ادغام رشته های ریاضی وتجربی...به کجا چنین شتابان؟

آیا موافق ادغام رشته های تجربی و ریاضی هستید؟


  • رای‌دهندگان
    66
  • شروع کننده موضوع
  • #1

vahead649

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
383
امتیاز
1,016
نام مرکز سمپاد
بهشتی
شهر
اردبیل
خبرگزاری مهر: مدیر کل دفتر آموزش دوره ی اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: رشته های علوم تجربی و ریاضی فیزیک در صورت تصویب نهایی ادغام می شوند و رشته جدیدی به نام علوم پایه ایجاد می شود.

http://www.mehrnews.com/news/2420462/%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%DB%8C-%D9%88-%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B6%DB%8C-%D9%81%DB%8C%D8%B2%DB%8C%DA%A9-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%A8-%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%AF%D8%BA%D8%A7%D9%85-%D9%85%DB%8C

هدف از این خانه تکانی ها در سیستم آموزشی ؟؟؟؟؟اون از کنکورشون و اینم از این ؟؟؟؟
 

Suspected Girl

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
986
امتیاز
6,215
نام مرکز سمپاد
فرزانگان2
شهر
قم
سال فارغ التحصیلی
1397
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
علوم‌تربیتی
تلگرام
پاسخ : ادغام رشته های ریاضی وتجربی...به کجا چنین شتابان؟

مطمعناً هیچوقت همچین حماقتی نمیکنن.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #4

vahead649

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
383
امتیاز
1,016
نام مرکز سمپاد
بهشتی
شهر
اردبیل
پاسخ : ادغام رشته های ریاضی وتجربی...از حرف تا عمل..به کجا

به نقل از Suspicious Girl :
مطمعناً هیچوقت همچین حماقتی نمیکنن.

برای کنکور هم همین حرفها زده میشد......و الان 25 درصد اثر مستقیم معدل نهایی.......یعنی شما اگه برید تقلب هایی که سر جلسه امتحانات نهایی میشه رو ببینید میفهمید این 25 درصد مستقیم چقدر ناعادلانه اس...........
 

h@di

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
244
امتیاز
801
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی شهرکرد
شهر
شهرکرد
مدال المپیاد
طلای ادبی (دورهٔ ۲۷)؛ مرحلهٔ ۱ کامپیوتر (دوره‌های ۲۳ و ۲۴)
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
مهندسی نرم‌افزار
پاسخ : ادغام رشته های ریاضی وتجربی...به کجا چنین شتابان؟

به نقل از بغض :
خبرگزاری مهر: مدیر کل دفتر آموزش دوره ی اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: رشته های علوم تجربی و ریاضی فیزیک در صورت تصویب نهایی ادغام می شوند و رشته جدیدی به نام علوم پایه ایجاد می شود.

http://www.mehrnews.com/news/2420462/%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%DB%8C-%D9%88-%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B6%DB%8C-%D9%81%DB%8C%D8%B2%DB%8C%DA%A9-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%A8-%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%AF%D8%BA%D8%A7%D9%85-%D9%85%DB%8C

هدف از این خانه تکانی ها در سیستم آموزشی ؟؟؟؟؟اون از کنکورشون و اینم از این ؟؟؟؟
بعضی کشورهای اطراف -مثلاً عربستان- هم سیستم آموزشی‌شون همین‌طوریه.
به نظرم کار خیلی بی‌خودی می‌آد البته. هر سال وضع آموزش و پرورش و درس‌ها و کتاب‌ها و... داره بدتر می‌شه.
به نقل از بغض :
برای کنکور هم همین حرفها زده میشد......و الان 25 درصد اثر مستقیم معدل نهایی.......یعنی شما اگه برید تقلب هایی که سر جلسه امتحانات نهایی میشه رو ببینید میفهمید این 25 درصد مستقیم چقدر ناعادلانه اس...........
تقلب می‌شه، سؤال‌هاشون غیراستاندارد و حتی غلطه، تصحیحشون معلوم نیست چطوریه، خود آموزش و پرورش می‌گه ما نمی‌تونیم سه سال دبیرستان را نهایی برگزار کنیم، بعد تأثیرش می‌دند توی کنکور.
 

