• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

تکامل سنّت‌ها

  • شروع کننده موضوع
  • #1

sayna

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,460
امتیاز
12,313
نام مرکز سمپاد
دبيرستان فرزانگان ۱
شهر
تهران
دانشگاه
علوم پزشكى شهيدبهشتى
رشته دانشگاه
پزشكى
سنّت‌ها و رسم و رسومات به وجود نمیان؛ بلکه طی سال‌ها تکامل پیدا می‌کنند. سنن جای ویژه‌ای توی فرهنگ ما ایرانیا دارند. خیلی از کارا رو انجام می‌دیم صرفا چون سنت قدیمی ِ کشورمونه. حفظ سنت‌ها کار خیلی خوبیه. اما باید این هم بدونیم که سنّت‌ها همیشه درست نیستند و قدیمی‌ها هم می‌تونستند اشتباه کنن، می‌تونستند عقیده‌ی اشتباهی داشته باشند. سر خیلی از سنت‌ها هم بحث هست که خوبن یا بد! اما خیلی‌هاشون نهایتا ختم می‌شن به « خب آره درسته از فُلان نظر، کار خوبی نیست؛ اما آخه از قدیم رسمه!»
رسم و رسوم تغیرپذیرند. نسل‌های مختلف با عقاید مختلف هر کدوم تاثیری توی سنت‌ها می‌ذارن. حالا این تغییرات می‌تونه مخرب باشه، مثل اتفاقی که چند دهه‌ی اخیر نسبت به چهارشنبه‌سوری افتاد. می‌تونه هم سازنده باشه.
چه طوری می‌شه تغییرات رسومات رو به سمت ِ تکاملشون هدایت کرد؟ ما چه نقشی می‌تونیم داشته باشیم؟ چه‌طوری می‌تونیم رسم و رسوماتمون رو اصلاح کنیم؟ اصلا با توجه به اینکه سنت‌ها یادگار پیشینیان هستند، دست بردن توشون کار درستیه؟
بیاید راجع به تغییر ِ سنت‌ها و رسم و رسومات بیشتر حرف بزنیم.
 

Sahar.Z

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
459
امتیاز
6,872
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فـرزانگان ۱
شهر
تهران
دانشگاه
صنعتی شريف
رشته دانشگاه
مهندسی كامپيوتر - IT
پاسخ : تکامل سنّت‌ها

دور شدن از یک سری سنت ها و به قول بعضیا رو آوردن به زندگی مدرن اینجوری تعبیر میشه که:ما داریم از اصل خودمون دور میشیم و هر چی غرب[nb]غرب واژه ی درستی نیست به نظر من ولی واژه ای هست که به کار میبرن.[/nb] بهمون عرضه میکنه رُ میپذیریم!
خُب به نظر من اگر یک سری سنت غلط داریم ، چرا نباید کم کم ، کمرنگشون کنیم و یا حتی برای مقابله باهاش به مدرنیته رو بیاریم؟
البته من به شخصه ابنکه مدرنیته و سنتِ ما ایرانی ها در مقابل هم قرار دارن مخالفم.میشه مدرن باشیم ولی به سنت های درستمون هم پایبند باشیم.

+صرفاً در ادامه ی حرف ساینا. :د
 
بالا