پاسخ : نظر، پیشنهاد، انتقاد (خبرگزاری سمپادیا)
من چندتا انتقاد دارم.
اول اینکه تیم خبرگزاری و علیالخصوص مدیر زحمتکشش مدیته تمام تمرکزشون رو روی کارهای مربوط به پادکست گذاشتن.
من البته منظورم این نیست که کارهایی که تا به حال منتشر شده کیفیت پایینی دارن یا ارزش وقتی که واسه تهیهشون گذاشته شده رو ندارن. اتفاقا برعکس کارهای ساخته شده کیفیت فنی خیلی بالایی دارند ولی من به شخصه اگه قرار باشه بین پادکست یا خبر یکی رو انتخاب کنم صد البته اون انتخاب خبر خواهد بود.
یعنی در واقع خبرگزاری که باید کارش انتشار و انعکاس اخبار سایت باشه به سمت تولید پادکست رفته و همین شده دلیل خوابیدن و رکود بخش خبری سایت.
واسه من به شخصه هیچی به اندازه دیدن اسم تاپیک "خبرگزاری سمپادیا" توی نخواندهها وقتی که یه خبر جدید داشتید و حدس زدن اینکه اون خبر درباره چی میتونه باشه لذت بخش نبود.[nb]اتفاقی که یه زمانی توی تاپیک آخرین تغییرات واسه من میفتاد.[/nb]
من مطمئن نیستم که تو این زمینه همه نظری مثل من داشته باشند ولی خوب یه نظرسنجی توی حرف بزن بین خبر یا پادکست میتونه تو فهمیدن نظر اعضای سایت کمک خیلی زیادی بکنه.
انتقاد بعدی اینکه این شیوه تبلیغ "خبری در راه است" برای پادکست دوتا ایراد بزرگ داره.[nb]ای لعنت بر پدر کسی که تو تلویزیون این تبلیغ رو ساخت. :د[/nb]
اول اینکه با گفتن این عبارت توی هر تاپیک و کلا تبلیغ مکرر چیزی که هنوز منتشر نشده باعث میشه سطح انتظار کاربرا خودبهخود از کار بره بالا و پیش خودشون این فکر رو بکنن که قراره با یه کار خیلی عالی و منحصر به فرد روبهرو بشن و همین کار شما رو توی حرکتهای بعدی خیلی سختتر میکنه.
دوم اینکه بعد یه مدت، دیگه اینکار باعث لوث شدن قضیه و بیاهمیتی کاربرا نسبت به اون میشه و اصطلاحا از تبلیغ به ضد تبلیغ تبدیل میشه.
فکر میکنم تاثیر این دو مورد تا حدودی توی میزان استقبال کاربرا از فصلنامه و نمایش رادیویی[nb]هرچند که این دو اساسا دو چیز متفاوت از همدیگه بودند و ممکنه دلیل کم بودن میزان استقبال از دومی نسبت به اولی همین تفاوت هم باشه.[/nb] مشهود باشه.
خلاصه اینکه ما دلمون برای خبرگزاری و اون تیترهای بزرگ و پررنگش خیلی تنگ شده.
برش گردونید لطفا. :)