Admin2

لنگر انداخته
عضو کادر مدیریت
مدیر کل
ارسال‌ها
7,646
امتیاز
37,423
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1389
پاسخ : ادغام رشته های ریاضی وتجربی...به کجا چنین شتابان؟

فقط ریاضی و تجربی؟ انسانی و هنر پس چی؟

چرا به نظرتون این کار بده؟
 

Amir HD

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
219
امتیاز
2,324
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
نیشابور
سال فارغ التحصیلی
95
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : ادغام رشته های ریاضی وتجربی...به کجا چنین شتابان؟

به نقل از میم ح میم دال :
فقط ریاضی و تجربی؟ انسانی و هنر پس چی؟

چرا به نظرتون این کار بده؟
بنظرم این کار بده چون من که رشتم تجربی میخوام در حد اعتدال درس هایی مثل ریاضی بخونم دیگه نیازی به دروسی مثل هندسه تحلیلی و. .. ندارم
از طرف دیگه اگه یه نفر رشتش ریاضی باشه دلیلی نداره که بخواد قیدهای زیست بخونه در صورتی که در رشته های مهندسی اصلا نیاز نداره بهش
من فک نمیکنم این اتفاق رخ بده ولی از یه طرف چون که پیش دانشگاهی حذف میشه دبیر بیکار تو آموزش پرورش زیاد میشه این طوری ساعات کاری دبیرا پر میشه پس بعیدم نیست که این اتفاق رخ بده
 

h@di

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
244
امتیاز
801
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی شهرکرد
شهر
شهرکرد
مدال المپیاد
طلای ادبی (دورهٔ ۲۷)؛ مرحلهٔ ۱ کامپیوتر (دوره‌های ۲۳ و ۲۴)
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
مهندسی نرم‌افزار
پاسخ : ادغام رشته های ریاضی وتجربی...به کجا چنین شتابان؟

به نقل از میم ح میم دال :
فقط ریاضی و تجربی؟ انسانی و هنر پس چی؟
چارت درسی انسانی و هنر (حتی خود رشته‌های هنر با هم) خیلی متفاوته. بعیده این‌ها را ادغام کنند؛ وگرنه باید توی درس‌هاشون تغییرات اساسی ایجاد کنند که با فلسفهٔ وجودی هنرستان‌ها در تعارضه. (رشته‌ای تحت عنوان هنر فقط پیش‌دانشگاهی هستش.)

به نقل از میم ح میم دال :
چرا به نظرتون این کار بده؟
تجربه نشون داده از اولین نتائج این کار کاهش سطح علمی‌ـه. مثلاً یه زمانی فرهنگ و ادب و اقتصاد توی دبیرستان جدا بودند؛ بعد که ادغام شدند (رشتهٔ انسانی تشکیل شد) سطح هر دوتا اومد پایین. الآن اقتصاد خلاصه شده به یه کتاب تقریباً حفظی سوم انسانی؛ کتاب‌های ریاضی انسانی‌ها هم که وضعش معلومه. حالا این‌ها با این پایهٔ ریاضی ضعیف قراره برند دانشگاه اقتصاد بخونند.
ادغام ریاضی و تجربی باعث می‌شه دکترهامون چیزی از زیست ندونند و برند دانشکده پزشکی، مهندس‌هامون هم از انتگرال فقط یه تعریف بلد باشند و بخواند برند هالیدی و شهشهانی پاس کنند و پل بسازند.
حالت دیگه اینه که همهٔ جزئیات مواد درسی دو تا رشته را حفظ کنند که حجمش می‌ره بالا و بازدهی یادگیری به‌شدت می‌آد پایین.
 

eng.um.mahdie

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
204
امتیاز
2,802
نام مرکز سمپاد
Farzanegan3
شهر
Mashhad
سال فارغ التحصیلی
93
پاسخ : ادغام رشته های ریاضی وتجربی...به کجا چنین شتابان؟

به نقل از Prince Amir :
بنظرم این کار بده چون من که رشتم تجربی میخوام در حد اعتدال درس هایی مثل ریاضی بخونم دیگه نیازی به دروسی مثل هندسه تحلیلی و. .. ندارم
از طرف دیگه اگه یه نفر رشتش ریاضی باشه دلیلی نداره که بخواد قیدهای زیست بخونه در صورتی که در رشته های مهندسی اصلا نیاز نداره بهش
من فک نمیکنم این اتفاق رخ بده ولی از یه طرف چون که پیش دانشگاهی حذف میشه دبیر بیکار تو آموزش پرورش زیاد میشه این طوری ساعات کاری دبیرا پر میشه پس بعیدم نیست که این اتفاق رخ بده
مطمئنن اگه رشته ها تلفیق بشه اونقد این تغییر اساسی هست که هم دروس آموزش و پرورش تغییر کنه و هم یه سری رشته به رشته های دانشگاهی اضافه بشن
پس اولن اینکه اونا یه فکری حتما میکنن واسه واحدای درسی

