موفق به کشتن موریلو و سرجیو برادر اون میشن و بعد از این ماجرا روند بازی به سمت ماموریت های سودجویانه سالیری تغییر میکنه. توماس به همراه یکی از اعضای باند ، پالی ، به سرقت یک بانک اقدام میکنن. که بعدا" پالی توسط یکی دیگه از اعضای خانواده ، سام ، به قتل میرسه و مرحله آخر داستان به انتقام گرفتن از سام ختم میشه.. بعد از این ماجرا توماس برای حفظ جون خودش و خانوادش به خارج از کشور مهاجرت میکنه امِا در سنین پیری به قتل میرسه.. جالب اینجاست افرادی که توماس رو در مافیا 1 به قتل میرسونن کاراکترهای اصلی بازی مافیا 2 هستن.. :-"

335277MAFIA__THE_CITY_OF_LOST_HEAVEN-9%5B1%5D.jpg

محیط و روند بازی یه یه چیزی شبیه سری gta هست با این تفاوت که محیط بازی آزاد (free ride) جدا از داستان اصلی هست. با توجه به قدیمی بودن بازی از لباس فروشی و این حرفا خبری نیست.. ولی به جرئت میشه گفت داستان بسیار خوب و منسجم بازی این عوامل رو تحث تاثیر خودش قرار داده...
بعد از اتمام داستان بازی بخش جدیدی به نام free ride extreme باز میشه که شامل یه سری ماموریت اضافه و البته سخت هست که با در صورت رد کردن اونا یه سری ماشین جدید به بازی اضافه میشه...
محیط بازی:

Mafia1-6.jpg

با اینکه نزدیک 10 سال از انتشار این بازی میگذره ولی باز هم بازی کردن این سبک بازیها میتونه لذّت زیادی داشته باشه.. ضمن اینکه این بازی عنوان بهترین بازی سال 2002 رو هم از آن خودش کرده... حتما" پیشنهاد میکنم نسخه فارسیشو که دارینوس تنظیم کرده بازی کنین.. لینک دانلود هم پایین هست :D

پلتفرم : PC ، PS2 , X-BOX
سال انتشار:2002 برای ویندوز
لینک دانلود
 

ashitaka

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
219
امتیاز
237
نام مرکز سمپاد
شهید قدوسی
شهر
قم
مدال المپیاد
مدال طلای المپیاد فیزیک 93
رشته دانشگاه
فیزیک
پاسخ : موزه (بازی های قدیمی)

بازي neverhood :
The_Neverhood_-_box_art.jpg

اين بازي فوق العاده با سبك خاص خودش دوران زيادي منرو مشغول خودش كرد . فكري بودن ، داستان جذاب ، شخصيت دوست داشتني ، فضا سازي زيبا همه و همه از مزاياي اين بازي بودند . بازي در دنيايي است كه كاملا با خمير بازي طراحي شده . شخصيت اصلي رو مي تونيد با كليك جابجا كنيد و معما هاي زيادي رو حل كنيد . جالبه بگم كه اين بازي دو تا پايان داره ! البته من هرگز موفق به تموم كردنش نشدم ! براي سال 1996 و ميتونيد روي pc بازي كنيد . عكساشو اگه ببينيد حتما علاقه مند ميشيد !

دانلود
 

sajjadbest22

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
120
امتیاز
744
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد 2
شهر
مشهد
دانشگاه
علوم پزشکی مشهد
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : موزه (بازی های قدیمی)

به نظرم اگه نسخه هاي اول بازي Call Of Duty رو هم بذاري خوبه.آخه خاطرات خيلي خوبي براي خيلي از گيمرها داره.مخصوصا خودم...
 

amparisay

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
928
امتیاز
4,431
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1386
مدال المپیاد
ندارم
دانشگاه
علم و صنعت
رشته دانشگاه
برق
تلگرام
اینستاگرام
Diablo II

سلام به همگی
می خواستم امروز یادی از قدیم بکنم و بشینم دیابلو بازی کنم که دیدم اجرا نمیشه. کسی پچ 1.13 بازی رو داره برام یه جا آپلود کنه؟ هرچی گشتم توی اینترنت نتونستم دانلود کنم.
کلا کیا بازی کردن اینو اصلا؟!
 

m@s0ud

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
234
امتیاز
408
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
طهران
مدال المپیاد
ریاضی ؛ کامپیوتر ؛ شیمی (مرحله 1)
پاسخ : موزه (بازی های قدیمی)

یادش بخیر بازی شاهزاده ایرانی رو... واسه خودش دنیای بودا ... البته قسمت جدیدش ینی شن های فراموش شده (Forgotten Sands) افتضاح

بود...ولی قسمت های قدیمی ترش رو دوس دارم...جالبن. :>

قسمت اولش : شن های زمان Sands of Time

12688215309092019226.png



قسمت دوم : جنگجوی درون Warrior Within

71331390155302757684.png




قسمت سوم : تخت پادشاهی The Two Thrones

59804068503722064620.jpg


بقیه قسمتاش چرتن :D :D :D
 
بالا