به نقل از بغض :
خبرگزاری مهر: مدیر کل دفتر آموزش دوره ی اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: رشته های علوم تجربی و ریاضی فیزیک در صورت تصویب نهایی ادغام می شوند و رشته جدیدی به نام علوم پایه ایجاد می شود.

http://www.mehrnews.com/news/2420462/%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%DB%8C-%D9%88-%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B6%DB%8C-%D9%81%DB%8C%D8%B2%DB%8C%DA%A9-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%A8-%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%AF%D8%BA%D8%A7%D9%85-%D9%85%DB%8C

دومن اینکه این تغییر خیلی بنیادیه و سالها زمان میبره آموزش و پرورش نمیتونه به این راحتی این کارو بکنه
 

Admin2

لنگر انداخته
عضو کادر مدیریت
مدیر کل
ارسال‌ها
7,646
امتیاز
37,423
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1389
پاسخ : ادغام رشته های ریاضی وتجربی...به کجا چنین شتابان؟

اتفاقا نکته خوبش اینجاست که سطح علمی پایین بیاد. عمق مطالب کمتر بشه و عوضش دانش عمومی فرد بیشتر بشه. شما دارین خودتون رو نگاه می کنید اما اگر جامع نگاه کنید کسانی هم هستند که این انتگرال هیچ وقت تو زندگیشون به کار نمیاد. دبیرستان اصولا جای آموزش انتگرال نیست. جای ژنتیک یاد دادن هم نیست. هدف از آموزش دبیرستانی باید آموزش زندگی و شناخت محیط باشه. شناخت اعداد، شناخت هندسه محیط، شناخت احتمالات و ... زیست هم شناخت حیات و خودمون و ...
 

h@di

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
244
امتیاز
801
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی شهرکرد
شهر
شهرکرد
مدال المپیاد
طلای ادبی (دورهٔ ۲۷)؛ مرحلهٔ ۱ کامپیوتر (دوره‌های ۲۳ و ۲۴)
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
مهندسی نرم‌افزار
پاسخ : ادغام رشته های ریاضی وتجربی...به کجا چنین شتابان؟

به نقل از میم ح میم دال :
اتفاقا نکته خوبش اینجاست که سطح علمی پایین بیاد. عمق مطالب کمتر بشه و عوضش دانش عمومی فرد بیشتر بشه. شما دارین خودتون رو نگاه می کنید اما اگر جامع نگاه کنید کسانی هم هستند که این انتگرال هیچ وقت تو زندگیشون به کار نمیاد. دبیرستان اصولا جای آموزش انتگرال نیست. جای ژنتیک یاد دادن هم نیست. هدف از آموزش دبیرستانی باید آموزش زندگی و شناخت محیط باشه. شناخت اعداد، شناخت هندسه محیط، شناخت احتمالات و ... زیست هم شناخت حیات و خودمون و ...
حرفتون قبول؛ ولی باید هم‌زمان چیزهای دیگری هم تغییر کنه. مثلاً گروه آموزشی دینی با روش امتحان نهایی و کنکور مخالفه، (سرمقالهٔ یکی از شماره‌های رشد آموزش معارف؛ فکر کنم پارسال.) چون الآن ما دینی را فقط طوری حفظ می‌کنیم که نمره‌ش را بگیریم و تستش را درست جواب بدیم. (که هیچ کدوم «درک» یا «دانش» را نمی‌سنجند. کتاب‌های دینی دبیرستان نسبت به خیلی کتاب‌های دبیرستانی دیگر بار علمی بیشتری دارند.) ولی گروه تألیف می‌خواد ما روی این‌ها تفکر کنیم. وقتی -مثل الآن- توی کنکور قیدهای زیست‌شناسی سؤال باشه، معلم هم بر همین اساس درس می‌ده. ریاضی و... هم همین‌طور. اگر همزمان وضعیت آزمون سراسری و نهایی و... هم تغییر بکنه می‌شه امیدوار بود ادغام باعث «آموزش زندگی و شناخت محیط» بشه.
 
ارسال‌ها
1,864
امتیاز
10,526
نام مرکز سمپاد
شهیدبهشتی
شهر
زنجان
سال فارغ التحصیلی
1393
دانشگاه
دانشگاه تهران
تلگرام
اینستاگرام
پاسخ : ادغام رشته های ریاضی وتجربی...به کجا چنین شتابان؟

سلام. من با توجه به تجربه و شناختی که دارم می‌گم.
دنیا داره به سمت رشته های interdisciplinary می‌ره. همین حالا که من در زمینه نوروساینس مطالعه می‌کنم، علاوه بر پیش‌نیازهای علمی‌ای که از مهندسی برام تامین می‌شه، به شدت خلاء دانش زیستی رو در وجودم حس می‌کنم. این قضیه فقط در مورد نوروساینس نیست ها. شما اگر تحقیقات جاری دانشگاه‌های شاخ دنیا رو بررسی کنید، می‌بینید نود درصد میان‌رشته‌ای هستند. مثلاً یک تیم شامل یک زیست شناس، یک مهندس برق/کامپیوتر و یک ریاضی‌دان می‌آن و همچین مقاله‌ای
S. Feizi, D. Marbach , M. Medard, M. Kellis:Network Deconvolution as a General Method to Distinguish Direct Dependencies in NetworksNature Biotechnology, 31, 726-733, 2013
رو در nature منتشر می‌کنند.
بنابراین بنظرم کار عاقلانه‌ای هست که یک دانش‌آموز ریاضی، زیست بخونه مثلاً.
 

Admin2

لنگر انداخته
عضو کادر مدیریت
مدیر کل
ارسال‌ها
7,646
امتیاز
37,423
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1389
پاسخ : ادغام رشته های ریاضی وتجربی...به کجا چنین شتابان؟

به نقل از h@di :
حرفتون قبول؛ ولی باید هم‌زمان چیزهای دیگری هم تغییر کنه. مثلاً گروه آموزشی دینی با روش امتحان نهایی و کنکور مخالفه، (سرمقالهٔ یکی از شماره‌های رشد آموزش معارف؛ فکر کنم پارسال.) چون الآن ما دینی را فقط طوری حفظ می‌کنیم که نمره‌ش را بگیریم و تستش را درست جواب بدیم. (که هیچ کدوم «درک» یا «دانش» را نمی‌سنجند. کتاب‌های دینی دبیرستان نسبت به خیلی کتاب‌های دبیرستانی دیگر بار علمی بیشتری دارند.) ولی گروه تألیف می‌خواد ما روی این‌ها تفکر کنیم. وقتی -مثل الآن- توی کنکور قیدهای زیست‌شناسی سؤال باشه، معلم هم بر همین اساس درس می‌ده. ریاضی و... هم همین‌طور. اگر همزمان وضعیت آزمون سراسری و نهایی و... هم تغییر بکنه می‌شه امیدوار بود ادغام باعث «آموزش زندگی و شناخت محیط» بشه.
خب این ادغام آموزش رو میکشه به اون سمت. به عنوان کسی که یک ماه دیگه 23 ساله میشم رشتمم مهندسیه میگم. من الان هم نیاز دارم توی زندگی، از زیست شناخت داشته باشم هم از هنر هم از فلسفه هم از ریاضی هم از جامعه شناسی. الان نوشتن ساختار الکترونی یا واکنش کوفتسیم با زهرمارلیک هیچ نقشی تو زندگی من نداره. چی بود اون همه شیمی مزخرف خوندیم؟ یا اون همه حالات بازتاب صوت تو لوله سر باز سر بسته و ...؟ جدا یادم میاد میگم چه مزخرفاتی به ما یاد دادن اعصابم خورد میشه. یک عده ای نشستن یک سیستم ساختن چندتا درس گذاشتن به عنوان درس مدرسه، الان همه همون راه رو ادامه میدن. یک چیزی هم بر مبنای اون ساختن به اسم کنکور و بعدشم تحویل دانشگاه میدن. چیزی از زندگی یاد نمیدن که.
این تغییر کمک میکنه حداقل مجبوری هم شده کشیده بشن به اون سمت.
 
ارسال‌ها
3,981
امتیاز
32,567
نام مرکز سمپاد
فرزانگان امین
شهر
اصفهان
سال فارغ التحصیلی
1390
پاسخ : ادغام رشته های ریاضی وتجربی...به کجا چنین شتابان؟

منم می‌خوام حرف محمد و صالح رو تایید کنم.
شاید منم اگر دبیرستان بودم الان به نظرم این کار خیلی مزخرف می‌اومد. ولی الان می‌بینم که نه اینجوری نیست اصلا. من می‌خواستم شروع کنم به خوندن نوروساینس مجبور شدم برم یه جلد زیست‌شناسی کمپبل رو کامل بخونم درمورد اعصاب و مغز و ...
یا مثلا الان من فکر می‌کنم می‌بینم یه عالمه چرت و پرت شیمی و یه سری فصلای واقعا عجیب و غریب فیزیک رو خوندیم تو دبیرستان ولی یه کلمه از فلسفه نخوندیم مثلا. یا خیلی چیزهای دیگه. یا مثلا یه درس ما تو دانشگاه داریم شیوه‌ی ارائه مطالب فنی. این درس واقعا کاربردی‌ترین درس دانشگاهه. خیلی وقت‌ها فکر می‌کنم کاش اینو تو دبیرستان می‌ذاشتن مثلا. خیلی خوبه ها! قشنگ ترس آدم از ارائه‌ی مطلب و کنفرانس در جمع می‌ریزه و تکنیک‌ها رو یاد می‌گیره و .... من تو یه جلسه‌ی داوری تو یه جشنواره‌ی دانش‌آموزی به خاطر شدت هول و ترسم از ارائه دادن جلوی یه عالمه جمعیت که شامل پسرها هم بود حذف شدم. چرا؟ چون نتونستم ارائه بدم.
خب چرا واقعا؟! چون بهم برخورد اجتماعی رو یاد نداده بودن. چون فقط یاد گرفته بودم مسئله‌ی استوکیومتری و سطح شیب‌دار و موج و اینا حل کنم!‌
در حالی که به نظرم هدف از آموزش دبیرستانی باید این باشه که آدم رو برای زندگی کردن در جامعه آماده بکنه. اومدیم و یکی نخواست بره دانشگاه! انتگرال پس‌فردا به چه دردش می‌خوره؟!‌یا حد و مشتق؟! یا مسئله‌ی حرکت ماشین تو استوانه‌ی دوار؟!
به نظر من این‌که بیان عمق مطالب رو بیارن پایین تو دبیرستان و به جاش چیزهای متنوع‌تری تدریس کنن خیلی بهتره.
 

h@di

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
244
امتیاز
801
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی شهرکرد
شهر
شهرکرد
مدال المپیاد
طلای ادبی (دورهٔ ۲۷)؛ مرحلهٔ ۱ کامپیوتر (دوره‌های ۲۳ و ۲۴)
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
مهندسی نرم‌افزار
پاسخ : ادغام رشته های ریاضی وتجربی...به کجا چنین شتابان؟

سلام! (@ صالح!)
درسته همه‌جیز داره پیش می‌ره به سمت میان‌رشته‌ای شدن، ولی این پیشنیازها را همون‌جا تو دانشگاه و موقع نیاز نمی‌شه یاد گرفت؟
یه متخصص نوروساینس به ریاضی نیاز داره و بیولوژی جانوری -اگه اشتباه نکنم-؛ یه مهندس بیوانفورماتیک به ریاضی و بیولوژی مولکولی، یه متخصص NLP به ریاضی و زبان‌شناسی. بحث سر اینه که آیا همه نیاز دارند همه‌چیز را در سطح عالی بخونند؟ یا باید سطح آموزشی بیاد پایین (که بحث شد مزایا و معایب خودش را داره) یا این که مقدمات را مثلاً تو سه سال اول دبیرستان (راهنمایی ما!) همه بخونند و مطالب سطح بالا را در زمان نیاز یاد بگیرند.
به نقل از مهســـــــــــــا :
این‌که بیان عمق مطالب رو بیارن پایین تو دبیرستان و به جاش چیزهای متنوع‌تری تدریس کنن خیلی بهتره.
را کاملاً موافقم. قانع شدم ادغام با این شرایط کار درستی‌ هست.
به نقل از میم ح میم دال :
این تغییر کمک میکنه حداقل مجبوری هم شده کشیده بشن به اون سمت.
امیدوارم این تأثیر را بذاره.
 
ارسال‌ها
1,864
امتیاز
10,526
نام مرکز سمپاد
شهیدبهشتی
شهر
زنجان
سال فارغ التحصیلی
1393
دانشگاه
دانشگاه تهران
تلگرام
اینستاگرام
پاسخ : ادغام رشته های ریاضی وتجربی...به کجا چنین شتابان؟

قرار نیست علم کسب بشه در دبیرستان. مهم‌ترین اندوخته‌ای که من از دبیرستان دارم، دید کلی نسبت به تحقیقات در دانشگاهه. اینم به‌خاطر کنجکاوی خودم بوده. و الحق والانصاف، دارم فرق بین خودم و بقیه دانشجوها رو حس می‌کنم. من می‌رم ساعت‌ها زل می‌زنم به آزمایشگاه محاسبات سریع دانشکده عمران و با حسرت نگاه‌شون می‌کنم، در حالی‌که خیلی‌های دیگه، ته فکرشون اینه که درساشون رو با نمره بالا پاس کنند.
فرقش توی همون دید کلی هست.
زیست خوندن هم به هدف کسب دید کلی از زیست هست. نه به هدف کسب علم زیست.
من هم نگفتم باید در سطح عالی خوند. اون چیزی که تجربی‌ها الان می‌خونن هم سطح عالی نیست.
 

alibasirat

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
536
امتیاز
754
پاسخ : ادغام رشته های ریاضی وتجربی...به کجا چنین شتابان؟

توکتاب نشت نشاء هست که نویسنده دلیل مهاجرت نخبگانو میگه سیستم آموزشی.میگه ما درسایی میخونیم که بدرد اونور میخوره.
بنظرم الانم تفکر آموزش پرورش همینه.میخوان کاری کنند نخبه ها نتونن مهاجرت کنن.اینقدر سطح علمی بیادپایین که هیچ دانشگاه خارجی بورس نده.درسایی بخونین که بدرد کشورهای دیگه نخوره.همین
اونایی که میگن میان رشته ای وفلان.آقا ما الان چوب بستنی از آلمان وارد میکنیم آخه میان رشته ای بزاریم کجای دلمون
 

Admin2

لنگر انداخته
عضو کادر مدیریت
مدیر کل
ارسال‌ها
7,646
امتیاز
37,423
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1389
پاسخ : ادغام رشته های ریاضی وتجربی...به کجا چنین شتابان؟

به نقل از چوکک :
توکتاب نشت نشاء هست که نویسنده دلیل مهاجرت نخبگانو میگه سیستم آموزشی.میگه ما درسایی میخونیم که بدرد اونور میخوره.
بنظرم الانم تفکر آموزش پرورش همینه.میخوان کاری کنند نخبه ها نتونن مهاجرت کنن.اینقدر سطح علمی بیادپایین که هیچ دانشگاه خارجی بورس نده.درسایی بخونین که بدرد کشورهای دیگه نخوره.همین
اونایی که میگن میان رشته ای وفلان.آقا ما الان چوب بستنی از آلمان وارد میکنیم آخه میان رشته ای بزاریم کجای دلمون
بابا از این حرف ها نزنید تروخدا. چه ربطی داره میخوان سطح علمی پایین بیارن که بورس ندن؟ با این حساب دلار رو خود دولت بالا برد که مردم نتونن مهاجرت بکنن؟

اینم درون پارانتز واردات چوب بستی به خاطر این نیست که ما نمیتونیم تولید کنیم. به خاطر اینه که واردات هزینش کمتر از تولید داخله. یعنی بری خارج بخری بیاری ایران ارزون تر از این در میاد که خودمون تولیدش بکنیم. برای اینکه تو ایران قیمت چوب و کارگر بالاتره. در مورد خیلی از چیزها این اتفاق ممکنه بیافته. مثلا آبی که مصرف میشه برای تولید یه خیار، اونقدر باشه که نمیصرفه خودمون اون همه آب مصرف کنیم خیار بکاریم. میری از ترکیه وارد میکنیم. خیلی هم کار عقلانی ایه.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #19

vahead649

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
383
امتیاز
1,016
نام مرکز سمپاد
بهشتی
شهر
اردبیل
پاسخ : ادغام رشته های ریاضی وتجربی...به کجا چنین شتابان؟

جالبترین چیزی که آدمو به فکر فرو میبره اینکه که این تصمیم رو در مورد دانش آموزانی میگیرند که اصلا نظری از آنها در مورد این تغییرات پرسیده نشده است.....البته این مساله رو میتوان به خیلی از مسائل تعمیم داد........دوم اینکه ما بدون زیر ساختهای لازم یک قانون وضع میکنیم..........این قانون برای دانش آموزانی هست که معلوم نیست دوران قبل از متوسطه رو چگونه گذرانده اند .....در کشوری نظیر کانادا که موفقترین نظام آموزشی جهان رو به خودش اختصاص داده یعنی قوانین درست از همان ابتدا وضع میشود.... ما همه چیزرو رها کردیم و گیر دادیم به سر یک راه باریک به نام تنگه دبیرستان به دانشگاه و تمام برنامه ریزیها برای این تنگه انجام میگیره.......بلاخره نظام آموزشی ما هم سلیقه ای داره اداره میشه...
 

happiestchemist

ملکه ی شیشه ای
ارسال‌ها
2,802
امتیاز
9,194
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
4d
سال فارغ التحصیلی
1390
مدال المپیاد
دارم.
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
داروسازی
پاسخ : ادغام رشته های ریاضی وتجربی...به کجا چنین شتابان؟

اقا هی نگید چرت و پرت شیمی [-( شیمی بسیار خوب است :(

کلا شیمی رو ولی بد درس میدن هرچی حفظیات هست جمع کردن طبقه بندی کردن گذاشتن تو کتابای دبیرستان، بعدش عملا چیز بدی نداره.
شاید ریاضیا حس کنن باید بیشتر زیست میخوندن ولی ما حس میکنیم لازم بوده ریاضی خوندنمون و حتی فیزیک خوندنمون، حداقل برای رشته ما ، خود اون مفاهیمم نیاز نداشته باشی، باید مدل درک کردنشونو بلد باشی
یعنی عمرا درسای الانمونو یاد نمیگرفتیم اگر دبیرستان اون فیزیک و ریاضیارو نداشتیم، و تلاش نمیکردیم برای یاد گرفتنش

ولی واقعا گاهی میشینم فکر میکنم ریاضی ها در حد زیست اول دبیرستان خوندن، فکر میکنم چقدر حیف که از بدنشون هیچی نمیدونن واقعا حیفه.
بعد همون زیستم اگه هفته ای دو ساعت فیلم اموزشی پخش میکردن و شکل و اسلاید نشون میدادن خیلی بهتر بود،
الان که نگاه میکنم ما واقعا هیچ تصوری از چیزایی که میخوندیم نداشتیم،
مثلا هورمون هارو میخوندیم اعصاب رو میخوندیم،،،
یه چیزایی تو کتابای دبیرستان هست و انقدر زیاده که فقط متنش خونده حفظ میشه.. برای کنکور باید قید حفظ کرد ،،ولی دامنه عمل فرد رو بالا نمیبره.

نمیدونم مثلا یه مبحثی مثل دیس منوره،مشکل بسیار شایعی هست که فرد هر چند روز یک بار باهاش دست و پنجه نرم میکنه. نه به دخترا درست میگن نه به پسرا.
خوب حتی پسرا هم باید بدونن که چی میشه. چرا این طور میشه.
یا به جای زیست گیاهی میومدن یه فصل در مورد این که داروها تو بدن ما چه جوری کار میکنن درس میدادن،،چه نکاتی رو باید دقت کنیم در استفاده از داروها،،(انقدر مشکلات عجیب غریبی مردم دارن که باور نمیکنین چندتا نکته ساده چه مشکلاتی ایجاد میکنه، حتی نمیدونن که حق و وظیفشونه یه سری نکات رو از پزشک یا داروسازشون بپرسن یا بهش اطلاع بدن) این که چه جوری هوشیار باشیم و به علایم بدنمون پی ببریم که بفهمیم از تعادل خارج شده و دنبال رفع بیماری باشیم، در مورد تغذیه سالم ....
خیلی نکات این جوری هست کاش اینا رو به جامعه میگفتن، خوب سلامتیه افراد، زندگیشون تحت تاثیر قرار میگیره.
 
بالا